Som vanlig i årevis - skuffelse!

Slettet bruker
PHO 14.05.2019 kl 07:58 3160

Igjen aksjonærene føres bak lyset - ikke en eneste ord om det store EU markedet med 28 stat og nær halv milliard innbyggere?!
Ipsen selvfølgelig sover......Ikke et eneste ord om mulig tilnærming til det kjempe store asiatiske markedet?
Påstand om Visonac forhandlinger som "pågår i årevis" vises igjen som løyn! Cash krymper ned.
Hvis dette selskapet redder liv, da er jeg selv en Dreamliner passasjerfly........
Bare skam og fortvilelse......
Redigert 20.01.2021 kl 06:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 08:05 3117

Tell us what you really feel ??
Slettet bruker
14.05.2019 kl 08:09 3077

Mind the history, it always repeats itself
Hardly
14.05.2019 kl 08:10 3063

Enormt potensial
Topplinjeveksten skyldes at Hexvix/Cysview-inntektene spratt opp fra 40,7 til 51,3 millioner kroner i kvartalet.

- Vi har hatt en sterk start på 2019, og fortsetter momentumet som begynte i 2018 ved å legge frem rekordresultater nok en gang. Spesielt USA-veksten fortsetter, med 52 prosent i dollar. VI er fortsatt veldig tidlig i lanseringsfasen av Flex i USA, med et enormt potensial for vedvarende, langsiktig vekst, sier toppsjef Daniel Schneider i en kommentar.

- Våre fremstøt i de nordiske landene fortsetter å levere sterk, ensifret vekst, som ventet i denne modne regionen av verden. Og partnersalget begynner å vise bedring, legger han til.
kreinh
14.05.2019 kl 16:31 2746

To thepussy - I feel fine. ??

Synd når du først hoppet av på 50kr ? kunne du ha kjøpt deg inn igjen på 43/44 i går. Men du ble for grådig og høy på deg selv at du mente at ett stykke ned på 30 var langt bedre... ?
Redigert 14.05.2019 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 16:57 2664

Ja, er drt ikke helt ufattelig hvor feil du kan ta??
Scoopfinder
14.05.2019 kl 17:33 2549

Regner med at vi ikke får gleden av å se SmartInvest igjen. Kanskje vi burde foreslå et nytt nick ?
Hva med «Skrulla» ?
Londonmannen
14.05.2019 kl 20:13 2335

Joda, artig å se disse skjeggkreene som kommer frem fra sine gjemmeplasser, når de tror det er mørkt og trygt for å spre sine mer eller mindre godt funderte innspill. Flere av dem har vært hektet opp i at selskapet PHO har drevet på i 10-12 år, uten å oppnå noe annet enn å skuffe sine aksjonærer.

Det de tydeligvis ikke har fått med seg, er at rammebetingelsen for PHO i dag er fullstendig annerledes enn det de var for bare et par år siden.

Dan Schneider har tidligere påpekt at en refusjonsordning er gullnøkkelen til det amerikanske markedet. Fatter ikke at disse negative elementet ennå ikke har fått med seg at PHO nå har særdeles gode refusjonsordninger, både for TURBT markedet og siden 1 jan 2019, også for surveillancemarkedet. Og vi så allerede i 2018 hva refusjonsordningen for TURBT markedet betydde mhp utplassering av regide scope.

Vi kan trolig forvente et tilsvarende taktskifte for flexiscopene, nå når PHO har fått refusjonsordning på plass for surveillancemarkedet fra 1 jan 2019.

At antall utplasserte flexiscope i Q1 ble relativt lavt, skyldes fullt og helt de problemene KS hadde med flexiscopene i store deler av Q1. Dette vil ikke være tilfellet i det kvartalet vi nå er inne i, og jeg regner med at vi vil se taktskiftet fremtre klart og tydelig når Q2 19 presenteres i august.

I tillegg så har vi brukerfrekvensen. Ja, den har vært lav utover i 2018, men med alt det positive som nå rører seg rundt BLCC, så vil det overraske meg mye om vi ikke ser en betydelig økning gjennom Q2 19. Og på det feltet er der mye å gå på, så overraskelsen kan bli særdeles hyggelig når Q2 presenteres.

Ja, jeg har tidligere hevdet at Q1 neppe ville bli noe spektakulært kvartal, men at vi bør kunne forvente helt andre tall når vi kommer til Q2 og Q3 presentasjonen. Hovedårsaken vil være refusjonsordningene, nye retningslinjer for bruk av BLCC, samt de vitenskapelige dataene som viser at man ved bruk av BLCC har 50% større sannsynlighet for å overleve 5 år etter behandlingen enn om man ble behandlet med WLC. De tre nevnte faktorene vil bidra til en stadig høyere brukerfrekvens på de scopene som er i operativ drift.

Så får vi jo håpe at disse negative elementene som stadig kommer med dårlig gjennomtenkte innspill, evner å innse at rammebetingelsene for dagens PHO er såpass gode at selskapet vil oppnå den suksessen flere av oss, men spesielt focuss, har forespeilet forumets lesere i langt over et år nå. Hvis ikke blir de sittende på sidelinjen, mens PHO skyter opp mot himmelen som tidenes stjerneskudd på OSE. Det blir riktig nok pent å se på, men langt hyggeligere og betydelig mer innbringende å være en del av eventyret PHO.
Slettet bruker
14.05.2019 kl 20:18 2322

Vil tro at Norne imorgen rykker ut med kjøps anbefaling og jekker kursmålet opp 15-20%.
Har også en fornemmelse av at Arctic lusker i buskene.
Scoopfinder
14.05.2019 kl 20:57 2236

Jeg tror det er mulig med et lite overskudd i Q2, ikke at det spiller noen stor rolle....
Det viktige er å utplassere scop for fremtidig inntjening
Redigert 14.05.2019 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 00:23 2067

Jeg for min del oppsummer presentasjonen på følgende måte:
Resultat totalt: Overraskende lite minus: Bra
Salgsøkning: Litt for svak: Ikke bra nok
Kostnadsøkning: Lavere enn jeg forventet: Bra
Utplassering av scope: Meget svak (jeg har et spørsmål til dere senere)
Mottak av resultat i markedet: Knallbra, her har tydeligvis Schneider gjort en brukbar jobb. Til og med Hegnar og andre medier med positiv omtale. Utrolig nok.
Fremtidsvisjon: Lovende. Men ketchupeffekten er fortsatt i det blå.......
Australia og Canada: Fraværende, ikke bra
Andre (nye) markeder: Finnes tydeligvis ikke til min forbauselse, ikke bra
Ibsen: På det vanlige, ikke bra nok
Dahl sin del av presentasjonen: Vet ikke, jeg slå av lyden pga skremsel for hva denne løse kanon kanskje skulle komme med denne gangen
Total inntrykk av presentasjonen: Tja, få inn Bellette på fast basis. Da blir det en bedre presentasjon......

Så kommer spørsmålet: Jeg fatter og begriper ikke at over 100, forhåpentligvis tilfredse sykehus kunder som allerede har og en sjelden gang i blant bruker regide scope i kombinasjon med Cysview, ikke nærmest står i kø for å installere fleksi scopene så fort som overhodet mulig.
Jeg skjønte at Dan forklarte en del rund omkring dette problemet. Det jeg ikke skjønte var det han egentlig mente, til det er mitt engelsk for dårlig. Kan dere hjelpe meg med det? Fordi jeg for min del skjønner altså ikke hva som skal være så vanskelig å smelle ut mellom 50 til 100 fleksiscope så og si med en gang etter godkjent refusjon............
Takk for hjelpa og gratulerer med en hyggelig dag. Håper at det ikke viser seg å være en engangs tilfelle alt i morgen. :)
riskypick
15.05.2019 kl 05:35 1973

Jeg tror årsaken er at det må søkes om og fåes godkjenning,samt at de aktørene innenfor surveilance ikke har samme summene tilgjengelig til å investere for. Dessuten kreves det opplæring for å kunne ta ibruk blc. Vanlig at risikopasienter ble sjekket en gang i uken av en urolog som hadde kunnskap. Pho må jobbe for at større andel av urulogene kan ta i bruk blc. Det kreves ressurser. Hvor kursen går er umulig å spå,men mener selv 50kr er billig. Tror nok det kan argumenters for kurs på 100kr. Men dette er veldig enkelt,for pho trenger bare å levere tilsvarende vekst kvartal etter kvartal,så vil det ubønnhørlig gå rette veien.
kreinh
01.07.2019 kl 20:23 1473

Ja, tenk om Visonac også kommer på banen...