BGBIO: Skal suksessen fortsette over Q4?

Slettet bruker
BGBIO 08.02.2018 kl 14:48 29926

Forrige tråd ble lang og tung å betjene nå, så tillater meg å starte en ny. Takk for mange fine kommentarer der!
Minner først om at Q4 kommer neste uke (13.02.2018). Samtidig som vi ikke skal legge alt for mye brett på kvartalsregnskap for et farma utviklingsselskap der projektkvalitet, framdrift og oppnådde resultater underveis er langt mer sentralt. Selvsagt med forbehold om at det ikke meldes store endringer i forventet burn rate og "project value for money". Så langt er det ikke guidet eller forventet negative avvik. Derimot har vi fått meldt at noen av prosjektene faktisk ikke bare er i rute, men foran plan. Ingen er meldt forsinket.

Medisinsk status er derfor at gode framdrifts- og resultatmeldinger for flere fase II-prosjekter både i januar og februar har gjort aksjen til børsens store vinneraksje i år:
Aksjen har steget fra ca 20 kroner ved årsskiftet til 38,50 akkurat i øyeblikket (aksjen er høyt på vinnerlisten i dag).

I tillegg ser vi at institusjonelle investorer som skulle inn i aksjen da de siste positive meldingene kom kjørte aksjen opp i over 44 kroner en kort periode.
Dette roet seg litt da noen var ferdigkjøpte, samt at den globale korreksjonen dro også BGBIO med seg nedover, til den snudde på drøyt 30 for et par dager siden.
Dette har gitt flere robuste høye tekniske støttenivåer nå. Man kan diskutere om aksjen faktisk har tydelige motstandsnivåer over 40 nå. Men under tvil kan vi si at uttoppingen på 44-tallet kan være et visst motstandsnivå. Over dette er det helt nytt land og selvsagt ingen teknisk historisk motstand.
Om BGBIO skal ta en videre stjernetur vil derfor avhenge av om markedet får servert flere positive meldinger i det tracket som allerede er meldt med et klart framgangsbilde.
Market cap er nesten ikke verdt å snakke om, den er enorm for begge krefttyper forskningen deres er rettet mot. Så derfor skal vi ikke gi oss ut på ufruktbare eskapader rundt det, og heller følge selskapets videre medisinske uttelling. Så kommer nok penga vi trenger :-)

PS: Minner om resten av regnskapsdatoene i 2018:
15.05.2018 - Quarterly Report - Q1
21.08.2018 - Half-yearly Report
13.11.2018 - Quarterly Report - Q3
19.02.2019 - Quarterly Report - Q4
14.05.2018 - Annual General Meeting
Redigert 21.01.2021 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2018 kl 16:39 15152

Får et inntrykk av at mange tror toget er gått i BGBIO? At siden de ikke kom seg inn på 20-tallet så kan det bare være?
I så fall er det en typisk og helt normal reaksjon når man utenfra ser en aksje nesten dobles. Jeg har selv mange ganger valgt å stå utenfor en aksje som jeg antok ikke hadde mer futt, og deretter sett den gå mangeganger'n. Andre ganger har jeg valgt å slenge meg på - og fått være med på nedtur omtrent rett etter (bortsett fra at jeg er kjapp med å selge når det går utfor, så store tap unngår man stort sett på den måten).

Spørsmålet er derfor alltid:
- selv om jeg ikke klarte å være med på første runde, vil det komme en runde 2, runde 3, osv.?

For BGBIOs del er jeg ikke i tvil. Men hvorvidt dere vil tro på det er selvsagt opp til dere.
Jeg ønsker ikke å hausse aksjen utover det jeg har gjort siden børsintro og emisjon i april 2017 (kurs 25).
Men det er faktisk omtrent ingen andre som har fremhevet denne aksjen her på HO, uvisst av hvilken grunn, mens den har gått som ei kule. Mistenker at dette (den påfallende spinkle debatten rundt BGBIO) skyldes at altfor mange har låst seg i en håpløs sits i NANO og rett og slett ikke orker å diskutere en vinneraksje mens deres egen overhaussede aksje har hatt negativ trend i nesten ett år nå.

Så jeg tillater meg i folkeopplysningen navn (hørtes ikke det storslått ut?) å fortsette å holde fokus på BGBIO. Dere vet i alle fall helt sikkert hvor kritikken skal rettes om jeg skulle ta feil i fortsettelsen. Jeg venter forresten også på den første som gratulerer meg med at jeg har hatt rett - veldig rett - SÅ LANGT om BGBIO - og NANO.

Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.02.2018 kl 17:21 15123

Korsar du skriver at BGBIP har gått som ei kule? Hva mener du med det? Den har så langt ikke en gang doblet seg? De er så langt unna markedet med sitt/sine produkter om de i det hele tatt kommer på markedet. De melder om oppmuntrende resultater? Oppmuntrende resultater liksom? det gjør jo omtrent alle slike firma rett som det er før det i neste øyeblikk melder om ikke fult så oppmuntrende resultater. Du har i snart et år vil jeg tro disset NANO og visse aksjonærer for å ha altfor høye kursmål. Og maser hele tiden om 400kr gjengen etc. Ikke vi, ikke du eller noen andre for den saks skyld vet om NANO skal til kr 400 i løpet av 2018. jeg sier ikke at de skal det, men vi tror at de, når Betalutin (som funker) kommer på markedet så er kr 400 raskt innenfor og vel så det. Så har du et par av dine disipler som for eksempel aksjespesialisten som mener BGBIO skal i kr 1000 i løpet av 2018 og NANO får du snart til kr 20. Det har du overhodet ikke kommentert eller kritisert og da fremstår du som enig i det han sier. Mener du virkelig at BGBIP skal til kr 1000 i løpet av 2018 eller noensinne? Når tror du for eksempel at BGBIO må hente mer penger? Skjønner ikke helt hva du mener med at altfor mange har satt seg i en håpløs sits i NANO? Ikke alle som er like gode til deg å kjøpe på bunn og selge på topp vettu, men har valgt å sitte long i NANO og venter til for eksempel 2019. Jeg skal gi deg rett i kursutviklingen for NANO og BGBIO selv om NANO har sett over kr 92 i år. Det er ca 30% høyere en nå og til de som solgte da er det bare et klapp på skulderen all den tid de kjøper seg inn igjen lavere og blir med på en fantastisk reise med NANO. Men når NANO runder kr 100 har du seff kjøpt deg inn for lenge siden på lave 60 tallet ikke sant? Du har til tider truffet på spådommer i disse to, men du har bommet ekstremt mye i de andre aksjene du sitter i, men du har ikke filla peiling på Bioteknologi og stort sett er det bare klipp og lim. Kunne vært moro om du kom med noe nytt til bordet i stedet for dette NANO hatet ditt. Saklig at du mener at BGBIO ikke har høyere kurs pga alle andre sitter låst i NANO? Jeg tror at NANO har så lav kurs pga alle andre har flyktet til BGBIP, TRVX og PCIB. Men tenk når ALLE de kommer over til oss i NANO da går kursen fort til kr 400 da? Bare så synd at det omsettes for mer i NANO en de 3 nevnte til sammen. God kveld og god bedring til deg og dine disipler. Kr 1000 i kurs på BGBIO faktisk, den er ikke dum:-) Om det skjer så står NANO i kr 5000
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2018 kl 20:08 15045

YNWA250505,
Jeg stenger av prinsipp ikke folk ute fra mine tråder. Men jeg ber om noenlunde minstemål for redelig oppførsel. Ditt bidrag her er bare destruktivt for muligheten til å debattere en interessant aksje. Jeg la vekt på skrive en ryddig og oversiktlig startkommentar, og så blir man møtt av dette vedvarende hatanfallet ditt. Kan du ikke prøve på nytt?

PS: Jeg "hater" selvsagt ikke selskapet NANO, jeg er tvert i mot en aktiv trader i aksjen, sist nå under korreksjonen som ga en knalltrade på over 5 kroner i margin (kjøpte på 67 og solgte på 72). Men jeg, og flere med meg, har selvsagt ikke mye til overs for de ufine NANO-hausserne her på HO som hindrer all seriøs diskusjon rundt aksjen og faktisk har bidratt til å svekke aksjens omdømme med siste års grove angrep på alt og alle som ikke har skreket 400+
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
naivinvest
08.02.2018 kl 21:31 14976

Det er vanskelig å snakke om potensialet til BGBIO uten å risikere å bli latterligjort, så jeg skal ikke lufte mine tanker om hvor BGBIO kan være om 5-6 år for mye, men det er nok laangt over 1000,-
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.02.2018 kl 21:39 14968

Du fortsetter å unngå å svare på det jeg spør om. Du er svært ivrig på tråder hvor dine disipler snakker om kursmål i BGBIO på kr 1000 i løpet av 2018. Det er greit, men de som skrive kursmål på kr 400 i NANO er ikke greit? Før var det svart mange interessante innlegg i NANO om en ser bort i fra tipping av kurs. Men du og et par andre følgere av deg har spammet ned disse trådene og det har dessverre forsuret stort sett alle NANO tråder. Er det greit i dine øyne. Du skryter av å trade et par kroner hit og dit, men vi som skjønte NANO og kjøpte på 12-14 kroner tror du ikke på en gang? Steng meg for helvete ut av alle dine tråder om du ønsker det, kunne ikke brydd meg mindre. NANO går verken opp eller ned på noe som skrives her inne på forumet. Dette fungerer nå kun for sånne som deg som skryter av alle millionene de tjener og hvor flinke dere er til alltid å kjøpe på bunn og selge på topp. Der dere har bommet går dere inn og redigerer eller sletter tråder. Patetiske greier. Håper du kan svare meg på om også du er ening i kr 1000 i 2018 i BGBIO og NANO rundt kr 20? Eller hva tror du kursen vil være i løpet av 2018 i disse to nevnte?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2018 kl 22:15 14922

USA har gått på et kjempeskrell i kveld, med nedgang på +/-4%.
Olja kryper samtidig ytterligere nedover, og nærmer seg 63-tallet...
Farma er heldigvis ikke det mest sensitive mot slike makrofaktorer, men frykter vi får se en del bleievæting på OSE i morra.
Jeg sitter i alle fall klar til å fange opp de verste bunnplaskene - fikk jo ut en pen pott på bl.a. NANO før i uka.
Denne gangen tror jeg vi kan bunnfiske inn selskaper som DNO, og en del industriselskaper som vil falle på ren angst og ikke substans.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2018 kl 12:48 14760

BGBIO klarer seg helt ålreit denne nervøse dagen, etter den litt svette turen ned på 31 tidligere i uka. Som gjorde aksjen til en av ukens beste bunnfiskeaksjer, siden den kom opp igjen som en kork.
Sitter og gransker aksjen teknisk nå: Den var i ferd med å utfordre 37-tallet igjen, men skal det lykkes i fortsettelsen i dag må nok USA holde koken enda mer enn nå. Futtene har nemlig sunket noen tideler fra i formiddag, selv om de fremdeles er i pluss. Og USA har ennå ikke banket gjennom budsjettet i andrekammeret, så mye kan skje fremdeles før vi legger hodet på puta. Men Asia bør rekylere i natt hvis USA kjører i pluss i kveld. Det globale markedet styres nå i hovedsak av politisk dysfunksjonalitet i en rekke land, som følges av økt rentefrykt ved at USA må trykke flere statsobligasjoner for å dekke inn høynet gjeldstak ifm underskuddsbudsjettet.

Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Monza
12.02.2018 kl 14:48 14555

Korsar, du som har fulgt denne nøye lenge, er det noen grunn til at denne skal falle mot Q4?
Tallene er vel ikke så viktig, men hva de klarer å utvikle.
Vurderer inngang....
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 00:17 14402

Jeg har ikke noen god forklaring på hvorfor den sank i dag. Den lå jo lenge pent oppe. Men det så ut som noen luringer plutselig begynte å benytte seg av litt lavt volum i dag, og klarte å senke den uten noen spesiell annen årsak enn en ren raidøvelse. For her vil noen inn og har jobbet med litt kursmanipulasjon. Det går greit når volumet er såpass lavt. Må innrømme jeg har dratt noen slike triks selv av og til, når anledningen har bydd seg. Dog ikke i BGBIO.

Normalt skal en aksje ta seg inn igjen ganske raskt etter en slik øvelse, kanskje allerede i morra. Legg spesielt merke til om den begynner å gå på høyere volum enn i dag, da kan det fort bli en bra oppgang. Det har skjedd et par ganger før de siste ukene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Kongen
13.02.2018 kl 00:52 14356

Du må ikke finne på å ta råd fra korsar. Største nissen på forumet her.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
naivinvest
13.02.2018 kl 01:17 14325

Det er fortsatt veldig få som handler BGBIO, og volumet har variert mye de siste ukene. Nedgangen i dag skyldes at mange sitter på gjerdet fordi de føler de kom for sent til festen. Da kan aksjen lett manipuleres ned på tynt volum for å grabbe til seg mest mulig før den spretter opp igjen. Teknisk er aksjen eksplosiv nå og kan lett fyke opp i 50-60 på kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 07:39 14273

BGBIO legger vel fram Q4 rapport i dag og nedgangen i går skyldes vel delvis også at mange velger å selge seg ned før kvartalspresentasjon som ofte er en "non event" for denne type selskaper og erfaringsmessig har ofte kursen falt før kvartalspresentasjoner innen farma da lite eller ingen vitenskapelige nyheter utover regnskapstall blir presentert. Men noe kan jo komme, men der har BGBIO brukt opp mye av superlativene allerede ( "cornerstone" osv), så det skal nok noe mer facts til før kursen går ytterligere ummiddelbart på Q4 tallene. Selv er BGBIO en av aksjene jeg trader og jeg solgte meg ut i slutten av forrige uke nettopp fordi jeg ikke ønsker å sitte med aksjer på Q4 nå i BGBIO. For det kan fort komme overskrifter i media om "blodrøde tall" fra BGBIO osv. Og normalt er dette ikke noe direkte utfordrende da selskapene i denne fase nettopp forbruker ressurser inkl. cash. Men for BGBIO er jeg litt usikker på hva de nå må ut med i lisenskostnader til Riegel Pharma og hva som er belastet Q4 for da kan det fort bli høye røde tall hvis fase 2 kostnadene nå er blitt belastet i Q4 ( nærmere 25 millioner kroner ble belastet som direkte betaling til Riegel i Q3). BGBIO var vel en av taperne i går og sluttet på 34,70 og jeg vurderer mulig inngang igjen når de får sendt ut mer info om Q4.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 07:47 14260

Det er blodrøde tall fra BGBIO. De øker forbruket av penger enormt og da må de allerede i 2019 om ikke før hente mer penger i markedet. Dette var svært skuffende og vi ser nok 20 tallet i dag. Korsar solgte seg ut på best i går vil jeg tro? Ser forresten en figur som kaller seg for aksjespesialisten har kurs på kr 1000 i 2018. Saklig
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
bel68
13.02.2018 kl 08:03 14199

BerGenBio melder om et resultat etter skatt på minus 47,6 millioner kroner i 4. kvartal 2017, mot minus 27,9 millioner kroner i samme periode året før.

Resultat per aksje ble minus 0,96 kroner, mot minus 82,81 kroner ved samme korsvei i fjor.

Resultatet før skatt ble minus 47,6 millioner kroner, sammenlignet med minus 27,9 millioner kroner i fjor.

Driftsresultatet ble minus 47,5 millioner kroner, mot minus 28 millioner kroner året før.

Driftskostnadene beløp seg til 48 millioner kroner, sammenlignet med 28 millioner kroner i 4. kvartal 2016.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
bel68
13.02.2018 kl 08:07 14187

Skal nok langt ned i dag pengene renner ut av bgbio
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 08:35 14156

tror minus 82,81 må være feil eller? Uansett så brenner de penger fortere en de fleste og har som vi vet i slike selskaper null inntekt. Blir blodrødt i dag vil jeg tippe?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 08:41 14119

Forbilledlig tydelig Q4-rapportering, med klare milepæler framover, jeg siterer:

Viktige milepæler nådd i 2017. Flere spennende testresultater ventes i BGBIO.OL
Selskapets ledelse vil avholde en presentasjon i Oslo i dag klokken 10.

«BerGenBio har hatt betydelig fremgang i løpet av 2017 og har nådd alle milepæler som vi skisserte ved børsnoteringen i april. Som planlagt har vi utviklet vår strategi for klinisk testing av bemcentinib, som er det generiske navnet som nylig ble akseptert på vår ledende produktkandidat BGB324, slik at dette produktet nå evalueres i seks ulike kliniske studier for flere kreftindikasjoner (Fase II). Disse testene er designet for å levere innledende proof-of-concept av bemcentinibs potensial som en fremtidig hjørnesten i kreftbehandling i kombinasjon med immunonkologiske legemidler, kjemoterapi og persontilpasset behandling.

Innledende kliniske data presentert i løpet av året fortsetter å gi oss tro på at bemcentinib er en meget spennende kandidat til å bli et legemiddel med bred anvendelse for en rekke krefttyper, og i kombinasjon med eksisterende behandlingsmetoder for kreft og nye metoder som er under utvikling. Vi vil fortsette å kjøre disse testene frem mot foreløpige resultater halvveis ute i 2018 og ser frem til et spennende år», sier administrerende direktør Richard Godfrey i BerGenBio.

Hovedpunkter for fjerde kvartal 2017:
· De første pasientene har fått behandling i Fase II-forsøk med bemcentinib (BGB324) i kombinasjon med KEYTRUDA® (pembrolizumab) for pasienter med ikke-småcellet lungekreft (NSCLC) eller trippel negativ brystkreft (TNBC)
· Kliniske data presentert på globale kreftkonferanser fortsetter å vise at behandling med bemcentinib er trygg og har en lovende effektprofil

Hovedpunkter for året 2017
· Vellykket børsnotering og innhenting av 400 millioner kroner har gjort BerGenBio i stand til å finansiere og videreføre selskapets brede og ambisiøse Fase II kliniske utviklingsprogram for bemcentinib
· BerGenBio inngikk en avtale med Merck & Co, Inc. (MSD) for klinisk samarbeid om to forsøk med immunterapi for pasienter med fremskreden NSCLC(lungekreft) og TNBC (brystkreft)
· Seks kliniske forsøk ble startet for å etablere klinisk proof-of-concept for bemcentinibs potensial for å bli en hjørnesten i kreftbehandling ved en rekke ulike kreftformer
· Kliniske og vitenskapelige data presentert på globale konferanser har entydig vist bedre klinisk fordel og immunstimulerende effekt av behandlinger som inneholder bemcentinib
· God fremgang i utviklingen av diagnostikk parallelt med alle kliniske forsøk for å identifisere hvilke pasienter som mest sannsynlig vil ha nytte av behandling med bemcentinib
· BGB149 anti-AXL antistoffprogram er i rute for å gå i klinisk fase i løpet av andre halvår 2018.

Hendelser etter utløpet av 2017
· Første effektivitetssluttpunkt nådd i Fase II forsøk med kombinasjonen bemcentinib/TARCEVA® (erlotinib) ved NSCLC (lungekreft)
· Bemcentinib ble godt tolerert av samtlige pasienter som hittil har deltatt i de tre kombinasjonsforsøkene med KEYTRUDA (n=34)
· Bemcentinib monoterapi behandling av pasienter med tilbakefallen eller resistent akutt myelogen levkemi (AML) eller myelodysplastisk syndrom (MDS) førte til en diversifisering av pasientenes T-celle reseptor repertoar noe som indikerer aktivering av immunforsvaret

OPPSUMMERING ØKONOMI/FRAMDRIFT:
- Selskapet hadde operative utgifter på 183,7 millioner kroner i fjor, og et tap etter skatt på 182,2 millioner kroner. Per aksje er resultatet negativt med 4,01 kroner, ettersom selskapet er inne i et utviklingsløp med store investeringer.
- Bergenbios fremste medisinkandidat, som har fått navnet «BGB324», er fortsatt i fase to. De første pasientene har fått behandling i kombinasjon med Keytruda for pasienter med ikke-småcellet lungekireft eller trippel negativ brystkreft.
- Legemiddelet skal blant annet kunne stoppe kreft fra å spre seg, eller stanse kreftcellene i å bli motstandsdyktige mot kreftbehandling.
- Utviklingsløpet for nye medisiner deles opp i tre faser, som må passeres før det får grønt lys fra legemiddelmyndighetene og kan kommersialiseres.
- Selskapet skriver at klinisk data viser at behandling med BGB324 er trygg og har en lovende effektprofil.
- Produktet skal evalueres i seks ulike kliniske studier for flere kreftindikasjoner.
- Selskaper venter flere testresultater i 2018 (SELSKAPET TENKER Å PRESENTERE VIKTIGE RESULTATER VED DEN VIKTIGE ONKOLOGISKE KONFERANSEN I JUNI 2018), før fase 3 studier kan starte neste år eller i 2020.



Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 09:00 14108

Når NANO omtrent holder alt de sier og har fått et produkt som faktisk virker så er det elendig ledelse etc og konkurs neste, når BGBIO har oppmuntrende resultater (oppmuntrende resultater :-) ) så er det fantastisk og alt går på skinner. Det er mulig det gjør det og det er også mulig for at NANO vil lykkes (større sjanse tror jeg) og forumet kunne vært et bra sted å lese og hente info fr de som kan dette. Men i stedet så kriger vi med hverandre om ditt og datt alt etter hvilket selskap dere sitter i. Ikke lat som om dere har peil på biotek det er det svært få her inne som har. De som hadde har stikket fra forumet, jaget bort av trader troll som deg Korsar og dine disipler. Ekkelt faktisk
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 09:09 14041

I går ble BGBIO tradet ned på lavt volum. I dag har det begynt på samme måte, trass svært oppmuntrende framdriftsmeldinger. Skal ikke se bort fra at man kjøper av skvetne amatører som ser et "underskudd" og ikke forstår hva et utviklingsløp består av.
Vi får se om det fortsetter i rødt resten av dagen, eller om hittil avventende institusjonelle investorer tolker dagens meldinger til at de bør melde seg på?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
SomSa
13.02.2018 kl 09:24 14485

YNWA250505

"når BGBIO har oppmuntrende resultater "

Hør fra slutten av "Radium 37" kanskje ombestemmer du deg. Jeg holder meg unna denne aksjen

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-37
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 09:30 14476

Korsar endelig begynner du å bli litt smartere: "Skal ikke se bort fra at man kjøper av skvetne amatører som ser et "underskudd" og ikke forstår hva et utviklingsløp består av" Nettopp, vi i NANO forstår bedre en de fleste hva utviklingsbeløp består av. Så hvorfor ikke bare legge denne ballen død og forstå at NANO, BGBIO etc er i samme båt. Det er tidkrevende og enormt kostbart å forske på dette. Svært mange selskaper lykkes ikke, men jeg tror våre norske vil lykkes og da blir det hyggelig å være aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 10:05 14393

Da ser det ut til at markedet begynner å reagere positivt på dagens BGBIO-meldinger.
Ellers forstår jeg ikke hvorfor NANO bringes inn hele tiden her? NANO har jo egne tråder, der bitterheten kan tas ut uten å forstyrre vurderingene av BGBIO.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 10:18 14359

Når det gjelder det økonomiske spillerommet for BGBIOs ulike utviklingsløp framover, så skal man være oppmerksom på at selskapet, i tillegg til ordinær drift over eget budsjett, også har skaffet seg en rekke investigator-sponsede studier som er underveis, inkludert:
- en studie som tester bemcentinib med enten MEKINIST® (trametinib) pluss TAFINLAR® (dabrafenib) eller KEYTRUDA® i fremskredet føflekkreft, og
- en studie som kombinerer bemcentinib med docetaxel i fremskredet NSCLC.
- BerGenBio utvikler samtidig en companion diagnostic test som skal identifisere hvilke pasientgrupper som mest sannsynlig vil ha nytte av behandling med bemcentinib. Dette vil fasilitere mer effektive registreringsstudier og støtte en kommersialiseringsstrategi som retter seg mot persontilpasset medisin.
- Selskapet utvikler også en diversifisert pre-klinisk pipeline av potensiell legemiddelkandidater, inkludert BGB149, et anti-AXL monoklonalt antistoff.

Dette er altså sponset utviklingsarbeid som kommer i tillegg til det man har av egne driftsmidler. De har vært uhyre dyktige på dette, og ser ut til å stille i egen klasse i slikt markedsarbeid av de farmaselskapene som er noterte på OSE.
Tilsvarende gjelder det svært vellykkede internasjonale rekrutteringssamarbeidet BGBIO har opprettet med høystatus institusjoner som bl.a. Oxford-miljøet.

NB: Den mest spennende framtidige driveren er som nevnt den viktige onkologikonferansen i juni, der det guides at selskapet vil legge fram en rekke resultater fra de pågående fase II-studiene. Det er nok å anbefale at man er ombord til dess :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 10:37 14390

Korsar ta en tur tilbake til Nano tråder så forsøples de av BGBIO surr så ikke prøv deg
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 10:43 14373

Hehe, jeg skjønner du er godt informert om hva denne konferansen er for noe? :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Monza
13.02.2018 kl 14:27 14308

Opp 5.76% forløbig, kan ikke klage på det!
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
naivinvest
13.02.2018 kl 14:37 14292

Hvorfor det? De sier jo at det er et kjempespennede selskap. Det de reagerer på er kommunikasjon og selskapsanalyser, men at dette også gjelder de andre farma-selskapene på børsen. Også stusser de på at kursmålet stiger når selskapet innfrir det se sier de skal gjøre... her bommer de jo fullstendig. Selvfølgelig stiger kursen når resultatene går i riktig retning. Man setter ikke høye kursmål før testresultater er publisert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 14:42 14288

Herregud Korsar. Hvor mange slike har Nano og andre vært med på. Er d første gang BGBIO er med på en slik konf? Tror du det vil bli presentert noe særlig nytt der som er kursdrivende?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 15:33 14251

YNWA250505,
her må du dessverre betydelig irettesettes:
1) Først må du sette deg inn i betydningen av den store onkologisamlingen jeg snakker om, som bl.a. var NANOs våte drøm i fjor. I år vil de dessverre ikke ha noe å komme med, mens BGBIO kommer til å presentere flere prosjekter ut fra guidingen
2) Du må altså sette deg inn i NANOs historie rundt denne konferansen før du bedriver mer selvskading for din favorittaksje :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 18:33 14181

Hva er det du irettesetter Korsar? Har NANO aldri vært med på lignende onkologisamlinger? At NANO ikke har noe å komme med i år dessverre, men BGBIO kommer til å presentere flere prosjekter. Hva er poenget ditt? Tror du virkelig det kommer breaking news på denne samlingen. Tror du det kommer kursdrivende "nyheter" på denne samlingen. Og hvor viktig mener du den er egentlig? Kan ikke du fortelle oss hva som er NANO's historie rundt denne konferansen da Korsar? Har de ikke vært med på denne før? Skal vi begynne å ramse opp alle slike konferanser BGBIO ikke har vært med på før?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 09:03 13990

Meget hyggelig åpning for BGBIO: rett til topps på vinnerlisten så langt.
Som sagt, det latente undertrykket gir sånne effekter når bleievæterne ikke har fått noe å støkkes over og begynner å gi bort aksjene sine :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Bullandbear
14.02.2018 kl 09:14 13964

DNB markets er bull
BerGenBio (Buy, TP: NOK67.00) - New data strengthen the case
Over the last few months, the company has presented several bits and pieces of information that, taken together, increase the potential for bemcentinib we believe. The data also indicate that bemcentinib can potentially be used in more melanoma patients than previously anticipated. Hence, we have updated our LOA for bemcentinib as well as our assumption of potential peak penetration of the melanoma market. As a result, we keep our BUY recommendation and have increased the target price to NOK67 (NOK32).

https://www.researchpool.com/provider/dnb-markets/bergenbio-buy-tp-nok6700-new-data-strengthen-the-case
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 09:19 14017

Ja, nå snakker vi - godt å ikke sitte alene og hoie her :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Bullandbear
14.02.2018 kl 09:36 13933

Nå må vi bare ta ut motstand i 38.50 området, så fyker denne avgårde.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 09:58 13968

Jeg liker å se at aksjonærene er tighte på å selge:
- selv et lite kjøp driver kursen oppover
Det signaliserer rent teknisk at der er en høy bevissthetsgrad blant aksjonærene at man har en sterk aksje på gang, og at man ikke gir ved dørene.
Man skal her huske at der sitter en knallsterk investorgruppe i bunn fra før notering her, som kjenner gamet mht hvordan verdier skal forøkes :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 11:13 13820

Der er vi på 39-tallet, gett.
Blir overrasket om aksjen klarer å holde en så rå oppgang hele dagen, det er nesten brudd på foreliggende tekniske rammer selv om DnB har lagt inn kursmål 67 i dag.. Men på den annen side, aksjen brøt gjennom 38-tallet nå og neste motstand vil bli litt sporadisk opp til 44. Deretter er det upløyd (helt åpen) mark).
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
StockWizard
14.02.2018 kl 11:27 13865

Som en helsepersonell som daglig driver med brystkreft er helt sikker at Merck skal inn ila H2 forutsatt positive resultat i TNBC i juni!
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 11:43 13845

Hva vil du tro en oppkjøpspris vil havne på da?
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
naivinvest
14.02.2018 kl 12:24 13740

Keytruda alene har vel en markedsverdi rundt 100-150 mrd. Nå har BGBIO mye på gang i pipeline, så får det bli opp til hver enkelt hvordan de vil sammenligne. Bergen Bio er fortsatt verdsatt under 2 milliarder..
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare