SBX - Er ledelsen seriøs?

Moyer
SBX 11.05.2019 kl 14:44 8461

Etter å ha vært lenge ute av markedet, valget jeg SBX. Forrige emisjon skulle angivelig bli den siste, og ledelsen lovde bedring i markedet, og fullbooket Q1 og 50% av Q2 var booket.

Nedturen har vært brutal, og det som kunne synes å være et vendepunkt, ble like brutalt kvalt om et overraskende varsel om en ny emisjon. Kursen har stupt, og som andre har pekt på, disse såkalt "billige" skipene ble en dyrbar afære for eksisterende aksjonærer. Hvem i alle dager setter emisjon på ATL i et voksende marked?
Tesen om at dette passet ledelsen bra, kan jo synes som en god forklaring. De fikk sikret seg aksjer til bunnpris, uten å måtte kjøpe gjennom et ordinært marked.

Jeg har forsøkt å bla meg tilbake og finne disse kontraktene som skulle gi 50% dekning i Q2. De finnes ikke!
Og faktum er også at 3 av 4 båter har ligget for anker i (min) 1 måned.

Det har omtrentlig vært meldingstørke om nye kontrakter. Dette står i sterk kontrast til tidligere uttalelser, og grunnlaget for å kjøpe to nye båter (til bunnpris).

Man må stille seg spørsmålet, er dette en ledelse man kan stole på?
Hva har egentlig styret å vise til? Et selskap som stuper i verdi, måned etter måned, år etter år?
Merittene er kursmasakre, emisjon og spleis? Wow for en styreformann!


Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Lilleulv
11.05.2019 kl 20:02 6957

Herregud for noe tull...
Denne tråden hører hjemme under tickeren "syte" sammen med en rekke andre lignende innlegg på dette forumet.
Følger andre selskap også, hvor enkelte har hang til å svartmale ledelsen. Dette fordi de selv er utålmodige, eller er usikker på sin egen investeringer, fordi de egentlig ikke har satt seg inn i "caset".

Det lønner seg å ha litt lenger horisont på sine investeringer enn det de fleste virker å ha. Med mindre du er trader, men da er man vel ikke opptatt av det fundamentale uansett, og enda mindre ledelsen....

Slapp av folkens! Dette blir bra.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2019 kl 19:27 7009

Enig, blir fort en del svartmaling uten noen god grunn her. Min gamle mor pleide å si: intet nytt er godt nytt - det er noe i det. Og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves (resultat Q1)
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Odi.1
11.05.2019 kl 19:17 7036

mg, vent nå til resultatet ligger, og avtalene på BOA "slangene" blir presentert, Roma ble ikke bygget på en dag...
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Tallo54
11.05.2019 kl 17:01 7134

Det er riktignok et selskap uten gjeld, som forhåpentligvis viser positiv inntjening i Q1. Men det skal alikevel ikke glemmes at offshoremarkedet er langt ifra friskmeldt. Sentimentet må snu før man kan se en vesentlig forbedring. Det hjelper ikke å ha en marginal inntjening når horisonten forbi 2022 er et stort spørsmålstegn
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
ken-guru
11.05.2019 kl 16:54 7153

Ver obs på at styrelederen er en jypling uten erfaring. Er redd vedkommende er lett å lede for enkelte interessegrupper rundt selskapet. Da blir det fort tatt dårlige beslutninger for de "gamle" og trofaste aksjonærene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare