PHO - 52% vekst i USA!

Computum
PHO 14.05.2019 kl 09:33 22765

Oslo, Norway, 14 May 2019:

Photocure ASA (OSE:PHO), today reported a revenue growth of 52% in local
currency for the U.S. market in the first quarter of 2019, contributing to
Hexvix/Cysview revenues of NOK 51.2 million (Q1 2018: NOK 40.7) and a recurring
EBITDA of NOK -1.5 million (NOK -4.0 million). The company continues to receive
strong endorsement for the use of Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview and
reiterates the significant revenue growth and profit opportunities in the U.S.
market.
"We are off to a strong start in 2019, continuing the momentum begun in 2018 by
posting another record quarter of results. In particular, the US growth
trajectory continues with an increase of 52% in USD. We are still very early in
the launch phase of Flex in the US with tremendous potential for long term
sustained growth. Our direct efforts in the Nordic countries continue to produce
strong single digit growth as expected in this mature region of the world. And
partnered sales have begun to show improvement with increased expectations and
efforts," says Daniel Schneider, President & Chief Executive Officer of
Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 06:19 Du må logge inn for å svare
risksøker
16.05.2019 kl 09:35 2501

Har og etterlyst analyser fra seriøse meglerfirmaer, men skjønner at slike som DNB vil ikke ta i aksjen sikkert for lav omsetning, få aksjer tilgjengelig bare 21 mill aksjer totalt. Jeg tror etterhvert blir det ikke nok aksjer til alle som vil inn og at vi derfor vil få en kraftig stigning. Etter å ha tenkt på dette med analyser tror jeg nå at i øyeblikket er vi tjent med at vi i ro og fred kan plukke aksjer til en gunstig pris.
God 17 mai til alle aksjonærer i PHO
Slettet bruker
16.05.2019 kl 09:34 2501

Dessverre er vi plaget med stor gjennomtrekk i denne aksjen, spesielt blant de minste aksjonærene.
Når en trekker bort de 50 største aksjonærene så sitter de resterende aksjonærene med et snitt på ca. 3200 aksjer hver seg.
De store har redusert med ca. 250k siden desember(tatt i betraktning at MW skylder Fondsfinans 172k). Så det er ikke de store som kødder det til.

Nei, la oss for guds skyld håpe at en eller helst to eller tre større amerikanske eiere kommer inn slik at vi kan få justert ned antallet aksjonærer.
Jeg ønsker heller en kamp om å få tak i aksjene og slik er det ikke nå.
Redigert 16.05.2019 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
mofi1
16.05.2019 kl 09:14 2561

Kan være skummelt å kalle andre uintelligent, det kan fort slå tilbake på en sjøl!
rockpus
16.05.2019 kl 09:12 2570

bravi

"-Ingen informasjon mellom Q presentasjoner betyr dårlige nyheter, selg før Q presentasjonen.
-Begynner selskapene å sende ut positive meldinger og kursen går opp, ha fingeren på salgsknappen, da er det like før det meldes emisjon."

Din depressive holdning gir latterlige utslag. Ingen nyheter: Selg. Positive nyheter: Selg. Hvorfor i all verden har du aksjer i denne sektoren??
Slettet bruker
16.05.2019 kl 08:58 2609

Til bravi,
Synes rett ut at det er en skam at noen som kan skrive så bevisste/bestemte og ikke minst negative innlegg ikke engang har satt seg inn i og lest/hørt Q1.
Det er et minimum av hva man kan forvente synes jeg.
Men opplagt, er det snakk om noen tusenlapper investert i selskapet er det forståelig, men har en investert endel er det ikke forståelig.
Du er opptatt av at selskapet har nyhetstørke mellom hver kvartalspresentasjon(som selvsagt bare er nonsens) og så gidder du ikke engang å få med deg den store happeningen en gang i kvartalet?
Jeg konkluderer med at du kun basert på ditt siste innlegg eier en lyttepost i PHO and thats it.
Redigert 16.05.2019 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 08:58 2660

Ser greit ut dette. Men hvis en tenker kortsiktig på sine PHO -aksjer og ikke har så altfor mye er det trolig lurt å ta en pause i aksjen .
Synspunkt
16.05.2019 kl 08:57 2664

Pho bør ligge i porteføljen. Det globale farmasimarked vil styrke seg fremover uansett. Økt befolkning og eldre er et voksende marked.
Oddbear1
16.05.2019 kl 08:53 2668

Nærliggende å kalle ham uintelligent kanskje? Bruker livet sitt på å baisse en aksje som han selv ikke eier!
Slettet bruker
16.05.2019 kl 08:39 2705

Blir spennende å se hva Norne konkluderer med denne gang, de har jo lovet en oppdatert analyse den nærmeste tiden.
Og det slår meg at når en sjekker deres analyser dag for dag så gir dem tommel opp(kjøp), sirkel (Hold) og tommel ned(selg).

PHO gav dem tommel opp symbolet allerede på tirsdag så nå er det bare å vente at kjøpsanbefalingen kommer med oppjustert kursmål. Om dette blir justert til NOK 63 eller NOK 68 betyr egentlig fint lite da de vil måtte justere opp flere ganger den nærmeste tiden.

Impressive US growth leads to strong 1Q figures
Photocure reported better-than-expected 1Q figures this morning, which
might lead to some upward revision in our estimates as well. Our Hold
recommendation is under revision.
Better-than-expected 1Q figures
Photocure (PHO) released its 1Q19 report this morning. Hexvix/Cysview
sales of NOK 51.4m were 9% above our NOK 46.9m estimate. Sales in the
US, Nordics and Europe (ex. Nordics) were all slightly above our estimates
and the company highlighted that 1Q was a record quarter by revenues and
number of units sold. This led to EBITDA of NOK -1.5m and EPS of NOK -0.23
vs NOK -6.6m and NOK -0.34 expected by us respectively.
52% revenue growth in the US (in USD) is impressive
We were expecting growth in US to be 37% in 1Q19 and for it to pick up
going forward. Still, PHO managed to beat our expectations with 52%
growth, which is impressive. Notably, installed base of blue light
cystoscopes (BLCs) increased by 14 during the quarter to 171 (11 flexible
ones). Thus, the company comfortably reiterated its goal for 2020 sales in
the US to reach USD 20-25m (USD 24m in our model). Also, expectations for
significant continued revenue growth

Estimates might be raised a bit and Hold recommendation under review
Following the strong 1Q report, we are likely to increase our estimates
somewhat. Growth in the US continues to be high, which is key for the
company to reach its 2020 goals and to realize the longer-term revenue and
profit growth opportunities. Our current Hold recommendation is under review
having in mind the recent fall in the share price and the strong 1Q report.
Redigert 16.05.2019 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
16.05.2019 kl 08:33 2722

Når Powergutt sammenligner Europa med USA vet han godt at forutsetningene er totalt forskjellige ettersom PHO er bundet til en avtale med Ibsen (et mellomledd) i Europa. Om man vil kalle ham en løgner eller bare uhederlig er opp til dere å bedømme.
Men en slik oppførsel burde være nok til å ignorere alt han skriver. Han er ganske enkelt ikke ærlig.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 08:17 2763

En som verken klarer å lese en Q1 rapport (PHO hadde visstnok bare utplassert 3 scope), heller ikke skjønne innholdet i den og hvilke vei kursen vil gå (kursen skulle vært i kr 35 etter Q1), har ingen interesse å diskutere de fundamentale forholdene i PHO, kommer med ubegrunnede påstander - som helt klart har en agenda om å få lavest mulig inngang - hvis ikke det gjør at varsellampene lyser??

Slettet bruker
16.05.2019 kl 07:54 2810

"I ferd med å erobe verden"

The world includes Europe? They have been conquering Europe for over 10 years and they earn peanut revenue and no profit

Words like "erobe verden" should be enough to warn any sane man that he takes what he reads on this shit soup of a forum with a big pinch of salt.

Aren't we supposed to rest 60kr today?

Reality bites the ass of those that talk shite
Redigert 16.05.2019 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
16.05.2019 kl 07:00 2881

Jeg kan omskrive Bravi`s innlegg med færre ord for å tydeliggjøre hans mening :
1 - Har du biotekaksjer = SELG !
2 - Har du ikke biotekaksjer = Heldiggris !

Mitt råd = Ignorer Bravi !

Biotek er forbundet med høy risiko, derfor er de underpriset inntil suksess er et faktum. Ingen andre sektorer kan oppnå like høy verdistigning ved suksess.
Risk-reward er derfor svært bra når det nærmer seg suksess. Fordel pengene på flere aksjer. Forvent volatilitet og bli sittende til oppkjøp.

Risk-reward (sortert rekkefølge) :
1 - PHO (Allerede i markedet med refusjon. I ferd med å erobre USA og verden)
2 - PCIB (3 divisjoner. Alle virker. FimaVacc klar for utlisensiering. De andre 2 blir klare om 1-3 år)
3 - Nano (Sender søknad om markedsadgang om 1 år. Stor oppside i Archer og DLBCL)
4 - TRVX (Lenger fra markedsadgang enn de andre)

Jeg ville fordelt pengene (%) 40/30/20/10
Om 3-5 år er du sannsynligvis langt rikere enn i dag.
Londonmannen
16.05.2019 kl 06:29 2918

Sikkert en del fornuftig i dine råd og helt sikkert velment fra din side. Men jeg tror du burde lest Q1 19 før du kom med din bastante konklusjon. I tillegg burde du kanskje postet innlegg under også andre strenger enn dem som omhandler PHO.
bravi
16.05.2019 kl 05:06 2961

En ting er helt sikkert, hvis man har lest en del på disse trådene så har det ikke vært mulig å unngå å lese at kursen skal opp til 1900 lenge før det er gått 3-5 år. Et så langt tidsperspektiv som 3-5 år er helt håpløst, innen den tid kan mange nye behandlingsformer ha kommet og Cysview være utgått på dato for lengst.

Har ikke hatt tid å sett mye på Q1 men bare konstaterer nytt underskudd men ellers lovende bla....bla...bla. Bruksfrekvens skuffende som tidligere, bare litt over en gang i uka per skop. Det går antagelig litt og litt bedre med Photocure men tviler på at det er nok til å løfte kursen særlig mye.

Til nye biotek investorer kan nevnes noen nyttige tips hvis dere tenker å investere i denne sektoren, tar dere hensyn til dem trenger dere ikke bruke mye tid på å sette dere inn i casene og "forstå" alle evighets prosessene som disse selskapene tilsynelatende driver med og som de (selvfølgelig) normalt aldri kommer i mål med. Er du heldig kan du til og med tjene noen kr.
-Ingen informasjon mellom Q presentasjoner betyr dårlige nyheter, selg før Q presentasjonen.
-Begynner selskapene å sende ut positive meldinger og kursen går opp, ha fingeren på salgsknappen, da er det like før det meldes emisjon. Det er ingen fare med å selge for tidlig, kursen kommer uansett og alltid ned igjen.
-Se på innkallingene til GF, er det snakk om emisjonsfullmakter samtidig som økende bonuser og opsjonsordninger er det et salgs signal, da vet man at selskapet ikke kommer til å levere på resultater/ inntjening.
-Er selskapet administrasjons styrt uten aktive eiere i styret er det som aksjonær god grunn til å være på vakt, vurder stay away. Dessverre gjelder dette praktisk talt alle biotek selskaper på OB.
-Er det en overivrig aksjonærgruppe med bastante oppfatninger som mener de driver «seriøse» diskusjoner (les haussing) på nettforum er det lurt å kjøpe etter Q presentasjoner og selge like før neste Q.
-Selskap som driver med salg og har økende utgifter (iflg. selskapet for å få høye markedsandeler osv. bla…bla…bla..) men ikke greier å levere overskudd, vær på vakt, da er det grunn til å anta at det ikke vil bli noe overskudd i overskuelig fremtid. Her gjelder selg før Q presentasjoner, kjøp igjen en stund etterpå.
-Sell on news, alltid viktig å ha det i bakhodet.
-Kommer du engang over et selskap som tjener kr uten at det er galopperende utgifter, hold på aksjene, da kan du være med på oppturen inntil selskapet blir oppkjøpt. (Pr. i dag er det ingen slike biotek selskaper på OB som jeg vet om).

Panis
15.05.2019 kl 23:56 3039

Aha da er jeg med Durable :-)
Hvis det går som vi håper kan vi smile hele veien til banken hver gang (for jeg tror du er med i fler av de samme biotek aksjene som meg).


Durable
15.05.2019 kl 23:15 3091

«men vi får håpe på mer enn 4 ganger dagens kurs iløpet av 3-5 år. «

Panis,
firesifrede. Altså, 1.000kr, eller mer. ;-)
Det er hva jeg håper på, i løpet av 3-5 år. Ikke bare hundrelappen.

Ønsker deg lykke til også. Håper du opplever stor suksess med biotek-investeringene dine. :-)
Durable
15.05.2019 kl 23:06 3110

«Men hva er det dere småaksjonærer skjønner som ikke den store eliten skjønner?«

Jeg tror ikke man skal undervurdere oss småaksjonærer. :-)
Det er lett å ha høye tanker om eliten, men på mange måter står de svakere enn oss små, og har helt andre strategier og ståsted.

Til tross for tidvis lavt volum i aksjen kan jeg kjøpe alle de aksjene jeg ønsker meg uten å bevege kursen.
Dette er umulig for en «stor fisk».
Det samme gjelder ved salg.
Jeg kan forlate PHO-aksjen uten å bevege kursen, mens en storaksjonær vil være fanget - et salg vil utløse en kursmassakre.

Den store er dessuten kanskje fornøyd med 5-10% avkastning på sin store portefølje i løpet av noen år.
De skyr risiko, og det meste handler om å beskytte verdiene.
Småspareren derimot kan tillate seg høy risiko og takler volatiliteten mye lettere.

Hvem maler stueveggen din finest?
Du selv, som er NØYE, fordi du skal bo der i flere tiår fremover og bruker en ukes tid på jobben?
Eller en profesjonell maler som riktignok er dyktig i faget, men som ikke har noe personlig eierforhold til hjemme ditt, og klasker på et par strøk med maling i løpet av noen timer før han haster videre til neste oppdrag?

Hvem analyserer PhotoCures potensiale best?
Småspareren, som investerer sine egne hardt opptjente midler og som leser seg opp på all tilgjengelig info om selskapet? Følger alle Q-presentasjoner med argusøyne, leser alle børsmeldinger, deltar på diskusjonsforum. Grubler og tenker og vurderer selskapets utvikling gjennom uker, måneder og år.

Eller aksjemegleren? Som kanskje følger 20 andre selskap og mange sektorer? Som ikke «brenner» for dette, men kun har det som en 9-16 jobb.
Og, som skal gi investeringsråd til hvordan andre skal plassere pengene sine?

Jeg synes ikke man skal undervurdere den tålmodige, standhaftige og opplyste småaksjonæren. Han kan nemlig være helt rå! :-D
focuss
15.05.2019 kl 22:57 3141

LM
Det er ikke ledelsens guiding. Det er Dahls impulssvar på spørsmål fra salen. På et slikt spørsmål skal han ikke svare slik. Han får bare si det som det er: Vi får bare se hvordan salget utvikler seg, det ser bra ut. Hva vet Dahl om hvordan salget utvikler seg resten av året? Jeg bare gremmes over det amatør skapet i å kommunisere med markedet. Skal det sendes ut en profit warning så må det ha en fornuftig saksbehandling. Ikke slenges ut som en tilfeldig impuls. Det er godt mulig at Dahl har en model hvor han får matet inn noen anslag for salget, men bullshit inn er bullshit out.
Panis
15.05.2019 kl 22:32 3185

Durable,
Jeg er langsiktig som deg i PHO, men vi får håpe på mer enn 4 ganger dagens kurs iløpet av 3-5 år.
Det håper jeg forøvrig på i de andre biotek selskapene jeg har aksjer i også.
Ønsker deg lykke til, og håper du får dine ønsker oppfylt!
Durable
15.05.2019 kl 22:13 3223

mofi1 har nok helt rett i det at de som ønsker å bli «rik i en fei» bør se andre steder enn til PhotoCure.
(dog, det er mange definisjoner på å «bli rik». For noen er det nok bare å doble pengene sine)

Personlig har jeg et tålmodig og langsiktig perspektiv, og jeg ønsker meg flest likesinnede nye aksjonærer i PHO fremover.
Vi trenger ikke folk som kun er ute etter kortsiktig profitt. Vi trenger en større base som forstår at dette vil ta 3-5 år, eller lenger, men at avkastningen kan bli EVENTYRLIG!

Det er nå man kan kan posisjonere seg og kjøpe aksjer på billigsalg, som om noen år kan nå solide firesifrede kurser.
Londonmannen
15.05.2019 kl 22:07 3245

Nå er det vel slik at det er ledelsens guiding som tilsier blå bunnlinje først i slutten av 2020. Men jeg tror man skal merke seg at det er guiding, ikke en fasit over hvordan det blir. En guiding som er basert på hvordan ledelsen så verden vinteren 2019.

Men ting kan endre seg underveis. Nå har ikke ledelsen sagt noe om hvilke antall scope, blandingsforhold mellom regide og flexiscope, elller brukerfrekvens denne guidingen er basert på.

Allerede nå vet vi at det er en meget stor ledig kapasitet i allerede utplasserte scope. Men er guidingen basert på full utnyttelse av kapasiteten? Tvilsomt.

Kan brukerfrekvensen utover i 2919 og 2020 bli påvirket av rettningslinjer som kom tidligere i vår? Kan brukerfrekvensen bli påvirket av nye funn hvordan BLCC påvirker pasientene? Kan brukerfrekvensen bli påvirket av pasientenes etterspørsel? Jeg vil ikke utelukke det. Men dette er faktorer ledelsen ikke har full kontroll på.

Man kan derfor ikke anse ledelsen sin guiding som fasit om når selskapet får blå bunnlinje.
Hayen
15.05.2019 kl 21:43 3288

"Jeg mener at den beste avgjørelsen Egberts noen gang har gjort er å ansette Schneider - han er helt klar riktig mann til å ta PHO gjennom kommersialiseringsfasen.."

Det er min klare oppfatning også.
Og jeg kan komme med en lang argumentasjonsliste for hvorfor
focuss
15.05.2019 kl 21:42 3295

Det er et par stykker som har solgt seg ut som skal ha det til at Q1-19 var skuffende. Det var det selvfølgelig ikke. Sterk vekst på 52% YoY. Ikke bare det men også sterk vekst fra Q4 til Q1 med hele 15,5 %. Markedet reagert positivt og Norne reagert positivt og oppdatert analyse er forventet. Jeg regner med dem vil ligge i området 60-70. For å få til så lavt kursmål vil de måtte legge inn et ekstremt konservativt peak sale. Litt økt media interesse er ok og fokus på at PHO er et billig vekstselskap er også helt ok.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 21:32 2182

Er helt enig med deg Hayen - PHO er i akselerende vekst, og jeg har også regnet meg frem til at fortsetter denne veksten "som" planlagt kommer PHO til å klare guidingen med god margin for 2020 (og det i stor grad kun basert på TURBT). Det som derimot etter mitt syn er av størst interesse er nettopp det som skrives om potensialet knyttet til Flexiscopene (desidert viktigst for PHO) og forventningen etter 2020 - samt at PHO nå offentlig har gått ut at de jobber med å bli Søk (alle 5 kriteriene er på plass).

Det er ellers veldig interessant å høre akkurat de samme argumentene som ble fremmet ift NEL i fjor sommer - bl.a ble det skrevet at det kommer ikke til å skje noe med kursutviklingen før NEL viser overskudd og inntektene fra Nikola kommer, en har derfor fortsatt veldig god tid. Her får alle gjøre sine egne vurderinger - og en må gjerne mene at Schneider ikke vet hva han snakker om når det gjelder tidsforløpet/fremtidsutsiktene (at det tar 6-12 mnd til et scope er operativt, at vi dermed ennå ikke har sett effekten av den økte salgsinnsatsen mv). Men dersom en har tro på PHO, og veksten fortsetter er jeg helt sikker på at vi kommer til å se en kraftig kursutviklingen i god tid før overskuddet kommer i 2020. Det viktigste for PHO er om de klarer å få markedet til å skjønne potensialet - her mener jeg at Q1 er første steg (men vi vil se større effekt i Q2 og Q3), hvor jeg anbefaler alle å lese børskommentaren (E24) fra i går. I tillegg har vi nå fått store endringer ift markedsføringen/rutinen med børsmeldinger - og jeg tror vi kommer til å få flere nyheter i nær fremtid som bare vil bekrefte at PHO er i startfasen ift veksten som kommer til å akselere videre. I tillegg skal en ikke undervurdere sidenoteringen i USA.

Jeg mener at den beste avgjørelsen Egberts noen gang har gjort er å ansette Schneider - han er helt klar riktig mann til å ta PHO gjennom kommersialiseringsfasen..

Lykke til!

Redigert 15.05.2019 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 21:28 2190

Yeeeeeeees. At last Oppgangen Kommer agrees with me and his massively over optimistic dream scenarios are finally put to bed.

He now sees, as I do, that this is no walk in the park. This is a loooooooooooong haaaaaaaaaaard sales process.

Q2 (despite what Londonmannen says) will not be much different to Q1. These scopes take time to move and unless they can get something going with Olympus it could take years. It is such a long winded sales process that it a massive drain on company resources.

5 flexi scopes placed in the last two quarters. This is proof that there is no ketchup effect happening here, not for a long while. It's not like buying a new phone.bthis is serious investment and training..

One for the future? Most likely, unless some new competition appears. More trading opportunities over the new 4 or 5 quarters? Definitely.

Ha en great dag videre min ressurssterk venner.
Redigert 15.05.2019 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.05.2019 kl 21:03 2237

Pho er i akselererende fase og har vært det siden q2 2017.
De er pt i rute til å klare guiding, og det med god margin.

Inntekt per utplasserte scope økte sist kvartal, og det egentlig på tross av sterk vekst (25%) i antall scope siste to kvartal. Sannsynligvis bidrar de siste 34 scope installert i q4 og q1 helt minimalt med inntekter, så det er de foregående 137 som viser sterk økning i brukerfrekvens.

Og hvis selskapet ser det nødvendig å ansette flere selgere for å oppnå høy markedsandel raskest mulig, så gjerne for min del. Kontantbeholdning er solid og de kan godt vake svakt minus i flere kvartal fremover uten problemer.
Så skal det også sies at Dahl er en særdeles forsiktig person, så det er nok heller tvilsomt at selskapet leverer dårligere enn hva han synser om.

Kjernen i Schneiders q1 presentasjon var at PHO jobber mot å bli Standard of Care. Det er første gang de er så tydelig på det. Vi fikk også en detaljert redegjørelse for hvilke faktorer som må på plass for at de skal bli SOC I USA. Når han så sier "I am happy to say we have them in place", så er det et tidsspørsmål før de faktisk får det stempelet. Og den dagen det skjer, så vil det skape et farmasøytisk jordskjelv på Oslo Børs

Uansett, med fortsatt akselererende vekst fremover er det et tidsspørsmål før selskapet blir oppdaget og kursen tar av. Har man mulighet til å være tålmodig, så er det nå man skal ta plass på toget.

I tillegg er det en drøss med andre positive faktorer som kan bli landet og meldt i løpet av neste 12 mnd.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 21:01 2241

Overskudd i 2019 trodde jeg også på, men ikke etter presentasjonen av Q1.

Selv om det var økonomisk fremgang å spore i kvartalet, så er det tydelig veldig vanskelig å få utplassert et dugelig antall fexiscope, og det er det selskapet skal tjene de store pengene på i fremtiden..

Det var siste innlegg fra meg på en god stund.
Sommeren står for døren, og det er mange bedre ting å bruke tiden til enn å gjenta seg selv på HO med gjentatte gjetninger om fremtiden til Photocure.
focuss
15.05.2019 kl 20:49 2268

Å spå er ikke lett, spesielt ikke om fremtiden. Edison tror på overskudd i 2019 og betydelig overskudd i 2020. Schneider har aldri sagt ett ord om når han forventer overskudd, men en løs kanon på dekk har ment noe. Norne sier Q1 overasket positivt og vil komme med ny analyse, Det vil antagelig Edison også.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 20:44 2278

Jeg hadde bestemt meg for å ta en god pause fram til det evt skjer noe nytt av betydning i PHO, men må bare svare på dette innlegget.

Etter min mening er artikkelen i E24 misvisende i det den åpner med følgende sitat i heading og innledning til artikkelen:
________________________________________________________________________________________________

"Photocure venter lønnsom drift fra 2020 med økende USA-vekst".
# Blærekreft-selskapet Photocure ser akselererende vekst i USA og tror på lønnsom drift fra neste år. #.

For i neste avsnitt utenom faktiske tall for Q1 å komme med følgende fortsettelse:
________________________________________________________________

### – Mot slutten av 2020 venter vi å ha positiv EBITDA. Mulighetene i USA er så store at vi velger å investere der, sier finansdirektør Erik Dahl til E24 etter resultatpresentasjonen - ###.

"Mot slutten av 2020 venter vi å ha positiv EBITDA". ( Dette er vel ganske rene ord for pengene, og stemmer ikke med heading og innledning )

Når selskapet venter å ha positiv EBTDA mot slutten av 2020, så kan vi ikke regne med blå tall før i 2021 selv om de kan bedømme situasjonen feil til fordel for oss aksjonærer, noe som sjelden skjer i praksis.

Slettet bruker
15.05.2019 kl 20:15 2326

Jeg er ikke enig i framstillingen om blå bunnlinje først fra 2021.
For det første, hentet fra artikkelen i E24 igår:

– Mot slutten av 2020 venter vi å ha positiv EBITDA. Mulighetene i USA er så store at vi velger å investere der, sier finansdirektør Erik Dahl til E24 etter resultatpresentasjonen.
https://e24.no/boers-og-finans/photocure/photocure-venter-loennsom-drift-fra-2020-med-oekende-usa-vekst/24621216

Og for det andre er ikke negativ resultat guiding for 2019 ensbetydende med at de neste tre kvartalene ender med negativt resultat.
2019 under ett er guidet negativt, noe som medfører at eksempelvis q2 og q4 kan ende marginalt i pluss mens q1 og q3 ender med større minus enn plussen fra de to andre.
Selskapet balanserer bedre og bedre så store utslag den ene eller andre veien kan nok ikke påregnes i 2019, men de er på vei mot positivt driftsresultat.
Redigert 15.05.2019 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 20:04 2347

Ja, det har vist seg før at å ha for store forventninger til PHO har straffet seg. Det mest sannsynlige er at aksjen eller kursen vil gå tilbake til sitt stabile sideleie rundt 42/44. Hvis ikke noen større investorer eller fond fatter interesse før PHO forhåpentligvis får blå tall.
Slik sett har mindre investorer en friere tilnærming
Slettet bruker
15.05.2019 kl 19:09 2419

Vi må bare slå oss til ro med at selskapet selv har beregnet og guidet på at innkjøringsfasen fram til blå tall på bunnlinjen er etter utgangen av 2020.
D v s ca 7 kvartaler til med underskudd.
Som vi så av Q1 går det ikke akkurat med lynets hastighet å få ut flexiscope i den relativt lange oppstartfasen som jeg personlig regner fra Q2 2017 til og med Q4 2020.
Når dette er sagt, så hadde utgiftene minket i Q1 med vel 1 mill.

Det er å håpe at utgiftene ikke øker i særlig grad i kvartalene som kommer, slik at kontant-reserven holder fram til PHO får blå tall på bunnlinjen.
Får selskapet blå tall over 2 streker fra Q1 2021 er det gode muligheter får en rask ekspansjon derfra og fremover.
Dessuten vil økt omsetning i alle kvartal (noe vi må gå ut fra som relativt sikkert), sørge for at underskuddet ikke blir for stort i de 7 kvartalene som kan regnes som slutten av innkjøringsfasen.

I denne perioden på rundt 1 og 3/4 år til 2 år fra nå, så vil det være mange større investorer fra inn -og utland som vi se på caset og som forhåpentligvis vil kjøpe seg inn tidligst mulig på fremtidige forventninger.

Eller hva tror dere focuss og Londonmannen?:
Er det ikke nærliggende å tro at aksjen vil fatte interesse hos ressurssterke investorer på forventninger gjennom disse 2 årene jeg har beskrevet som siste del av en kommersiell innkjøringsfase på ca 3,5 år regnet fra da satsingen begynte for alvor med fase III studien, og fra det øyeblikket man kunne se en vesentlig endring i antallet av utplasseringer av scope fra Q2 2017.?

3 flexiscope i Q1 var ikke mye, og Q2 må vise helt andre takter hvis tidsskjemaet og guidingen til selskapet skal ha noen forhåpninger om å innfri.
Redigert 15.05.2019 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 19:00 2440

What PHO need to do is start making money. It's that simple. If they start making the sort of money that you believe they will enough people will start buying PHO shares, believe me, I'm a broker
Slettet bruker
15.05.2019 kl 18:59 2444

Focuss. Bang on cue. Within a couple of days after the results you start to attack the management ????

Should we get some "Schneider out" T Shirts printed?
Slettet bruker
15.05.2019 kl 18:57 2443

I was talking to Dan after the presentation and also a little bit with Dahl.

I asked him about China, in fact my exact words were "China Dan, you gotta get in there"

Dan knew he was talking to en forhandler av rang. He nodded and gave me that cocked pistol signal.

Good guy is Dan.

Dahl asked me whether I preferred piggdekk or pigfri dekk. I fell asleep and when I woke up he had gone
focuss
15.05.2019 kl 18:41 2476

Så hva trenger PHO? Jo de trenger å gjøre seg mer kjent i aksjemarkedet og aksjemarkedet i vår forbindelse betyr i Norge. Schneider sitter i USA og er dårlig i inngrep med norske meglerhus. Dahl er vel da mannen, men han kan knapt åpne munnen uten å komme med en impulsiv profit warning.
focuss
15.05.2019 kl 18:34 2493

YNWA
En liten kommentar til de 1,7 millioner cystoskopiene er det som gjelder før BLC Cysview blir brukt til diagnose. Dersom/når det skjer så kan de 1,7 millioner ganges med to.

NEL prises til 10 milliarder og PHO til en milliard. Synes ikke det hadde vært helt på jorde om det var omvendt.
focuss
15.05.2019 kl 18:27 2507

YNWA
Ikke bare det at analytiker Mads ikke vet bedre. Men finansjournalisten som skriver det analytikeren forteller ham, vet jo heller ikke bedre så han skriver det i avisen sin. Så hvis aksjeanalytiker og finansjournalist er en del av det du kaller eliten så ser du at det skal ikke så mye til for små aksjonærer å vite mer enn eliten.
Redigert 15.05.2019 kl 18:36 Du må logge inn for å svare