Nel sin gigant Alstom H2tog kontrakt

Slettet bruker
NEL 12.05.2019 kl 17:15 7925

Nel signerte oktober 2018 den svært viktige Alstom H2 tog FuelCell kontrakten for H2 tog fueling, H2 lagring og teknologi utvikling. Ikke glem at Alstom kastet ut Linde Group og valgte verdensledende Nel. ? Updates fra Løkke er ventet til Oslo Børs anytime. Dette kan bli en flere milliarders H2 tog kontrakt for Nel. Hold dere fast... Vær i den beste posisjon? Løkke har lovet markedet en update tidlig i 2019. Vi venter i spenning ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
12.05.2019 kl 17:27 5861

Spennende, Løkke gjorde et fantastisk godt inntrykk i intervjuet med Nordnet. I "muppetshowet" på Hegnar TV var Løkke den eneste som fremstod troverdig!!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
12.05.2019 kl 17:58 5758

Med fare for å bli kalt for baisser, utdatert, gammeldags, anti-megatrend. Men er ikke dette kontrakt for EL-tog?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:14 5690

Utdrag fra E24.No
Nel og Alstom i hydrogentogallianse
02.10.2018 ·
Det norske hydrogenselskapet Nel melder at de nå skal delta i gruppen som kaller seg H2-Consortium Westküste i Tyskland, etter å ha blitt valgt som togprodusenten Alstoms partner for en mulig utrulling av fyllingsutstyr og en 20 megawatts elektrolysør til en flåte av hydrogentog i landet.
Gruppen skal etter planen levere et anbud for nullutslippstog, som vil bli avgjort i starten av 2019 med mulig utrulling fra 2021, ifølge Nel. Gruppen har også planer om å installere hydrogenfyllestasjoner på bussdepoter og distribusjonssentre for lastebiler, i tillegg til togstasjoner.
Tidligere har Alstom brukt Linde Group som partner for leveranser av fyllingsutstyr.
Børsmeldingen ble sendt ut samtidig som Oslo Børs åpnet tirsdag og den sendte Nel-aksjen over fem prosent.
Alstom jobber med utrullingen av hydrogentog, som er ment å kunne erstatte dieseltog på strekninger der det ikke er strømledninger. Hydrogentog anses som et alternativ til å elektrifisere jernbanestrekninger, som kan være svært kostbart.
– Vi er stolte av å annonsere at H2-Consortium Westküste har blitt valgt som en foretrukket partner for Alstom i en mulig utvikling av nullutslippstog for grønn hydrogen i Schleswig-Holstein, sier konsernsjef Jon André Løkke i Nel i børsmeldingen, og fortsetter:
– Gårsdagens test av Alstom Coradia iLint hydrogentog mellom Neumünster og Kiel viser potensialet for grønn hydrogen innen tungtransport og Tysklands satsing på å være ledende i utviklingen.
Børsmelding fra Nel
Tysk delstat vil erstatte diesel: Kaster seg på hydrogentoget
e24.no
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
oppvigår
12.05.2019 kl 18:26 5585

Hvem vant anbudet?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
12.05.2019 kl 18:26 5576

Jo, men artikkelen du referer til i trådstarteren nevner kun EL-tog?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:52 5423

Innlegget er slettet
The end justifies the means. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:53 5403

Innlegget er slettet
Ha ha , surpump beiserne er på plass. Furte furte furte juniors.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:02 5355

Sluta negga. Lökke kan väl få leverere h2-utstyr till eltåg også. Alla ska ha h2 nå. Revolution.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
kaliber
12.05.2019 kl 19:02 5349

Re TS, nå må du lese hva som står i avtalen, el tog
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:17 5258

Bjella. ❤️Dette er indrefilet: Tidligere har Alstom brukt Linde Group som partner for leveranser av fyllingsutstyr. Nå er Nel signert inn og valgt som Alstom sin H2 tech partner.
Børsmeldingen ble sendt ut samtidig som Oslo Børs åpnet tirsdag oktober 2018 og den sendte Nel-aksjen over fem prosent.
Alstom jobber med utrullingen av hydrogentog, som er ment å kunne erstatte dieseltog på strekninger der det ikke er strømledninger. Hydrogentog anses som et alternativ til å elektrifisere jernbanestrekninger, som kan være svært kostbart. ❤️???
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:19 5222

TS linker alt opp til NEL, er ikke noe vits i å si noe. For følgerene svelger det rått uansett :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:19 5216

Tigeren
Nydelig ❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:22 5184

Vi svelger Nel rå , bedre enn sushi ❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:23 5171

Då kan vi nog bara lägga h2-tog/alstom-spåret dött. Det er ingen som vill ha hydrogen-tåg, Norges samferdselsminister har förbjudit det i Norge. Ministern vill ikke låta Norge bli nån testverksamhet där inbyggere dör i explosioner i tunnlar.

De har tunnlar i Frankrike også, og her kan Norge setta en standard og få igenom ett förbud i hela EU.

Det er nog derför det bara blir batteri på Tesla tre i Europa, fordi også hydrogenlastbilar kan explodera i tunnlar. Det der om medium rekkevid som Nikola snakker om det er bara vås. Det er ikke medium rekkevidd at åka fra narvik till madrid med laks, det er långt.

I USA så kan de enn så lenge ha hydrogentåg og hydrogenlastbilar, de har nesten inga tunnlar der. Den berömda slutscenen med tåg i tunnel North by Northwest som blivit en metafor för samkväm tror jeg de fikk spela in i Europa. De har ju dubbel-stakk tåg i USA; funkar inte med tunnlar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Double-stack_rail_transport

En annan scen har senare blivit en metafor för hur jagad man känner mig som aksjeeier i NEL idag, komplett med hydrogenexplosjon på slutet.

https://www.youtube.com/watch?v=sIY7BQkbIT8



Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
12.05.2019 kl 19:29 5139

Er selv investor i NEL og har tjent godt på den innvesteringen.. Men når artikkelen som refereres til i trådstart handler om EL tog. Så blir det litt for dumt.

Nå blir jeg vel blokkert av alle NELLIONÆRENE
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:32 5117

Jeg skjønner deres agenda her inne er å provosere, men kom med fakta og ikke bunnløs haussing.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 19:33 5110

De fleste av oss kan lese?? Nel signerte oktober 2018 den svært viktige Alstom H2 tog FuelCell kontrakten for H2 tog fueling, H2 lagring og teknologi utvikling. Ikke glem at Alstom kastet ut Linde Group og valgte verdensledende Nel. ? Updates fra Løkke er ventet til Oslo Børs anytime. Dette kan bli en flere milliarders H2 tog kontrakt for Nel. Hold dere fast... Vær i den beste posisjon? Løkke har lovet markedet en update tidlig i 2019. Vi venter i spenning ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:02 4980

Fakta er jo noe så enkelt som at noen av oss støtter det norske firmaet NEL, og derav tjener millioner på dette. Og sånn går no dagan. Er ikke noe vanskeligere enn det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:17 5053

Safe99. Spot On. Miskunnelige skribenter - de ler vi av. Millioner renner inn på våre Ask kontoer ? Fakta og Alstom H2 tog kontrakten til Nel er gøy og det tjener vi mere penger på??
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
jaco
12.05.2019 kl 20:44 4925

Tigeren, Løkke uttalte i forbindelse med meldingen i oktober: H2-Consortium Westküste har blitt valgt som en foretrukket partner for Alstom i en mulig utvikling av nullutslippstog for grønn hydrogen i Schleswig-Holstein.
Etter det jeg oppfattet gjaldt avtalen dette spesifikke tilbudet i Schleswig-Holstein. Å ta det for gitt at NEL også er med Alstom i nå i Frankrike er vel å dra denne litt langt. Intet hadde vært bedre, men da vil jeg vente på bekreftelse fra NEL før flagget heises !
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:53 4884

Innlegget er slettet
Oi- Nå ble det også galt å tjene penger på aksjer. Er det derfor Gunnar-gutt ikke vil være med på emisjoner. Ref: Fy. "slike som dere".
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:56 4863

Innlegget er slettet
Tigger fake
Ta gjerne med de 20 000 andre små og litt større innvestorene som har ståltru på nel.
He he ❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:00 4829

Innlegget er slettet
Kos deg med hesten du tiggerfaks
❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:01 4821

Innlegget er slettet
Fortsatt god søndag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:06 4785

Innlegget er slettet
Ja ha , tenker du kan luske deg ut døra nå Tigger f..
Nel var omsatt over 500 mill her om dagen , ta deg en kald dusj i de minste.
❤️?❤️
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:11 4755

Gött ändå att fler og fler Nel-ägare erkäner att det bara är en bubbla. De er numera eniga i att det inte finns några orders med varken alstom eller Nikola, Men vad gör det när kursen stiger? Vi är nära slutet nu.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:18 4719

För er som inte har förstånd till att det ikke er order, utan i bästa fall rameavtal, så kan jag berätta att så ser det ut i hydrogenmarknaden.

Detta eftersom det i de flesta fall ännu inte finns en marknad. Kunderna "beställer" utstyr till prosjekt som kanske blir av, om det kanske blir en marknad. Det med tågen är ju på forskningsstadium. Samma med stålindustrin, med mål 2025, 2035 og 2045. nikola, samma sak, de kan vid envher tidpunkt fram till 2023 skifta helt till batterier. Då måste dere förstå at dessa kunder ikke legger fasta orders nå.

NEL tar dock kostnader för att bygga ut produksjonen för dessa rameavtal, som mest sannsynlig aldrig blir av. Kunderna vill ju se till att det finns produktionskapacitet om det blir en marknad. Det kostar inte kunderna et endaste något med ett rameavtal, emedan NEL tar hela kostnaden.

Vi har sett det i andra firmor, Impact Coatings är ett bra exempel. Lycka till vidare med era investeringar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:19 4707

Svensken XYZ og Gunnar42 som nå heter TigerFacts har jeg blokkert for lenge siden. Det er utrolig deilig å slippe å lese deres innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Framtia
12.05.2019 kl 21:39 4624

Innlegget er slettet
Dere er patetiske personer og man kan neppe si at dere tilføyer forumet noe som helst ! Dette gjelder deg, Raymond og xyz...Snakk om å jobbe i motvind! Noen skjønner tydeligvis ikke når leken er slutt...
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2019 kl 21:52 4539

Bra det tigern. Jag tror nog något går igenom filtret så att du lär dig lite eftersom.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
nordnes
12.05.2019 kl 21:54 4516

Framtida tenk på ordtaket; «Misunnelse er den mest oppriktige form for smiger.»
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare