Krakk i elbilmarkedet om bompengepartiet vinner valget

Puta1n
09.05.2019 kl 19:13 1007

Sikkert noen som må selge elbilen sin med tap...

Det står i artikkelen at Nissa kun bytter ca 5 batterier i året.
Det er vel nå snart to år siden jeg kom i prat med en kar som det viste seg jobbet på Teslas delelager i Norge, og han nevnte ca ett batteri i uka den gangen.
Znabel
10.05.2019 kl 18:31 593

LOL. Har aldri møtt en eneste elbil-eier som har elbil av noen annen grunn enn å snylte på fellesskapets midler.
Puta1n
10.05.2019 kl 18:26 602

Trodde elbilene kunne kjøre en million kilometer uten vedlikehold? Trenger ikke engang bytte bremser,
Basse
10.05.2019 kl 10:05 668

Man faser nå ut alt som er "gratis" for EV brukere. Om man fjerner bomstasjoner eller ei har ingen betydning. Batterikjøretøy basert på Litium Ion batterier er verdiløse etter kort tid, uansett.

Zorin
10.05.2019 kl 02:21 755

Over flere år har godene til elbilene blitt redusert. Først forsvant muligheten til å kjøre i kollektivfeltet, så forsvant muligheter til gratis parkering, nå har muligheten til å kjøre gratis i bomringene blitt halvert slik de må betale halv billett. Godene forsvinner. Som det ble bestemt den dagen godene ble innført og grensen på 50k elbiler ble satt. Men se: elbilene øker i antall fortsatt! Og hvorfor? Fordi flere og flere ser at elbilene faktisk er fenomenale biler som blir bedre og bedre. Stillegående. Lang rekkevidde på de siste årsmodellene. Billig å lade hjemmefra. Så elbilene er kommet for å bli, mens fossilbilene vil forsvinne etterhvert som de forstokkede besinfanatikerne blir færre og færre.

Det er folket som bestemmer dette. Politikerne skal bare være VÅRE TJENERE !
"Betalingen" er å gi EU en smekk på fingerne. Thats it.
Puta1n
09.05.2019 kl 23:58 821

Du sjekke hvor mange kilowatt gasseksporten er fra Norge sammenlignet med strømproduksjonen.
I mange land går alle taxiene på LPG(gass).
Puta1n
09.05.2019 kl 23:05 860

Er vel opp til kommunene å bestemme om ladestrøm skal være gratis.
I Oslo må man betale for ladingen hele døgnet.

Slapp av. Etter bompengegjeld innfrielsen, så skal vi ha gratis lading.
Utgjør ikke 0,5 % en gang av, norges samlede strømproduksjon i 2019.
Istedet for at EU får rappe denne strømmen billig av oss, så sier vi til
EU at akkurat disse 0,5 % skal vi ha gratis selv. Punktum final. Take it
or leave it. You want trouble with us, you will get it.
Kanskje vi som en gest kan plusse på vår strømproduksjon med something
inbetween (0,3 % el. lign ?).

Vi må begynne å bli tøffere, og si tøfft ifra. Vi tjener på det. Vi får respekt.
Redigert 10.05.2019 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Hektar
09.05.2019 kl 19:45 969

Det krakket kommer okke som.

Neppe!

Kva er argumentasjonen din for det?