SSHIP Større ordrebok og bedre tall enn NEL, verd 10% av NEL

Dublinmannen
SSHIP 09.05.2019 kl 16:16 15393

NEL er priset 10 ganger høyere enn SSHIP
NEL sin oredrebok er 280 millioner lavere enn SSHIP sin ordrebok
NEL Sitt driftsresultat ble -59 millioner, SSHIP leverte overskudd på 11 millioner
Redigert 21.01.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Tradinator
09.05.2019 kl 16:30 9218

Aksjer er ikke lett å skjønne seg på. Bare å laste på dippen vi har nå. Denne blir gull!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2019 kl 16:50 9176

Hva så ? Beklager , jeg er idiot som har Nel som en av selskapene som jeg har aksjer i, til en meget fin pris. Er du misunnelig av at Nel har gått så mye opp - og at du ikke har aksjer i Nel?? - er det det du mener??- Nytter ikke å sammenligne selskaper sånn. SSHIP den kommer nok den også- liker det selskapet også. Mye bra kjøp på børsen forresten.Børsen er billig i et perspektiv ! Det er sånn at jeg som person liker å tjene penger på børs - sammenlignet med visse andre som kun skriver kun negativt om selskaper som de ikke har aksjer i - de må ha et problem - om det er fritids-problem vites ikke.Men mest sannsynlig. Ha hodet på rett plass - det er det viktigste instrumentet du har - bruk det på fornuftige ting . Så igjen - jeg beklager som den største idiot har jeg Nel aksjer . Nel har et luksus-problem. Emisjoner til bruk av å vokse riktig er et nødvendig instrument - ellers kunne de ha lagt ned med en gang. Har du ikke penger så får du ikke gjort en dritt. Hvor skal de ellers få penger ifra?? Det er for mange her inne som ikke skjønner hvordan de bygger en butikk. Nå får vi håpe på Usa og Kina
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Tradinator
09.05.2019 kl 16:51 9164

Har vært i NEL siden 2014, nå tror jeg oppsiden stor i begge.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
undrende
09.05.2019 kl 17:56 9074

Må trå varsomt i SSHIP trådene, slik at dette ikke blir galemathias tråder på linje med det meste i NEL, og minst 3/4 NAS tråder.
Viktig å beholde seriøsiteten, det informative først og fremst. Ingen er tjent med hodeløs haussing.
Det jeg liker med SSHIP er at de tjener penger, foreløpig flere penger enn de bruker.
Det kan forandre seg om de velger å vokse, vokse fortere enn hva de klarer å betjene......
Vi får se....
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
09.05.2019 kl 20:29 8956

Ikke noe negativt om NEL, bare brukte den som eksempel! Har hatt meget god opptur i sship, så veldig fornøyd og tilfreds ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
robkal
09.05.2019 kl 21:41 8887

Like vel så dropper vi... :(
Hva skjer?? Noen som vet
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
09.05.2019 kl 22:06 8834

Mange som har stor gevinst og vil beskytte den med salg! Ser at topp 20 er relativt stabil! Trethom AS har kjøpt litt, samme med Avanza Bank

Har arkivert topp 20 listene, så har full oversikt!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Dieseldyr
10.05.2019 kl 09:14 8658

Nordea med ny analyse idag.... 10-14kr fair value
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 11:16 8560

Forskjellen mellom selskapene og aksjeprisingen, SSHIP og NEL, ligger først og fremst i markedene de henvender seg til. Sship henvender seg til et langt smalere anvendelses-marked enn Nel.

Markedet for Sship er stort innen skipsfart, begynnende innen fiskeoppdrett, og kan bli meget betydelig innen landbasert søppeldestruksjon om teknologien favner dette på en økonomisk måte.

Nel sitt marked har derimot nesten ikke begrensinger mht anvendelse hvor energi må tilføres for å skape eller holde prosesser i gang. Omtrent alle prosesser som i dag er avhengig av fossilbasert energi vil kunne erstattes av hydrogen som ikke skaper Co2 forurensing og som verden er så opptatt av i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Dieseldyr
10.05.2019 kl 13:03 8471

Ja NEL har et mulig stort marked. Men ordrereserven viser at dei er lite selskap idag. Mowi f.eks har alle folk i verden som marked men det er ikke det samme som eit dei kommer til å mette hele verden. Per idag er NEL en boble som kan sprekke eller vokse. Sship leverer varer og kontrakter som forsvarer prisingen
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 14:23 8407

Dieseldyr.

Ja, jeg står opp for Sship som en ganske trygg aksje med et bra potensial. Jeg har selv satset ganske mye på denne aksjen ut fra mitt ståsted. Men, Sship har tross alt bare begrenset oppmerksomhet i det hjemlige investormarkedet.

Men, Nel`s markedsmuligheter kan bare sammenlignes med oljeselskapenes markeder. Nel er ikke alene om dette markedet, men selskapet er verdensledende innen sitt hydrogenfelt, og får derved stor oppmerksomhet fra internasjonale investorer.

Begge selskaper har truffet planken med riktige produkter og i riktig tidsaspekt. Men, Sship bygger seg tross alt opp i et nisjemarked, mens Nel bygger seg opp for et enormt mulig verdensmarked. Se bare hva en enkelt intensjonsavtale med Nikola på flere milliarder vil kunne medføre om alt klaffer. Og det er bare en foreløpig aktør som satser på hydrogen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 18:28 8617

Ja, men om ikke Nikola klaffer....? Det begynte med 100% hydrogen, så 2% batteri , så til 20% batteri, hva blir det neste? Nel er Nel, vi får holde oss til SSHIP. Håper de lykkes og skaffer oss mange fler og gode kontrakter.
God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Tradinator
13.05.2019 kl 11:17 8309

Gode 6% opp på denne perlen i dag, og det ser ut som det har snudd oppover og gjort klar for neste byks mot 15,- Skal bli spennende når den noteres på hovedindeksen og får større oppmerksomhet. Scanship leverer!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
anca
14.05.2019 kl 12:14 8116

Noen formening om retning på denne?registrer lite volum idag...
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Tradinator
14.05.2019 kl 12:20 8106

Fin pris nå, kommer til å løfte seg markant når den kommer på hovedlisten. Det er jo markedet totalt sett som bremser nå, ingenting med denne som tilsier at du skal komme deg inn så mye billigere enn nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
14.05.2019 kl 19:02 7979

Lite frie aksjer. Lite handel. Hva endrer seg når denne kommer på hovedlisten ? Scanship er jo blitt så velkjent etter kurseksplosjonen nå at alle har jo hørt om den.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
OsloInvest
15.05.2019 kl 22:25 7760

Selskapet bygges stein for stein. Man beveger seg inn i nye forretningsområder som er helt riktig å gå inn i og på et perfekt tidspunkt.
- Akvakultur som flyttes fra merder til landbaserte anlegg (Atlantic Sapphire som kunde).
- Testprosjekt for utvikling av MAP. Forsøpling er et verdensproblem.

Ingen problemer med å la selskapet jobbe ufortrødent videre når de viser til topplinjevekst og forbedring av marginer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
brummen
15.05.2019 kl 22:43 7734

Det som forandrer seg når de kommer på hovedlisten er at flere fond får mulighet å kjøpe. Både indeks og aktiv forvaltere.
Det vil løfte aksjene
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.05.2019 kl 23:20 7686

Nå begynner det å "klø på pungen" hvis man ikke følger med i timen:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/05/Rederi-faar-700.000-i-gebyr-for-utslipp-i-norske-fjorder
Systemer a la SSHIP vil simpelt hen bare tvinge seg fram!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
16.05.2019 kl 10:04 7537

Snakket med en fiskereder i dag, det kommer flere typer rensepåbud innen utslipp av vann fra fisketanker og ballastvann!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
undrende
16.05.2019 kl 14:51 7431

Hva med med slakteavfall? hvitt og rødt kjøtt, spillvann etc.....
I Trøndelag ble det vel for ikke alt for mange år siden påstått at et kyllinslakteri dumpet dette i Gaula, utn at kommunen tok skikkelig tak i dette.
Den tid er nok heldigvis forbi nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
16.05.2019 kl 21:20 7313

Hadde ikkje dette vert flotte greier og fått installert på rigger og lasteskip også da ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.05.2019 kl 21:24 7308

Etter som jeg skjønner må det være et visst volum på mengden avfall. Lasteskip, og slikt, blir for "spinkelt".
SSHIP lever vel ikke til SMÅ cruiseskip? KUN til store - og da snakker vi STORE!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Nysjerrig
16.05.2019 kl 22:45 7250

Håper det er OK at jeg spør om et nybegynnerspørsmål her. Hvilke konsekvenser har det for kursen, og det tekniske bildet (støttenivåer), at det handles såpass få aksjer på en vanlig handelsdag? De siste dagene har den gjennom dagen gått litt i sikksakk hver dag, med tilsynelatende få aksjer i handel men likevel utslag på kursen. Gir lavt volum et mindre «trustworthy» teknisk bilde, og kan man i det hele tatt få noe ut av teknisk analyse på en såpass lite omsatt aksje?

Jeg følger med spenning med på Scanship og håper de fortsetter å utvikle og selge disse miljøvennlige løsningene som kan bli en viktig del av et stort grønt marked:) På forhånd takk for svar
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.05.2019 kl 23:07 7222

Ja, det er få aksjer som handles på Axess.
SSHIP har søkt om ordinær børsnotering - og når dette er i box vil trolig omsetningen ta seg opp.

Genererelt sett er det utrolig få "frie aksjer i omløp i selskapet (husker ikke tallet, men sjekk med hjemmesiden og de 20 største).
Dette kan lett føre til manipulering med de få aksjene man kan manipulere med.

På lang sikt tror jeg fort dette kan bli en vinner. Produktene taler for det, fortjenesten taler for det - og det gjør også den stigende omsetningen.
Grovt sett er vel ca 20% av omsetningen ren fortjeneste. Dette i motsetning til MANGE andre. Sjekk deres hjemmeside.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
17.05.2019 kl 19:14 7017

Opp 2.8% idag :) ikkje lenge før denne er oppe på 12-13kr igjen tenker eg. Har handla og forberedt på å sitte lenge i denne. Før q1 var de bare trading inn og ut men når eg leste rapporten og såg vekst over hele linja så fekk eg bekrefta at dette ikkje er noe døgnflue. Alt ligger til rette for at q2 vil vise videre vekst. Ha en fin 17.Mai folkens :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
17.05.2019 kl 22:50 6897

Ikkje helt scanship relevant kanskje men de er vell et litt uoffisielt sammarbeid sship og climeon ?
Kanskje denne linken er av innteresse.
https://e24.no/betalt-innhold/bak-tallene/staar-bak-det-som-sies-aa-vaere-den-stoerste-oppfinnelsen-innen-groenn-energi-paa-hundre-aar-jeg-var-helt-skjelven/24617268
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 09:17 6540

Ser 12 13 kr idag
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
21.05.2019 kl 09:40 6481

SCANSHIP HOLDING ASA : DIVIDEND - KEY INFORMATION RELATING TO THE CASH DIVIDEND TO BE PAID BY SCANSHIP HOLDING ASA

08:01
Reference is made to the Notice of Annual General Meeting to be held 23 May
2019.

Key information related to the proposed cash dividend:

Dividend amount and declared currency: NOK 0.10 per share

Last trading day including right: 23 May 2019

Ex-date: 24 May 2019

Record date: 27 May 2019

Payment date: 4 June 2019

Date of approval: 23 May 2019
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
undrende
21.05.2019 kl 11:58 6369

Løfta seg 9% i øyeblikket denne. Kan vi forvente noen flere kontrakter i,f.m utbyttet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
21.05.2019 kl 12:05 6354

Nekter å tro at den stopper der. 12.30 ved stenging er min gjetting.
Scanship sitter på teknologi som eg tror kommer til å bli større på land en på havet på sikt. Og pr. Nå er de størst på cruise. MAP på alle større miljøstasjoner :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Tradinator
21.05.2019 kl 13:58 6244

Var jo en tjenestefeil å ikke laste denne tøffere på 10 tallet. Straks 12,- nå, og om litt strekker den seg mot 15.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Sann
21.05.2019 kl 14:39 6163

Undervurderte nok kursstatus på denne, regnet med et større fall før den igjen tar av. Sitter heldigvis likevel igjen med halvparten av porteføljen. Tror dette nå vil utvikle seg positivt igjen sammen med Nel og Hexagon fremover. Bare å sitte rolig nå og laste opp på dipper. Megatrend mot disse aksjer og interessen vil nok bare eskalere fremover når fond og forvaltere gradvis konverterer mot grønnere markeder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
OsloInvest
21.05.2019 kl 14:41 6151

Plutselig har du aksjer i selskapet når du for under en måned siden baisset selskapet ned til 7kr? Troverdighet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
nutellut
21.05.2019 kl 15:05 6110

Useriøst Det er jo ikke helt sant - men bevares et godt selskap!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
nutellut
21.05.2019 kl 15:05 6107

men det har de farken gjort minst 1 år før noen oppdaget det:-))
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
21.05.2019 kl 15:54 6019

Ja ikkje sant. Kanskje de kunne ansatt en som tok seg av PR og kanskje ett navnebytte som sa noe om hva de faktisk gjorde. De høres jo mer ut som de driver med suply eller seismikk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 15:57 6011

Herrejesus, øynene mine blør etter å ha lest dette innlegget...
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
undrende
21.05.2019 kl 22:18 5779

Opp 13,27% i dag. Noen spesifikke årsaker til det? Volumet er jo selvfølgelig beskjedent, ikke mange som vil selge i denne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
anca
21.05.2019 kl 22:29 5759

Kanskje melding idag om utbytte gjorde susen?ex 24 mai
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare