Q3 -Nyheter på prosjekter

Slettet bruker
QEC 10.11.2017 kl 09:59 5493

Ifølge Jason så kommer det nyheter i q3 rapporten

Hva kan det være ?
Redigert 10.11.2017 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Villmannen
10.11.2017 kl 10:04 5425


Det kan være at med dagens oljepris har interessen for Jordan økt kraftig hos samarbeidspartnere. Ikke noe ville vært mer gledelig for QEC aksjonærene. Husk at QEC sitt oljefunn i Jordan er ca 2-3 ganger større enn Johan Sverdrup funnet på norsk sokkel.
Karl Ewa
10.11.2017 kl 10:17 5456

Større enn Sverdrup ? Dette kan umulig være innpriset i den bedrøvlige kursen vi har nå ???
Slettet bruker
10.11.2017 kl 10:20 5395

Jaha. Det er vel derfor aksjen handles konstant Ned ?
Så enten er det noe feil med ledelsen og klønete handtering.
Eller så må det være noe feil med prosjektene

Jeg tror det er ledelsen som er problemet. De er faktisk amatører og har ikke evne til å ta til seg at det er viktig for aksjonærene at det børsmeldes info om produksjon. Resultater av drilling og dagelig drift og fremgang på forhandlinger hvis det eksisteret.

Husk at vi aksjonærer er selskapets arbeidsgiver iform av innsprøytet kapital. Så Qec ledelsen må skjerpe seg betraktelig.
Redigert 10.11.2017 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Villmannen
10.11.2017 kl 10:23 5391

Jordan er priset/verdsatt til kr. 0.- . Og når jeg sier større enn JohanS er det kun å betrakte beregninger av funnet. Men utvinning er kostbar så jeg er usikker på hva break even er og dette har ikke QEC penger til å gjøre selv. De må ha en god partner for å få dette i land. Nabo felt har fått partner fra Kina og jeg antar at også QEC kan få seg en partner der.

I dag er det lite volum i aksjen. Antar det tar seg opp når vi nærmer oss 9 desember. Tipper vi igjen ser ca kr. 8.- for oppturer går fort i QEC .
Redigert 10.11.2017 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 10:27 5402

Og hva skjer 9 desember ?
danm
10.11.2017 kl 10:36 5368

Den seneste dato for høringsrunden er 9.12. Det forhindrer dog ikke regeringen at afslutte før. Hvis ikke, der er forslag til ændringer i løbet af November, kan man vedtage reguleringerne.
danm
10.11.2017 kl 10:36 5362

Den seneste dato for høringsrunden er 9.12. Det forhindrer dog ikke regeringen at afslutte før. Hvis ikke, der er forslag til ændringer i løbet af November, kan man vedtage reguleringerne.
Villmannen
10.11.2017 kl 10:49 5347

Om det er nøyaktig 9 desember eller ei vet jeg ikke, men ca den dagen er høringsrunden rundt reguleringen gjort. Har vært notert en del om det på gamle forumet. Da ligger det vel an til å bli ett endelig vedtak.

Må bare legge til at jeg er inne i QEC til ting har falt på plass. Jeg mener at det er en enorm overvekt sannsynlig at ting faller på plass og at QEC skal mot kr. 14.- og oppover. Derfor har jeg funnet det mer riktig å sitte med aksjene enn å stresse rundt på bevegelser i kursen.
Redigert 10.11.2017 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 10:58 5354

Det er mulig det. Men politisk pjatt blir det ikke penger av. 9 Des eller ikke .
Skal det bli noe fart her må den amatørmessige ledelsen begynne å jobbe og informere og inkludere.
Nå sitter de bare på kontoret sitt og lever godt på aksjonær penger
Villmannen
10.11.2017 kl 11:06 5329


Jeg tror at QEC ledelsen er ganske så lik ledelsen i andre selskaper. Ingen kan trylle og om ikke politikerne hadde stanset QEC i sin tid da QEC aksjen sto i kr. 30.- kunne den stått i kr. 90.- i dag. :). Det er kun ett tidsspørsmål. Det kan faktisk ikke ledelsen gjøre noe med. Det er veldig strenge regler for hva ledelsen kan si til markedet. Om de er "nesten" fremme med en svært god avtale (partner i Jordan eller annet) så kan den ikke offentliggjøres før den er endelig og verifisert. Om ikke lurer man markedet. Jeg er faktisk nøgd med ledelsen i QEC.
danm
10.11.2017 kl 11:14 5310

Binnion har sejlet Qec. gennem stormen og har fået en æresbevisning for det, og står, så vidt jeg ved, til endnu en. Det er en kæmpe præstation at holde Qec. flydende gennem 7 år med forbud i Quebec. Nu kommer belønningen.
Slettet bruker
10.11.2017 kl 11:49 5291

Uten aksjonærenes penger hadde det i dag ikke vært noe qec.

1. Informere over børs ferdig drillede brønner og resultatet av den. Det gjøres ikke. Svakt

2. Selskapets ledelse kan kjøpe aksje. Det skjer heller ikke. Det ville vist markedet at de tror på eget selskap. Rett nok har Binnion 15 mill aksje. De fleste betalt av aksjonærene.

3. Informere om Redleaf eksisterer nesten ikke. Her investere ledelsen i selskapet med aksjonær penger. Til hva ? Når? Fremdrift ?

Jobbes det med partner ?

Mange ting ledelsen kan gjøre med enkle grep som kan vise markedet aktivitet.

Ledelsen gjør en RÆVA jobb. Jobber selv i børs notert selskap. Informasjonen er på et helt annen klode en qec. Qec har fått mange mails om forbedringspunkter. Nada har skjedd
Useriøst . Kursen gjenspeiler ledelsen
Fra topp ned 50 % på 8 måneder.

Ikke værst
Redigert 10.11.2017 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Villmannen
10.11.2017 kl 12:08 5215

Fracking Qec

Du har for liten tålmodighet. QEC har annonsert at de ikke vil drive med oppdateringer på brønnene annet enn i Q fremleggelse. Dette fordi det er unødvendig for de fleste. Innsidekjøp er noe er både vanlig og uvanlig? Har man 15 mill aksjer så er det kanskje nok? Red Leaf er ett kjøp som ikke er så gammelt, nyheter der kan man finne om man ønsker :). Om det jobbes med partner har de allerede informert om? Men de kan ikke si noe mer enn det og det er nok å si det 1.gang.
ak78
10.11.2017 kl 12:26 5143

FrackingQec
I dag kl 11:49

Enig med deg i denne kritikken. Syns Binnon er tålmodig og gjør helt sikkert en svært grundig jobb, men det er for lite åpenhet og informasjon.
Slik var det med DNO i starten også, men de har jo virkelig kommet seg. Resultatet er også at kursen blir mindre volatil og dermed tryggere å investere i for småsparere som ikke daytrader , slik som meg selv.

Så er med på ønsket om MER løpende informasjon og oppdateringer.
danm
10.11.2017 kl 12:52 5068

Det kan jo komme, men med 16 mio. aktier må Binnion være forsigtig.
livsal
10.11.2017 kl 14:14 4939

FrackingQec

Er enig med deg i at det er mangelfull informasjon fra selskapet og det er ikke noe nytt. Selskapet sier at de oppdaterer produksjonen kun i forbindelse med Q regnskapene. Det synes jeg er for dårlig, spesielt når produksjonen er på et slikt lavmål.
Hvordan går det f.eks. Med 6-29 brønnen, som ble ferdig boret tidlig i 2016, men som ikke er fracket og tilknyttet. Den var beregnet IP på ca. 800 boed og har fått stor betydning for selskapets produksjon. Eller kanskje det var ca. 15 mill. Rett i dass.
Jeg tror aksjonærene er interessert i slike nære ting, mens ledelsen er mest interessert i å snakke om ting som «skal» skje langt frem i tid.

Det nærmeste vi kan se frem til er Quebec, men det gjenstår å se hvordan økonomien blir og det vet vi kun når forskriftene er godkjent og selskapet kommer opp med første budsjett,

Når det gjelder Jordan, så har vel ikke RedLeaf ferdig-testet «reusable capsules» før i 2019 og da tror de på Opex på under $ 20 og med capex på 18-19 vil det bety BE under 40$. Mye vann skal renne i havet før dette er klart.

Når CEO blir fremstilt som et geni er det noe galt med gangsynet. Jeg har fulgt Qec i 5 år og i denne perioden er det gjennomført minst 7 emisjoner.
En bør vel heller ikke stikke under en stol at mesteparten av CEO´s 16 mill. Aksjer er opsjoner som er innløst og aksjetegning med skattefradrag i Canada.
Når en har så mye aksjer og i tillegg god lønn, vil det være naturlig å arbeide knallhardt for at hjertebarnet Lowlands skal materialiserer.
Har ingen tro på at det er filantropiske motiver som ligger bak.
danm
10.11.2017 kl 14:22 4946

Så har du fulgt dårligt med. Binnion har købt acress op, han har købt i Jordan , 30% i RL og han har nu startet 8 nye brønde. Hvis du følger lige så dårligt med fremover, går du glip af mange penge.
livsal
10.11.2017 kl 14:45 4922

danm
Nå må du slutt å tulle. Hvilke acres er det de har kjøpt, bortsett fra de som er levert tilbake og noen små-areal uten produksjon i Alberta. De har ikke kjøpt noe i Jordan, men har en MOU med myndighetene om å undersøke et stort område for utvikling.
Du må følge med mann, og ikke bare rope halleluja. De 25% de kjøpe i RedLeaf nå var i tillegg til de 6 de hadde fra før og som kostet ca. 40 mill C$. De har ikke startet 8 brønner, men de har 25% dvs. 2 netto brønner. De har tvertimot levert tilbake ca. 250000 acres i Lowlands og et par titalls acres i Montney.
Karl Ewa
10.11.2017 kl 14:55 4865

Livsal.
Som alltid leverer du gode innlegg. Og jeg er helt enig med deg ang. ceo. alt han gjør gagner han selv og aksjonærene har betalt, betalt, betalt, betalt osv syv ganger. Jeg kjenner ikke til noen selskap som har drevet på slik. Ikke engang i NEC. var det så gale.
Fluefiskeren
24.11.2017 kl 14:14 4381

Villmannen

Johan Sverdrup inneholder olje. Oljeskiferen inneholder ikke olje men derimot kerogen.
Fluefiskeren
24.11.2017 kl 14:17 4397

Livsal

Og hva med oljeskiferen i PH i Canada? Hører lite om den. Er det tilbakelevert eller solgt?