Ethereum - Fremtidens plattform for blockchain

Upside
ETH 05.05.2019 kl 09:19 4093

Mens bobler og hype stadig skjer på høyere kurser, så vokser det frem en ny og spennende teknologi rundt bruk av blockchain.
Hvorfor lærer aldri massene om markedspsykologi? De fortsetter å strømme til produkter og svindel som lover raske gevinster..
Bak massene med spekulantprosjekter så vokser det frem en plattform som heter Ethereum, jeg tror at denne vil bli et nyttig fremtidsrettet verktøy som vi trenger for å kunne håndtere fremtidens digitalisering. Hva tror dere? Jeg investerer utelukkende i prosjekter som har en virkelig nytteverdi og her ser jeg ether som en sterk kandidat. Ved bruk av ny teknologi som internett, så tar det lang tid før massene får kunnskap. Men nå starter menneskene å se at vi har behov for å eie vår egen data og bygge sikkerhet inn i alt vi gjør på nett. Har vi funnet gull her? Vi har behov for et nettverk som håndterer microtransakaksjoner nå som vi i større grad skal la tingene våre kommunisere med hverandre. Det er ikke du som skal se bilen du møter, det er bilen din som skal vite at det kommer en bil i mot.. Vi ønsker jo derimot at denne kommunikasjonen skal være sikker. Det vil også vokse frem en ny teknologi rundt betaling, der man kan ta betalt for bittesmå beløp i et større omfang for å få fordelt kostnadene etter bruk og ønsker
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Shotgun
05.05.2019 kl 12:00 4038

Synes EOS virker mer interessant. Transaksjonene går mye kjappere også. Ethereum skal jo over på proof of stake nå, så da blir Ethereum ganske likt EOS.

Synes også IOTA's tangle teknologi er interessant. Gratis transaskjoner som går kjappere desto flere som benytter teknologien. Ypperlig for automatiske mikrotransaksjoner som vi vil se mye av i fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Upside
05.05.2019 kl 12:31 4015

IOTA er meget interessant med tanke på IOT fremtiden
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
FrontDrill
06.05.2019 kl 00:17 3926

Jeg liker godt Ethereum, men jeg har minst like stor tro på Bitcoin. Jeg ville heller brukt Bitcoin fremfor Ethereum om jeg skulle lage en smart kontrakt av noe slag. Kun for Bitcoin har en sikrere blockchain og et større økosystem. Microtransaksjoner kan jo også gjøres nå med lightning network som skal håndtere noen hundre millioner transaksjoner i sekundet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Shotgun
06.05.2019 kl 10:15 3862

Det går ikke an å lage smartkontrakter med bitcoin. Bitcoin er ikke like bra til automatiske mikrotransaksjoner som iota. Skal du sende 2 øre til en i Australia så vil det koste mer i gebyr med bitcoin enn det beløpet du sender. Med Iota kan du sende så lite fram og tilbake hele dagen om du måtte ønske. Fortsatt gratis...
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
FrontDrill
06.05.2019 kl 18:22 3806

Hei Shotgun, jo du kan fint lage smartkontrakter med Bitcoin. Nei Bitcoin er ikke like bra som IOTA på ekstremt små mikrotransaksjoner, det er for IOTA er bygget for IoT. Men dersom du ikke kun skal sende 2 øre, men for eksempel sende kr 10 er Bitcoin veldig bra om en bruker lightning network som jeg nevnte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Shotgun
06.05.2019 kl 22:00 3767

Hei. Jeg ser nå at du har rett i at man kan få enkle smartkontrakter med Bitcoin. Det har jeg ikke fått med meg da jeg har lest meg opp på di fleste andre prosjekter enn Bitcoin. Én Btc har jo kostet noen cent og nå koster én btc rundt 6k usd. Så tenker at det finnes andre med større potensiale. Ang Iota så var det nøyaktig det jeg prøvde å formidle.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
FrontDrill
06.05.2019 kl 22:20 3751

enkle og enkle, uansett hva du vil kalle de så vil en innen 2 år kunne lage hvilke som helst smart kontrakter med Bitcoin. Ja finnes sikkert andre krypto med større potensial, men dersom BTC skal overleve i lengden må den minst til 1 million dollar, og det er et stykke fra 6k til 1mill så noe potensial er det enda. Ja IOTA har også et stort potensial, men risikoen er også større da det enda er mye som er teoretisk rundt IOTA. Det blir spennende å se hvordan IOTA klarer seg i stor skala dersom den virkelig tar av.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Shotgun
06.05.2019 kl 22:38 3735

Skal Btc overleve så må den til 1 million dollar?? fordi? Vanskelighetsgrad og overskudd på mining du tenker på?
Skal alle transaksjoner gjøre gjennom btc nettverket så vil det bli alt for mye sløsing av strøm i verden. Det bruker jo enormt mye strøm slik det er nå. Transaksjonene må inn i en blokkjede slik at det vil gå tregere desto flere transaksjoner som da må igjennom denne flaskehalsen. Ved en iota transaksjon så verifiserer du 2 andre transaksjoner med din egen datakraft. Så her vil det gå raskere jo flere som bruker nettverket og strømbruket er mikroskopisk i forhold til bitcoin mining. Bitcoin er jo glimrende store of value da.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
07.11.2020 kl 07:05 2551

Noen som fortsatt har tro på ETH kryptovaluta?
Pen stigning siden i sommer og er i tvil om jeg skal selge nå eller ikke.
ETH på topp var nesten 3 ganger høyere men er i tvil om vi kommer der igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Flieger
07.11.2020 kl 11:59 2452

Det har skjedd mye i og rundt Ethereum siden forrige ath jan 2018. Mye større community og mange flere noder. Siden forrige ath har Defi kommet på banen og ikke minst alle dexene med Uniswap i spissen. Og nå kommer NTF!. Layer 2 løsninger for høyere hastighet og lavere gas kostnader nærmer seg. Det er nok tid for å kjøpe ikke selge! For å begripe hva som foregår anbefaler jeg å laste ned Metamask og se med egne øyne hva man kan gjøre med dine eth. Hvis du er så innovativ og faktisk eier en eth eller to er du kun få tastetrykk unna å prøve ut fremtidens finans i en web3 wallet.
På youtube finner man flere gode veiledere, metamask, uniswap. (Boxmining, Coinbureau)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare