Måtte selge ny Tesla - får ikke solgt brukt fossilbil

07.05.2019 kl 12:24 2435

Nå er det virkelig synd på alle oss fossilbileiere. Jeg kjøpte meg ny Tesla og var sikker på at det skulle gå greit å selge min normalt svært kurante og lite kjørte fossilbil. Men der forregnet jeg meg skikkelig. Fossibilen har ligget i to måneder på finn.no, og hele tiden har jeg justert ned prisen slik at min bil har vært den billigste av alle av samme type. Men neida, null reell respons.

Annonserte så min nye Tesla Model 3. Den ble solgt og levert i løpet av 15 timer. Heldigvis var pågangen så stor at jeg kun tapte småpenger på det to måneder lange eierskapet. Fantastisk sportsbil!

Veeeeldig mange fossibileiere vil nok, som meg, få seg en sjokkerende realitetsoppdatering når de etterhvert skal selge eller bytte inn sin "hyperkurante" kjøredoning.

Da er jeg tilbake bak rattet på Fred Flintstone-bilen og bensinpris på snart 18 kroner. Verden går av og til absolutt ikke videre, men bakover.

Kan du sälja som skrot? Jag fick 27 kr för mitt badkar. Borde då 1000 kr för bilen minst.
SHARE-IT
07.05.2019 kl 12:44 2370

Synd for deg, men opplys bilmerke og modell på din fossilbil, samt prisforlangende.
Basse
07.05.2019 kl 13:19 2323

Selv om det skinner tykt gjennom at du dikter opp hele greia (bortsett fra at du kanskje sitter med en Tesla 3 du ikke blir kvitt) så kan jeg ikke se hvordan din historie er negativ for deg. "Fossilbil" hva er det? En Tesla som lader på tysk strømmix?

1. Du har fått tilbake pengene for Teslaen - null tap. Du har også unngått alle bekymringene som andre Tesla kunder opplever ila eierskapet, masse feil og driftsproblemer, månedsvis på verksted og stort verditap.
2. Du er eier av en lite kjørt og kurant bensinbil - lav km stand og "kurant" betyr at den gjør nytten for alt du trenger den til og sannsynligvis har mange år igjen på veien før den oppleves som "sliten".

Jeg vil si du har vært heldig og sluppet billig unna. Skaff deg et kredittkort som gir deg ekstra rabatt på bensinen. Det er ikke drivstoffet som er den store kostnaden ved å eie bil;)

Redigert 07.05.2019 kl 13:24 Du må logge inn for å svare

Solgte fossilen på nettbil når jeg hentet model3. Fikk en brukbar pris når man tar med at man samtidig har null garantiansvar. Bruktbilsjappa som kjøpte den sliter nå med å selge den med fortjeneste, og den er satt ned i pris mange ganger. Og dette er en av de mest kurante bruktbilene som burde være lett å selge.
mishka
07.05.2019 kl 16:50 2206

Høres riktig ut. Det at bruktbilforretninger sliter nå om dagen er ikke noe nytt. Ola nordmann leaser nye biler. Og grunnen er usikkerheten i markedet samt at folk er livredde for å ende opp som bruktbilselgere om noen år. Og tro slett ikke at man er bedre stilt med en ny elbil som man eier og skal selge som brukt. Det er nok å se "blekklavinen" av brukte Leafer som ligger ute på finn.no, Alt dette vil etterhvert gi seg utslag i dyrere leasing og dyrere bilhold for Ola Nordmann.
07.05.2019 kl 17:41 2145

Ja, det kan ikke bare være vi privatselgere som møter veggen når vi nå prøver å selge våre fossilbiler. Bruktbilforretninger er selvfølgelig en annen gruppe som merker stemningsskiftet på lommeboka, men også nybilforretninger med store tilbakekjøpsansvar må nødvendigvis få problemer etter hvert som volumene av biler inn øker og avsetningen stopper opp. Tipper at 2019 blir året det var så bratt for norsk bilbransje - med noen elektriske unntak.
10.05.2019 kl 21:06 1935

Takk til Basse som informerer om løsningen for alle som plages av de høye drivstoffprisene: "Skaff deg et kredittkort som gir deg ekstra rabatt på bensinen". De som måtte hevde at det er bortkastet tid å frekventere HO-forumet får seg her en skikkelig nesestyver! Takk Basse!

Ingen tvil om at leasing er fornuftig i noen år framover til Uber-teknologien slår til for fullt. Bilene våre står jo i ro i 23 timer i døgnet. Privatbilismen kommer ikke til å overleve. Vi bestiller en autonom elbil til en billig penge pr gang for å gjøre daglige innkjøp, sende unger på trening osv. Mye mer praktisk go billig enn å ha bensinmonsteret stående i garasjen det meste av tiden
Hektar
10.05.2019 kl 23:13 1853

Begynner å lure på om TS er enten sponset eller lider av en form for tvangstanker rundt dette temaet...
11.05.2019 kl 16:20 1658

Hvilket tema tenker du på da Hektar? Verdifallet på fossilbiler eller fossil kontra el?
Puta1n
11.05.2019 kl 18:28 1601

Det er faktisk flere stk Tesla på Finn.no enn på tyske Mobile.de.

Vanskeligere å selge dyre biler privat vil jeg anta
SHARE-IT
11.05.2019 kl 23:35 1477

Brit , med et slikt innledende innlegg er det da merkelig du ikke har svart meg. Venter på det. Så kan vi få sjekket opp hva sitt egentlige problem har vært, om det er noe i det hele. Tviler litt på hele historien din jeg.

Type bil, år og km har en del å si. For ikke å glemme dokumentert vedlikehold.
Noen er langt mer kurante og ukurante enn andre.
12.05.2019 kl 14:09 1237

SHARE-IT - regner med at du forstår og aksepterer at jeg ikke legger ut informasjon her på forumet som kan gi gud og hvermann tilgang til mine personlige data. Bilen ligger fortsatt på finn.no. Men jeg kan si så mye som at den ligger i prisklassen mellom 2- og 300.000,- og er en av markedets bestselgende hybrider.

Har forøvrig rådført meg med erfarne bilselgere som har kvalitetssikret både annonsen og prisen.
John8
12.05.2019 kl 17:14 1158

I trådstarten sto det at bilen på Finn.no er en fossilbil.
Her står det at bilen på Finn.no er en hybridbil.
12.05.2019 kl 18:23 1123

Ja, John8. Min hybrid har i tillegg til den batteridrevne elmotoren en god gammeldags bensinmotor som hovedmotor. Den får næring av fossilt drivstoff.
Puta1n
13.05.2019 kl 08:38 1013

Mobile.de dekker også Nederland og Belgia.
Bare å se på bruktimporten av elbiler til Norge.

Mente at noen nordmenn prøvde å selge Tesla'n sin på Mobile.de uten hell.