PHO - Norne med ny anbefaling

Computum
PHO 06.05.2019 kl 09:29 11517

Solid growth to continue, but much priced in



We downgrade PHO share to Hold again after a strong and justified rally lately. Our estimates were upped a bit and TP is increased from NOK 54 to NOK 56/sh. 1Q should show continuous solid growth, while quarters beyond are expected to be more impressive, but there is some uncertainty over European figures. Thus, we choose to stay neutral ahead of the report.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2019 kl 15:27 3733

Very true compuman. Only a brave man or a damn fool would buy this stock before 15.05.19

And I mean a damn fool

My "guess" is 8 new scopes of which 2 are flexible, a loss of 11 mill kroner for the quarter and revised guiding for 2020 to USD 20 mill.

Headlines on Hegnar "Fortsatt rød. Photocure øker tap"

Nissebrigade poop their nappies and the merry go round starts again.

Two days afterwards Focuss attacks Schneider and calls for him to be sacked.

Ipogang Kommer disappears for a week

In other words a standard PHO quarterly report
Redigert 07.05.2019 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2019 kl 15:41 3694

Dette skyldes i all hovedsak MW.
Igår dekket de inn nye 20k og de jukker kursen enkelt til det beste for sin del.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 15:59 3654

Short covering in a strong stock forces the price up, not down.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 17:08 3572

Skal ikke bruke mye tid på dette med deg Power, for du vet nok dette betydelig bedre enn meg, men min oppfattelse er hvertfall slik at når det mangler kjøpere som det ofte gjør i PHO er det ingen stor utfordring å dekke inn en short.
MW selger og trykker ned kursen i forkant av inndekning og det kan de gjøre med et relativt lavt antall aksjer. Når de da har fått kursen presset ned et par kroner og samtidig fått noen nervøse til å kaste ut noen salgsposter kan dem kjøpe.
Dette gjentas mest sannsynlig flerforldige ganger hver dag dem dekker inn og grunnet lav omsetning i PHO er det bortimot bare MW som kjøper og selger til seg selv og de sliter da med å klare mer enn 20-30k på en dag uten å presse kursen.
Smart og forsåelig måte å gjøre dette på.
Bildet hadde derimot vært annerledes dersom det hele tiden var en sterk kjøperside, da ville selvsagt MW bidratt til å kjøre opp kursen ytterligere ved inndekning, utfordringen for alle andre enn MW er at i PHO pr. nå er det ikke kjøpere.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 17:26 3539

That was my point. In a "strong" stock short covering pushes the price up. In a stock with no buyers it is a different story.

The question should be asked "why are there no buyers"?
Slettet bruker
07.05.2019 kl 18:14 3478

Finnes nok mange forskjellige årsaker til det:
- Etter mange år med underskudd er det ingen som forventer det enda og derav ingen hast med å kjøpe seg inn.
- Farmasi sektoren på OSE trekker til seg svært få investorer, bare å se på omsetningen i de 14 selskapene som tilhører sektoren.
- OSE er en børs hvor det stort sett satses på olje og laks relaterte selskaper.
- Flere av de få investorene som er eksponert i farmasi velger på toppen av det hele og sjonglere fra den ene til den andre(saueflokk)
- Ingen sterke investorer på topp 10 listen.
- Svært få utenlandske på topp 50 listen.

Alle de positive elementene med å snart kjøpe seg inn i PHO er opplest og vedtatt 700k ganger så de hopper jeg over.
focuss
07.05.2019 kl 18:26 3459

Tok en titt på mine notater fra 13/3-19 og finner følgende stikkord:
Schneider:
* Accelerated momentum.
* Looking at expanding investorbase.
* very very positive future.

Virker fremover lent og ambisiøst i mine ører.
kreinh
07.05.2019 kl 18:27 3449

Computum, jeg mener at en anbefaling fra kjøp til hold er nok til å påvirke en aksje som Photocure. Ser ikke bort fra at når alt kommer på bordet i og med Q1, vil vi se en ny oppgang mot Q2.
bravi
07.05.2019 kl 18:28 3446

thepower, jeg vet ikke hvorfor det er så lite kjøpere. Kanskje er det fordi det er meldt ikke noe overskudd før etter 2020. Med slike meldinger og den historikken Photocure har skal man ikke forvente så stor interesse.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 18:54 3394

I Nissene sin fantasiverden har shortinndekning lenge blitt framholdt som den kortsiktig sterkeste triggeren.
Mantraet har vært at inndekningen ville dra kursen sky-high. Helt garantert. Men slik opplever man kun i en ideell massehypnose.

Nå er shortsen snart dekket, og kursen i fritt fall. Slik oppleves den reelle verden.

Så får vi se om Nissene våkner fra sin egenpåførte psykose.
I slike stunder er det veldig godt å bli klødd på ryggen. Særlig bruker smånisser og samle seg tett sammen så de kan klø hverandre, alt mens de hvisker søte ting i ørene på hverandre.
Og de som ikke vil klø, eller hviske søte ting, de får ikke være med.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 18:56 3303

DTT,
Nå får vi se.
Jeg sender herved ut en brannfakkel, jeg er rimelig trygg på at Schneider vil overraske markedet ved Q1!
rockpus
07.05.2019 kl 19:51 3232

Ser du på deg selv som nissefar i selskapet med alle disse "smånissene"?
Londonmannen
07.05.2019 kl 20:04 3201

Rockpus
Nei, det er forskjell på nisser og kropper som DTT. Nissene er optimistiske, vennlige og har tro på fremtiden. De er skapninger som liker seg når det er en lys og positiv utvikling. DTT representere helt andre krefter. De kjennetegnes på at de er negative, preget av tungsinn og at de misliker alt som smaker av optimisme og tro på fremtiden. De representerer det mørke dystre og du hører lite til drm på dager da kursennstiger. De kan vel kalles sølvkre, du vet disse små krypene som ingen vil ha i hus, som senker verdien på husets ut dersom du skal selge og som kun er fremme når det er mørkt. Skrur du på lys så piler de avgårde for å gjemme seg i sprekker og mørke kroker.

Jeg trives som nisse. Snart en uforskammet velholden nisse.

Ha en riktig god aften enten du er smånisser, nissefar eller et sølvkre!
focuss
07.05.2019 kl 20:56 3135

Ingen bør tvile på at PHO tiltrekker seg de underligste personligheter, noe som fører med seg de underligste synspunkter og underligst argumenter. I min verden så er ikke dette vanskelig. Jeg mener det nærmest sier seg selv at PHO vil bli en gullkantet investering for de som ikke lar seg rive med av kortsiktige vibrasjoner i aksjekursen.Hva vil Q1-19 føre til? Hva vil Q2-19 føre til. Diskusjon rundt det er og blir en gjette konkurranse, en gjette konkurranse jeg ikke ønsker å delta i. Grunnen til det er at jeg føler meg trygg nok på investeringen til å mene det er ikke så viktig. Tidspunktet lunta tennes på PHO vil jeg være på plass og jeg blir ikke særlig imponert av synspunkter om at kursen vil falle ved Q1 fordi den har gjort det ved et par tidligere rapporteringer. Det jeg føler meg trygg på er at det tidspunktet nærmer seg hele tiden. Hva andre vil leke med i mellomtiden er for meg knekkende likegyldig. Spesielt fordi argumentasjonen ligger på nivå med en dårlig bruktbilselger.
focuss
07.05.2019 kl 21:29 3076

Vi har jo karakterer som DTT og thepower som synes å mene at å tro at PHO bør bli en gullkantet investering er rent idioti. Argumentene synes å befinne seg i nisseland eller det som verre er f.eks fra kaffe trader bransjen. Tenk om verden hadde vært så enkel thepower. PHO vil falle etter Q1 fordi det har skjedd før. Ja da har vi virkelig med en enkel sjel å gjøre. Når han i tillegg kan bli så høy på seg sjøl for å prestere en slik analyse, sier mer en nok om karakteren for min del.
focuss
07.05.2019 kl 21:38 3061

Når man ser hvordan veksten har vært de siste kvartalene, og man ser hva som skrives i faglitteraturen. Når man ser pasientorganisasjoner konkluderer og ser hvilke privilegier myndigheter innvilger- Og når man ser årsaken til alt dette. Ja da skal man faktisk ha en ganske spesiell mangel på analytisk sans for å ikke se hvor dette bærer.Vel vi har jo slike som DTT da som mener svaret ligger i historien. En historie som ikke har noe til felles med hvor PHO er i dag. Hvis man ikke er en analytisk amøbe da.
focuss
07.05.2019 kl 21:47 3040

Så er det jo selvfølgelig slik at kan man ikke regne så er det ikke lett å ha selvstendige meninger i aksjemarkedet og det har vi jo ettertrykkelig blitt vist at det er noen som ikke kan. Det vi imidlertid har sett er at det de forsøker å kompensere at de ikke kan regne med er dritt slenging dagevis, ukevis, månedsvis. Mulig det gir dem en god følelse i et forsøk på å dekke over å ikke forstå hva diskusjonen dreier seg om. Spetalen og Sveaas er rike i dag fordi de kan regne. Ikke fordi de har satset på å forsøke å drite ut andre ved alle mulige anledninger.
focuss
07.05.2019 kl 21:52 3025

Så kan spørsmålet være: Hvilke andre norske selskap har vært i en tilsvarende posisjon som PHO nå er i verdens viktigste helsemarked? Svar ingen. Ikke i nærheten. Så kommer Scoopfinder som PHO aksjonær å sammenligner med PCIB. Herregud. Fullstendig meningsløst.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 22:00 2990

Det er enkeltpersoner her som benytter enhver anledning til å opptre som nettroll, og det betyr at aksjen egentlig har stor interesse hos disse, og det er fordi en konstellasjon av nærmere 3.500 aksjonærer, for det meste kortsiktige sådanne i et så lite selskap som PHO er veldig lette å manipulere.

Selv om de verste individene på PHO-trådene har liten eller ingen argumentasjon å komme med, eller noe å vise til uten historien til selskapet, så har de stor makt over mange av microaksjonærene i PHO.

Min egen historie er at jeg begynte å røyke i ung alder, men jeg sluttet for en årrekke siden, og det er mange ting vi mennesker og bedrifter forandrer på gjennom et antall år, og en slik omfattende forandring er det PHO nå er i ferd med å gjennomføre, og forvandlingen til et kommersielt selskap startet etter min mening så sent som i 2017.

Når mange av denne utrolig store mengden av microaksjonærer blir byttet ut med stabile aksjonærer med berettiget tro på fremtiden, eller at PHO overrasker stort på oppsiden tidligere enn markedet forventer, forsvinner disse over alle hauger sammen med microaksjonærerne som bare er en kostnad for selskapet.

Jeg har vært lenge i dette gamet og bygget meg sakte, og noen ganger raskere opp, men aldri sett i nærheten så mange mickroaksjonærer i et selskap med kun 21 mill aksjer, bare det er så spesielt at det er nesten ikke til å tro.

På PHO-trådene finner vi falske mørkemenn som ikke hadde turt å stå frem med sin identitet for millioner.

De fleste av oss ser frem til å bli kvitt dem, og det skjer innen maksimum et halv år, senest etter Q3 presentasjonen 2019.

"Pendelum Swings"
Slettet bruker
07.05.2019 kl 22:01 2989

Det er mange gode grunner til å blokkere slike som power, lenge siden jeg har lest noe, men han dukker opp hele tiden med rød skrift :) Det er vel knapt noen som bryr seg lenger hva han eller hun skriver.

Tradere får være opptatt av Q1, det kommer mye mer senere for dem som tenker lenger enn til dette kvartalet. Vi er akkurat startet, alt som man kan drømme og håpe om i et biotek/farmasi selskap er på plass hos PHO. Dette er en mulighet jeg overhodet ikke skal gi fra meg. Flere og flere begynner og forstå at det skal svært mye til om ikke PHO lykkes i dette markedet. AUA viser hva selskapet er laget av, at kurs går ned idag er vist viktig og poengtere for noen, de fleste andre, hva så??
focuss
07.05.2019 kl 22:12 2970

Saken er den at PHO har spist seg dypere og dypere inn i TURBT markedet etter innvilgelse av refusjon, men viktigere enn refusjon, etter at studier gjør det klarerer og klarere hva som er risikoen ved å ikke benytte BLCC.

Så er vi nå der at vi er helt i startfasen av å begynne å spise oss inn i et fire ganger så stort marked. Det mens pasienter forsikringsselskaper og medicare applauderer alle fremskritt vi gjør.

At det finnes norske investorer som synes dette er trivielt lever jeg godt med. På ett tidspunkt vil alle se som klart som blekk at PHO er stedet å være investert. For hver eneste dag som går så kommer vi nærmere dette tidspunktet.
focuss
07.05.2019 kl 22:23 2957

Og DTT. Hva har ditt nisseskrål med dette å gjøre? Bare en dokumentasjon på hvor nedsnødd deler av norske investorer er. Hvordan noen kan bli så høy på seg selv med bare å prestere idiot vås. Skal man sette deg selv over alle andre så burde du faktisk ha i det minste en setning som henger på greip.
Redigert 07.05.2019 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
focuss
07.05.2019 kl 22:40 2925

De som kjenner meg fra Nano/Costa tiden min vil vite at jeg ikke er en papegøye for ledelsen. Kommentarene fra Schneider fra mars måned ser jeg imidlertid ingen grunn til å ikke vektlegge.
Schneider:
* Accelerated momentum.
* Looking at expanding investorbase.
* very very positive future.

Virker fremover lent og ambisiøst i mine ører.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 22:49 2908

BLCC, det er større sjanse for å oppdage blærekreft, det fører til mindre oppfølging, flere pasienter overlever, helsemyndigheter i USA sparer penger, forsikringsselskap sparer penger, pasienter lever lenger, færre tilbakefall, mindre liggedøgn. Urologer er fra seg av beundring for undersøkelse med Cysview. Jeg er fra meg av beundring at Cysview og Hexvix selges så billig som det gjør. Jeg tror nærmere 100 % av de som er rammet hadde betalt mye mer. De aller fleste har nå fått med seg at Cysview/Hexvix er overlegent beste mulighet for å overleve blærekreft. Der må fokus hos aksjonærer ligge, der ligger megapotten i fremtiden.

At noen som power og somsa ikke ser dette, overse det, la de bable om hva de vil. Realiteter er at Pho er verdensledende på undersøkelse av blærekreft, de har ingen konkurrenter. Dere som er norske og kritiserer Pho?? Det finnes ti talls andre selskap dere kan bruke tiden deres på, PHO fortjener respekt og anerkjennelse. Det er ikke hverdag at norske biotek selskap kommer inn i det amerikanske markedet, det tilhører sjeldenhetene. Det sier jeg som egentlig hadde utelukket å gå inn i biotek igjen, så dukket PHO opp. Selv jeg ser muligheten her, hvis de negative ikke gjør det, finn dere et annet selskap. Kritikken deres er helt bak mål.
focuss
07.05.2019 kl 22:50 2903

Og hør på dette psykotiske våset fra en som mener han vet alt som er verdt å vite om PHO. Stakkars menneske. Han må ha hatt mye motgang:

I Nissene sin fantasiverden har shortinndekning lenge blitt framholdt som den kortsiktig sterkeste triggeren.
Mantraet har vært at inndekningen ville dra kursen sky-high. Helt garantert. Men slik opplever man kun i en ideell massehypnose.

Nå er shortsen snart dekket, og kursen i fritt fall. Slik oppleves den reelle verden.

Så får vi se om Nissene våkner fra sin egenpåførte psykose.
I slike stunder er det veldig godt å bli klødd på ryggen. Særlig bruker smånisser og samle seg tett sammen så de kan klø hverandre, alt mens de hvisker søte ting i ørene på hverandre.
Og de som ikke vil klø, eller hviske søte ting, de får ikke være med.
Redigert 07.05.2019 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
focuss
07.05.2019 kl 22:55 2926

DTT
Det det dreier seg om er at PHO har realistiske planer om å bli ny SoC ( Standard of Care) i en av USA sine største kreftsykdommer. Er det mulig for deg å forholde deg en smule mer seriøst til det? Eller er du for skadet etter årtier som mislykket investor?
Redigert 07.05.2019 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
focuss
07.05.2019 kl 23:18 2881

Scoopfinder
Å starte en tråd som forsøker å vise at PCIB har større potensiale enn PHO?? Hva skal man mene om slikt. I hvert fall at du viser at din kompetanse som investor er svært begrenset. Jeg mener at lodd i viking lotto har større upside enn en investering i PCIB. Etter dette har ditt syn på PHO ingen verdi. Investeringer har du rett og slett ikke greie på.
Bullinvestor
07.05.2019 kl 23:22 2870

Det er bare å blokkere spammerne, søppel er ikke noe for seriøse investorer. Da får vi mere effektivitet på Ho?
focuss
07.05.2019 kl 23:25 2867

Det finnes mange som plasserer sine penger i biotech selskap som Nano , PCIB, PHO som mener de er verdensmestere. Når kursen ikke går som de forventer så mener de at det er markedet som ikke skjønner hva de driver med. Sannheten er vel mer at det er en del biotech investorer som ikke er i stand til å ta vare på egne penger.
focuss
07.05.2019 kl 23:37 2852

Scoopfinder
PCIB= Vikinglotto
PHO= Apple

Skjønner man ikke dette så bør kanskje pengene gå andre steder enn til aksjemarkedet.
Slettet bruker
07.05.2019 kl 23:43 2833

Oh no...... trouble in hausseland again. Focuss calling his hausser brother scoopy boy a "begrenset investor"

Trouble in paradise? Tends to happen when the price falls 10% in 3 days.

There some pain a brewing boys. Poor old Oppgangen Kommer is gonna be massively wrong AGAIN. Was it 80 mill USD guiding?? Ha ha ha

Focuss what do you think of that 80 mill USD guiding? Or was it actually 130 mill USD ???

Is he a smart man or what?
Redigert 07.05.2019 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2019 kl 23:45 2829

Focuss has been at the whisky cabinet again ???
focuss
07.05.2019 kl 23:50 2821

Når det gjelder hvordan en investor bør fordele pengene sine mellom PHO og PCIB så mener jeg 90% bør gå til PHO og 10 % til PCIB max. Gjør investorer dette? Ikke til å begynne med , men når de får litt erfaring. De ville tjent på å fått den erfaringen tidligere. Hva er det egentlig PCIB skal selge? Tror ikke de vet det selv engang.
Bullinvestor
07.05.2019 kl 23:51 2810

Focus, da er vel Nano midt i mellom ..= Huawei ???
Som du vet sitter jeg i både Pho og Nano?
lampeskjerm
07.05.2019 kl 23:55 2961

focuss,
Jeg setter stor pris på bidragene dine her, forøvrig har denne plassen blitt mye bedre etter jeg blokkerte en del brukere. Kan på det varmeste anbefale deg å gjøre det samme :-)

edit: (sikter forøvrig ikke til Scoopfinder, tok bare det nederste innlegget)
Redigert 07.05.2019 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
focuss
07.05.2019 kl 23:58 2958

thepower
Jeg er en ærlig person som skriver det jeg mener uten å se til om noen er enige med meg eller ikke. Jeg synes rett og slett det virker umodent å sammenlikne PHO med PCIB. Å ha noe menings fellesskap med slike trenger jeg ikke. Det blir for dumt.
focuss
08.05.2019 kl 00:05 2947

lampeskjerm og andre.
Jeg setter veldig stor pris på å få støtte for mine synspunkter. Så tusen takk. Kan jo noen ganger undres om jeg er helt på utsiden av hva som er sunn fornuft.
focuss
08.05.2019 kl 00:13 2930

lampeskjerm
Jeg blokkerer ikke de jeg ikke er enige med. Grunnen er at deres intellektuelle beskjedne kapasitet styrker meg i troen på at vi er på sporet av det vi ønsker. Å bli møtt av dårlige argumenter eller for det meste ingen argumenter , plager meg ikke.
lampeskjerm
08.05.2019 kl 00:16 2920

All honnør til deg for det, jeg er ikke på langt nær like tålmodig..
Jeg måtte ta en pause herfra for kun å lese på TI pga høyt blodtrykk av dårlige argumenter og beskjedent omløp i toppetasjen hos enkelte av debattantene her.