Kjøp denne gangen går det oppover

tankardjr
JIN 11.05.2019 kl 18:49 10469

Nå har tørrbulk vært dårlig i mange år og mange har spådd feilaktig at sektoren skal snu. Men nå er jeg overbevist at i sommer kommer tørrbulk endelig til å tjene veldig gode penger. I tillegg så har Jinhui kjøpt skip igjen og det er et varsel på at selv ledelsen i Jinhui merker at nå er det bedre tider. Jinhui klarte seg igjennom et utrolig krevende marked med en kapitalutvidelse med en økning av utstede aksjer med kun 24 prosent. Fra 88 millioner til 109 millioner aksjer. Flåten er ca den samme som for 10 år siden og de har i tillegg kjøpt seg inn i eiendom i Hong kong. Ikke verst med tanke på at de fleste andre selskaper gikk dukken og eller ble totalt utvannet. Selv ser jeg frem til et bedre marked og en bedre kurs pluss 4000 kr i utbytte. God vår og sommer.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 12:04 2914

JIN er en søppelfirma ledet av kjeltringer som bruker det som lommebok. Jeg har jin aksjer for 3000kr (HAHA) og er glad det ikke er mer.
De klarer aldri å holde fingrene fra kassa og hver gang det er et lite håp om at det skal gå bra så finner de på noe tull.
I gullårene 2005-2007 så klarte de såvidt å betale utbytter! Kan huske de rota bort masse penger på valuta eller hva det var.
Alternativet er GOGL, som sikkert er dyrere etter div. måltall, men storeulv leverer alltid varene (når det ikke går totalt til helvete...).
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.06.2019 kl 12:01 2918

Som dere ser Jinhui får ikke betalt i forhold til bokført verdi. Kursen gjenspeiler kun 0.36 av verdiene som er bokført i selskapet. Det er vel unødvendig av meg å si at man får ikke kjøpt selskaper på den prisen og det er vel unødvendig å si at snittet pris bok på Oslo børs er nesten 2 ganger bokført.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.06.2019 kl 11:57 2922

Subscribe
JIN:NOOslo
Jinhui Shipping & Transportation LtdCOMPANY INFO
7.17NOK-0.15-2.05%
MARKET OPEN
AS OF 05:39 AM EDT 06/27/2019 EDT
OPEN
7.21
PREV CLOSE
7.32
VOLUME
67,353
MARKET CAP
799.775M
DAY RANGE
7.177.27
52 WEEK RANGE
6.9014.60
1D1M1Y5Y
3a
4a
5a
6a
7a
8a
9a
10a
7.20
7.25
7.29


Before it's here, it's on the Bloomberg Terminal.LEARN MORE
Quote Search
RECENTLY VIEWED
JINHUI SHIPPING
7.20
-0.12
DJIA
26,536.82
-11.40
S&P 500
2,913.78
-3.60
Key Statistics
P/E Ratio11.40
Bloomberg (BEst) P/E Ratio2.8194
Bloomberg (BEst) PEG Ratio--
Shares Outstanding109.26M
Price to Book Ratio0.3654
Price to Sales Ratio1.3034
1 Year Return-3.80%
30 Day Avg Volume59,564
EPS0.08
Bloomberg (BEst) EPS Curr Yr0.3000
Dividend5.54%
Last Dividend Reported0.023
Earnings Announcement for Period Ending Q1/2019:08/30/2019

Compare
1-Day Performance
-3%
0
+1%
EQUITY
JIN:NO
-2.05%
SECTOR
Industrials
+0.20%
INDUSTRY
Transportation & Logistics
+0.66%
Sponsored LinksFrom The Web
Genius Japanese Invention Allows You To Instantly Speak 43 Languages
MUAMA Translator
Meet educated singles professional in Bangkok. Premium dating agency.
MeetNLunch
by Taboola
About Jinhui Shipping & Transportation Ltd
Jinhui Shipping and Transportation Limited operates a fleet of 24 handysize ships. A handysize ship can carry between 10 to 50 thousand metric tons of cargo. The Company transports steel, iron ore, non-ferrous metals, and agricultural products. Jinhui operates in Hong Kong, Panama, Liberia, the British Virgin Islands, and the People's Republic of China.
ADDRESS
26/F Yardley Commercial Bldg 1-6 Connaught Road West Central and Western District Hong Kong (SAR)
PHONE
852-2545-0951
WEBSITE
www.jinhuiship.com
Executives
NAME/TITLE
Ching Wei Man "Raymond"
Vice President
Shum Yee Hong
Head:Mgmt & Operation
Ng Kam Wah "Thomas"
Mng Director
VIEW MORE
Board Members
NAME/COMPANY
Ng Siu Fai
Jinhui Holdings Co Ltd
Ho Suk Lin
Jinhui Shipping & Transportation Ltd
Tsui Che Yin "Frank"
VIEW MORE
Income StatementQuarterlyAnnual
-12
0
12
24M
Q2 2018
Q3 2018
Q4 2018
Q1 2019
-20
20
40%
Q1 2019 (Millions USD)
Revenue 12.77
Net Income 1.96
Profit Margin 15.39%
Balance SheetQuarterlyAnnual
0
200
400M
Q2 2018
Q3 2018
Q4 2018
Q1 2019
22
26
30%
Q1 2019 (Millions USD)
Total Assets 390.49
Total Liabilities 137.57
Debt to Assets 29.87%
Cash FlowQuarterlyAnnual
-40
-20
0
20
40M
Q2 2018
Q3 2018
Q4 2018
Q1 2019
Q1 2019 (Millions USD)
Operating -31.53
Investing -1.74
Financing 25.57

Regnskapsprogram på mobil
fiken.no
|
Sponsored
“The Address Siam-Ratchathewi” Starts 5.9 MB.*
AP Thai
|
Sponsored
JLL named Thailand’s best commercial property consultant and real estate agent
JLL
|
Sponsored
Trump Asks India to Reverse ‘Unacceptable’ Tariffs on U.S. Goods
President Donald Trump called on India to withdraw an “unacceptable” increase in tariffs on U.S. goods, ratcheting up tension against the Asian nation before a planned meeting with Prime Minister Narendra Modi.
Bloomberg
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
24.06.2019 kl 19:42 3032

Nøkkeltall:
Direkteavkastning
5.34 %5,34%
P/E
11.23 11,23
P/S
1.2 1,20
P/B
0.36 0,36
Utbytte/aksje
0.39 NOK0,39 NOK
EPS
0.7 NOK0,70 NOK
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
24.06.2019 kl 16:30 3075

Det ene ble levert og er i trafikk nå, ja. Men kanselleringer av det andre gir handlerom, muligheter for utbytte eller bare en grei IMO2020- buffer. Helst ikke mer eiendom...
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
24.06.2019 kl 12:18 3116

Ja men det ene skipet ble levert i følge kontrakt?
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
20.06.2019 kl 19:53 3245

5 dagers oppgang på supramax-ratene , og mer følger sannsynligvis da capesize tydeligvis er opptatt med annet om dagen. Bra for Jinhui dette! Det blir spennende å se om det skjer noe mer med flåten etter at det siste kjøpet ble kansellert.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
18.06.2019 kl 18:22 3348

Svindel og svindel fru blom. De har tatt fees ved kjøp og salg av skip. Er visstnok helt vanlig i følge Arne Fredly. Se på siste intervju med Hegnar så nevner han dette. Er bare Frontline og Gogl som har denne troverdigheten blant folk og dermed så prises også de aksjene deretter mente Fredly. Hunter group som er Fredlys tankselskap skal også være 100 prosent renhåret. Og hvorfor skriver jeg dette som har aksjer i Jinhui selv? Jo fordi Jinhui har blitt fullstendig gruset på disse berikelsene som er helt vanlig i shipping. Jinhui bygger bok hver dag og er helt nede på latterlige 0.3 på bokført kapital og det på selv kraftig nedskrivde skipsverdier. Dette kan knapt fortsette på lang sikt og som Spetalen sier matematikken skal vinne til slutt..
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
18.06.2019 kl 15:58 3395

Er dette selskapet det største svindelselskapet på OSE?

Idag!! Oppgang for tredje dag på rad for Baltic Dry-indeksen??

Latterlig!
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Natt1369
15.06.2019 kl 01:34 3523

Ifølge listen over de 20 største aksjonærene pr. 31.05 2019 hos Jinhui, har DNB redusert beholdningen med 976 015 aksjer hittil i år, ifølge aksjonærregisteret på dn.no ved utgangen av 2018.
av de andre aktørene er det kun mindre endringer, hvor de fleste har økt beholdningen litt.
Unntaket er Alta Invest, som økte med 396 360 aksjer.
Synes det er snodig av DNB, som ikke engang klarer å komme opp med et kursmål.
Kommer de på banen igjen, er kursen tilbake der den var ifjor høst.

http://www.jinhuiship.com/doc/jst_top20.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
14.06.2019 kl 15:56 3570

For noe tull. Når kan man forvente at denne aksjen"går dukken"?
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Natt1369
04.06.2019 kl 16:07 5369

-"As one of the clauses with regards to a timely delivery of the Second Agreement cannot be fulfilled by the Second Vendor, the acquisition of the Second Vessel according to the Second Agreement was terminated."

Det kan se ut for at de ikke klarte å levere skipet i tide, og at det er derfor de terminerte kontrakten.
Jeg mener det er veldig fornuftig, ettersom kjøpet antakeligvis ble gjort pga. forventninger om kraftig rate-økning som følge av løsning på handelskrigen.
Regner med de hadde planer om å utnytte rateveksten i andre halvår til fulle, for så å kvitte seg med skipene igjen om et års tid.
Sett i lys av usikkerheten rundt hvor høyt ratene vil gå utover høsten, betrakter jeg dette som en klok avgjørelse, og større sjanse for nye utbytter.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
04.06.2019 kl 15:17 5399

Jeg tror kineserne vet veldig godt hva de gjør. Jeg nevnte det tidligere i denne (?) JIN-tråden at det var noen tilsynelatende enda billigere (og nyere) supramax for salg nå. Ser ikke bort fra at vi kan få et nytt kjøp snart.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.06.2019 kl 14:21 5431

Ser ikke ut som markedet setter særlig pris på alle krumspringene. Får håpe at de vet hva de gjør. Kinesere?
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
04.06.2019 kl 12:20 5491

Ang melding om terminert skipskjøp i dag: Jeg tolker dette som at Jinhui benytter seg av et smutthull for å komme seg ut av kjøpsavtalen. Det kan være de har et enda bedre kjøp på gang, vi får se..
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
ruda
04.06.2019 kl 11:10 5536

Den er billig, og spådommene er meget gode for shipping fremover. Bare å laste til ripen
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
02.06.2019 kl 20:42 5692

Fra Nordnet. Tror ikke det Q1 er lagt inn i tallene:

Direkteavkastning
5.13 %5,13%
P/E
11.01 11,01
P/S
1.25 1,25
P/B
0.38 0,38
Utbytte/aksje
0.39 NOK0,39 NOK
EPS
0.7 NOK0,70 NOK


Som dere ser pris bokført er 0.38 så den kan mer enn doble seg og enda ikke være på bokførte verdier.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
02.06.2019 kl 08:11 5822

Resten av året blir bedre men hvor bra det gjenstår å se. Det er jo fra våren og tilogmed høsten som er det gode marked for bulk skip og spot prisene går normalt opp på et høyere nivå da. Dessuten så skal mange skip inn og montere og modifisere skipene til IMO 2020. Jinhui har ekstremt god break Even nivå på skipene også så dette tror jeg kan bli meget bra. Når det gjelder fees til ledelsen når det gjelder skipshandler så er dette vanlig hos alle redere er bare Frontline og Gogl som har norsk praksis når det gjelder å ikke berike seg når nye skip eller brukt handler foretas. Hør intervju med Arne Fredly hos Hegnar så hører du han nevner dette. Så dette med bonuser i Jinhui er nok blåst opp i norsk målestokk, der er vi nok mere moraliserende enn de fleste. Men vi er avhengige av at utlandske investorer kjøper seg opp i Jinhui for at vi skal få betalt godt for aksjen og at pris bokført skal komme opp på bokførte verdier og opp til OSE nivå på 2 ganger bokført. Skjer det står Jinhui i 30 kr
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
01.06.2019 kl 16:19 5926

Ja tankardjr, hva tror du om resten av året. Nå kommer vel først utbytte til uken, ikke verdens største men jo noe!
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
01.06.2019 kl 14:53 5949

Jepp ser veldig bra ut det fundamentale i selskapet. Scrubere blir lagt på is fordi det ikke er konsensus om bruken og noen land har forbudt bruken av scrubere. Veldig fornuftig og Supra skip må kunne gå til alle havner ikke bare de store havner der scrubere får unntak. Det er jo det som er meningen med et bulk skip med egne kraner ombord.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
01.06.2019 kl 11:41 5990

Rart å høre at det "klages" på skipsalg, særlig når tilsvarende skip ble handlet inn igjen til en langt rimeligere pris. Hadde JF gjort tilsvarende stunt, så hadde han blitt genierklært. Ellers ser jeg at signalene om bedrede resultater på finansielle investeringer stemte.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Natt1369
01.06.2019 kl 00:12 6091

"Other operating income increased from US$2,557,000 for the first quarter of 2018 to US$5,161,000 for the first quarter of 2019 mainly included net gain of US$608,000 on disposal of assets held for sale (disposed vessel), net gain of US$2,750,000 on financial assets at fair value through profit or loss and settlement income of US$614,000 from a charterer in relation to repudiation claims."

-Skipssalget utgjorde mao. 25% av overskuddet, så utsagnet ditt stemmer ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
31.05.2019 kl 23:43 6107

That is just part of buisness.Det som er viktig er at de går med overskudd og ikke underskudd.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
bokaj70
31.05.2019 kl 23:19 6115

Men jo kun på grund af salg af skib
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
31.05.2019 kl 22:37 6134

Århundrets største vits det var vel opticom. Eller så er det kanskje NEL som taper penger og som har 8 doblet seg på få år. Eller Norwegian som atter engang lover å tjene store penger og som går på enda en utvanning. Nei Jinhui har en solid balanse, bare sjekk egenkapitalen og arbeidskapitalen og begynn å regn på disse tallene på skarve 120 millioner aksjer så skjønner du hvorfor ledelsen hamstrer egne aksjer. Og de klarte nesten 30 millioner i overskudd på et veldig dårlig kvartal der alle andre redere tapte penger.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Natt1369
31.05.2019 kl 21:46 6163

Har du hakk i plata? Hadde gjort det samme selv om jeg var reder.
Selskapet drives meget fornuftig i forhold til mange andre, kan ikke se at de ikke skal berike seg selv, all den tid de eier største parten av aksjene selv.
Er tilfreds med utbytte på onsdag, og ser fram til nye utbytter til høsten.
En må være gal for å selge nå, ettersom ratene kommer til å stige bortimot uavbrutt ihvertfall ut året.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
31.05.2019 kl 21:15 6182

"......and be ready to act in the best interest of our shareholders under all kinds of scenarios."

Vel, med over 600.000.000 i bonuser de siste 10 årene, så fremstår dette som århundrets største vits!
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
31.05.2019 kl 20:17 6210

We are in a relatively fortunate position where we have no capital expenditure commitment in relation to
newbuilding contracts, as well as no charter-in contracts at this juncture. We have purchased two high quality
vessels lately at very attractive prices which we expect will generate positive financial contribution while
maintaining a healthy financial position. Looking ahead, we will continue to focus on taking sensible and
decisive actions to maintain a strong financial position, to ensure safe navigation through any stormy waters
that may lie ahead.
On behalf of the Board of Directors of the Company, I would like to express our heartfelt appreciation to all
customers and stakeholders for their ongoing support. Going forward, we will continue to operate with a
conservative yet nimble mindset, and be ready to act in the best interest of our shareholders under all kinds of
scenarios.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
31.05.2019 kl 08:14 6310

GOGL var i minus mens JIN er i pluss ved 1.kvartal 2019.
Se her!

(the Company or Golden Ocean), a leading dry bulk shipping company, today announced its results for the quarter ended March 31, 2019. Highlights * Net loss of $7.5 million and loss per share of $0.05 for the first quarter of 2019, compared with...
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
ruda
30.05.2019 kl 11:00 6410

Veldig usikker på denne aksjen, men kanskje vi får oss en positiv overraskelse i morgen
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
27.05.2019 kl 23:41 6571

En som tilsynelatende ikke har troa på et bra resultat som kaster ut 40k aksjer i sluttauksjonen. Jeg blir sittende, så får vi se på fredag hvem som har rett..
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.05.2019 kl 19:27 6664

7.56 nå. Den bør ikke gå under 07.52 fordi da utløses et salgs signal og en lavere bunn enn sist gang. Holder 07.56 så er det håp for oppgang. ..
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
ruda
26.05.2019 kl 09:53 6838

Den kommer nok tilbake til gamle høyder.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.05.2019 kl 09:49 6841

Robotene får nok en hektisk uke i jin, kommende ukes børsvinner endte på 8 blank og vi nærmer oss kvartalstalla.
Hau, hau.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
24.05.2019 kl 16:14 6967

Det er helt riktig, og hva gjør Oslo Børs og norske Finansmyndigheter med det? Spillebula er legalisert og alle der kan gjøre som de vil? Lurer på hvor dette ender!

Ja litt tillegg. Alle der. Det er vel ikke mennesker jeg snakker om? Neida, milliardinvesterte roboter. Det spiller ingen rolle kanskje? Mennesker er jo snart helt utspilt i denne verden. Stakkars mine flotte barnebarn.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
24.05.2019 kl 16:04 6976

Selvsagt, Bubban. Takk!
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
holysmoke
24.05.2019 kl 14:46 7036

Du må bite tennene sammen og holde ut en uke til, da vi får q2-resultat og kanskje en pekepinn på hvordan veien går videre.. For øvrig ser jeg at greske Blue Planet Shipping har 4 supramax til salgs. Prisen blir vurdert til USD22,5 mill samlet for skipene bygget i 2003 (3 stk) og 2004 (1 stk). Det får i utgangspunktet Jinhuis nylige anskaffelse av 2 supramax bygget i 2001 og 2002 til en samlet sum av 12 mill USD til å høres ut som en ikke optimal handel, men det er jo mange faktorer som vedlikehold, byggested/kvalitet osv som som spiller inn.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
radioten
24.05.2019 kl 13:28 7075

Begynner å bli lei den, de som bruker dagen til å holde kursen nede. Dag ut, og dag inn. Agenda? Holde kursen nede for at andre kan akkumulere på lav kurs. "brødrene" handler med gjevne mellomrom, samtidig som de tar ut store verdier i bonuser. Venter på en passelig utgang. Elendig aksjonærpolitikk
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare