Magseis trenger ikke høyere oljepris

Slettet bruker
MSEIS 09.02.2018 kl 19:57 42291

Når olja lå på 50 dollar

Ticker: MSEIS
Endret: 06.07.17 21:55
**MAGSEIS CEO: VI TRENGER IKKE HØYERE OLJEPRIS!
Knallbra artikkel om Magseis i finansavisen 26 mai! Les den!!!

CEO sier blant annet at selskapet ikke trenger høyere oljepris!!

- Vekst på bunnen
- Lønnsom vekst
- Dobler antall ansatte
- Ny båt


STRONG BULL!

Spennende tider fremover
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.09.2019 kl 08:56 4189

REVENUE er i 1H på hele 251 USM , så da er der kun 149 USM fordelt på 2 q , opp til " 400" :) = ( 74,5)
35 kr er ikke langt Unna hele ASSET til Magseis nå, KR 28,46 ( 9$ )

Problemet som Mseis har hatt , er tydeligvis den tidligere Økonomisjefen som har vært litt "GLAMOOR" I tankene , litt for fort, litt for ivrig.
På presentasjonen q1 kunne en lese dette mellom linjene fra Per Cristian, " vi må tone dette ned fremover "

Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
05.09.2019 kl 09:13 4165

Jeg tror egentlig at jeg har avslørt deg nå Odi. Du er en liten smarting som skriver med små og store bokstaver om hverandre, evige gjentakelser om hvor bra dette skal bli og helt uforstående innhold. Alle vet at innsidere har mange vindu i løpet av et år de kan handle på, men i MSEIS lar de være.

Jeg tror egentlig du er short og prøver å prate aksjen ned med dette "bare vent til neste kvartal, det blir helt fantastisk for aksjonærene"-pratet. Jeg er kun skeptisk til ledelsen og at markedet er for smalt, derfor oppfordrer jeg investorer til å se bort fra blind haussing, men jeg må si den agendaen din er hakket hvassere og mer sofistikert. Det er vel en grunn til at du skriver at aksjen skal ned til 7.7 også, det er vel der du skal dekke deg inn? :)

Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.09.2019 kl 09:32 4150

kr7,7 aksjene er allerede handlet inn igjen, da må det i hvert fall komme nye overføringer , med dagens tikkende klokke , og som kan ringe for full kraft om gigantavtaler ,vil det nesten bli umulig for noen å presse dette lenger ned, de fleste analytikerne nå, har kursmål mellom 18 kr og 23 kr
hovd teorien nå er at noen på topp 20 låner ut til shorter , som ligger å skraper inn flere aksjer til dem.

ps helt uten store bokstaver:)

edit: regner med du fikk med deg svaret til per cristian grytnes ,på spørsmål om innsidekjøp?
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
05.09.2019 kl 10:28 4123

Selvfølgelig fikk jeg med meg svaret til PCG, og det er kun amatører som går i fellen med å tolke dette som at de da aldri er i posisjonen til å handle hadde de ønsket seg det. Det er mange perioder i løpet av et år hvor markedet har samme informasjon som innsiderne, og da kan alt fra vedlikeholdspersonell til CEO handle aksjer i eget selskap. Hadde PCG ment at MSEIS var underpriset på 11 kroner hadde han handlet for lenge siden. Dessverre for de som tror at ledelsen bare kribler etter å handle, men ikke kan....
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 14:59 4055

Er antagelig en av amatørene i dine øyne, men - om det stadig arbeides med anbudsprosesser - er ikke innsiderne da låst fra handel ? Markedet vet ikke hva som foregår av tilbudsprosesser før evt kontrakt er signert. Med dagens tilsynelatende høye aktivitet rundt seismikk ser jeg for meg at det kan ha vært tilfelle i noen mnd at innsiderne er låst fra handel. Jeg er dog enig i at det bør ha vært tidspunkt siste 6 mnd hvor kjøp har vært mulig ...
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
05.09.2019 kl 15:33 4027

Chention, det er stor forskjell på å være en amatør / nybegynner som ikke forstår det og de som egentlig skjønner det, men som bruker det som et hausseargument for å bortforklare hvorfor ledelsen ikke handler i eget selskap.

De fleste selskaper på Oslo Børs lever av omsetning som følge av kontrakter og løpende salg / nysalg. Det vil ALLTID pågå prosesser for fremtidige inntekter for alle, men at man sitter i store anbud som man ikke vet utfallet av, er ikke å handle på innside. Det er først i tidspunktet fra man vet at noe ramler på plass og til det er børsmeldt at man er i innside. Se bare på handlene i BDRILL og PGS. Der har innsidere handlet flere ganger det siste året, og det er klart at BDRILL som har 25 rigger i porteføljen til enhver tid forhandler på 15 - 30 anbud eller mer.

Og det er dette som er essensen i hvorfor jeg av og til engasjerer meg i ulike tråder; oppegående(?) mennesker forsøker å villede andre personer for å redde deres egne investeringer ved å få de til å kjøpe aksjer i selskaper på grunnlag de VET er feil.
Jeg synes det er provoserende, og det er definitivt et varselstegn for alle noe mer oppegående investorer når man ser at dette brukes som unnskyldning for at innsiderne ikke handler. En ting er å være oppriktig positiv til et selskap og tro sterkere på et marked enn annet (noder vs tradisjonell seismikk), men å drive med ren bullshit for å lure andre ut på glatta er ufint. (Kan hende jeg er alene om å mene dette, og at alle synes at alle triks i boka er lov så lenge det løfter aksjekursen. Jeg er muligens for "ordentlig")
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
05.09.2019 kl 20:39 3965

" det er dette som er essensen i hvorfor jeg av og til engasjerer meg i ulike tråder; oppegående(?) mennesker forsøker å villede andre personer for å redde deres egne investeringer ved å få de til å kjøpe aksjer i selskaper på grunnlag de VET er feil."

Jeg har vært investor i mange selskaper i mange år og har klart å plukket ut gode vinnere før. Jeg mener kanskje Magseis er et av de mest spennende casene på Oslo Børs de neste 6-9 mnd. Du kaller meg kanksje hauser - men jeg kommer med, er fakta. Å påstå at folk som ser litt lengre frem enn 4 uker - bevisst anbefaler og skriver om aksjer som de VET er feil.. er jo en helt hårreisende påstand. Magseis er en aksje som markedet ikke helt forstår hva driver med - og da er det på sin plass med litt motvekt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 20:46 3961

Dagens vinner på OSE, er et firma som skal selge helt verdiløse linser. Det er utrolig hva folk kaster bort penger på.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
05.09.2019 kl 20:48 3954

Da skjønte du ikke min referanse, jeg svarte på et spm fra Odi som lurte på om jeg hadde lest svaret fra CEO Grytnes angående den fraværende handelen fra innsiderne.

Jeg har full respekt og forståelse for alle som ser oppside i et selskap / marked / sektor med mer, og klandrer ingen for det. Mange med god teft der ute, og som kan snappe opp og dele ting andre ikke ser.

Men å vise til at innsidere i MSEIS ikke har handlet i aksjen mens den har halvert seg skyldes det faktum at ledelsen i et helt år ikke har hatt mulighet pga voldsomme forhandlinger og megakontrakter, er rett og slett lureri og ren bullshit. Det ødelegger troverdigheten for skribentene og caset, hvis det i det hele tatt er noe igjen av det...

For dere som tror på MSEIS og har noe vettugt (?) å komme med, vil jeg ikke tro at dere ser på det som positivt for seriøsiteten at de som har ropt KJØØØØP 360 dager på rad, mens kursen bare faller og faller, utviser så lite kritiske blikk på managementet og svelger alt de sier rått.

At ledelsen ikke kjøper aksjer etter fusjonen og halvering av verdsettingen viser at markedet har hatt rett i å selge ned aksjen.

(Hadde ledelsen vært av den oppfatning at verdiene er kraftig rabattert gjennom aksjekursen, hadde de tatt grep og handlet.)

Ser noen at innsiderne tenker at markedet tar feil?
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.09.2019 kl 21:58 3912

omg, dere har åpenbart ikke lest Prospektet Desember 2018 , hva som ligger i karantener osv...
kritiser gjerne, men sett dere litt inn i helt åpenbare lover og statuetter.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 23:15 3873

Jeg mener jeg har pløyd gjennom det meste, men kan ikke huske at det ligger noen sperrer på kjøp av aksjer pr nå? Eller gjør det ? Intet er bedre enn om manglende innsidekjøp har en naturlig forklaring !
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 23:58 3854

Den naturlige forklaringen, er at Grytnes er en rødruss med en helt vanlig lønn. Det blir nok ikke innsidekjøp før det kommer noen form for bonus, kanskje våren 2020. i 2018 hadde Grytnes 111.111 aksjer i Magseis
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
06.09.2019 kl 12:14 3765

Ja ikke særlig med overbetalte blåruss i det selskapet nei.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.09.2019 kl 20:56 3568

MSEIS med sterk børsdag i dag med Oljeprisen i negativt terreng. Begynner å se konturene av at PGS er antikorrelert med MSEIS
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
11.10.2019 kl 10:47 3426

Emisjonen i AGS says it all; Når aktører med et kommersielt produkt og inntekter må gi rabatt på 66 % for å få investorer til å tegne seg, hvor sterkt er da dette voldsomt haussede markedet for noder?

Dette har vi andre sett lenge som ikke har aksjer og er objektive til datainnsamling, men dette burde være et solid varsko til investorer som vurderer inngang i bunnselskaper som AGS, MSEIS og EMGS.
De som allerede er stuck skjønner ikke at de burde komme seg ut, men det får nå være deres problem, det har blitt gitt nok av warnings.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
11.10.2019 kl 11:20 3402

Knudsen er tidligere CFO i EMGS, something never changes....

AGS:STYRET PRIORITERTE Å LYKKES MED FINANSIERING, OVERRASKET OVER KURSEN -KNUDSEN
Oslo (TDN Direkt): Styret i Axxis Geo Solutions prioriterte å levere på finansieringsmålet mot det finansdirektør Svein Knudsen omtaler som overraskende lav emisjonskurs.

Axxis Geo Solutions-aksjen faller rundt 64 prosent til 6,15 kroner fredag etter å ha hentet 225 millioner kroner i en emisjon der kursen ble satt på seks kroner, sammenlignet sluttkurs på 17 kroner torsdag. Selskapet kommuniserte tidlig i september at de ønsket finansiering "for å styrke sin finansielle posisjon for å møte økende etterspørsel".

- Dette er et relativt nystartet selskap. Det er et lite selskap i et segment der det er tøft å få finansiert for øyeblikket. Det er bakteppet her, sier finansdirektør Svein Knudsen til TDN Direkt fredag.

Knudsen sier Axxis Geo Solutions har sett på forskjellige alternativer til finansiering.

- Bankgjeld er i veldig liten grad noe som er tilgjengelig for oss, med kort track record, liten størrelse og veldig få eiendeler. Det ble fort egenkapital som var eneste alternativ. Da prioriterte styret å levere på finansieringsmålet mot at man måtte ta en kraftig reduksjon i pris. Styret synes det var viktigere for samtlige aksjonærer at vi faktisk leverte på det ønskede finansieringsbeløpet, sier finansdirektøren.

- Det var den vurderingen man gjorde. Det er tøft. Alt annet rundt oss er priset ekstremt billig. Det er veldig pressede priser. Vi får heller jobbe oss opp igjen, sier han videre.

Burde den svake finansielle posisjonen til selskapet vært nevnt i meldingen 5. september, da dere varslet at dere ville gå til markedet for å styrke den finansielle posisjonen for å møte økende etterspørsel?

- Vi sa at vi ikke bare skulle finansiere vekst, men også at vi skulle styrke selskapets kapital, så det er jo kjent sånn sett, sier Knudsen.

Tror du investorer og aksjonærer er overrasket over at emisjonskursen ble satt såpass lavt?

- På kursen så tror jeg nok det. Vi også er overrasket over at vi måtte gå ned så mye, men styret prioriterte å vise handling istedenfor for å ikke lykkes med finansiering. Man må jo akseptere rabatt. Det må man nesten alltid. Men at den skulle bli så dyp var overraskende. Vi er der vi er, sier han til TDN Direkt.

Det ble også vurdert fortrinnsrettsemisjon.

- For å få dette gjennomført vurderte styret at dette var det beste, så får vi heller kjøre en så stor reparasjonsemisjon som mulig, sier Knudsen.

Axxis Geo Solutions vil vurdere å gjøre en reparasjonsemisjon på opp til 8.333.333 aksjer til kurs seks kroner pr aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Odi.1
11.10.2019 kl 11:39 3379

Sidelinjen : " Emisjonen i AGS says it all; Når aktører med et kommersielt produkt og inntekter må gi rabatt på 66 % for å få investorer til å tegne seg, hvor sterkt er da dette voldsomt haussede markedet for noder? "

Enormt for MSEIS sin del, det er viktig her å sitte på den unike teknologien. En får ikke solgt Coca Cola som Jolly Jumper på verdensmarkedet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
vagabonder
11.10.2019 kl 14:19 3312

Vet ikke hvor lenge det er unik teknologi, de har jo solgt noder til BGP.. Altså det er et kinesisk seismikkselskap, her er det stor fare for kopiering og forbedring av nodene..
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Rek2
11.10.2019 kl 15:02 3278

I denne branchen går det fort.. nodene som ble solgt,var steinaldertyper....som en gammel T ford... :)
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
vagabonder
11.10.2019 kl 16:02 3251

OK, bra . Er det noen som vet konkret om node-produksjon evt utvikling i Kina. Hørt om det, vet ikke om det bare var noen som tenkte høyt..
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 17:33 3211

Dette er ikke noe forbrukerprodukt, så noe stort marked for piratprodukter, er det neppe. Det blir fort oppdaget. Hvorfor skal det være veldig annerledes med noder enn med streamerkabler?
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 17:44 3200

Fra sidelinjen, AGS har ikke noe teknologi å snakke om. De satser på store multiklient-jobber, hvor de skal prøve å tjene noen dollars med sitt kontaktnett. Små marginer (de må ha store volumer). Dette var et dårlig baisseforsøk

AGS har en pågående 3D nodeundersøkelse på norsk sokkel, der bruker de 7 skip. Magseis har tre 4D nodeundersøkelser og bruker ett skip per undersøkelse
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Vikusen
14.10.2019 kl 09:56 2999

Der blei det god kveld norge.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
14.10.2019 kl 10:40 2930

Ja, og konturene av at MSEIS er ukorrelert med tradisjonell seismikk kommer frem bare tydeligere og tydeligere. Ta med rabatten fra AGS-emisjonen, and it all makes sense at det kom nok en warning fra MSEIS. Markedet er i knestående, adopsjon av ny teknologi innen olje må bety value add, hvis ikke holder man seg til det man vet funker.
Derfor ser man dagens melding komme; prosjektene uteblir, inntektene man håpet på skulle komme kommer ikke og marginene er ikke gode nok.

Odi har sagt at innsiderne IKKE har handlet i aksjen fordi de ikke kunne, og viste til mail fra CEO Grytnes.
Jeg sa at dette er bullshit svada fra CEO, han eller de andre hadde ikke lyst til å handle, fordi de sitter på innsiden og ser hva som skjer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
vagabonder
14.10.2019 kl 11:41 2850

Når PGS fikk Reinhardsen begynte han å kjøpe aksjer, tror han hold på med å kjøpe til lavere og lavere kurser helt til han ga opp og stoppet å handle. Kursen kom aldri opp. Lærdommen er at man skal ikke se på innsidekjøp som et kjøpssignal i selskaper med problemer..
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2019 kl 19:18 2540

If OPEC fails to comfort the markets at its upcoming meeting, a deja-vu of Christmas 2018 could be in the making, and today’s price plunge could just be the prelude to a significant correction in crude.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Is-Todays-Oil-Price-Plunge-A-Sign-Of-Things-To-Come.html#

For at oljeselskapene skal tjene penger på lave oljepriser, må de optimalisere og kjøpe bedre data. Bull for Magseis Fairfield og EMGS. Døden for PGS, SDRL og BDRILL
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2020 kl 01:20 2362

Olja stuper, oljeselskapene må kjøpe nodeseismikk og lete tett på produserende felt, der de får mest bang for the bucks.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2020 kl 21:12 2125

Wooohhoooooo, olja under 50 døllar. Byebye PGS
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Fevang
05.03.2020 kl 23:39 2077

Kr 16,80 når du startet denne tråden. Tiden er kanskje moden for litt selvkritikk???
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2020 kl 01:08 2056

Før de kjøpte fairfield, gikk butikken rimelig bra. Dagens lave kurs, henger ikke sammen med det fundamentale i seismikkmarkedet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare