Nel ASA: Receives contract for H2Station® solution for hydrogen

Slettet bruker
NEL 10.05.2019 kl 12:49 3725

I new it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10/05-2019 12:45:09: (NEL) Nel ASA: Receives contract for H2Station® solution for hydrogen buses in London
(Oslo, 10 May 2019) Nel Hydrogen A/S, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL),
has received a contract for an H2Station® solution from London Bus Services
Limited (LBSL). The station will provide fuel to 20 hydrogen buses operating in
London.

"We're very excited to have received this contract for our new bus H2Station®
solution. In addition to having a much higher capacity than previous station
solutions, the H2Station® allows for a fueling time down to 5 minutes, equal to
that of traditional diesel buses. Hydrogen buses are already a competitive
alternative to battery buses and will, in the near future, also be a competitive
alternative to diesel buses on a total cost of ownership basis. We see
significant opportunities in this market segment going forward," says Jens
Egholt Rasmussen, Sales Director Fueling.

Tom Cunnington, TfL's Head of Bus Business Development, said: "We are pleased to
have signed this contract with Nel. This state-of-the-art hydrogen station
allows us to refuel hydrogen buses in only five minutes. This is a major benefit
on the road to zero emission, matching the time taken to fill up conventional
buses. Hydrogen buses can also store more energy on board than equivalent buses,
meaning they can be deployed on longer routes."

The contract has a total value of approximately EUR 2.5 million, and includes a
10 year service and maintenance contract. The station, which will be installed
in 2020, will service a fleet of 20 hydrogen fuel cell buses at Metroline's
Perivale bus depot. Currently, London has 9000 buses in operation, and plans to
make all buses in London zero emission by 2037.

ENDS

For additional information, please contact:

Jon André Løkke, CEO, +47 907 44 949

Bjørn Simonsen, VP Market Development & Public Relations, +47 971 79 821

About Nel Hydrogen / www.nelhydrogen.com

Nel Hydrogen is a global, dedicated hydrogen company, delivering optimal
solutions to produce, store and distribute hydrogen from renewable energy. We
serve industries, energy and gas companies with leading hydrogen technology.
Since its origins in 1927, Nel has a proud history of development and continual
improvement of hydrogen plants. Our hydrogen solutions cover the entire value
chain from hydrogen production technologies to manufacturing of hydrogen fueling
stations, providing all fuel cell electric vehicles with the same fast fueling
and long range as conventional vehicles today.
Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/476663

Nyheten er levert av OBI.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 13:02 3625

Rai rai L A 8 PV here we go❤️??
Go Go Go
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Bellman
10.05.2019 kl 13:07 3570

Og ordreboken, den vokser. Det er det essensielle nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 13:07 3565

Så bra!
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 13:08 3545

Nel strør ut elektrolysører/ fyllestasjoner over hele verden , 1 til 2 i slengen over hele verden.
Neste år strør de ut 10 til 100 over hele verden ! ❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Bellman
10.05.2019 kl 13:12 3505

Og Trygve Hegnar, du som blander USA og Kina, dette var London, det er en stor by i England. Ikke Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 13:16 3451

Det er en grunn til at Nel er den fåretrukne sammarbeidspartneren til produksjon av hydrogen og fyllestasjoner worldwide !
De er størst og best innen elektrolyse/utstyr til storscalaproduksjon av HYDROGEN mer deg ordet HYDROGEM ❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 13:17 3433

Og Londonavtalen setter NEL på kartet.....(igjen)
Dette har verdi langt ut over kontraktsbeløp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
May-Liss
10.05.2019 kl 13:17 3420

Et selskap verdsatt til 10 milliarder børsmelder ordre på 25 millioner.......
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 13:19 3379

Da paserer vi 200 mill i omsetning og er på tur til å bli dagens mest omsatte aksje på OB ❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.05.2019 kl 13:22 3350

Da bør alle forstå at Nel vil ta mer av markedet. Vi setter kursen mot 9. Enda er det billig billett for den som kommer ombord, men billigsalget er snart slutt. Bør være over 10 i løpet av juli.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Admoff
10.05.2019 kl 13:22 3345

Hva er problemet med det. Spesielt når det er i vekstfasen. hvor synes du grensen skal gå?...
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Bellman
10.05.2019 kl 13:43 3179

Ja, det kan du si. Det er mulig å shorte aksjen da...........

Det heter: "put your money where your mouth is"
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
OZZY
10.05.2019 kl 13:46 3154

Uendelig uendelig som Spette sa når han solgte på 2.70 var det vel ???
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Ecotricity
10.05.2019 kl 13:47 3146

De har hatt som policy å børsmelde alt som er >10 mNok mener jeg?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Bellman
10.05.2019 kl 13:50 3108

Denne stasjonen skal serve 20 busser. Det er 9000 busser totalt. Lineært, hvilket det selvsagt ikke er, ville det utgjort 450 stasjoner. Men kanskje 40 50 stk? På litt sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Ajax1
10.05.2019 kl 13:54 3072

Det er et faktum at London Bus Services Limited (LBSL) har valgt NEL som leverandør som er viktig med denne melding. Når NEL vinner nye markeder/kunder bruker NEL å melde det. Denne ordre er for å serve 20 busser. Hva kan potensiale være bare hos London Bus Services Limited (LBSL) ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
fastinvest
10.05.2019 kl 13:57 3051

Det er naturlig at hydrogen blir brukt i buss transporten. Her tror jeg veldig mange byer, land har sett på muligheten og når London nå kjører på tror jeg veldig mange vil følge. Det blir bare større og større press fra grønne partier og folk om at vi må over på grønn energi og buss er en enkel måte for regjeringer og byer til å vise at de tar ansvar. Det vil bli mer, veldig mye mer! Hvem tør selge?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Forforny
10.05.2019 kl 14:02 3016

NEL hadde neppe inngått en 10 års service og vedlikeholdskontrakt uten at det ligger i kortene at det forventes mange kontakter i UK. ITM vil nok også få flere, men har ikke like bra produkt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Bellman
10.05.2019 kl 14:06 2964

Der er du inne på noe vesentlig fastinvest. Busser har alle store byer. Om politikere presser på litt, så vil det skje. Utslippfrie busser vil være veldig "synlig", rent politisk. Da kan politikerne si: se så flinke vi har vært. Det at London er av de første er meget bra. Utstillingsvindu...
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 14:07 2957

Fastinvest
Spot on❤️??❤️
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2019 kl 18:04 2748

Hærlig ❤️ Nel tar London ? Nel leverer H2 bus fueling systems❤️Dette er kun starten. Nel er inne i varmen ❤️London will be receiving the world's first double-deck #H2 #fuelcell electric bus.
"We are investing a record £85m in cleaning up our bus fleet, and I am proud that London now has the largest zero-emission bus fleet in Europe.” #Hydrogen
https://t.co/eZwvZNpw7N https://t.co/rCyJrRCmih
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
davan
10.05.2019 kl 22:47 2523



Stadig noe nytt !!
Kanadiske forskere sier at de har funnet en måte å lage hydrogen brenselceller billig nok til å erstatte tradisjonelle bensinmotorer i kjøretøy.

Brenselceller produserer elektrisitet fra kjemisk reaksjon når hydrogen og oksygen kombineres for å lage vann.

Forskere ved University of Waterloo i Canada har utviklet en ny brenselcelle som varer minst 10 ganger lenger enn dagens teknologi, en forbedring som gjør dem økonomisk praktiske, hvis de er masseproduserte, for å drive kjøretøy med strøm.

"Med vår designtilnærming kan kostnaden være sammenlignbare eller enda billigere enn bensinmotorer," sa Xianguo Li, direktør for drivstoffcellen og Green Energy Lab på Waterloo.

"Vi har funnet en måte å redusere kostnadene og likevel tilfredsstille holdbarhet og ytelsesforventninger.

"Vi møter økonomiske mål, samtidig som det gir nullutslipp for et transportprogram."

Forskerne konsentrert seg først og fremst om hybridbiler, som nå har gassmotorer og batterier på grunn av problemer med begrenset kjøreavstand og lange ladetider.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 11:12 2076

Det blir nok å gjøre fremover!
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare