NAS - This is your CAPTAIN speaking.....!

Hammers
HAMMER 14.05.2019 kl 00:25 56529

Når man ser på kursutviklingen i NAS får man raskt assosiasjoner til en reell flylanding.

Etter å ha ligget på 305 (da jeg kom med en STERK advarsel på gml forum ved påsketider i fjor) gikk kursen jevnt ned til 90.
Deretter direkte ned til ny høyde ved 60 - før utflating. Så ned til 40 før enda en utflating.
INNFLYGNINGEN virker til å være på gang!

Kursen + de 3 glidende snittene ligger i en perfekt innflyvningsbane.
Fallende kurs under fallende 10 under fallende 30 under fallende 100 dg snitt.
Det PERFEKTE bildet for en PERFEKT landing. Så lenge denne sammenhengen varer vil fallet bare fortsette.

36,08 er neste støttenivå.
Brytes dette som sluttkurs ser NAS forferdelig farlig ut. Ja, vi KAN fort snakke om en kurs under kr 10 på litt sikt.
Litt vanskelig å si eksakt, men her kan det fort være lurt å utløse fallskjermen - DERSOM fallet fortsetter!

Hilsen Hammers........i kveld med "offisershatten" på - og ganske så klar i rollen som flyveleder!
PS: Breaking News kan selvsagt forrokke denne kjøreplanen - og ingen UMIDDELBAR fare over 36!
Redigert 21.01.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.08.2019 kl 21:28 4684

Om NAS i dag steg mindre enn 0,5% har NULL praktisk betydning!
I det store bildet er alt som før!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
26.08.2019 kl 21:34 4683

Tygg på denne Hammers og nå er vi inne i en mulig periode med positiv nyhetsstrøm?...:::
https://www.planespotters.net/photo/927257/ei-fyf-norwegian-air-international-boeing-737-8-max?fbclid=IwAR2s8tgGF_sUBk6EIYwCKHHCvVWU6ZiLtc4uBDKk6Fl-MyYdDEr9m6FZ4Uc
Denne maxen kommer til OSL i morgen tirsdag 27. august klokken 16:15 fra Kittilä.
Det er for posisjonering før flyene skal i lufta igjen. Dispensasjon fra flyforbud. Den flyr kun med kaptein og styrmann.
FAA gikk ut i dag og sier de er i siste godkjenningsfase.
Redigert 26.08.2019 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 22:03 4616

Kom hjem fra en langhelg idag og fløy NAS begge veier.
Gladnyhet til dere med aksjer her: flyet var fullt begge veier👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.08.2019 kl 22:12 4614

Hva skal jeg skrive om SSHIP utenom det jeg HAR skrevet i dag? Det at Top 20 har redusert med ca 400.000 aksjer sist uke.
Akkurat nå er det ikke noe å skrive om i selskapet - for jeg er ikke typen til å drive uvettig haussing her inne.
_______________________

Slenger jeg dritt i NAS når aksjen nå skraper gulvet etter at jeg har advart! Er KORREKTE ADVARSLER DRITT?
Personlig mener de er GULL! Jeg har absolutt ikke skrevet om NAS hver dag hele uken, men i bolker - når det har vært på sin plass.

Denne type innlegg som du her kommer med må da være HELT på grensen av HO's reglement - og helst OVER.
Slikt som bør kunne få deg utestengt fra forumet - skulle jeg tro!
Du beskylder MEG for å ha ødelagt DIN økonomi når jeg har advart mot NAS fra (gammel) 305!
Tenk å sitte her som en stor NAS-taper og kaller andre psykisk syke - fordi de kommer med advarsler i aksjen!

Hilsen Hammers.......som ikke gjør noe med saken (mot rapportering), men har to oppfordringer til deg.
1. Ta en telefon til Trygve Hegnar i morgen og fortell ham at også HAN har samme sykdom som meg. Vi mener det samme.
2. Ta deretter en telefon til din egen fastlege - eller en psykolog - og legg dine "kort" på bordet!



Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 22:31 4588

FAA i siste fase. Dispensasjoner gitt for å få flyene i posisjon. Fikk du det med deg Hammers?
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
hstray
26.08.2019 kl 22:33 4575

Jaja, vi får se på Nas prising når de er ferdig med vekstfasen og begynner å tjene penger 💵 💰
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.08.2019 kl 22:50 4550

I siste fase? Javel......men la nå flyene ført komme på vingene!
Uansett tror jeg NAS har langt større problemer enn hva Max påfører dem!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 22:57 4526

En Max kommer til OSL i morgen den dag Hammers... Du kan møte meg på vestre rullebane klokka 16 i morgen ved SAS museet for å ta den i mot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.08.2019 kl 23:08 4521

Nei, er ikke interessert.
Men jeg visste ikke at den skulle trilles direkte på museum........🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
bålfreak
27.08.2019 kl 08:54 4343

he.he jaja Hammers du driver på......Hvorfor såå interessert i Norwegian.....Ute etter en lav inngang. Tror du ser det samme som meg. Gjeld på 60 milliarder...., husk at flyene har samme verdi eller mest sannsynlig enda høyere verdi Flyselskapene verden over står i kø for å få kjøpt flyene. Boeing har mer enn 5000 fly i bestilling. Norwegian kan snu seg rundt og tjene penger på flybestillingene hvis de vil. Fre3driksen viser interesse for selskapet, det mener jeg er positivt. Foreløpig er han på lånesiden, men det kan fort endre seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.10.2019 kl 00:02 3982

Hello, "fans".....🙄🙄🙄! This is your Captain speaking:
Siden det er mest BØNDER ombord på denne flight'en slår jeg raskt over på morsmålet - slik at jeg blir FORSTÅTT!

Når sulten gnager begynner bøndene straks å dikte opp eventyr om etegilder i det fjerne,
om Soria Moria slott og om evig lykke - før de sovner hen!

Når NAS'erne føler at det gnager i sine egne SLUNKNE pengesekker - ja så begynner de å fabulere på samme vis.
Da er det UTSATTE betalingsforpliktelser, oppkjøp, JV, "spanske aviser" - og annen turbulens som jevnlig spretter opp av hattene!

Fellesnevneren; Bare tull og oppspinn - fra ende til annet - bortsett fra UTSETTELSEN, men den er kun en UTSETTELSE.
Mens de STØRSTE bøndene selger unna, sitter leilendingene tilbake - og de TROR fortsatt på eventyrene!
Slik var det i Asbjørnsen og Moe's tid - og slik er det også i DAG! At folk aldri lærer av historien!

Hvordan kan man tro på slikt når dere ser på DENNE kursutviklingen? https://www.tradingview.com/x/A6T4U9mk/
Storbøndene selger unna - mens de små og fattigslige sitter der med sine fabuleringer om evig lykke!

Jeg har gjentatt fakta rundt 30 til det kjedsommelige. Den dagen ca 30 med litt margin brytes - ja da er det FARE på ferde i NAS!
Glem disse småhoppene pga ett eller annet vås som jevnlig dukker opp en tilfeldig uke. Se heller på helheten.

Når ukesnyheten er fordøyet og drømmerne igjen har kastet sine siste såkorn mot Mammon.....
........ja så fortsetter bare det ubarmhjertelige nedsalget fra de større! De som nok VET!

"Det blir visst uår i år også, barn! Far fikk terpentin i kornet - og det vil ikke spire.
Vi får finne oss noe bark og lage brød av! Når DET tar slutt er det bare å suge på labben fram mot neste vår"!
Slik har det vært i uminnelige tider i NAS - og NÅ har det atter blitt KORT vei tilbake til det magiske 30!

Hilsen Hammers......som sier; "Have a pleasent flight - and sleep well"!


Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.10.2019 kl 07:59 3887

Ja her var det mye fans.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
09.10.2019 kl 08:55 3859

Hammers, du er ikke annet enn avskum.
Viser til en historikk med godseieren og proletarer som ikke har noe fornuft i seg.
Slike som deg som kun spyr ut skremsel og galle burde være bortvist.
Men dere dukker opp som slimete padder over alt for å skape egen vinning.
Hvorfor ikke prøve å være litt seriøs.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2019 kl 11:50 3812

Veldig bra innlegg Hammers.
Du må holde koken oppe på både NAS og NEL.

Tror du kunne fått det mye morro i AXA og B2H trådene. Dette er aksjer som har falt mye, og som har en slik retning over tid som du liker å se nærmere på.
Jeg tror bunnen i disse så langt fra er nådd.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.10.2019 kl 11:54 3816

Ja du gikk jo million short for litt siden. Hva var kursen da? 31..
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.10.2019 kl 13:10 3785

Strategi;
Jeg er DØNN seriøs, men skriver gjerne på en litt annen måte enn de fleste.
Les heller mine KLOKE budskap i stedet for å spre eder og galle om meg som person!

Hver gang 30 har kommet under press har det dukket opp noe "positivt" - og dere har blitt reddet - gang på gang.
Positivt? Kortvarige gleder for de små - slik at de større kan få fortsette å pøse ut aksjer uten av støtten blir brutt!

Akkurat slik det var før EMI'enes tid......og kursen fosset til 300+ pga alle "godbitene" dere så i det fjerne. GODBITER?
Nei, også DET var et Soria Moria som dere valgte å tro på, mens "andre" kom med STERKE advarsler om hva som ville skje!
Ditt (og andre aksjonærers store problem); til slutt blir dere ikke reddet flere ganger......så "Sleep well"!

SS.
Rart å tenke på det - når jeg nå ser i min gamle handelslogg.
Kjøpte/solgte litt i B2H vinteren 2018. Ser at kursen da lå rundt 18-20. Valgte til slutt å forlate etter et salgssignal der oppe.
DET kan man i dag ikke angre. Senere har jeg ikke brydd meg om de to selskapene du nevner (AXA tror jeg aldri jeg har handlet i).
Ellers gidder jeg ikke å skrive om dem! Det får da være en grense for hvor mange UVENNER man skal ha - rundt om!

Hilsen Hammers......som ser at NAS i dag fortsetter i sin planlagte innflygningsbane.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.10.2019 kl 13:28 3764

Sorry henger ikke med på resonnementet ditt. Mulig du henger fast i at kursen engang var i 300. Var vel også et bekreftet bud oppi det hele. Er forøvrig enig i at dersom 30 brytes betraktelig så vil nedgangen fortsette, helt til den stopper og snur nordover igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Epona
09.10.2019 kl 14:04 3735

NAS - This is your Sissener CAPTAIN speaking.....!

Godt skjult under forskjellige nick. Gjennomskuet forlengst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.10.2019 kl 22:13 3652

Jeg får sitere et gammelt kinesisk ordtak:
"En mann som SKJØNNER at han egentlig har gjort en tabbe - han gjør en NY TABBE ved å ikke rette opp den opprinnelige".

I NAS er det fortsatt aksjonærer som har gjort den første tabben (stole på selskapets "løfter" om oppkjøp, og annet vås).
Denne troen tviholder de på - mens kursen bare fortsetter nedover!

Samtidig kunne jeg selv har gitt ut en BOK med advarsler om hva som er skrevet her inne.
På dagens forum - og det før dette. Kanskje også på det før der igjen.
ALT har i prinsippet vært korrekt - over tid - selv om meningsløs turbulens og STØY har fortrokket det daglige bildet!

Hilsen Hammers......som i dag registrerte at fallet bare fortsatte - akkurat som antatt!
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
09.10.2019 kl 22:37 3617

Da kan du sikkert fortelle oss hvordan kursutviklingen blir i morgen Hammers...?
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Epona
09.10.2019 kl 22:43 3626

NAS - This is your Sissener CAPTAIN speaking.....!

Godt skjult under forskjellige nick. Gjennomskuet forlengst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.10.2019 kl 22:43 3629

Jeg snakker ikke om dag til dag. men over tid.
Ikke før skrevet dette, så ser jeg det kommer en klassisk NY GLADNYHET i kveld;

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/10/09/7459993/pareto-ser-aksjonaerverdier-pa-12-milliarder-i-norwegian
Det er slike nyheter vi har sett de siste to årene - hver ENESTE GANG det begynner å ulme i den søppelkorga på flydass'en!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.10.2019 kl 23:03 3597

Ja er det ikke rart at noen ser verdier i 11000 ansatte og over 40 milliarder i omsetning? Ellers litt rart at lavere kursmål plutselig er en ‘kjempenyhet’.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.10.2019 kl 15:14 3457

Ref DN:
Norges største kundekontrakt mistes. SAS overtar:
https://www.dn.no/luftfart/sas/norwegian/forsvaret/norwegian-mister-norges-storste-kundekontrakt-til-sas/2-1-682914

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
11.10.2019 kl 15:47 3442

heldig at det kom noe i din favør før helga!.-) vi får se om din hvisomatte betraktelig under 30 kommer
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
11.10.2019 kl 15:58 3448

Alltid noe positivt vet du Hammers "som liker å fokusere på det negative".

Et poeng i forhold til dagens melding vedrørende forsvaret er at Norwegian nå flyr forsvarets personell land og strand rundt spesielt i Nord til sterkt rabatterte priser.
En del av forsvarets personell og ikke så liten del heller flyr til sine destinasjoner på tidsskjema ( det flyet som passer inn i tidsplanen for den enkelte, det er også ofte fulle fly). All denne transporten har gått til sterkt rabatterte priser.
Det betyr igjen at den delen av forsvarets personell som ikke har mulighet til å fly SAS på rabatterte priser nå flyr Norwegian på fulle priser så fokus "lønnsomhet"
kommer til sin fulle utnyttelse her også.
---------------------------------------------------------------
Norwegian Reward runder 10 millioner medlemmer – får tre nye i minuttet
Pressemeldinger • sep 27, 2019 08:00 CEST
Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, har nå rundet 10 millioner medlemmer globalt. I 2019 har fordelsprogrammet fått mer enn tre nye medlemmer i minuttet.

Relatert materiale
Norwegian Reward runder 10 millioner medlemmer.
Norwegian får fire av fire mulige stjerner i internasjonal kåring
Norwegian får fire av fire mulige stjerner i internasjonal kåring
Pressemeldinger • sep 10, 2019 12:00 CEST
Flypassasjerer over hele verden har gitt Norwegian fire av fire mulige stjerner for andre året på rad, ifølge Airline Passengers Experience Association (APEX). Fire stjerner er den høyeste rangeringen et lavprisselskap kan få.
👌👌👌👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.10.2019 kl 22:41 3365

I dag er det fredag.
Da kan man se på internasjonal fotball med høyre øye, se på div charts med venstre - og samtidig spille noen gamle LP'er!
Nyte tonene, nyte livet - og nippe til "pint'en"......samtidig som en passe interessant kamp surrer i bakgrunnen. Ahh, for et velbehag!

Akkurat NÅ sitter jeg og ser på chartet til NAS.
Etter den siste gladnyheten (var det ikke "fake news" fra den spanske - mon tro?) og den derav følgende toppen, har det bare gått EN vei!
Ja, dere vet hvilken vei jeg snakker om - og den har absolutt ingen tilknytning til "Stairway to Heaven"!

Nå er det kun 3-4 kr til 30 IGJEN kommer under press, men HUFFDA.......det var da som F..! Jeg hører det er HAKK i plata!
I en av mine gamle LP fra 1970 - Benefit fra Jethro Tull. Akkurat som det er hakk i plata om mine stadig påminnelser om 30!
Hva skal egentlig NÅ til for å løfte kursen - etter at Forsvaret rømmer skuta og trekker seg ut av storavtalen for sine ansatte og mannskap?
Norges største bedriftsavtale gikk rett i vasken for NAS!

Kanskje den spanske avisen etter hvert vet svaret - eller kommer det NYE "gladnyheter" fra selskapet?
Ikke vet jeg - men jeg SKJØNNER hva som skjer på sikt - så lenge kursen fortsetter sin trygge ferd UNDER 10 dg snitt...(rød strek)!
https://www.tradingview.com/x/kyG9eJ5w/

Hilsen Hammers......som heldigvis bare måtte pusse bort litt dritt fra Benefit - som nå er renere og finere enn ever! Etter snart 50 år.
DEN plata er uten hakk - men den om 30 er absolutt IKKE! Der er det fortsatt MYE dritt i rillene - etter kun et par-tre år med bad news!
https://www.youtube.com/watch?v=_CY5pnj3414&list=PLi91sH6S4AJQ3RXblU6ruvY3M9fFnc10F
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
12.10.2019 kl 09:33 3264

Jeg skjønner, og tror alle skjønner at det koster og bygge et av verdens største lavpris flyselskap som scorer høyest på miljø og drivstoffforbruk med nye fly snittalder ca.3,8 år.
Det burde ikke overraske at dette koster, man kan jo si at det burde ikke overraske selskapet heller.
Det har vært uheldige episoder underveis som har vært problematiske for selskapet, ref, max flyene og motorproblemer i tillegg.
DET KOSTER!!
Tilbakeholdning fra kredittkort selskapene; DET KOSTER.
Sissner & sønn; DET KOSTER.
Samlet sett så har selskapet vært i tidenes storm uten å dra frem alt på detaljnivå.
Dette skjønner de fleste; DET KOSTER.
Jeg og mange med meg, tror at den nye retningen selskapet har kommunisert markedet vil skape resultater raskt.
Kutt i ulønnsomme ruter, kutt i alle kostnader som lekker og ha et ekstremt fokus på lønnsomhet.
Det er medisinen som selskapet nå fokuserer på.
Verdiene ligger i selskapets Assets og de ansatte, jeg tror dette er veldig oppløftende for økt tillit hva gjelder finansiering.
Det blir spennende å få Q3 resultatene 24 oktober, presentasjon og guiding, jeg antar at denne blir bra.
Tallene blir litt bedre, det tar noe tid å snu skuta, men det vil komme god info om kostnadskutt og en meget bra guiding for videre fremdrift.
Det vil komme info om RR erstatning, Boeing erstatning, og også om de tilbakeholdte midlene fra Kredittkortselskapene.
Tror det begynner å løsne noe nå.
Basert på dette tror jeg 60 kr blir passert før Nissen kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
hstray
12.10.2019 kl 09:49 3251

Norwegian må på Q3 ha ytterligere informasjon om JV. Helst en avgjørelse av JV. Informasjon om Rolce Roys kompensasjon, og helst mer informasjon om Boeing kompensasjon og fremdrift. Q3 bør du også vise god fremdrift fra Kreditkort selskapene. Noe må Snart komme
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
arrii
12.10.2019 kl 10:13 3231

Det som jeg føler et viktigst av alt nå er at Q3 viser at lønnsomhetsstrategien fungerer og viser RESULTAT! Tror man på det, så er Norwegian et knallbra bet! Størrelse på erstatning, eventuell JV, eller løsning på kredittkort selskapene kommer når det kommer. Og når det kommer skyter aksjen i været. Men ved Q3, må ledelsen vise at strategien fungerer og at marginene forbedres.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.10.2019 kl 23:56 2991

NAS steg i dag 2,6%. Uvisst av hvilken grunn! Da børsen stengte dundret Boeing ned 6,7%.
Dette etter anklager om bevisst å ha skjult info for myndighetene. Dere har sikkert lest.....

Om dette får ytterligere konsekvenser ang MAX er ikke godt å si, men generelt sett har snøballer en viss tendens til å rulle videre når de får nye dytt - og fortsetter å vokse!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
omac
19.10.2019 kl 00:02 2983

Enormt klokt, her har noen skjønt det.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 00:20 3010

Travel kveld på profeten ser det ut til. Støttenivå er brutt 4-5 ganger og tikroningen er inget sted å spore. Oppdaterer i tillegg sin egen fiasko.

Aiaiai... ser ut til at det blir en lang helg med kaldsvette og kryssete fingre for at boeing fallet skal dra med Norwegian. Når fargestiftene feiler tar håpet over. Redde ansikt 😉

Tror for din egen psyke det er på tide å gi opp Norwegian-prosjektet. Bom på bom på bom..
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Britax
19.10.2019 kl 00:25 3003

Dette begynner å bli pinlig, Hammers.

Forstår at det er surt å ha tatt så feil med linjalene og at NAS aldri når dine estimater om 5kr og konkurs. Men da er det bedre å bare trekke seg helt tilbake ned halen mellom bena, som Frodon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 00:28 3001

Min gode mann, " skremmeren" i dag ble jeg long og lykkelig i cash. Hva står Norwegian i feb. 2020 ? Mitt bet 69 nok
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
arrii
19.10.2019 kl 00:50 3015

Snøballen ruller garantert videre...Vi får se på tallene den 24:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare