Spør Du Meg

Slettet bruker
08.05.2019 kl 01:53 346

Om Jeg Har Deg Kjær, Jesus,
Da vi jeg si,
Ja jeg vet at du vet at Jeg Elsker Deg
Av hele min sjel, hele mitt hjerte, av all min forstand.

Jeg vil tilbe Deg, og opphøye Ditt Navn!
https://www.youtube.com/watch?v=yC0Oj0L20ow&list=OLAK5uy_lTYqulyXOZdeSwH9nD86H_mFdQIiE5S3k&index=11

Kjære Gud beskytt Norge, og folket. De små og de store. Frels Norge fra undertrykkeren, fra den onde. Gi oss en god fremtid, et godt land, midt i en mørk tid, la dette landet være fyllt med Din Herlighet, Din Kunnskap, Din Kraft og Din Kjærlighet til mennesker i nød her og rundt om ellers i verden.
Bevar oss, Herre, fra ødeleggerens hånd.

I Jesu Navn
Amen.
Redigert 08.05.2019 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2019 kl 16:15 320

*prRrrSScHFfRrpRSchFrtPrt*
Slettet bruker
08.05.2019 kl 16:44 313

Ja, har du mer å si, leftist? Du klarer det sikkert, om du bare prøver :)
PS: Det er noe mektig med navnet Jesus! Prøv å si: "J e s u s". Jeg vet du klarer det.
Redigert 08.05.2019 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2019 kl 16:52 312

På denne flaggdagen er det godt å minne om å be for Norge!
https://www.youtube.com/watch?v=BlRoyxQcgDc "Eg ber for Norge."

Har linket til den før. Men denne gangen er det noen andre som synger Solveig Leithaug's sang.
Må denne sangen bli sunget i mange forsamlingshus rund om!
Slettet bruker
08.05.2019 kl 17:39 309

Tesla,
Med bakgrunn for hvordan det gikk med Juda, beskrevet i Jer. 7,16, utfordrer jeg deg til å forklare hvorfor man skal be for Norge.
Et Norge som offesielt ikke lenger er et kristent land, med klar henvisning til at vi dro inn hedenskapet i Gr.l paragraf 2 i mai 2012. Vi er offesielt altså ikke lenger noe spesielt kristent land, muligens med unntak av de få som er igjen og redder stumpene. Kristendommen er på vikende front, med eksempler som bla hvor abort ser på som et gode, homofili er helt ok, vi ser på fremmede religioner som spennende og eksotisk, vi verdsetter lediggang og vi har et diffust forhold til aktivt dødshjelp, bare for å nevne eksempler.
Er det riktig å be for Norge? Er vi ikke (snart) forbi point of no return?
Redigert 08.05.2019 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2019 kl 17:46 306

Hvis det er godnatta bønnen du tenker på så tenker jeg at Norge er det siste du skal tenke på før du sovner. Be om noe annet.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 18:01 305

Så lenge det finnes (om så bare et fåtall) hellige som tror og ber så er ikke PNR nådd.
Jeg lar Gud selv forklare dette ved å henvise til Skriften. Det krever lesning av bibelsitater jeg limer inn. 3 steder.

"og så mitt folk, som er kalt med mitt navn, ydmyker sig og beder og søker mitt åsyn og vender om fra sine onde veier, så vil jeg høre fra himmelen og forlate deres synd og læge deres land."
2 Chronicles 7:14 Norsk.

Da sa Herren: Skulde jeg vel dølge for Abraham det som jeg tenker å gjøre? Abraham skal jo bli et stort og tallrikt folk, og alle jordens folk skal velsignes i ham; for jeg har utvalgt ham forat han skal byde sine barn og sitt hus efter sig at de skal holde sig efter Herrens vei og gjøre rett og rettferdighet, så Herren kan la Abraham få det som han har lovt ham. Og Herren sa: Ropet over Sodoma og Gomorra er sannelig stort, og deres synd er sannelig meget svær. Jeg vil stige ned og se om de i alt har båret sig slik at som det lyder det rop som er nådd op til mig, og hvis ikke, så vil jeg vite det. Så vendte mennene sig derfra og gikk til Sodoma, men Abraham blev stående for Herrens åsyn. Og Abraham trådte nærmere og sa: Vil du da rykke den rettferdige bort sammen med den ugudelige? Kanskje det er femti rettferdige i byen; vil du da rykke dem bort og ikke spare byen for de femti rettferdiges skyld som kunde være der? Det være langt fra dig å gjøre slikt og slå ihjel den rettferdige sammen med den ugudelige, så det går den rettferdige på samme vis som den ugudelige! Det være langt fra dig! Den som dømmer hele jorden, skulde ikke han gjøre rett? Da sa Herren: Dersom jeg i byen Sodoma finner femti rettferdige, da vil jeg spare hele byen for deres skyld. Men Abraham tok atter til orde og sa: Se, jeg har dristet mig til å tale til Herren, enda jeg er støv og aske; kanskje det fattes fem i de femti rettferdige, vil du da ødelegge hele byen for disse fems skyld? Han svarte: Jeg skal ikke ødelegge den dersom jeg finner fem og firti der. Men han blev ennu ved å tale til ham og sa: Kanskje det finnes firti. Han svarte: Jeg skal ikke gjøre det -- for de firtis skyld. Men han sa: Herre, bli ikke vred om jeg taler! Kanskje det finnes tretti. Han svarte: Jeg skal ikke gjøre det dersom jeg finner tretti der. Da sa han: Se, jeg har dristet mig til å tale til Herren; kanskje det finnes tyve. Han svarte: Jeg skal ikke ødelegge den-for de tyves skyld. Da sa han: Herre, bli ikke vred om jeg taler bare denne ene gang til! Kanskje det finnes ti. Han svarte: Jeg skal ikke ødelegge den -- for de tis skyld. Så gikk Herren bort, da han hadde talt ut med Abraham; og Abraham vendte tilbake til det sted hvor han bodde.
Genesis 18:17-33 Norsk.

Og Herrens ord kom annen gang til Jonas, og det lød så: Stå op, gå til Ninive, den store stad, og rop ut i den de ord som jeg vil tale til dig! Og Jonas stod op og gikk til Ninive efter Herrens ord. Men Ninive var en stor stad for Gud, tre dagsreiser lang. Og Jonas gikk en dagsreise inn i byen og ropte: Om firti dager skal Ninive bli omstyrtet. Da trodde mennene i Ninive på Gud, og de ropte ut en faste og klædde sig i sekk, både store og små. Da saken kom for Ninives konge, stod han op fra sin trone og la sin kappe av sig og svøpte sekk om sig og satte sig i asken. Og han lot rope ut i Ninive: Efter kongens og hans stormenns påbud må hverken mennesker eller dyr, storfe eller småfe, smake nogen ting, ikke nyte føde og ikke drikke vann! Men de skal svøpe sig i sekk, både mennesker og dyr, og de skal rope til Gud med kraft og vende om, hver fra sin onde vei og fra den urett som henger ved deres hender. Hvem vet? Gud kunde da vende om og angre det, vende om fra sin brennende vrede, så vi ikke forgår. Da nu Gud så det de gjorde, at de vendte om fra sin onde vei, angret han det onde han hadde sagt han vilde gjøre mot dem, og han gjorde det ikke.
Jonah 3:1-10 Norsk.

------
Slettet bruker
08.05.2019 kl 18:15 303

Fotball og bønner trender opp på HO.
Mer og mer interesse
kokkohill
08.05.2019 kl 18:25 302

Leste noe om «onde veier « . Er virkelig veistandarden på Vestlandet omhandlet i skriften ?

Da får regjeringen avsette 100 milliarder ekstra av våre oljepenger til snarest oppgradering....
Slettet bruker
08.05.2019 kl 18:43 297

Ja også veibygging er omfattet av Skaperens bok.
Mang en ingeniør har hentet inspirasjon fra Skriftene.

Hør! Det er en som roper: Rydd i ørkenen vei for Herren! Gjør i ødemarken en JEVN VEI for vår Gud! Hver dal skal heves, og hvert fjell og hver haug skal senkes, det bakkete skal bli til slette, og hamrene til flatt land.
Isaiah 40:3-4 Norsk.
Zorin
08.05.2019 kl 18:45 297

ALLLLAHHHHH AKHBAAAAAAAARRrrrr!!
Slettet bruker
08.05.2019 kl 18:52 294

Ingen grunn til å rope det ut om den virkelig er stor.
De stakkarslige 'bønneropene' er bevis i seg selv for at demonkonglomeratet er mindre enn ingenting. "a zero with the rim knocked off" - https://www.awmi.net/testimonial/having-spoiled-principalities/
Redigert 08.05.2019 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2019 kl 19:17 290

Greier tesla å tenke og svare selv, fra egen kunnskap, uten å måtte linke til hva det enn måtte være?

Slettet bruker
08.05.2019 kl 19:19 288

Har du kunnskap av deg selv, uten å ha kilder å vise til? Da er du Gud.
Hvem lærte deg å snakke?
Hvem lærte deg å puste?
Hvem lærte deg å elske?
Hvem gav deg synet så du kan lære fargene?
Hvem gav deg luktesansen så du kan lukte diverse roser?
Hvem ga deg evnen til å trekke konklusjoner basert på dine observasjoner?
Hvem er kilden til alt dette?

Og så videre.

Edit: Hva gjør du med kunnskapen jeg har formidlet deg, med svaret jeg ga deg? Du spurte om Norge var forbi PNR. Jeg sa, Nei. Vil du være med å be til Gud for Norge, om landets beskyttelse, om avsløring av ondskap og korrupsjon, om utfrielse og frelse fra fare, om velsignelse og fremgang for land og folk?
Redigert 08.05.2019 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
kokkohill
08.05.2019 kl 19:53 285

Nei Tesla ,går ikke å vente til det er ørken på Vestlandet før veiene bygges. Her må skriftene revideres ....
ladaen7,30
08.05.2019 kl 19:59 280

Mang en ingeniør har hentet inspirasjon fra Skriftene.




Sikkert derfor vi har så mange kjerreveier i landet, det var jo det de hadde på den tiden.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 20:00 278

Var det ingeniører som anla dem, da?