Erna har ikke oppfattet hva regjeringskollegaen har vedtatt.

-sannheten-
11.05.2019 kl 19:44 1766

Erna sier i Dagsrevyen at om bompenger kuttes må det ventes med
noen prosjekter. Nei, det er ikke sånn Erna. Frp har enstemmig vedtatt
at 100 av uventede 738 mrd. inn i statens bufferfond i 1. kvartal, skal
øremerkes til innfrielse av all bompengegjeld.
Ingen prosjekter berøres av dette.
Det er trolig et stort flertall i folket som er enig med Frps vedtak.
Etter innfrielse vil fortsatt 638 mrd. finnes ekstra i 1. kvartal.
Det er sånn dette er.
Redigert 19.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
googleearth11
11.05.2019 kl 20:28 1752

Og dermed skyves regninga over på samtlige skattebetalere i Norge i stedet. Så nå må bestemor uten sertifikat betele for uvettig bilkjøring fra grilldresspartiet. Usosialt, urettferdig og motbydelig. Takk skal du faen meg ha for at bygdetullingene skaffet NRK-lisens til dobbelt så mange.
-sannheten-
11.05.2019 kl 20:50 1733

Ingen 100 mrd. kr. regning skyves over på samtlige skattebetalere i Norge. Kan du ikke lese hva jeg
skriver ? Det har kommet inn 738 mrd. kr. uventet ekstra i 1. kvartal i år. Ok, litt avkastning forventet
vi oss uansett. Men her er det uansett veldig mye uventet ekstra. Vi tar 100 mrd. herfra, og innfrir
bompengegjeld. Det vil også være direkte lønnsomt å gjøre dette. Det skapes en merverdi ved selve
manøveren.
Ikke bland NRK-lisens inn i dette. Den har jeg ingen befatning med. Og har ikke vært trukket inn her.
Viser bare at du mangler saklige argumenter.
Slettet bruker
11.05.2019 kl 20:52 1730

Hvem vet om madammen følger med i timen, hun må nok oppdateres.
SHARE-IT
11.05.2019 kl 23:08 1673

Erna er i stadig større utakt med folket. Hun fanger ikke lenger opp de strømninger som rører seg og virker helt fastlåst. De 100 mrd er intet problem om hun vil.
Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:26 1532

Da er jeg med disse bygdetullingenesom vil ha vekk bompenger. Merkelig at ikke det er bygdetullinger i resten av Europa som ikke har bompenger. Men rike Norge,som har syltet milliarder norske oljepenger ii bygninger og andre tiltak i England og rundt i verden,
skal pine småbarnsfamilier i Norge til å betale bompenger, det ville jeg heller kalle bygdetullinger! Ola Dunk sender gjerne milliarder ut av landet for å få goodwill i andre land, men ser vi noe tilbake?
EirHan
12.05.2019 kl 18:32 1526

Når skal alle bompengene øremerkes bilveier? Bilistene betaler - bilistene bør bli tilgodesett midlene.
Hvorfor skal bilistene betale for kollektivtrafikken?
aristokraten
12.05.2019 kl 18:55 1509

Hei

Tar ikke stilling her da jeg forstår dagens bompengemotstand. Men er likevel ikke en av de 15-20% prosent i Bergen som kommer til å stemme på partiet mot bompenger. Litt rart synes jeg dog det er at Hagen kommer trekkende med dette nå! De har sittet i regjering i snart 6 år hvor vi flere av årene har hatt "uventet" overskudd. I to av årene satt de regjering pluss at de styrte Oslo og Bergen. Ingenting ble gjort med bompengene da. I ettertid har de "bare" sittet i regjering og da skyldt på hva byene (Oslo, Bergen) har bestemt. Da med rødgrønt styre i Oslo og rødgrønt/sentrum styre i Bergen. Hvorfor ble ingenting gjort når de styrte både byene og landet? Folk flest føler derfor kanskje at FRP ikke står til troende i denne saken? Og derfor lekker partiet som en sil til bompengepartiet. Er nok derfor Hagen er ute å prøver å hanke inn igjen noen velgere.

Som nevnt har jeg respekt for bompengemotstandere, men reagerer uansett på når mange skriver at bare rike Norge krever inn bompenger. Har ikke kjørt mye i Europa, men leide meg en bil i Roma og kjørte 2 timer ned i Toscana distriktet og passerte 4 bomstasjoner hvor vi måtte stoppe å trekke kortet. Mener å ha lest at flere land i Europa har det sånn også?

Synes forøvrig bompenger er en dyr og gammeldags måte å ta inn penger på. Kunne vært tatt over skatteseddelen da alle tjener på god infrastruktur enten man har bil eller ikke. Noen må frakte de varene til butikkene på en god og effektiv måte. 100% rettferdig blir det aldri uansett.

Mvh aristokraten
googleearth11
12.05.2019 kl 19:11 1499

Anbefaler TS om å gjøre ferdig ungdomsskolen. Det er mye å lære på skolen, som du åpenbart har gått glipp av. Det er 7 % som er enig med Frp, iflg siste meningsmåling.
googleearth11
12.05.2019 kl 19:12 1497

Bygdetullingene vil heller at bestemor som ikke har bil skal betale veiene over skatteseddelen. Partiet som flår pensjonister!
EirHan
12.05.2019 kl 19:14 1493

Hadde pengene enda gått til veier........
aristokraten
12.05.2019 kl 19:30 1480

Vet ikke hvem bygdetullingene er? men om ikke bestemor har bil så tjener også bestemor på god infrastruktur. Da også bestemor av og til trenger noe på butikken/apoteket, når hun sitter i drosjen/flybussen på vei til sin halvårlige sydentur. Er bestemor veldig dårlig er hun sikkert glad for at ambulansen kommer hurtig fram og slik kan man fortsette. Som nevnt blir det aldri 100% rettferdig, men personlig synes jeg veier/infrastruktur er noe alle bør betale for over skatteseddelen framfor bompenger. Om det gjør en sentralt boende bergenser til en bygdetulling? så får det heller være. Men FRP står ikke til troende i denne saken synes jeg. Men på skattelette har de dog levert hva de lovet. Det synes jeg man skylder de å si.

Mvh aristokraten
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:08 1455

Når ytringer her ikke likes; så utestenges nicket. Hårsårheten er tydeligvis stor.
Du skal ikke koste mye før du havner over streken.
kaktus
12.05.2019 kl 20:41 1433


FRP ja med Carl Ivar i spissen som ville selge alle utvinningsrettigheter i Nordsjøen til amerikanerne for et par never dimes.

De burde ha skamvett nok til ikke å ta oljefondets navn i sin munn!!
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:42 1429

Hvem er erna
Slettet bruker
13.05.2019 kl 00:14 1374

Nei det kan du spørre om.. Det er vel en eller annen som skal straffe de slemme bilistene som bare forurenser?
Slettet bruker
13.05.2019 kl 01:53 1344

Det kreves at du og alle andre fjøsnisser tar stilling til dagens forslag, ikke et eventuelt forslag som er 40 år gammelt, er det for mye forlangt???