NEL:Ny kontrakt i Canada.


Dette begynner virkelig å dra seg til, vi blåser nok forbi 8 i dag


el ASA: Receives first H2Station® order for Canada
(Oslo, 3 May 2019) Nel Hydrogen A/S, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has
received an order for the delivery of a H2Station® fueling station from HTEC
(Hydrogen Technology & Energy Corporation). The H2Station® will be installed in
Vancouver, British Columbia (BC) and will help expand the growing hydrogen
fueling network for fuel cell electric vehicles (FCEVs) in Canada.

"Nel looks forward to collaborating with HTEC on expanding the fueling coverage
in Canada by providing our H2Station® equipment for an HTEC hydrogen fueling
station in Vancouver. Canada is increasing the efforts on hydrogen, both with
regards to policies and infrastructure and vehicle deployments. We are therefore
excited to deliver our first H2Station® for this important and growing market",
says Jens Egholt Rasmussen, Global Sales Director, Nel Hydrogen Fueling.

"Infrastructure must be in place to support FCEV rollouts. HTEC is excited to
integrate Nel's H2Station® fueling equipment into a station in our BC refueling
network. Nel has extensive experience deploying their technology in other
markets and we are looking forward to collaborating again in the future as we
build the first wave of hydrogen refueling stations in Canada," says Colin
Armstrong, CEO, HTEC.

In 2018, HTEC opened the first retail hydrogen refueling station in Canada and
is now actively planning and building additional stations in Vancouver and
Quebec, in collaboration with key retail operators. These efforts support
initiatives by international car manufacturers to deploy FCEVs in the regions,
backed by governmental policies.

The H2Station® will be installed during 2020 at a conventional retail fueling
station in the Vancouver area. The parties have decided not to disclose the
value of the contract.

ENDS
Løøøøkkkke til
Redigert 03.05.2019 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Ranudo
03.05.2019 kl 13:07 4810

Ja nu er proppen af!
Gunz
03.05.2019 kl 13:11 4723

Utrolig spennende med Canada! Gode dager for oss i NEL. Tydelig at veksten innenfor Hydrogen er mye større og mye raskere enn hva analytikere, og NEL-ledelsen også for så vidt, trodde for bare noen måneder tilbake.

Dette er bare helt uten proposjoner, skjønner ikke at dett er virkelig, men jeg har jo trodd på dette i tre år nå, så det er vel fortjent. tenk hvilket fundament som nå bygges i NEL gutter og jenter.

Løkke til og ha en fortreffelig helg.

Gunz
03.05.2019 kl 13:20 4526

Merk dere hva Colin Armstrong sier: "Nel has extensive experience deploying their technology in other
markets and we are looking forward to collaborating again in the future as we
build the first wave of hydrogen refueling stations in Canada". Med trykk på "...we are looking forward to collaborating AGAIN in the future..."! Her kan det komme mer i tiden fremover om Nel leverer varene, som vi vet de kan. Mange milliarder å hente på kontrakter i et land med så mye areal som Canada.

pusimiga skrev Ser vi idag 9 ??
Jeg tror det blir litt for optimistisk. Tipper vi ender mer rundt 8,2-8,3, men jeg tar gjerne feil.

Nå må produksjonskapasiteten opp? blir spennende å høre på onsdag, håper nesten på en ny emisjon? 2mrd til megaekspansjon? må nok satse stort nå om Nel skal vokse seg stor og fet på egne ben???
JosefK
03.05.2019 kl 13:26 4385

Med full utnyttelse er dette under en dags produksjon.
Sann
03.05.2019 kl 13:31 4283

Tull, Nel kan produsere 300 stasjoner i året og Nikola skal da ikke ha 700 stasjoner i 2019 installert. Del kan ta installere flere hundre stasjoner i 2019/2020 om de vil uten problemer og kan også kjøre flere skift. Hva er problemet ditt? Ikke kommet deg inn i aksjen enda?

Bare å ta av seg hatten for NEL Løkke & co. For ett fantastisk selskap og dyktige ansatte. Litt av ei uke. Satser på vi kan avslutte over 8 idag

Holdes litt tilbake før sluttrally setter inn?

Nikola har tenkt en stasjon i Vancouver... Spørs om ikke den bortfaller nå, i likhet med linja østover i Canada, og sørover i Washington og Oregon som jeg har påpekt tidligere
Redigert 03.05.2019 kl 15:03 Du må logge inn for å svare

Morsomt at NEL er villig til å undergrave sin egen "MultiMilliarderDollarKontrakt med Nikola"
03.05.2019 kl 15:57 3366

Du lirer av deg mye vås!
Snakk om tåkeprat.
Redigert 03.05.2019 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Framtia
03.05.2019 kl 16:02 3330

Spesielt å se hvordan kursen blir holdt tilbake av samme aktører hver bidige dag...
Anywhere
03.05.2019 kl 16:06 3282

Nel klarer 160 2-megawatts-elektrolysører i året ved Notodden når den er ferdig utbygd...
Det gir en årlig omsetningsverdi på produksjonen der på maks 2 milliarder.
Redigert 03.05.2019 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Anywhere
03.05.2019 kl 16:11 3235

Framtia, hvilke samme aktører?
Er det kanskje også de samme aktører som kjører kursen opp??

pluss på maks produksjon fra Herning på 300 H2stations til 1mill EUR pr stk....... (?)

Si 5MRD kroner omsetning ved maks flaks og utnyttelse. I året. Sett opp mot Aker Solutions
TigerFacts
I dag kl 11:28 358
Til sammenligning fra et annet selskap verdsatt til 11.3mrd


1Q 2019 Financial Highlights (including effects of IFRS 16)

Revenue NOK 7.3 billion
EBITDA NOK 634 million
EBITDA margin 8.7%
EBITDA ex. special items NOK 636 million
EBITDA margin ex. special items 8.8%
Earnings per share ex. special items NOK 0.57
Order intake NOK 5.5 billion
Order backlog NOK 33.3 billion
Redigert 03.05.2019 kl 16:23 Du må logge inn for å svare

Tviler sterkt på om NEL klarer samme EBITDA/margin/EPS osv de neste 10 årene

Luftslott eller luftballong...? Tror jeg ville satsa penga på slottet
laazarus
03.05.2019 kl 16:59 2934

Så vidt meg bekjent, så er ikke de 300 stasjonene NEL kan produsere i året i Herning de samme stasjonene som Nikola skal ha. Herning-fabrikken produserer H-stasjonene for personbiler. Det er på Notodden de produserer elektrolysørene som Nikola skal bruke, og det var vel derfor de måtte utvide kapasiteten der

Korrekt! H2@stations fra Herning inkluderer ingen elektrolysører fra Notodden. Disse koster vanligvis rundt 1mill EUR pr stk, jamfør siste kontrakt fra Korea. Disse må ikke forveksles med "Containerized"-elektrolysørene fra Proton. En H2@station består for det meste av hyllevarer, som for øvrig Nikola har inngått et samarbeid med flere andre selskaper i hensikt å skape en standard som selskaper senere skal gi anbud om å selge inn.

Nikolas intensjoner om megastasjoner er derimot ikke helt hyllevare, selv om komponentene som trengs vil bli det. Hver enkelt stasjon Nikola har tenkt å bygge, krever helt andre tilpasninger enn en standard Herningstasjon. Hver enkelt stasjon vil bli et helt eget prosjekt med rørlegging, graving, asfaltering, elektrifisering, dokumentasjon osv osv....

Prosjektarbeid i NEL har aldri vært lønnsomt, og i denne sammenheng har UL-sertifiseringen ingen verdi
Redigert 03.05.2019 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
meocon
03.05.2019 kl 17:23 2816

NAS og TESLA og kanskje XXL har i sin tid ganske bra EBIDA / EPS.
Hvordan står det til med dem idag ?

At et selskap er barbert med 40% en gang, er noen feil med inntjenninger. Trenger man å vite så detaljert regnskap da ?
Redigert 03.05.2019 kl 17:23 Du må logge inn for å svare

Bare å lukke øya og håpe på det beste

Åjo, forresten... UL-sertifiseringen til H2@station har faktisk en verdi når man tenker at eksisterende bensinstajsoner ikke trenger bruke 3-4 år i søknaden om å oppføre en hydrogenfyller på lokasjonen... Likefullt til de grader undergravende ifht deres MultiMilliarderDollarKontrakt med Nikola...
alph
03.05.2019 kl 17:59 2650

Solgte min studentpost ut på mandag og onsdag med eventyrlig fortjeneste (150%) og håper naturligvis på en dipp for å komme inn igjen. NEL må jo være tidenes tradingaksje for dem som er eksperter på slikt.

Nei. Det er en vanvittig god tradingaksje, det har du rett i. Men det finnes ingen på denne planeten som har grunnlag til å forklare hvorfor NEL har dette potensialet. Det er for tiden utelukkende ren gambling

Edit: gamblig på utvikling av aksjekursen. ikke rent økonomiske perspektiver ifht selskapsøkonomi
Redigert 03.05.2019 kl 18:33 Du må logge inn for å svare

Vålenga vinner EuropaLeague neste år er mitt bet.... til sammenligning
Keirax
03.05.2019 kl 18:35 2526

Du kan jo starte med å si hva du tror potensialet på Nikola samarbeidet er verdt ;-)

Nikola har ikke bena på jorda, og dessverre har NEL blitt frelst av deres pastor. Nikola vil komme til å gå tilbake på et stort antall stasjoner, og ikke minst hvor mye som skal produseres lokalt. Bare i USA har man fler enn nok nedbetalte vannkraftverk som kan subsidiere billig kraft til elektrolyse. Nå vet man allerede at Washington og Oregon med sine vannkraftverk snuser på H2 som drivstoff, Finnes ikke sjans for Nikola å bygge solkraft til å utkonkurrere disse. Det er begynnelsen

TigerFacts skrev Lite
Begrunn dette! Det er forståelig at du er så negativ til Nel, siden du tilhører partiet Rødt. Der regjerer Janteloven. Tenk på hvor fattig vi ville vært med SV og Rødt ved roret.

Videre er det fremført resolusjoner som definerer virkelig grønn hydrogen, ikke semi slik Nikola ønsker. Nikola har nok gode intensjoner bak sine ønsker, vyer og markedsføringsstrategier, men de kan ikke under noen omstendigheter tilby ren grønn hydrogen. -I motsetning til offentlige nedbetalte vannkraftverk i Washington og Oregon til dømes. Dersom alle solkraftverk i alle sørstatene i tillegg får kontrakter med HyperSolar som produserer hydrogen uten elektrolyse, direkte i solkraftverkene.... https://hypersolar.com/
Redigert 03.05.2019 kl 18:54 Du må logge inn for å svare

Ikke uten grunn at Korea Gas skal ta markedet for H2 uten å lukte på elektrolyse i det hele tatt

Hydrogen kommer! Til de grader! Og vi vil pisse i trynet på Saudi, Iran, Russland osv.... Keep your fucking oil, we dont need it!

men først vil vi prumpe litt på NEL
Keirax
03.05.2019 kl 19:14 2350

Nikola trenger vel fortsatt NEL uansett hvor strømmen til hydrogenproduksjonen kommer fra.

Korrekt. I sin markedsføringsstrategi er Nikola gjort avhengig av NEL. Dermed er de blasert til å utelukke at andre aktører kan tilfredsstille deres kunders behov. Pussig nok er NEL en av deres konkurrenter, jamfør deres siste "firm purchase order" i Vancouver.
Redigert 03.05.2019 kl 19:20 Du må logge inn for å svare