Kursen i Axa manipuleres ned før åpning.

bålfreak
AXA 09.02.2018 kl 08:37 4377

De som innehar shortposisjoner legger inn fiktivt lave ordre før åpning for å tvinge kursen ned.
Jeg har testet det ved å legge inn noe høyere kjøpsordre. Kursen får da opp umiddelbart.
Dette skulle ikke vært lovlig.
Kursmanipuleringen og shortingen i Axa er ute av kontroll og ingen gjør noe med det.
Åpningskursen blir på denne måten kunstig lav og shorterne kan innløse posisjonene sine og cashe inn fordi mange blir skremt av den lave åpningskursen og kaster kortene.
Redigert 19.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2018 kl 08:48 4300

Jeg presset den 24 øre ned med å legge ut 1,8 mill aksjer for noen uker siden 50 øre under sluttkurs på åpning. Bare på gøy. Det fungerer godt.

SS
bålfreak
09.02.2018 kl 08:55 4266

Ja, det er ganske ille. Det hele underbygger min påstand om at mindre selskaper med lavere omsetning pr dag ikke skal være mulig å shorte. Det burde vært krav om en minimumomsetning pr dag.
Oslo Børs burde absolutt ta tak i dette. Anbefaler alle som gidder å sende inn klage til børsen.
Det er ingenting som tilsier at vi skal få så høy volatilitet som vi ser i Axa. Dette er ren kursmanipulasjon fra aktører som har lav etikk og moral og for mye penger.
Børsen skal være en fair markedsplass med like muligheter for alle. Det er ikke tilfelle med Axa.
bålfreak
09.02.2018 kl 08:59 4256

Nå jaktes det på stop loss som er satt på kr 2,50.
Fjern alle stop loss på dette nivået.
Slettet bruker
09.02.2018 kl 09:02 4247

Det går an å rapportere ureglementerte greier til børsen.

Nå blir det gribbenes festmåltid. Det er ikke få som kan se at AXA kommer til å bli en meget god investering. Mange vil kapitulere i disse tider, men det ligger god øvelse i å være en "overlever". Panikk er neppe det beste utgangspunktet i en som vil være/bli en investor. Husk at en aksje er en andel av et selskap, og at AXA mest sannsynlig genererer langt større inntekter i disse tider enn noen gang tidligere. Om noe er belånt, så kan man sette seg "på stubben" og ta et krisemøte, for det kan godt hende at det belånte kan betales tilbake på en helt annen måte enn å selge aksjer.

Tvi-tvi...

Dette går bra!
bålfreak
09.02.2018 kl 09:20 4196

Veldig bra sagt Stock Holm. Jeg er ikke engstelig på Axa,s vegne og selger ikke en eneste aksje. Min greie er at jeg er forbannet på det jeg vil kalle ufint spill. Dette rammer spesielt småsparerne som børsen sårt trenger. Belåning er selvfølgelig risikofylt , men riktig benyttet er det et bra verktøy. Selvdisiplin er viktig når man er belånt.

Axa er et meget bra investeringscase som undertegnede har analysert grundig. Selskapet oppfyller stort sett alle mine kriterier.
Alt ligger tilrette for en fantastisk reise i dette selskapet. Korreksjoner av den sorten vi ser nå må vi bare regne med at skjer fra tid til annen. Ingen grunn til panikk. Verdensøkonomien går bra. Etterhvert vil investorene innse at renteoppgang fint kan hå hånd i hånd med oppgang på verdens børser. Den situasjonen har vi hatt mange ganger tidligere. Noe høyere renter er en følge av gode makroøkonomiske tall.
abbos
09.02.2018 kl 09:36 4151

Ut med litt fisk og inn i billige axa ??
Slettet bruker
09.02.2018 kl 09:40 4140

Hvem var det som mente at vi aldri skulle under John Fredriksen sin kurs, og kallte SS en idiot ?

Jeg ler så jeg griner. ?

SS
Slettet bruker
09.02.2018 kl 11:53 4021

Så sant så sant, bålfreak. Jeg prøver å finne inspirasjon fra store gode, men også små som gjør det godt. Se bare på Torstein Tvenge i AXA. Bygde seg opp som investor og trader fra det små på 90-tallet, så det er en flink mann. Han er ikke i AXA uten grunn. For øvrig er det flere gode "medkolleger" her på forumet som er konstruktive også.

Nå tenkte jeg forresten på han der bitre og ironiske nynorskmannen i Team Antonsen... "Åh, så farleeeeg når børsane krakkar og alle saman snakkar!"

My God!

:)-
Slettet bruker
09.02.2018 kl 12:01 3995

Har prøvet at anmelde "fake News " og mangel på information fra børsnoteret selskab, der sker inget de modtager bare mailen og så er det slut.
Oslo bors er et sted for ... ja så skriver jeg ikke mere
bålfreak
09.02.2018 kl 13:42 3869

Joda, langt på vei enig. Oslo Børs er mer opptatt av å legge forholdene til rette for Meglerhusa enn allmenheten og småsparerne.
Tiltak som f.eks å innføre 100 deler og 1000 deler, anonymisering av Meglerhusene i ordresammenheng, robothandel osv.
Det er ganske så utrolig at Ikke Finanstilsynet ser dette og forsøker å gjøre noe med det. Eierne av Børsen burde ta affære, men det kan vi vel ikke forvente da die største eierne samtidig er de største aktørene på børsen . Dette er bukken og havresekken hele veien.
Dessverre har utviklingen gått den gale veien de senere årene. Egenhandelen som Meglerhusene bedriver er meget skadelig for børsens omdømme og burde vært mye strengere regulert. Dette er kanskje den enkeltstående faktor som begrenser mulighetene for enkeltstående investorer på børsen.
Slettet bruker
09.02.2018 kl 15:57 3721

Den som bare hadde en aksjerobot å lure andre med. Ikke noe for en husmann, gett...
Slettet bruker
09.02.2018 kl 16:16 3679

Startet litt kjøp i dag på 2,6o i tilfelle litt q4 rekyl oppover. tar mer om den blir billigere , 2,4 -2.5
Slettet bruker
09.02.2018 kl 22:10 3516

Den er god. Her kan mye skje, Tåka, men i dag mistet nok mange aksjene sine. De kan gjøre comeback.

Jeg tror AXA blir god butikk, svært god butikk.
Slettet bruker
10.02.2018 kl 09:57 3365

Ja, blir spennende fremover, på sikt blir det bra, men litt mer korreksjon så går det ned. Og da får vi kjøpe mer. Snittet på innkjøp skal nok fint kunne holdes på 2,6 regner eg med.
Slettet bruker
10.02.2018 kl 10:37 3329

Jo, men det bør bli bra med motkrefter mot korreksjon om selskapet innfrir etter estimatene, ikke sant..? AXA kan ikke prises til under 3 særlig lenge om estimatene innfris. Ikke bare det at tallene da blir bedre... Jeg tror at om det skjer så vil det bli lagt minst like mye vekt på at selskapet kommer til å lykkes når forbedringene kommer på rekke og rad. AXA hadde ikke stupdykka slik om markedet bare hadde hatt et par tallslipp til som bekreftet rett retning, men det var en overreaksjon uansett, kanskje fordi AXA har blitt en "folkeaksje" i tillegg til å være et attraktivt case for større investorer. Mange små som kaster kortene gir reaksjoner, men hva mer behøver man for å føle seg trygg enn det AXA allerede er og har..? Må alle vite at AXA generer store inntekter i 2019, eller..? Skal Endre utstede en garanti om det som smøres inn i ansiktet på hver enkelt aksjonær..? Jeg kan ikke helt se hvorfor det ikke kunne ha gått an og fått en mer behersket reaksjon. Ok, reaksjon ned er forståelig, men så store nerver..? Hvorfor visse jalla-aksjer med langt større risiko går bananas opp i lendet mens AXA ligger nede for telling, ja, det gjør meg forbanna.