NAS - This is your CAPTAIN speaking.....!


Når man ser på kursutviklingen i NAS får man raskt assosiasjoner til en reell flylanding.

Etter å ha ligget på 305 (da jeg kom med en STERK advarsel på gml forum ved påsketider i fjor) gikk kursen jevnt ned til 90.
Deretter direkte ned til ny høyde ved 60 - før utflating. Så ned til 40 før enda en utflating.
INNFLYGNINGEN virker til å være på gang!

Kursen + de 3 glidende snittene ligger i en perfekt innflyvningsbane.
Fallende kurs under fallende 10 under fallende 30 under fallende 100 dg snitt.
Det PERFEKTE bildet for en PERFEKT landing. Så lenge denne sammenhengen varer vil fallet bare fortsette.

36,08 er neste støttenivå.
Brytes dette som sluttkurs ser NAS forferdelig farlig ut. Ja, vi KAN fort snakke om en kurs under kr 10 på litt sikt.
Litt vanskelig å si eksakt, men her kan det fort være lurt å utløse fallskjermen - DERSOM fallet fortsetter!

Hilsen Hammers........i kveld med "offisershatten" på - og ganske så klar i rollen som flyveleder!
PS: Breaking News kan selvsagt forrokke denne kjøreplanen - og ingen UMIDDELBAR fare over 36!
Redigert 14.05.2019 kl 00:31 Du må logge inn for å svare

Selvsagt, men jeg får ikke tegnet noe i det diagrammet du viser til.

- Personlig ville jeg ha trukket en skrått stigende linje mellom bunnene i august og i oktober.
- Det du da ser er en temmel perfekt H/S-formasjon på gang - HVIS forlengelsen av denne linja brytes!

- Perfekt formasjon + høyre skulder er lavere enn den venstre!
- Fallpotensialet er lik høyden over den nevnte streken.
- I et logaritmisk diagram (ditt er trolig lineært) kan dette måles i cm.
- I diagrammet du viser til er potensialet ca 6 cm - og da er tallet ca 1000 - på sikt.
- Høres virkelig kraftig ut, men.....det er DET jeg får til svar i DITT diagram!
- Gjør det logaritmisk og mål opp noe enda verre - ved evt brudd!

Hilsen Hammers.....kortfattet - etter beste evne


Vi for se i morgen tror vi tar den motstanden lett ,viss det ikke kommer noe dårlig i finansmarkedene i morgen
Hammers
21.10.2019 kl 23:16 394

Ser at aksjonæren "Stratgi" prøver seg med en bløff om at det er minimal motstand før 39, men noe ved 42.
Medaksjonær "Kantarell" (hvis ikke samme person) følger opp - og ser bort fra 37,30. Han hopper like greit direkte til 42.
Joda, akkurat det passer nok egen konto beste!

Vi som er av det mer edruelige slaget forteller heller hvordan VIRKELIGHETEN er - og det UTEN bløff og fanterier!
Ca 37,30 har representert sterk motstand/støtte helt siden april i år! Flere vendepunkter rundt akkurat dette nivået!

https://www.tradingview.com/x/d5iWuAbF/

Hilsen Hammers
sus1
21.10.2019 kl 21:16 482

DN Investor sier: Rapporterte shortede aksjer: 8 391 227 (6,13% av selskapet)

Alt avhenger av short posisjon. Selv om 42,- ryker på torsdag vil de fortsatt sitte i ro til den faller tilbake rundt 35,-.
I følge media er Nas short. rundt 12% og det vil ta tid før de forsvinner..

Det er ikke motstand av betydning før 39, deretter er det noe rundt 42, tipper begge ryker før Torsdag.

Tror det kommer et støt opp mot og kanskje forbi 38 før børsslutt i dag.

Til og begynne med så jeg på Hammers pluss et par til som litt nyanserte og balanserte hobby - analytikere på forum. Nå er det bare forsvar av eget nick og "rykte", med hvisomattedersomatte - spådommer. Hvem er det verdt å lese kommentarene til da, når ikke engang Hammers har noe substans lenger?
Redigert 21.10.2019 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.10.2019 kl 13:51 706

Selvsagt har jeg sett at det er gitt et kjøpssignal! Ikke et kraftig et, men et mindre og ganske ordinært.
I "verste fall" kan potensialet allerede være tatt ut - pga sterk motstand på 37,30.
Deretter ny motstand like over der igjen. MAO ikke noe som frister - i et selskap som går inn i vintersesongen.

Hilsen Hammers
Redigert 21.10.2019 kl 13:52 Du må logge inn for å svare

Hammers du klarer vel ikke og se at Nas har gitt et kraftig kjøpssignal i dag eller .du liker vel ikke og skrive om det du som er ekspert med linjaler

Her har Hammers og Komunistene litt god Lesning Endelig 😂😂😂😂

Språkrådet reagerer på at Norwegian gir sine passasjerer sikkerhetsinformasjon på engelsk, selv om flere i besetningen snakker norsk.

Det skriver NRK.

– Norwegian bør tenke mer på passasjerene sine enn på egne praktiske behov i dette tilfellet. Og å sikre at informasjonen når helt fram, sier seksjonssjef i Språkrådet Nina Teigland til kanalen.

– Vi ser ikke hensikten med å bruke engelsk når man skal formidle så viktig informasjon, legger hun til.

Ifølge Luftfartstilsynet er praksisen innenfor regelverket, som tar høyde for at informasjonen skal være på engelsk – selv på innenriksflyginger i Norge, skriver kanalen.

Norwegian understreker at praksisen er godkjent.

– På denne måten sikrer vi at passasjerer om bord, som ikke snakker norsk, får med seg sikkerhetsdemonstrasjonen, skriver selskapet i en e-post til NRK.

Innlegget er slettet av Strategi

Tror veien ligger mer åpen fremover enn noen sinne, Norwegian har siden oppstart satset i overkant mye på vekst fremfor lønnsomhet.
De siste kvartalene har fokuset vært lønnsomhet og utfasing av ulønnsomhet.
De siste ukers nyheter er ikke priset inn og jeg tror vi får noen fine dager frem mot q3, mange vil posisjonere seg.

TomW
20.10.2019 kl 23:05 1047

For et eksempel, ja det er ganske tydelig at du ikke forstår regnskap så godt så forstår ikke helt hvorfor du gidder? I dette tilfellet var gullbaren bokført til x kroner. Nå ble gullbaren solgt til x+ y kroner. Med det øker også egenkapitalen i selskapet, ikke bare likviditeten. Er det så vanskelig å forstå? Det ligger en merverdi i flyparken selv om du så gjerne skulle ønske at det ikke gjorde det
Redigert 20.10.2019 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.10.2019 kl 22:38 1106

Her var det mye rart å lese.
Personangrep, feilsiteringer og det tullete sitatet "TA gjelder ikke i MIN aksje"!
Joda, de sa det i NSG, de sa det i REC, de sa det samme OVER ALT der jeg stakk mitt kloke hode inn og surret det til i deres lille drømmeverden!

Jeg er som sagt ingen økonom og har i grunnen null peiling på regnskap. Fornuftet er det dog ikke noe i veien med.

Hvis jeg har 1 gullbarre og 1 tom lommebok har jeg en verdi i gullbarren.
Hvis gullbarren selges og lommeboka fylles tilsvarende går IKKE JEG med overskudd.
Jeg omfordeler mine verdier - selv om min likviditet bedres med dette grepet.
Slik tenker i hvert fall jeg. Kanskje dere tenker på annet sett, med regnskapsmessige begreper?

Uansett - drit nå i det. For et selskap som lett brenner av noe MRD i et eneste Q spiller ikke en halv mrd noen stor rolle.
Siste Q har NEPPE vært et godt et! Det innskrenkes og det spares - og problemene popper opp i alle retninger!
Under slike forhold kan det komme godt med når man selger noen eldre fly.

TA er selvsagt like gyldig for NAS som for alle andre selskaper! Forutsetningen er selvsagt at man skjønner prinsippet bak TA.
Prinsippet som forteller hva TA EGENTLIG billedgjør.

Hilsen Hammers......som ikke gidder å kommentere NAS daglig. Kun når det skjer noe som JEG synes er verdt å kommentere - i chartet!
Redigert 20.10.2019 kl 22:41 Du må logge inn for å svare

Hammers....., nå synes jeg du kommer med mye vås. Har du ikke fått med deg at Norwegian er midt oppe i en snuoperasjon. Man kan jo velge om man vil være positiv eller negativ til dette. Mye taler imidlertid for at Norwegian med ny ledelse tar grep som vil bringe selskapet ut av den hengemyra de har befunnet seg i. Lykkes de, noe jeg absolutt tror de vil, så er det et betydelig oppsidepotensial i aksjen. Da nytter det ikke å se på gårsdagens historie som du driver med. TA er ene og alene basert på historiske data og er FULLSTENDIG ubrukelig i Norwegians tilfelle.
Flaxx
20.10.2019 kl 11:39 1319

Alvorlig talt!
Og 500 Mkr i salgssum har ingenting med bedre likviditet å gjøre?
Det er bare Monopol-penger?
Tydelig at du ikke har PEILING på elementære økonomiske sammenhenger ...
Strategi
20.10.2019 kl 11:05 1361


Jeg må bare si det i store ord; JEG ER MEKTIG IMPONERT AV GREPENE NORWEGIAN NÅ TAR ; DE HAR ET FANTASTISK FOKUS PÅ DE RIKTIGE TINGENE:

GRØNN TEKNOLOGI
Norwegian vil kutte 140.000 tonn i CO₂-utslipp med ny app.
Flyselskapet Norwegian vil gjøre flytrafikken grønnere ved å bruke den nye appen SkyBreathe, som de hevder vil kutte forbruket av drivstoff med to prosent per flyging ved å kjøre smartere og mer effektivt.

Camilla Knudsen
Publisert:Publisert 18. oktober 2019 20:49

https://e24.no/teknologi/i/qLEBzO/norwegian-vil-kutte-140000-tonn-i-co-utslipp-med-ny-app

GOD LESNING

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Redigert i dag kl 09:42
tesch
20.10.2019 kl 05:49 1455


God søndag morgen . Vet ikke hva NAS opprinnelig betalte for de 5 flyene de rapporterte solgt , men det faktum at prisene på fly generelt har steget med ca 20 prosent siden MAXene ble puttet pā bakken er viktig.

NAS fār 50 mill I kassa etter salg av disse .

Tror HAMMERS sitter alene og drikker hver kveld . Da er det godt å sende ut litt mørke meldinger til NAS menigheten

He he du har selvfølgelig rett Hammers!
Idiot på 305, og idiot nå. Skjerpings
Hammers
20.10.2019 kl 00:30 1541

Kanskje vi har to ulike oppfatninger om samme sak? Har ikke peiling, og jeg er ingen økonom. HELDIGVIS!
For i sunn fornuft slår jeg dere uansett i støvlene - som jeg har gjort i alle år!
Bare TENK på 305......da jeg var verdens største "idiot"......🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers

Er vel på tide å slukke lyset nå Hammers og legge deg, alternativt ta frem regnskapsloven og engelsk/norsk ordbok

Litt mer voksenopplæring til selvoppnevnt guru Hammers; NAS sier i børsmeldingen at salget har en "positive equity effect"...Jeg kan godt oversette for deg Hammers...Equity betyr.....akkurat...egenkapital
TomW
19.10.2019 kl 23:42 1581

Dette er bare pinlig Hammers! Å påstå at en positiv egenkapitalteffekt ikke betyr at flyene selges med "overskudd" er helt på jordet!

Så dette er altså ditt egentlige nivå Hammers...ganske avslørende. Du mener altså at et positivt driftsresultat (overskudd) som ikke betales ut som utbytte, men beholdes i selskapet ikke har effekt på egenkapitalen???? Er det mulig Hammers....
Hammers
19.10.2019 kl 23:05 1603

Egenkapitaleffekt har da ikke noe med overskudd å gjør.

Hvis jeg får 50.000 for 5 gamle bilvrak vil min egenkapital øke tilsvarende.
Jeg går dog med dundrende underskudd på bilene - som jeg i sin tid kjøpte for 500.000 - før de ble vraket!

Hilsen Hammers
Redigert 19.10.2019 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Flaxx
19.10.2019 kl 21:21 1654

Dette går fra vondt til verre.
Ikke bare bekrefter du at du ikke følger med i timen.
Du imøtegår til og med en offentlig børsmeling fra NAS:
"The transaction is expected to increase the Company's liquidity by approximately USD 50 million after repayment of debt and have a positive equity effect."
.....................................
... "and have a positive equity effect".

Du fremstår som en kunnskapsløs ignorant som ikke gidder å forholde deg til virkeligheten.
At du gidder eksponere slik ignorans ...

Det går fint 0 poeng Hammers . Slår meg til ro med at selskapet sier de tjener på salget av fly. Innlegg skrevet natt til lørdag er vel heller ikke din sterkeste side.....
Hammers
19.10.2019 kl 20:15 1724

Nå er det en gang slik at jeg ikke sitter dagen lang ved PC'en og kikker på børs.
Nei, det salget hadde jeg ikke fått med meg!

Når DET er sagt:
- Noe salg har det da ikke vært, men en avtale om salg senere i år er undertegnet.
- Bare tullpreik fra deg å påstå at man selger 5 eldre fly med FORTJENESTE.
- Salget blir "garantert" foretatt med tap, men man får sårt trengte midler (likviditet) i kassa!

Hilsen Hammers......som ikke å gidder å kommentere Strategi og Sjofle Rolf!
Redigert 19.10.2019 kl 20:17 Du må logge inn for å svare

Dette var et skikkelig pissatrengt innlegg av selveste Hammers . Foreslår at du tar en pause på kammerset, og kommer sterkere tilbake når den positive trenden avtar. Personlig tror jeg det kan bli en lang pause.
Flaxx
19.10.2019 kl 10:48 1890

Patetisk.
"Uvisst av hvilken grunn"?
NAS solgte 5 fly med fortjeneste ... økte EK og fikk over 500 Mkr i bedret likviditet for kv4-2019/kv1-2020.

Dette VET du selvfølgelig.
Men VELGER å erklære kunnskapsløshet.
Som sagt:- Patetisk.
Redigert 19.10.2019 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Strategi
19.10.2019 kl 09:28 1930

Stakkars Hammers.
Sitter hjemme og sipper , prøver desperat å finne noe negativt for å skape frykt og usikkerhet i forhold til Norwegian .
Kursfallet i går som sendte Boeing noe ned er basert på 2 meldinger mellom ansatte som opplevde uregelmessighet med sannsynlig relasjon til den feilen som endte i styrt for de 2 Max flyene.
Det viste seg at disse meldingene enten var holdt tilbake, de var iallefall ikke lagt frem for selskapet.
Når Boeing fikk disse ble de lagt frem for luftfartmyndighetene myndighetene i USA.
Dette var lenge før flyene styrtet og jeg er 100 % sikker på at disse feilene er rettet opp for lengst og har hatt tidenes største evaluering av Boeing og luftfartsmyndigheter i mange land.
Max er idag kanskje verdens sikreste fly.

Jeg tror at ved Q3 presentasjonen vil det komme frem hva som er gjort og også forsikringer om at alt nå er i orden.

Her har det vært tidenes gjennomgang og testing.





Redigert 19.10.2019 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.10.2019 kl 01:01 2029

For en gjeng med ynkelige tapere dere egentlig er! Dere siste skribenter!
Var sikkert med på emi'en og har deretter tapt i bøtter og spann. Dere visste best - jeg var en tulling! Greit det!
At kursen har steget 4-5 kr over 30 spiller da ingen som helst rolle. Jeg skriver hele tiden om NÅR tiden og bruddet er inne!

Kurssprett fra 30 har vi flere eksempler på. Magneten trekker den likevel tilbake med jevne mellomrom.
Til slutt kommer virkeligheten.

Hilsen Hammers
Redigert 19.10.2019 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
arrii
19.10.2019 kl 00:50 548

Snøballen ruller garantert videre...Vi får se på tallene den 24:)
livecnn
19.10.2019 kl 00:28 575

Min gode mann, " skremmeren" i dag ble jeg long og lykkelig i cash. Hva står Norwegian i feb. 2020 ? Mitt bet 69 nok
Britax
19.10.2019 kl 00:25 580

Dette begynner å bli pinlig, Hammers.

Forstår at det er surt å ha tatt så feil med linjalene og at NAS aldri når dine estimater om 5kr og konkurs. Men da er det bedre å bare trekke seg helt tilbake ned halen mellom bena, som Frodon.
Hektar
19.10.2019 kl 00:20 592

Travel kveld på profeten ser det ut til. Støttenivå er brutt 4-5 ganger og tikroningen er inget sted å spore. Oppdaterer i tillegg sin egen fiasko.

Aiaiai... ser ut til at det blir en lang helg med kaldsvette og kryssete fingre for at boeing fallet skal dra med Norwegian. Når fargestiftene feiler tar håpet over. Redde ansikt 😉

Tror for din egen psyke det er på tide å gi opp Norwegian-prosjektet. Bom på bom på bom..