NEL TORSDAG DEN 9. MAI.

Slettet bruker
NEL 09.05.2019 kl 06:08 10548

Vil nattens nedgang i Asia og de røde futtene i USA virke inn på kursen, eller vil den prelle av som vannet på gåsa nok en gang og bare fly videre oppover?

Hva mener ekspertene her om dette?
Redigert 20.01.2021 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Sann
09.05.2019 kl 13:29 4804

Det ser heller ut som om mange nå deler mine risikovurderinger idag, sjekk Nel kursen nå, Tradegate, USA og Europa. Er vel ikke så overraskende dette.
Sann
09.05.2019 kl 13:22 4850

Som jeg skrev tidligere kjøpte jeg på rundt 7.50 etter å ha solgt på godt over 8. Deretter solgt i går på i overkant av 8.30. Hadde kjøpt meg inn igjen idag på omtrent samme nivå om jeg hadde vurdert dette som fornuftig men som jeg ikke vil ta risikoen på. Jeg er åpen om dette og prøver absolutt ikke å snakke ned aksjen. Jeg formidler imidlertid mine synspunkter på situasjonen idag og hvilke risikofaktorer som ligger der. Har aldri omtalt Nel negativt men vurderer hele tiden den risiko det er å sitte all in, 50% eller helt ute.
Furuen
09.05.2019 kl 12:51 5005

Legg merke til at kursen ofte stiger rundt kl. 13.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 12:44 5053

Sann
Si det som det er du er ute av aksjen og beiser.
Vi som har trua på nel bryr oss ikke om sånne som deg og blir værende i nel.
Du har null belegg for at det rammer alle aksjer,
Unskyld , går du på medisiner.
Furuen
09.05.2019 kl 12:42 5080

Sann,
du gjorde tabben og solgte alt. Siden salget har du begynt å overstrømme forumet med negative tanker. Klart du vil ha kursen ned igjen så du kan komme deg inn igjen på et fornuftig nivå.
Du burde bare solgt en del og deretter tradet--slik jeg gjør hver dag med en del av aksjene.
NEL rir den grønne bølge, og den ser ikke rundt seg etter utenforliggende ting, så lenge kjøpstrykket er så stort.
I dag har det vært mange fine tradingsmuligheter.
Sann
09.05.2019 kl 12:35 5146

Jeg snakker ikke om trender i aksjemarkedet og hvilket selskaper som fremover har et vekstpotensial. Jeg snakker om store globale fall i markedet generelt og hvordan dette umiddelbart rammer samtlige selskaper ved store geopolitiske hendelser. I disse tilfeller er de mest volatile selskaper hardest rammet og Nel er blant disse. Det betyr ikke at aksjen ikke vil hente seg raskere enn mange andre men ved plutselige fall er Nel også utsatt. Selv ved en ny resesjon og en stor global korreksjon på f.eks 40% vil Nel rammes like kraftig selv om aksjen kanskje har potensial til å hente seg inn raskere i en positiv markeds trend.
Sann
09.05.2019 kl 12:26 5219

Dere som er så positive nå idag til kursen og sitter all in ut dagen: Dere følger sikkert også Tigern men derfra er det stille nå. Han har ofte på samme måte som meg solgt seg ned i situasjoner som i dag. Greit å være positiv til en aksje men å være blind er aldri bra. Risiko bør vurderes forløpende og samtidig mulighet for lavere inngang er gode prinsipper.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 12:17 5274

Sann
Jeg vil heller si at vi er i opptrend i Hydrogen og du kan ikke påstå at hydrogen nødvendigvis faller tilbake i et generelt kjøligere aksjemarked.
Er rimelig sikker på at du tar feil.
Uansett noen aksjer (sektorer) vil gå opp og nel er uten tvil en av dem.
Sann
09.05.2019 kl 12:14 5309

Breikjeften skrev Nok 9,- før helgen??
Håper nye aksjonærer tenker selv og hvilken risiko de vil ta i dag. Navnet Breikjeften sier seg vel selv, litt vel mye tatt i kanskje? Tror det blir mange med litt sunn fornuft som reduserer rett før børs slutt idag.
Sann
09.05.2019 kl 12:00 5415

G20-møtet i Osaka 28. og 29. juni 2019 vil være siste sjanse for Kina og USA til å blir enig om en avtale. Dette tror jeg Trump vil spille på for å få gjennomslag for alle sine forutsetninger for en handelsavtale. Han twitret at Kina får betale nå men at alt nok vil ordne seg. I det legger jeg mellom linjene at USA forsetter å presse på da det var ytterligere punkter i avtalen som ikke var på plass. Dette i tillegg til at Kina gikk tilbake på en rekke allerede forhandlede aspekter i en avtale. Når den kinesiske delegasjonen nå er redusert tyder dette ikke på at disse gjenstående punkter i avtalen samt den oppståtte konflikten vil løses idag. Det virker rett og slett svært lite troverdig å kalkulere med en avtale i kveld. Selv om en enighet skulle komme i løpet av neste 2 måneder og senest på G20 møtet vil det akutte børsfallet ramme markedet på fredag og de kommende uker ved en tolløkning nå. Dette er mine antagelser og jeg har handlet deretter men kan for all del ta feil og har ingen ting med min holdning til Del. Har vært aksjonær i mange år og med store poster i de fleste perioder.
Sann
09.05.2019 kl 11:35 5611

Er enig i alt du skriver men har lært meg at en aksje og et selskap ikke kan sees isolert. Ingen selskaper er fritatt for nedgang ved globale fall og Nel er et eksempel på det og som ofte reagerer kraftigere enn mindre volatile aksjer. Eksempel på dette så vi rundt 1. februar 2018 og hvor kursen falt mye over lang tid og betydelig mer enn andre selskaper på OB. Når vi samtidig befinner oss i slutten av en syklus og usikkerhet rundt en neste resesjon vil en all in posisjon generelt i markedet være lite gjennomtenkt. Aksjemarkedet har i det siste uansett vært priset utifra troen på en inngått handelsavtale nå.
cover
09.05.2019 kl 11:33 5630

Ja, skuldrene er senket betraktelig. Nå blir jeg sittende! Selger jeg, blir det i så fall en mindre tradingspost.
Jeg har mye å takke deg for Furuen, med flere (Rolfbruun, Tigeren, Bellmann m.fl).
Sann
09.05.2019 kl 11:19 5746

Kina uttaler nå at de ikke vil bøye seg i støvet for USA og at det er de som er den ansvarlige part og at en avtale skal være rettferdig. Dette lover ikke godt i første omgang for samtalene i dag da Kina klart vil miste ansikt i den asiatiske ånd om alle deres ankepunkter i avtalen nå blir avvist. De har også redusert sin delegasjon i dette møtet og noe som i seg selv ikke indikerer at en endelig avtale vil inngås. Vi nærmer oss valget og Trump vil vise muskler, han vil derfor trolig avlyse videre forhandlinger og gjøre alvor av sin tolløkning fra imorgen. Er det da verdt å sitte inne i markedet generelt nå? Kursstigningen er allerede på topp i Nel for en periode og troen på en handelsavtale var allerede priset inn i markedet.
ruda
09.05.2019 kl 10:56 5899

Dersom vi får en avtale mellom USA og China, vi vi få en fin opptur på børsen, men uansett vil NEL holde seg stabil fremover. Mulig vi vil bikke NOK 9 før ferien
Slettet bruker
09.05.2019 kl 10:55 5930

Sann , du tar ikke med FNs klimamål og sannheten om at de fleste land har vedtatt å følge deres nal!
Desuten er det innlysende at Hydrogen og deriblandt Nel er den kommende store megatrend som vil prege aksjemarkedet fremover!
Den grønne Hydrogenrevulusjon er godt igang og spides opp i et enormt tempo!
Både industriell produksjon som stålindustrien , gjødselproduksjon , ingisjering ag Hydrogen i tradisjonelle gassrørlednings systemer ref (nel sin kontrakt i Australia ) , tungtransport innenfor trucking , båt , tog , fly , buss mm samt trad personbiler mm.
Hydrogen er den nye nullutslips kraftkilde , ( 75 % av all energi i universet består av Hydrogen , en u utømmelig kraftkilte ).
Hydrogen vil erstatte olje og gass , der vi nærmer oss peek oil , hydrogenrevulusjon eskalerer nå i et enormt tempo.
Det jobbes på høygir World Wide.
Go in Go long.
Ripper
09.05.2019 kl 10:52 5969

Handelskrigen er nå bare et spill for galleriet, den kommer til å løst snarlig - det er jeg villig til å satse på, og holder meg dermed tungt lastet i aksjer
Slettet bruker
09.05.2019 kl 10:39 6057

Sann

Enig med dine fornuftige betraktninger. Litt morro må vi allikevel ha om det blir løsning på handelskonflikten. Jeg tror det blir en eller annen form for løsning som begge parter kan leve med. Da sier markedet hallelujah
Redigert 09.05.2019 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Sann
09.05.2019 kl 10:34 6129

Å sitte inne i aksjen på et ATH nivå når globalt marked faller mye er sjelden en god ide. Farlig å bli blind selv om man har tro på aksjen. Selv uten trusselen om brudd i handels samtalene vil den siste tidens kraftige kursstigning være gjenstand for en mulig korreksjon tilbake. Mange reduserer nok nå for å minske risiko innen børs slutt i dag. VIX indeksen stiger jevnt og risikoen for en større korreksjon er stor om ikke handelsavtale blir inngått i kveld. De som neglisjerer de globale signaler er gjerne de samme som sitter all in mot slutten av en syklus og ved et børskrakk. Kontanter er konge og noen ganger er lav risiko og muligheter for lavere inngang å foretrekke.
cover
09.05.2019 kl 10:10 6333

Jepp!
Jeg har hatt mange innganger i NEL. Kjøpte også aksjer 12. juni 2017 for 1,69. Den store feilen var at jeg solgte meg helt ut på 6,70 før det siste store rykket satte inn. Det legger jeg nå bak meg da jeg tross alt halt tjent godt på tidligere investeringer i NEL.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 10:01 6434

Cover

Om ett år sier du at du hadde en fin inngang. Velkommen som NEL-eier
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:59 6461

Så, nå er NEL blå igjen
cover
09.05.2019 kl 09:58 6485

Jeg er nå tungt lastet igjen :) Høyt snitt! Orket ikke stå utenfor NEL. Avsatt noe midler til en kraftig korreksjon ned. På sikt har jeg tro på kurs over kr 10 med det trykket som er innen NEL og H2-bransjen nå.
Løkke tel!
Bellman
09.05.2019 kl 09:56 6530

Slike aksjer har en tendens til å gå som i en "trapp". Trinn for trinn. Trappen er meget lang, derfor må aksjen ha noen hvilerepoer. Omsetningen fremover vil øke markant, og reaksjoner på bra ordre vil føre til små "race", helt i forhold til størrelsen på ordren.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:54 6582

Furuen

Ja, 14% av omsetningenen på OB er i NEL hittil i dag
Furuen
09.05.2019 kl 09:50 6662

100 mill. er passert i løpet av 50 min.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:49 6677

Nottet

Vi skal ikke se bort fra det. Knallomsetning vil være også fremover. Forslag til de som fortsatt står på perrongen - kjøp aksjen på dagens lille korreksjon.
Redigert 09.05.2019 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Nottet
09.05.2019 kl 09:42 6787

Og en omsetning markant over Equinor. Innen et år er det ikke utenkelig at det er normalen.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:42 6812

Voldsom omsetning i dag, hittil er aksjen omsatt for kr 2.269.590 i snitt pr minutt. Dette uten betydelig fall, kun 1% ned. Vi er knallblå før kl 16.25 i dag.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:38 6882

NEL er supersterk i dag og på en svak børs
Sann
09.05.2019 kl 09:32 7011

Kraftig nedgang nå, responderer på økende frykt og brå nedgang i USA og Europa nå. Greit å sitte på gjerdet nå da utfallet etter børsslutt i dag kan gi en kraftig korreksjon. Har uansett geveinstsikret på en meget god kurs.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:11 7291

Fram til nå større omsetning enn i går til samme tidspunkt.
Slettet bruker
09.05.2019 kl 09:11 7328

Rett opp igjen. KLart det er noen "virkelig store" som kjører løpet nå. All in.
Jungeldyret
09.05.2019 kl 08:59 7475

Vel, det var vel egentlig ingen markedsmessige faktorer som pekte på at NEL skulle opp i går, heller tvert imot.
Jeg tror den vil fortsette med sterk oppgang motstrømms i dag som i går.

Løkke til.