AXA - STENGTE PÅ 200dma i dag - hva nå ?

Slettet bruker
AXA 08.02.2018 kl 16:57 2637

Godt å selge 20.000 ORKLA i dag.
Det kommer godt med å ha rikelig med krutt utover det jeg har i cash til å ligge i sivet og ta axa, og annet på større fall.

Musa lurte i ett annet innlegg om jeg tror på 2,20 - på det må jeg svare helt ærlig - VET IKKE!
Det er neppe noen som vet hvordan det vil gå med børser, AXA og noe annet på kort sikt.

Vi ser at børsene rundtom er ustabile, og i rødt område! Vi ser også at oljen er ustabil, og fallende - det pumpes som faen med skifer olje, og lager bygges nå. Ikke sikkert OPEC er ærlig heller. Dette er naturligvis ikke god sort for OSE, og da kan lett OSE dra AXA med seg ned i gjørma, selv om AXA isolert sett går nokså greit får vi tro, og at den er blitt noe billigere enn den var for kort tid siden.
Det er vel ingen som vet hva morgendagen bringer, men mange håper og tror.

Den var i allefall oversolgt som bare det denne uka, og fått seg en rekyl opp. Det er i grunn mye mer å gå på, men stengte i dag på den viktige 200dma som den ikke maktet å bryte i dag. Det likte jeg ikke, men den kan kanskje klare det i morgen om det finnes vilje og momentum til det. Her må nok større aktører på banen, da vi må anta at småsparene fra Korsar, Hanibal til SS og MCD er nokså bra lastet. Her må fond, store hus, eller DNB på banen. DNB har reddet oss før, men synes det er fraværende fra den kanten nå!

Det blir spennende dager fremmover, men jeg har nok en teori om at det kan bli mulig å komme over 200dma, men 2,75 kan bli seig. Tiden renner og ut mtp Q4 og da vet dere hva som venter i tre mnd frem til Q1 - hvor vi i tillegg skal deale med lange renter, og børser som er overpriset. Redd dette kan bli humpete!

Vi får be en bønn om at DNB snart trykker på kjøpsknappen. I dag tidlig så vi lite og ingen selgere, da gikk kursen i 2,71. Så kom det masse selgere igjen, noe jeg formoder er shortere som pøser ut aksjer i håp om at kursen skal holdes nede lengst mulig, til ny ørkenvandring mellom Q4 og Q1.

Kom gjerne med motargumenter, men da må du ikke glemme argumentene!

SS
Redigert 20.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2018 kl 17:20 2577

Vi hadde et vanvittig volum for et par dager siden. Dersom det var mange små investorer som kjøpte så ville vel omsetningen de to siste dagene vert høyere og med mer volatilitet? Det betyr at det var de små som solgte til de større for et par dager siden? Mer langsiktighet inn i selskapet?
Slettet bruker
08.02.2018 kl 17:24 2571

Jeg er enig med ditt resonement. Tror nok det var en salig blanding av småsparere som kastet kortene, og større aktører, og så ble det vel satt enda mer short.

I formiddag så gikk vi jo over 2,70 og det var null selgere, men så plutselig kom de tilbake. Vil tro at de som kom seg inn på 2,40-2,55 var relativt få av oss på forumet, og de har nok allerede tatt exit - noe jeg ville gjort på 2,70 i dag i allefall.

Så min teori er at shortere eller hus har lagt ut gradvis med påfyll for å demme opp 2,70 området i dag, og det er neppe småsparerne sine aksjer for å si det sånn! Den dagen den demningen brister, er nok veien opp mot 2,80 og 2,95 kort.

SS
3333
08.02.2018 kl 17:29 2551

DNB kom med oppdatert analyse i dag med kursmål 5 og hvis alt går bra så ser de en kurs på 7kr.
Slettet bruker
08.02.2018 kl 17:39 2538

Med all respekt å melde, men er ikke denne 5 kroningen DNB har snakket om snart 3 år gammel ?

Sitter selv på 7 siffret antall AXA aksjer, men jeg orker ikke fable mer om denne 5 kroningen til evig tid. Konstaterer at AXA har vert mellom 2,40 og 2,81 siste 5 børsdager. Det er på tide at man er litt realistisk her. Ønsker for all del ikke å snakke aksjen ned, men AXA er enda en umoden frukt i mine øyner.

Stod det noe om hvilet årstall DNB så den i 5 kr ?

SS
3333
08.02.2018 kl 17:49 2512

Det står ikke noe om det, men estimatene til inntekt og avkastning skal betydelig opp i 2018 og 2019. En må jo begynne å se at dette skjer for at aksjekursen går mye opp. Analysene blir justert hvert kvartal eller når det skjer noe vesentlig i selskapet.
Slettet bruker
08.02.2018 kl 18:14 2454

Nå skal dette gå bra. De har jo ikke akkurat mindre muskler for skape resultater, og det vet alle!
Tjuagutt1
08.02.2018 kl 18:50 2400

Noen som vet hva husene forventer for Q4?
Slettet bruker
08.02.2018 kl 19:27 2353

Blir spennende å se hvordan AXA reagerer på US ned 2% vs forventninger til Q4 tall. Hvilken kraft er sterkest montro ?
Hadde vert sexy om 200dma ble brutt, men det kan være vel optimistisk !

SS