PHO - Norne med ny anbefaling

Computum
PHO 06.05.2019 kl 09:29 11487

Solid growth to continue, but much priced in



We downgrade PHO share to Hold again after a strong and justified rally lately. Our estimates were upped a bit and TP is increased from NOK 54 to NOK 56/sh. 1Q should show continuous solid growth, while quarters beyond are expected to be more impressive, but there is some uncertainty over European figures. Thus, we choose to stay neutral ahead of the report.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2019 kl 17:38 2445

Sure you have buddy. When did you last sell any PHO shares?

You dont make money until you sell...........

Plus you are about to lose a bet of 1 million kr with a friend soon? Or was that more lies?

I recall you bet a million kronkies that the price would be over 100kr by this summer. Ouch...that's gotta hurt even a ressurs sterk man of your calibre.

130 mill USD guiding in 2020? ???? classy son, real classy

Ha en God dag sir.

P.S Jeg er like Norsk som deg
Redigert 08.05.2019 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.05.2019 kl 17:23 2467

DTT
Hva er det som får deg til å tro at jeg har så lite selvinnsikt at jeg ikke vet at jeg til tider er noe mer begeistret enn gjennomsnittet her inne? Nå finnes det da en del skikkelige surpomper her inne (kjenner du deg igjen) så gjennomsnittet over begeistring her inne skal vel ikke så mye til for å slå, så jeg må vel vedgå t jeg ligger godt over gjennomsnittet i så måte.
Men er det noe galt i å være begeistret over de selskapene man er investert i? Hvorfor i huleste invester sin kapital i noe man ikke har tro på? Ser jo enkelte her inne som gir uttrykk for at de sitter på en gedigen bunke aksjer og som tydeligvis ynder å pisse og drite i eget reir. Sorry, der finner du ikke meg.

Nei, min godeste SomSa, jeg er bergenser, jeg er begeistret av natur og jeg vet det. Men enkelte ganger må man dempe seg selv en smule ned og innta en noe mer, l oss kalle det moderat innstilling. Da skal det visstnok samtidig bli mer realistisk.

Men må vedgå det er vanskelig å holde seg i skinnet når det gjelder PHO og de rammebetingelsene selskapet nå har for å gjøre sitt gjennombrudd i USA. Skjønner at ikke alle evner å se det, langt mindre tør tro på det, men det får så være. Du og de andre det gjelder får sikkert en varm og god sommer..........
Slettet bruker
08.05.2019 kl 17:10 2482

Jeg har tjent mer på PHO enn du vil gløre i aksjemarkedet den tiden du har igjen.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 16:34 2530

I wish I knew as much as you. Rocket week with AUA and 130 mill USD guiding in 2020

How's NEL working out for you?
Slettet bruker
08.05.2019 kl 13:17 2655

thepower
I går kl 17:26
951
That was my point. In a "strong" stock short covering pushes the price up. In a stock with no buyers it is a different story.

The question should be asked "why are there no buyers"?
______________________________________________

Vi har observert at kunnskapen din om PHO eller andre aksjer du uttaler deg om er helt fraværende.

Kan du svare på et så enkelt spørsmål som dette..?

Hvorfor skulle Marshall Wace dekke inn noe som helst short i en aksje som er så svak at den i følge deg står foran et snarlig crash..??

Jeg er 100% sikker på at MW i motsetning til deg ser for seg en snarlig oppgang i PHO i stedet for et crash når de nå har dekket inn mer en halve shorten.
Derfor tror jeg de har som mål å komme seg ut av shorten før Q1.

Jeg trodde først du var en framsleng, (en fjortis), men desverre finnes det skjeldne individer av voksne menn som oppfører seg som barn, sikkert en fortvilet situasjon for deg selv.





Redigert 08.05.2019 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
08.05.2019 kl 12:02 2741

Ser at Nel lurte sine aksjonærer godt idag Somsa.
De var så slæipe at dem sammenlignet med Q1 i fjor.
Utrolig hvor mange sleske selskaper en finner på Oslo børs som gjør dette. Klarer ikke den ene cella du har å tenke ut hvorfor dette er en vanlig målemetode for mange selskaper?
focuss
08.05.2019 kl 11:55 2765

Somsa
PHO legger ikke en eneste initiell diagnose til grunn når de viser oss markedet sitt. Dersom vi skal regne inn det så vil det doble PHO sitt pasientgrunnlag. Er det grunn til å tro det kommer? Synes enkel logikk tilsier det. Foreløpig inkluderer ikke jeg det. Synes ikke det virker riktig å ligge foran PHO i dette,
Slettet bruker
08.05.2019 kl 11:51 2777

Jøss....måtte du mobilisere mye for å legge til den siste setningen?
Jeg tipper det smertet helt inn i rota idet du skrev de ordene;-))
Londonmannen
08.05.2019 kl 11:46 2789

SomSa
Det kunne du forventet dersom urologene hadde full råderett over sykehusenes økonomi. Men akkurat det tviler jeg på og seter heller ikke i overensstemmelse med den prosessen Schneider har forklart oss. Salgsprosessen tar mellom 6-12 måneder og til syvende og sist er det sykehusledelsen som gjør de nødvendige prioriteringer og som må godkjenne innkjøp av scope.
Men når du får tenkt deg om så skjønner også du dette.
Tirsdag neste uke får vi fasit og jeg blir ikke overrasket om salget av scope setter nye rekorder. Dog er det ikke unaturlig at utfordringene KS har erfart vil resultere Ivar salget av flexiscope lager noe.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, det er først når Q2 blir presentert at vi virkelig vil se de store bevegelsene. Q1 forventer jeg å være helt på det jevne. De hyggelige meldingene som er kommet dette året er kommet etter at Q1 var ferdig. Så litt realisme må vi ha oppi euforismen mange av oss har ovenfor PHO.
kreinh
08.05.2019 kl 11:20 2837

Hvorfor skulle Photocure forsøke å lure oss? De har en svært nøktern presentasjon av selskapets resultater hvert kvartal som nesten underminerer forventet store fremgang som vi alle skjønner må komme. Photocure har gått fra å være ett forskningsselkap til salg av ett veldig lønnsomt produkt. Jeg anbefaler alle å investere i selskapet.
SomSa
08.05.2019 kl 10:38 2898


Etter min forståelse må alle pasienter undersøkes med White Light Cystoscopy og Blue Light Cystoscopy er et tilleggsundersøkelse. Med WLC kan man finne ut om pasienten har NMIBC eller ikke. Blue Light Cystoscopy skal heller ikke undersøke alle NMIBC pasienter.....

I morgen forventer jeg oppjustering av guidingen for 2020 + selskapet skal levere overskudd i 4Q 2019/1Q 2020 + salget av skop går som hvetebrød dersom de siste fantastiske nyhetene skal ha troverdighet. Hvis Cysview er så fantastisk som urologer hevder og pga økt antall skop i drift i 1Q 2019 må salget økes minst med 35% i forhold til 4Q 2018. Ikke la deg bli lurt hvis PHO sammenlikner 1Q 2019 med 1Q 2018. Refusjonsordningen var fersk i 1Q 2018.
Londonmannen
08.05.2019 kl 10:17 2945

SomSa
Så når du skriver på den måten mener du altså at pasientene er ferdig diagnostisert når de kommer inn i systemet? Jeg har alltid trodd at BLC var et diagnosevertøy og at det er i etterkant av at pasientene har vært gjennom diagnostisering at man kan dele dem inn prosentvis. Så hva blir da galt? For meg synes det som at det som er galt er at du mener pasientene allerede er delt inn prosentvis hvem som har hva FØR de kommer inn til diagnostisering og møter BLC. Dersom det er slik, hvorfor har man diagnoseverktøy i det hele tatt?
Slettet bruker
08.05.2019 kl 10:15 2955

Og hvor blir det av den positive profittvarsel fra Photocure sin side?
SomSa
08.05.2019 kl 10:04 2990


Ikke hør på alt PHO sier:

06.05.2019
" More than 81,000 individuals are diagnosed with bladder cancer in the United States every year, of whom 75% have non-muscle invasive disease."

https://www.urotoday.com/conference-highlights/aua-2019-annual-meeting/aua-2019-bladder-cancer/112219-aua-2019-flexible-blue-light-cystoscopy-with-hexaminolevulinate-provides-opportunity-to-finalize-diagnosis-and-treatment-of-non-muscle-invasive-bladder-cancer-in-the-outpatient-clinic-results-from-a-nordic-registry.html?fbclid=IwAR2pr-M7WKu7W8ZuxL3ca9mNoVnWVZSwdfbNogccaSmz7BTuhp0vilGntaYg

PHO sier selv:
By having better visibility and detection during initial examinations and resections, urologists can improve diagnosis and management of non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC).
https://www.cysview.com/info-for-hcps/impact/

Obs, bare her forsvinner 25% pasient av grunnlaget som sår på PHO´s presentasjoner. Hva driver PHO med?
Slettet bruker
08.05.2019 kl 10:01 3005

Simple market psychology. NEL will crash and burn soon, but not just yet.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 09:58 2475

80000 nye blærekreft tilfeller årlig kun i US. Det blir 20000 i kvartalet. 99 prosent, dvs alle, søker seg til steder som tilbyr BLCC med Cysview skriver du, Photocure og en hel haug med urologer som for tiden føler trangen å uttale seg om saken.
Med pris 1000 $ per Cysview og $ kurs 8 kroner, så gir dette en omsetning på 160 millioner kroner kun i US. Hva sa du om hva det blir av denne omsetningen??

Redigert 08.05.2019 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2019 kl 09:56 2477

Nu har jo PHO en produkt som minst 75 % av verdens blære kreft pasienter vil ha, om de bare
får tilgang til den. Og det er vel ikke thepower eg spør først om det er noe eg vil vite. Men han får
gjerne holde på med sitt. Men eg trur med kunskap ( vitenskaplige studier) så vinner fornuftet
frem til slut.
Computum
08.05.2019 kl 09:49 2488

Du tar ikke poenget, focuss. Min mening betyr lite. Det er det brede markedets dom som teller. Og markedet er ikke særlig imponert. Det viser omsetning og kursutvikling.
SørenE
08.05.2019 kl 09:19 2529

Hej Norge

Girlpower -- utroligt med NEL -- noget pis du får ret hver gang :-)

Dansken
Stadig optimist
SørenE
08.05.2019 kl 07:50 2654

Hej Norge
Nu må vi se hvor dygtig GirlPower er -- Nel øget omsætningen 9% -- øgte underskuddet 60% !!! -- det er en aktie han har lovpriset højt -- i min verden !! Et luftslot

Vi får se om AndyHagens brannfakkel forbliver tændt ved pres af Q1 om få dage i PHO -- he he

Dansken
Stadig optimist
focuss
08.05.2019 kl 01:34 2785

Computum
Når du trekker inn thepower som sannhetsvitne?? hva skal man si til slikt?? Vil vel helst avstå for å kommentere det.Vil kursen stige eller falle etter Q1? Flip a coin dersom det er ditt forhold til PHO.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 01:23 2793

Du må aldri tro at negative investorer er mer oppegående enn de som har investert og satt seg inn i et selskap. Power og somsa har ingenting å tilby, ikke gi dem noe mer enn hva de skriver. At de er negative betyr ikke at de er de som er realistiske og oppegående. At de er negative med det de skriver betyr bare at de ligger så langt etter at de tror de faktisk leder. At noen kan kritisere PHO på nåværende tidspunkt, vel, det er deres tap. Kan du ikke se dit PHO er på vei idag så hold deg borte, da blir det vanskelig å tjene i aksjemarkedet. Husk, at det er de som er nærmest blærekreft som sier dette er fremtiden. Det er ikke du, somsa, eller power som sier det så hvorfor skulle jeg ta noe som helst av det noen av det dere skriver alvorlig?? Jeg forholder meg til alt annet enn dette forumet, Jeg trenger ikke bruke personangrep, det er uansett ikke meningen hvis det tolkes dit. Dette er investeringen du ikke vil gå glipp av og hvis du gjør det kan du bare takke deg selv. Du kan bare takke deg selv hvis du går glipp av dette......i 2021 vil dere forstå, power, somsa,dtt, dere vil forstå hva dere gikk glipp av. Jeg har skrevet det før, jeg ønsker amerikanske investorer velkommen, jeg ønsker de suksess før verdensmestere fra Norge.....
focuss
08.05.2019 kl 01:22 2798

Gunlove
Enig. Når PCIB aksjonærer går av hengslene for resultater TRVX har levert for år siden så står det dårlig til.
focuss
08.05.2019 kl 01:16 2802

Computum
Må bare si at jeg synes det er veldig betegnende at investorer som computum ikke er imponert over PHO. De er ikke imponert over at de av FDA får innvilget priority Review, ikke av at de får FDA godkjenning for alt de ber om, ikke av at medicare innvilger refusjon og ikke av at 99 % av de med diagnose søker seg til steder med PHO teknnologi. Ikke av at de vil spare USA helsevesen for milliarder og egentlig ingenting med PHO synes de er imponerende.

Og hva er grunnen til denne manglende imponeringen? Jo de synes det er lite imponerende at dette ikke synes på bunnlinjen før lanseringen og den kommersielle satsingen har begynt. Hva forteller det ? For meg bare det jeg visste fra før. En utrolig naiv inkompetent investorbase.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 01:09 2806

Focuss, PCIB er gjennom fase I, jeg kommer aldri til å kjøpe en aksje i det selskapet med det utgangspunktet. Hvem i sine fulle fem kan kjøpe aksjer der før PHO? Er alle klar over hvor langt igjen PCIB har i forhold til PHO? PCIB er i den fasen at jeg hadde kjøpt alt annet enn dem, alt innen olje, fisk, elektrisk, Nel og hva annet? Min skeptisk til biotek er ikke endret og PCIB er utelukket, de har et maratonløp igjen. PHO er i mål for lenge siden. For meg er det enkelt, innen Biotek/Farmasi er det kun PHO som gjelder. Minst mulig risiko, mest mulig fortjeneste. Tro meg, pengene ligger i Photocure, la andre selskap bevise mye mer før de er verdt å stase på.
focuss
08.05.2019 kl 01:02 2818

Computum
Må bare si at jeg ikke er spesielt imponert over din manglende imponering av PHO sin utvikling. Hva er det i din naivitet du forventer? At man skal gå fra lansering til SoC over natta? Jeg er imponert over den oppmerksomheten PHO får og hva deres produkt tilbyr. Ikke minst hvordan det mottas i USA.
focuss
08.05.2019 kl 00:54 2827

Computum
Noe uklart hva du egentlig mener, men i verste fall så kan det tyde på at du har ett naivt syn på hvor fort utviklingen kan gå. I så fall så er det en naivitet du deler med mange.
Computum
08.05.2019 kl 00:45 2835

"Dere som er norske og kritiserer Pho??"

Dere lar dere stadig hisse opp av kommentarer om den kortsiktige utviklingen. Både Power Og SomSa følger interessert med på utviklingen av PHO, men er, som flere av oss andre ikke imponert over selskapets resultater hittil. Omsetningen i aksjen og kursutviklingen viser at de er mer på linje med markedet enn de som ønsker å kneble eller blokkere dem. Disse stadige personangrepene begynner å bli kjedelige. Er krybben tom siden hestene bites?
Hayen
08.05.2019 kl 00:40 2843

Gode og kritiske argumenter mot caset har vært fraværende ganske lenge. Det fremstår som et kvalitetsstempel på pho som et investeringsobjekt, for det mangler ikke på forumdeltakere som ønsker å snakke ned både pho og kursen.
Dette er en av flere faktorer som har gjort at jeg på 11 mnd har gått fra å være skeptisk og med 0% i farmasi (PHO), til å være bortimot all in.
Siste kjøp var så sent som igår.

Tidligere var det kun spredte artikler og Twitter-meldinger relatert til blått lys/cysview. Nå kommer det opptil flere hver dag fra ledende eller sentrale aktører i bransjen. De snakker svært varmt om løsningen. Den blir betraktet som en 'game changer'
Spørsmålet er ikke om PHO og Karl Storz vil oppleve en enorm pågang, men når.
Redigert 08.05.2019 kl 00:45 Du må logge inn for å svare
focuss
08.05.2019 kl 00:39 2847

Dersom ikke PHO blir en soleklar børsvinner i månedene fremover så skal det skje et medisinsk gjennombrudd som ingen av oss har hørt om så langt.
focuss
08.05.2019 kl 00:30 2852

Så for å avslutte kveldens diskusjon eller hva vi skal kalle det. PHO er i ferd med å forandre USA sin behandling av blærekreft. Det vil kunne gjøre PHO til et av de høyest verdsatte selskap i Norge. Svaret vil komme i løpet av de nærmeste måneder.
focuss
08.05.2019 kl 00:19 2869

lampeskjerm
takk for det. Det gir påfyll av energi. Når sant skal sies så gleder jeg meg til de neste dårlige argumentene.
Redigert 08.05.2019 kl 00:21 Du må logge inn for å svare
lampeskjerm
08.05.2019 kl 00:16 2908

All honnør til deg for det, jeg er ikke på langt nær like tålmodig..
Jeg måtte ta en pause herfra for kun å lese på TI pga høyt blodtrykk av dårlige argumenter og beskjedent omløp i toppetasjen hos enkelte av debattantene her.
focuss
08.05.2019 kl 00:13 2918

lampeskjerm
Jeg blokkerer ikke de jeg ikke er enige med. Grunnen er at deres intellektuelle beskjedne kapasitet styrker meg i troen på at vi er på sporet av det vi ønsker. Å bli møtt av dårlige argumenter eller for det meste ingen argumenter , plager meg ikke.
focuss
08.05.2019 kl 00:05 2935

lampeskjerm og andre.
Jeg setter veldig stor pris på å få støtte for mine synspunkter. Så tusen takk. Kan jo noen ganger undres om jeg er helt på utsiden av hva som er sunn fornuft.
focuss
07.05.2019 kl 23:58 2946

thepower
Jeg er en ærlig person som skriver det jeg mener uten å se til om noen er enige med meg eller ikke. Jeg synes rett og slett det virker umodent å sammenlikne PHO med PCIB. Å ha noe menings fellesskap med slike trenger jeg ikke. Det blir for dumt.
lampeskjerm
07.05.2019 kl 23:55 2949

focuss,
Jeg setter stor pris på bidragene dine her, forøvrig har denne plassen blitt mye bedre etter jeg blokkerte en del brukere. Kan på det varmeste anbefale deg å gjøre det samme :-)

edit: (sikter forøvrig ikke til Scoopfinder, tok bare det nederste innlegget)
Redigert 07.05.2019 kl 23:56 Du må logge inn for å svare