Det tok jo ikke lange tida...

Sotah
13.05.2019 kl 22:11 464

Hva er det med justisministre og FrP? Og åssen skal Erna holde ut med tullingene i to år til? Jeg spør for en venn

https://www.dagbladet.no/nyheter/frp-kallmyr-vil-ikke-beklage-tale---nevnte-ikke-usa-heller-men-har-ikke-fatt-protester-derfra/71074323
atnorhe
13.05.2019 kl 22:29 450

Når du som minister og dermed representant for en hel nasjon holder en festtale, bør den være kun det. En festtale. At han benytter sin nye posisjon for å provosere opposisjonen ved en slik anledning, viser en minister som ikke har forstått oppgaven. Nå har han også provosert vår nabo i øst, som er fullt forståelig.

At han ikke tok med med Russerne sin innsats i frigjøringen av landet som regjeringsrepresentant og taler på frigjøringsdagen, men heller benyttet anledningen til å provosere opposisjonen, var langt under nivået en forventer av en minister.
Han fremstår som en kjip smålig bygdetulling selv om han er striglet og kommet til kongens bord.
Slettet bruker
13.05.2019 kl 22:44 435

Selvsagt skal ikke Kallemyr be om unnskyldning! Da får de si unnskyld de som inviterte han og ikke ble fornøyd med hva han hadde å si. Vi kan ikke være for kommunisme og sovjetstat bare fordi vi stod sammen ,ed em i kampen mot nazismen!

Og hvis han hadde takket sovjet, ville han bli den første. Sovjetunionen finnes ikke lenger, og heller ikke det de sto for, og Stalin er død. Det er ingen å takke lenger. Russland er noe annet!

Slutt å klage på FRPs fantastisk gode justisministre! FRP bør ALDRI mer beklage noe som helst. Der trådde Sylvi feil, og den feilen rammet ikke bare henne, men satte etterfølgeren i en svakere posisjon også. Et menneske som handler i tråd med sin integritet skal ikke beklage det!
Redigert 13.05.2019 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Sotah
13.05.2019 kl 22:48 433

Du svever høyt og poster mye uforståelig, fruen. Uten at jeg blander meg inn i diskusjonene dine. Men når du ser fantastiske justisministre fra FrP ved høylys dag begynner jeg også å bli litt bekymra for åndsnivået nede på Tjuvholmen. Det er det mest ekstremt konspiratoriske og fantasifulle innlegget jeg har sett på HO de siste ti årene.
Slettet bruker
13.05.2019 kl 23:06 425

Hvilken konspirasjon? Og hva er fantasi? Forklar deg!
Sotah
13.05.2019 kl 23:17 421

Fantastiske justisministre sitter i det minste til stolen har blitt varm. Nå har den n´te "fantastiske" frepperen begynt å kave, og Erna må ut og drive brannslukking igjen. Snart må hun ut og uttrykke tillit til fyren, og vi som har levd en stund veit hva det betyr.

Edit: bekymringen gjelder altså at du ser fantastiske ministre som ikke finnes.
Redigert 13.05.2019 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
13.05.2019 kl 23:42 411

og Erna må ut og drive brannslukking igjen.




Erna er vel kanskje ikke den rette til å drive "brannslukking" her vel, hun snakker ikke akkurat om russerne i et rosende ordlag når hun prater.

Skjønner ikke helt hvor dette russerhatet har kommet fra skal jeg være ærlig, det var jo tross alt de som hjalp oss med tyskerproblemet og hva har de gjort for noe etter krigen? Ingen ting.....
Redigert 13.05.2019 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 11:55 364

Helt enig. Russerne blir jo spionert på av alle, har jeg inntrykk av, så en må vel vente at de også prøver å få kjennskap til informasjon fra andre. Slik har det alltid vært.
Slettet bruker
14.05.2019 kl 12:05 361

"Da får de si unnskyld de som inviterte han og ikke ble fornøyd med hva han hadde å si."

Er det de som inviterte han som er mest kritisk? Hvem var det som inviterte han? Det bør vel ikke være slik at vi forbyr folk å tale i tilfelle de har kontroversielle meninger? Ref bl.a. Bannon.
Jeg mener iallefall at det blir dumt om noen andre skal unnskylde på vegne av Kallemyr.
Redigert 14.05.2019 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 12:07 359

Det blir sagt mye rart og verre hele tiden, men det er media som bestemmer seg når de skal gå i flokk for Ap og blåse det opp.
ladaen7,30
14.05.2019 kl 12:48 352

Alle spionerer på alle.
USA spionerte på sine NATO-venner og i Russland så sitter det en nordmann arrestert for spionasje.
Big deal.

Det er bare så mye verre når russern gjør det :-))
SCK
14.05.2019 kl 16:42 333

Det fremgår i talen til Kallemyr at han mintes sovjetiske soldater med et takk. Kanskje burde Kallemyr i tillegg til å takke sovjetiske soldater ha tatt med sovjetiske offiserer - og minnet om mangelen på de. De som Stalin nærmest utryddet.
Offiseerne var sef soldater. Men det hadde vært en gyllen mulighet kanskje å minnes de som ikke fikk delta i kampen mot Hitler?

Kallemyr skal ikke takke Sovjet som sådan. For Sovjet ble ledet av den største massemorderen i det tyvende århundre etter Hitler. Han tok livet av flere millioner sovjetere. Offiserer ble regelrett henrettet, grunnet Stalins meningsløse paranoia. Var man heldig havnet man bare i Gulag. Den paranoia ble også svært mange polske offiserer til del, de ble som alle burde vite henrettet i Katynskogen, Stalin fikk fritt spillerom en tid i Polen grunnen Molotov-Ribbentropavtalen, der Hitler og Stalin delte Polen seg i mellom.

Havfruen har rett, Sovjet er ikke å takke. Kun soldater fra hele unionen - det var flere stater enn Russland, om ikke russisk ambassadør har fått med seg det.
Eller snakker ambassadøren på nå frigitte tidligere sovjetiske stater vegne - som lå under det sovjetiske åk? Det som kalles sovjetsosialismen, eller kommunismen?
Redigert 14.05.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
SCK
14.05.2019 kl 17:04 326

Var det en fest å frigjøre verden fra Hitler?

Confettien dalte over hjemvendte amerikanske soldater i New York. Men frigjøringsdagen er like mye en minnesdag over alle de som ga sitt liv for vår frihet.
Slettet bruker
14.05.2019 kl 20:23 297

Bannon er da ikke kontroversiell, det er bare radikale kommunister som mener det.