George Soros, olje og venstresiden i politikken

Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:43 1096

Er det ikke påfallende at Soros - mannen som brakte Bank of England i kne - støtter det grønne skiftet med millarder av kroner?
Hva synes venstreradikale at kanskje verdens råeste kapitalist tjener på det grønne skiftet og støtter de?
Ja, dette hører hjemme på oljesiden...
Slettet bruker
13.05.2019 kl 07:25 917

Det var klimakrise på 1970-tallet også. Snakket akkurat med ei som jobbet under Gro den gangen.
startw1n
12.05.2019 kl 22:36 983

Ved å sette fokus på folk som Soros i den konteksten du gjør, i 2019, er det aller første jeg tenker på når jeg leser teksten din, at du har lest litt for mange konspirasjonsteorier. Soros er jøde. Jødehatet er på ingen måte borte i vesten. I dagens konspirasjonsteori-elskende tid, kaster folk rundt seg med gamle tanker, gjerne til og med ordrett fra Sions vise protokoller – ren og skjær nazipropaganda nå gjemt som små, tikkende hatbomber/one-liners i dagligtalen på konspirasjonsfora verden over. Folk bygger et hat mot en folkegruppe kun i troen på en jødisk verdensomspennende konspirasjon, og kanskje ikke en gang imens de er klar over at er egentlig gjentar en haug med gamle løgner, kun konstruert for å spre hat.

Jeg sier ikke at du er en av dem, Collin. Men fokuset ditt her vitner om at du muuuuligens har drukket litt for mye av konspirasjons kool-aiden. Og nei, jeg er selvfølgelig ikke en «paid shill», en debunker, en disinformation agent eller hva de kalles nå om dagen. Men jeg har lest nok om konspirasjonsteorier for egen underholdning, til at jeg vet at ideene til tider lokker en over i «men hva om...»-retning. Og det er det greit å være klar over.
Slettet bruker
12.05.2019 kl 20:19 1045

Venstreradikale her hjemme som MDG jeg tenker på Xito. Se på Japan, de bygger nye kullkraftverk i stor skala. De er ikke med på klimahysteriet. Jeg vil stille spørsmål med den historien Soros har bak seg som rå-kapitalist og hans agenda og interesse.
Redigert 12.05.2019 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Xito
12.05.2019 kl 20:15 1054

Huh?

Se på Norges milliardærer. De er ganske tungt inne i grønne selskap på Oslo børs og... Milliardærer og investorer generelt, eier jo de fleste selskapene i verden. Det er det investorer gjør. Ikke noe annerledes om det er vindmøller eller kjernekraft.

Forøvrig har vel ikke venstreradikale noen enerett når det gjelder det grønne skiftet? Kommunistiske land har vel neppe en historie som viser til noen særlig miljøhensyn... Bortsett muligens fra moderne Kina, som jo ikke akkurat er sosialistisk lengre...

Stort sett all grønn teknologi som brukes idag i stor skala er utviklet i private selskaper i vestlige kapitalistiske land. California er vel ledestjernen. Ser ikke helt hva det har med venstreradikale å gjøre... Grønn teknologi = kapitalisme på sitt beste. Investere og tjene penger på ting som gjør verden bedre og flottere. Det er jo win win.
Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:48 1086

safe: i forhold til å tjene penger ja. Utvilsomt.
Slettet bruker
12.05.2019 kl 18:46 1092

Det betyr vel ikke noe annet en at han har gangsyn.