Biotec Pharmacon Christian Jorgensen interviewed by Andrew Scott

Wolf37
BIOTEC 11.05.2019 kl 14:07 4829

Still a bright future for Biotec Pharmacon, the share price should be higher based on the portfolio the the company holds today.

https://www.youtube.com/watch?v=35PKDbp303M&feature=share
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
12.05.2019 kl 03:31 4692

Meget informativt intervju med Jørgensen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
JosefK
12.05.2019 kl 03:58 4688

Whaaat???

Christian Jørgensen da...
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
12.05.2019 kl 10:43 4597

Ja, det var meget bra! Om jeg skulle få lov å ønske noe mer, så er det at han burde fått to minutter på seg til å nevne samarbeidsstudien med mskcc. Selv om mye stadig kan gå galt der, så begynner den å bli interessant nok til å nevnes nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Eankee
13.05.2019 kl 09:25 4381

Dette liker jeg.... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
hovtor
13.05.2019 kl 09:40 4354

Lovende med en mann som vet hva de holder på med, har tro på det, og makter å formidle det på en overbevisende og sympatisk måte. Kanskje på tide å øke porteføljen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fisker65
13.05.2019 kl 10:53 4288

Ja man kan jo prøve at se for sig, hvordan det havde set ud for Biotec og Woulgan Idag, hvis man havde skiftet S. L ud i 2014 med CJ eller en af samme slags, med viden om hvad han lavede, men som man siger, bedre sent end aldrig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 10:39 4107

Ja hvorfor er kursen lav? Forklaringen er forholdsvis ligetil:

1. Firmaet har lovet en masse ting, det ikke kunne holde. Vi kan ikke afvise, at ambitionerne bliver indfriet med tiden, men den tidshorisont, som aktionærerne originalt fik sat i udsigt (eller fejlagtigt antog), er på INGEN MÅDE blevet overholdt. Det har skabt ENORM skuffelse blandt investorerne, og det har midlertidig "dræbt" casen, således, at seriøse investorer holder sig væk.

2. Mange biotec-aktier har høj kurs pga. hype. Hypen i BIOTEC PHARMACON blev ikke indfriet på nogen måde, og mange følte sig snydt. Samtidig har en masse lykkeriddere købt sig ind og ud af aktien på kort sigt, og de har sendt aktien langt ned.

3. Selskabets største aktionærer har udvist en helt ubeskrivelig arrogance. Ting, som fredningen af Lien og Thorsen og aktionen for at forhindre et "skambud" på under 50 NOK illustrerer meget godt, hvor virkelighedsfjern en aktionærbase, BIOTEC har. 50 NOK!! Aktien var nede og runde 3,90 i går - alle, der solgte på bare 10 NOK griner HELE vejen til banken lige nu, og det er os tilbageværende aktionærer, der er fuldstændig til grin.

4. BIOTEC skulle dybest set ikke have været børsnoteret i 2005 - det var alt for tidligt, og selskabet var på ingen måde parat til at gå ind i overgangsfasen fra forskningsvirksomhed til kommerciel virksomhed. Noteringen har basalt set kun haft til formål at tømme godtroende aktionærers lommer for emissions-penge for at finansiere forskning, og selvom BIOTEC har udviklet nogle rigtigt flotte produkter, så har det taget alt for lang tid at få virksomheden mod en kommerciel profil sidden noteringen. Jeg føler på mange måder, at virksomheden først nu efter Q1 2019 står i en situation, hvor selskabet burde have været børsnoteret. Det er alt sammen set i bagklogskabens lys, men sådan er det nu engang.

5. Der har været enorm megen "uprofessionel" støj omkring virksomheden. Pattebørn af aktionærer (mig selv inklusiv), der har smidt med skidt på Hegnar Forum, og folk, som Jan Raa, der har kritiseret virksomheden uden at bidrage med noget klart løsningsforslag. Efter at være kommet i styrelsen, smuttede han efter kort tid, hvorefter han i øvrigt lige kvitterede med et insider-salg. Kritikken haglede (med rette) ned over Lien, og alle seriøse investorer løb langt væk.

6. Virksomheden prøver stadig at holde entusiasmen oppe ved at komme med positive meldinger om små-aftaler, nomineringer, konferencer etc. Men markedet er ligeglad. Der ER kun EN ting, der tæller, og det er positiv grundlinje og stærkt øget omsætning. Årsomsætningen har skuffet, og salget af Woulgan har skuffet noget så fælt. Vi kan få nok så mange børsmeldinger om alt muligt "fluff", men før regnskaberne viser, at firmaet kan tjene penge på deres produkter, bliver investorerne væk. Det er et faktum, og det er ikke så mærkeligt endda.

7. Mange snakker om, at aktiekursen er "håbløs lav", og at ikke engang AZ er "bagt ind i kursen." Det er meget muligt. Men markedet bestemmer, og markedet vil se noget konkret fra BIOTEC, før kursen kommer over bare 5 NOK. Jørgensen gør det godt. Han er på rette kurs. Om 2-3 år kan vi godt se kursen gå op, hvis nuværende spor følges. Hvis der kommer en stor, global distributør til Woulgan, eller en stor aftale i USA, kan vi se kursen gå hurtigt op - men det er der intet, der tyder på kommer til at ske.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
14.05.2019 kl 11:22 4075

Det er meget godt oppsummert.

Angående børsnotering er jeg dog uenig. SBG var på vei til å bli et farmasøytisk produkt. At det feilet i fase 3 den gang, var nesten litt uflaks. Tuben som ble brukt til oppbevaring av produktet deaktiverte virkemekanismen. I denne studien ble det brukt 2 produksjonsbatcher. Den ene var en fersk produksjonsbatch og den andre var eldre. Det viste seg at de som ble behandlet med den "ferske" batchen fikk sår som grodde på linje med hva som ble konkludert med i fase 2. De som ble behandlet med den gamle batchen, hadde ingen bedre sårtilheling over plasebo. Men dette er lenge siden og vi er ferdige med den saken nå. Selskapet er børsnotert og slik er det.

Jeg ser ingen grunn til at selskapet skal være høyere priset enn hva det er nå basert på inntjening og forventning til fremtidig inntjening. Nå må det først sannsynliggjøres at det kan bli god butikk ut av produktene som nå selges. Jeg forstår godt skepsisen da Woulgan på ingen måte har innfridd. Det selges noe, men det er langt i fra noen snøballeffekt. Det nytter ikke med en lineær økning i salget.

Jeg vet faktisk ikke om jeg har mest tro eller om jeg klenger meg til kun et håp om at dette skal bli bra til slutt. Det er mye spennende som beveger seg, men det kommer liksom aldri noe ordentlig ut av det på bunnlinjen. For å få en kursøkning her må enten salget økes noe mer eksponentielt eller at det signeres en avtale av betydning som investorene tror på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 11:34 4060

Bra. I det store og hele rimelig korrekt.
vedr pkt 4 Biotec MÅTTE på børs i 2005 for å finansiere utviklingsløpet med regulatorisk fda-godkjenning av sbg. Det gikk 100mill+++ til det, og selskapet hadde ingen alternativ måte å hente den kapitalen. Tidspunktet var helt riktig. Biotec hentet også inn Viksmoen som ceo for å lose selskapet gjennom prosessen. Han gjorde en fenomenal jobb, og klarte kunststykket med å få sbg gjennom den regulatoriske mølla innen anslått tid og budsjett.

Dessverre var han omgitt med (sett inn adjektiv etter eget valg, mitt forslag er evneveik, inkompetent, udugelig). En enkel stabilitetsanalyse i forkant av faseIII ville spart selskapets aksjonærer for flere 100mill og 10 år tapt tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 12:46 4006

Ja, det er nok i virkeligheden korrekt, at børsnoteringen kom, da den skulle, det kan jeg godt se. Ellers havde firmaet nok ikke eksisteret i sin nuværende konfiguration i dag. Men selskabet har i mange år ikke levet op til sine forpligtelser som børsnoteret selskab. Tiden under Lien havde en enormt dårlig kommunikations-strategi til investorerne, der blev sendt blandet signaler og børnsmeldingerne var arbitrære. Det føler jeg, at Jørgensen har fået rettet op på nu. Han taler sammenhængende, lover ikke mere, end han tror, han kan holde, og så har han meget mere sans for business end fantasten Lien, der knap nok kunne hakke sig igennem en kvartalpræsentation uden at lyde usammenhængende.

Konklusionen er desværre stadig, at casen for nuværende er død og skal bygges op fra bunden af. Det har jeg en vis tiltro til, godt kan lade sig gøre. Men det kommer til at tage 2-3 år, før vi ser noget af substans. Det er fint nok for mig, da jeg forlængst har afskrevet mine BIOTEC-aktier som tab, så resten af det møg-papir kan såmænd bare ligge på kistebunden og enten rådne eller blive til guld. Men jeg har ondt af de mere kortsigtede investorer, som har skulle betale dyrt for brudte løfter og bonusser til en uduelig ledelse.

Jeg husker stadig, da Devine stod og fyrede hans "100 million opportunity"-løgn af. Virkeligheden ser vi nu - Woulgan kan ikke engang omsætte for 10 MNOK, ikke engang tæt på. Og det er fuldstændig rigtigt, at en lineær vækst i Woulgan er fuldstændig lige meget. Hvis Woulgan vokser lineært med den rate, som den gør nu, så kan Woulgan stadig ikke betale for firmaets post-its i 2025, og kassen er forlængst tom, medmindre AZ brænder igennem, hvilket lige nu er mit største håb. Fy for satan en skuffelse - uden tvivl den dårligste investering, jeg nogensinde har foretaget mig.

Og til dig, der overvejer at investere i BIOTEC: DONT! Vent, til firmaet viser substantiel vækst. Indtil da, behold dine sparepenge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Gjern
14.05.2019 kl 21:31 3890

Denne tråd opstod på baggrund af et overbevisende interview med Christian Jørgensen.
Positivt indtil cock'en igen skriver meget vidende om selskabets fortid og fejl og som hver eneste gang han skriver slutter negativt.
Du har optrådt her siden august sidste år og skriver på HO kun om Biotec. Hvis du kun har været med i aktien siden dengang er dit tab begrænset.
Men nu er din dagsorden åbenbart mest at advare andre investorer mod at investere i selskabet men hvad er det egentlig det motiverer dig til at skrive her og hver gang slutte negativt ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 06:19 3781

1. Ja jeg kan godt se, at jeg kom til at poste i den forkerte tråd. Det var egentlig mening, at jeg ville have smidt den i den anden tråd med “hvorfor lav kurs”.

2. Jeg skriver kun på HO om BIOTEC, fordi BIOTEC er min eneste nuværende katastrofe-investering. Jeg skriver kun om dårlige investeringer.

3. Jeg opfordrer andre investorer her på HO til at holde sig fra BIOTEC for nuværende af to grunde. For det første, fordi jeg ikke ønsker, at flere folk skal miste penge på BIOTEC, før de beviser, at de kan lave overskud. For det andet fordi, at det primært er kortsigtede HO-lykkeriddere, der køber sig kortsigtet ind i aktien og så efterfølgende sælger den ned, fordi de bliver skuffet. Og de bliver skuffet, fordi BIOTEC har givet dem urealistiske forventninger. At afholde HO-lykkeridderne fra at købe, er faktisk et forsøg på at beskytte kursen. Vi har brug for store, seriøse investorer, med en længere tidshorisont - ikke flere idioter, der tror, at BIOTEC kan gøre dem rige ved næste Q-præsentation.

4. Jeg slutter altid negativt, fordi BIOTEC er en rigtig, rigtig dårlig investering, som på alle måder har skuffet os alle sammen. Men jeg noterer mig også, at jeg har en vis tro på Jørgensen, og at firmaet har muligheder om 2-3 år. Det ved jeg ikke, hvorfor du opfatter som negativt, men jeg er også ligeglad.

5. Jeg er vild med “Cock’en”.

Jeg ved ikke, hvorfor du er så bange for sandheden om BIOTEC. Jeg gætter på, at du selv har et stort papirtab i aktien. Du kan desværre ikke skrive dig til en god kurs på HO min ven. Her laver vi analyser, ikke ønsketænkning. Jeg ville ønske, jeg kunne skrive “så nu går BIOTEC til vejrs” og gøre dig glad igen. Det er der dog ikke noget, der tyder på foreløbigt, desværre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 06:20 3779

Jeg synes i øvrigt, at Jørgensen gjorde det fantastisk godt i det Youtube-klip.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
15.05.2019 kl 08:35 3698

Jeg er egentlig uenig i at det på sikt er ulønnsomt å investere i Biotec pr i dag. Nå har det gått ganske ille i flere perioder. Feilen i fase 3, "brudd" med S&N og den generelle utviklingen etter CE-godkjennelsen, etc. Slik det ser ut nå med en prising på rundt kr 200 mill synes jeg riktig så mye risiko er tatt ut. Etter alle solemerker kommer selskapet til å levere positive tall i 2020 med den lineære utvikling som er nå. Det er ikke bra, men det er verdt kr 200 mill. Så håper jeg på en mer eksponentiell utvikling i salget fremover. Det er derfor jeg sitter i aksjen. Jeg sitter ikke her for at selskapet skal levere kr 20 mill på bunnlinjen i 2023.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 09:25 3649

Muligvis - men du kommer til at kunne købe BIOTEC til under 5 NOK indtil selskabet demonstrerer reelt overskud. Så hvorfor ikke vente, indtil det ser mere sikkert ud? BIOTEC kommer IKKE til nogensinde at stige på forventninger igen - det illustrerer den nuværende markedsværdi ganske fint. Kun salg og grønne tal betyder noget, og det er der vel strengt taget ikke nogen, der kan være uenige i længere. I mellemtiden kan firmaet komme med alle de “fluff”-børsmeddelelser, de vil. Det kommer ikke til at løfte kursen. Interessen for BIOTEC er VÆK, og den kommer først tilbage, når selskabet præsterer mere aggressiv vækst. Vi har brug tre år på at komme over 1 MNOK i kvartalsomsætning for Woulgan. 1 MNOK! Det er jo fuldstændig til at grine af, og de store distributører gider åbenbart ikke at røre ved produktet, før det er en del af en større produktplatforme - det har Jørgensen også selv indikeret.

Derfor:
Hvis du allerede har aktier i BIOTEC: Hold dem.
Hvis du ikke har aktier i BIOTEC: Vent, men hold et vågent øje med virksomheden - mange ting går så småt i den rigtige retning, men det kommer til at tage tid.

Og til jer, der er sure over, at jeg “taler kursen ned”: Though luck. Jeg er færdig med at være i jubelkoret, men jeg tror stadig, at BIOTEC har en solid fremtid endda. Ting tar tid, som bonus-rytteren Lien sagde igen og igen. Boy was he right.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
15.05.2019 kl 09:38 3634

Joda, jeg er enig. Det er forsåvidt ikke noe hast med å komme seg inn i aksjen. Man kan jo være griseheldig ved at det inngås en partner/lisensieringsavtale med substans med et amerikansk selskap. Men man bør ikke gamble pengene sine på at det skjer med det første. Man får vel fortsette å være tålmodig. Og håpe på at man slipper å vente nesten et tiår til på at det skal skje noe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Gjern
15.05.2019 kl 12:00 3570

Cock'en
Prøv at glemme al den negative fortid og og hør hvad CJ siger og gør. Han har guidet stigende omsætning i 2. halvår 2019 og jeg tror han leverer på det også.
Jeg har købt op fordi jeg vil være inde inden de gode nyheder kommer.
I øvrigt tager du fuldstændig fejl med mig og dette selskab. Jeg har fulgt Biotec i 10 år nu og været inde og ude af aktien, men ligger totalt set nu med 6-cifret fortjeneste primært tjent i 2014 efter kurstigningen efter CE.
Jeg regner faktisk med at kunne gøre det igen, men det kræver at jeg ser mulighederne og tager chancen i rette tid igen.
Lad os nu se i løbet af 1 års tid, men jeg tror jeg får ret :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 13:01 3534

Hej Gjern

Hvis du læser efter, at kan du se, at jeg skriver, at jeg har tro på Jørgensen og firmaet, men at jeg ser det tage 2-3 år mere, før kursen for alvor rykker sig.

Jeg er glad for, at du har tjent penge på BIOTEC. Jeg står selv med et 6-cifret papirtab, så jeg håber selvsagt også på gode nyheder og fremgang. Men det skal ikke forhindre mig i at skrive kritisk om firmaet og deres historik. Jeg lever ikke i fortiden, men jeg glemmer den heller ikke. BIOTEC har svigtet sine aktionærer, både mht. resultater og kommunikation, og det skal vi mindes om i ny og næ, så vi ikke stormer ned i nyt, indholdsløst overmod med falske forhåbninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
oppturen
15.05.2019 kl 13:05 3532

Jeg er ganske sikker på at det kommer nye avtaler vedrørende AZ iløpet av året.
Det kan være fusjon eller oppkjøp ( med betaling i aksjer ?)
Uansett har Jørgensen sinalisert at de har leid profesionell hjelp til å finne riktige selskaper å sammarbeidet med, dette til tross for streng pengebruk.
Det sier meg at her er det lagt ned innsats og her vil det komme nyheter. Uorganisk vekst har vært på AZ sine presentasjoner siden Jørgensen kom til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 13:22 3516

Det kan vi håbe på. Men der er ikke nogen, at de hidtil meldte nye aftaler vedrørende AZ, der reelt set har rykket ved kursen. Folk vil se salg - ikke aftaler. Javist, aftaler er en forudsætning for salg. Men der kommer ingen stigninger i kursen på hype - kun salg og grønne tal.

Jeg synes også, at Jørgensen sender positive signaler, og vi kan håbe, at der i løbet af 2019 kommer en større melding om en ordentlig partner eller et par store AZ-kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 10:25 3020

Jeg sitter med et lite inntrykk om at alle trofaste aksjonærer i Biotec nokså snart får være med på å skrive historie.
En ny milepæl.
Det foreløpige tallet å huske er 3,47. Aldri har kursen vært lavere, men det varer neppe lenge.

Jørgensen har selv bedt om at selskapet skal prises etter resultat. Huff huff, den dagen det skjer, blir det trist lesing.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
31.05.2019 kl 23:34 2903

Det er mulig, men selskapet er ikke i så dårlig forvaring at det ikke skal klare å forsvare en aksjekurs på nåværende nivåer. Det som er foruroligende er at veksten mange av oss har ventet på i årevis, snart et tiår og enda lengre for DDT ikke kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare