Alabama tilbake til mørketiden All abort blir ulovlig

atnorhe
15.05.2019 kl 09:33 1981

Hvis Guvernøren godtar forslaget. Leger som utfører abort risikerer 99 års fengsel.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/opw1mK/alabama-vedtok-omstridt-abortlov?utm_source=vgfront&utm_content=row-4
Slettet bruker
15.05.2019 kl 10:38 1410

Bra.
Norge, Europa og verden for øvrig kunne gjerne følge etter. Viktig å slå ring og vern om det ufødte liv.
Bra noen har forstått det.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 10:41 1407

Evangelistene, som valgte å se en annen vei over horebukken Trumps oppførsel og totale mangel på kunnskap om religion, får valuta for støtten.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:00 1404

Og du selv ser en annen vei for drapsmenn?
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:04 1409

Jeg regner ikke abort inntil 12 uke for drap men det er heller ikke noe som skal misbrukes.
Uansett, å engasjere seg i abortsaken var et strategisk valg i det republikanske partiet for å kapre katolikkene og evangelistene. Reagen feks, mente dette ikke var noe staten skulle involvere seg i.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:07 1407

Sorry, men hva du regner er i slike viktige sammenhenger lite relevant. Eller vet vi som alltid, bedre enn alle andre?
Men at abortmotstand er viktig i republikanske kretser i USA er riktig og velkjent for de fleste. Andre saker er homofili, Israel og skatt.
Viktig å ivareta det ufødte liv og den tradisjonelle kjernefamilien.
Redigert 15.05.2019 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:09 1407

Min mening er like relevant som din.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:11 1406

Ha ha hvem har fortalt deg det? Det kommer an på hvilken standard eller verdigrunnlag du legger til grunn, og det burde til og med du vite. Jeg mener budet om å ikke drepe er gyldig til alle tider, men ser dessverre at det lempes både her og der.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:20 1402

Forøvrig tror jeg ikke abortsaken er noe Trump vil tjene på i kommende valgkamp. Det er stort flertall som støtter abort og når de også begynner å nekte voldtektsoffer, til og med incest offer, abort blir det ekstra ille.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:24 1399

Det er alt for tidlig å si.
Det er i slike sammenhenger det er viktig å være prinsippfast. Nettopp for å holde på velgerne. Og slike saker er saker som for mange er viktig.
Og til påstanden om at et stort flertall støtter abort vil jeg svare at nær sagt samme antall er i mot. Det er stort sett nesten alltid jevnt resultat ved presidentvalg, og sjelden noen storeslem til noen av partiene.
Redigert 15.05.2019 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 11:27 1397

Abort har ikke vært et tema.

Abortmotstanderne fikk et lite oppsving da de klarte å spinne Virginia guvernørens uttalelser i vinter til å lyde som at han var tilhenger av å henrette nyfødte barn.

The survey also found that 80% of Americans support abortion being limited to the first three months of pregnancy, an increase of 5 percentage points since last month's Marist poll.

https://www.axios.com/abortion-rights-marist-poll-pro-life-pro-choice-7170b431-eb2f-4292-b801-8ed56cf2d056.html
Redigert 15.05.2019 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
15.05.2019 kl 11:51 1388

Enig med hankatten her, at abort er mord og drap er vel i en gråsone, men er uansett blitt abortmotstander.

Vestlige land er i ferd med å grave sin egen grav med alle abortene.
atnorhe
15.05.2019 kl 12:08 1381

"Jeg regner ikke abort inntil 12 uke for drap men det er heller ikke noe som skal misbrukes"".

Da er du ny på planeten. Abort er den nye prevensjonen, og er blitt missbrukt til det groteske. Det kan være en årsak til dette nye forslaget som er egentlig alt for fundamentalistisk, og virker mot sin hensikt. Kvinner vil alltid ta abort av ulike årsaker

Mange damer har sikkert kvaler og dårlig samvittighet, og må taes på alvor, mens andre har ingen problemer med å bruke det som prevensjon,hvilket er et problem.

Mange leger og helsepersonell har store reservasjoner mot sen-aborter og noen mot abort generelt, men de gjør det som blir pålagt dem, og det er ikke uproblematisk Abort er kun ekkelt uansett.

Det er ingen menneskerett å få barn, og mange burde heller ikke fått dem, men det er heller ingen menneskerett å avslutte noe som skal bli et friskt nytt liv.
Diskusjonen om tvilling-abort skjønner jeg lite av Det virker for brutalt.


Slettet bruker
15.05.2019 kl 12:22 1374

Jeg skjønner liksom ikke helt hva du prøver å argumentere mot meg om her. Jeg er tilhenger av lover som skal forhindre misbruk.
Vi er sikkert ganske enig med mindre du vil ha ert totalforbud.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 12:36 1433

Misbruk sier du? Jeg kjenner ikke til detaljene eller tallene i USA, men i Norge gjøres det rundt regnet 14000 aborter årlig. Har blitt over 500000 som har blitt nektet dagens lys siden 1970tallet. Og disse er på ingen måte verken incest, voldtekt eller annet perifert. Det er ene og alene i stor grad bekvemmelighetsgrunner.

Dette er prinsippielt, og jeg skal ikke gjøre noe økonomisk poeng av dette. Men minner om at dette i dag betraktes som et gode, altså velferd, som finansieres av norske skattepenger. Så om ikke dette er misbruk så må noen ha misforstått totalt. I dag er det dessverre kvinnens valg, uten å i det hele tatt måtte begrunne noe som helst.
At såkalte menn kan være for abort forstår jeg ikke, annet enn at de må ha sin egen agenda for å ha et utsvevende sexliv uten konsekvenser.
Redigert 15.05.2019 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
convert
15.05.2019 kl 12:44 1431

Menn som er ivrige tilhengere av abort langt ut i svangerskapet, og for så vidt helt generelt, er ikke mannfolk. Det er puddinger som er ødelagt av samfunnets feminisering. De prøver å gjøre seg lekre hos damene, men det er ingen som vil ligge med dem. Ekte mannfolk forsvarer avkommet sitt. Punktum.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 12:45 1432

Det er nok mange menn som legger press på kvinner for å ta abort.

"Aborttala har dei siste åra vore historisk låge og er framleis fallande. Denne nedgangen skuldast ein markant nedgang i talet på uynskte svangerskap blant kvinner under 25 år."

"I 2018 var 82,6 prosent av alle sjølvbestemte avbrot utført før 9. veke"


https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/abortregisteret/abort---fakta-med-statistikk/
Redigert 15.05.2019 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 12:50 1430

påstanden din bærer preg av antagelse. Men at feige og uansvarlige menn også finnes i 2019 er hverken overraskende eller gjør saken bedre.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 16:57 1405

Apartheid staten Alabama FRP Solsvik Olsen sitt paradis versere det en vandrehistorie hvor en neger ble påkjørt av 2 hvite herremenn. Negeren ble stygt skadet og havnet på et sykehus, takket være sin egen familie. Av delstaten Alabama ble han idømt til 5 års fengsel for ferdsel under skyfri himmel, uten påbudt gruvelykt på hodet ved høylys dag. Tiltalen var straffeskjerpende av de, han ved sin ferdsel forurenset luften, for alle «hvite» i området. Bilens panser, skjerm og støtfanger ble skadet i påkjørselen. Og for dette fikk han 2 år ekstra for rasering av en hvit manns eiendom. Billie Holiday sorti i hjembyen når Billie Holiday 44 år gammel lå for døden med lungeødem, skrumplever og hjertesvikt arresterte de henne i sykehussengen for antatt narkotikabesittelse. http://www.vg.no/nyheter/meninger/musikk/legenden-lady-day/a/23429471/
Slettet bruker
15.05.2019 kl 17:35 1398

Ja rasismen sitter dypt og de har sitt å slite med. Men det du belyser har lite med baby killing å gjøre.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 17:48 1395

I Georgia er det også snakk om at de som sier de har spontanabortert vil bli gjenstand for etterforskning og videre undersøkelser for å klarlegge om dette faktisk er sant. Det må være horribelt for en kvinne å oppleve noe slikt.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 17:51 1393

Riktig acgjørelse fra "parlamentet" å fremme forslaget.
Sosiale reformer, sikkerhetsnett og kjønnsegalisme har utviklet seg enormt siden mørke middelalder.
Første bølge feminister tok standpunkt For-Liv i mors mage!
Tredje bølge feminister tar automatisk standpunkt Mot-Liv i mors mage!
Redigert 15.05.2019 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
balder72
15.05.2019 kl 23:02 1375

Bra at noen vestlige sivilisasjoner begynner å våkne. Abort er drap på menneskeheten. De nekter det ukrenkelige påbegynte liv som ender med et fullt utviklet menneske. Det er den moderne verdens holocaust. Disse pådriverne for denne sataniske gjerning har fått et eget sted i helvete der varmen er sterkere.
Slettet bruker
15.05.2019 kl 23:13 1371

Hva om en mann voldtar sin 15 år gamle datter?
Hva om barnet har en alvorlig sykdom?
Hva om hun har blitt gjengvoldtatt?

Er det blankt nei uansett?
Slettet bruker
15.05.2019 kl 23:14 1369

Albanien i europa har antagelig vært i forkant hele tiden
1-1
alabama-albanien
Redigert 15.05.2019 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 07:25 1350

To strekkepenner å en halvfløske 60 så ordner dette seg se.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 08:33 1340

Jabba
Slike innvendinger er noe av de mest vanlige abortmotstanderne møter.
Det du skriver er bare så utrolig søkt.
For det første blir få gravide etter voldtekt, og gitt at man ikke skal drepe mennesker så er svaret også gitt. Thou shalt not kill.
Og det burde vel også gjelde ved incest også. Men igjen, det er så utrolig søkt. Halmstrå!
Slettet bruker
16.05.2019 kl 09:46 1331

Du har rett i at slike voldtekt/Incest er sjeldent grunnen for abort. I en undersøkelse i USA ble følgende grunner oppgitt.
74% Having a baby would dramatically change my life
73% Cannot afford a baby now
48% Do not want to be a single mother or having relationship problems
38% Have completed my childbearing
32% Not ready for another child
25% Do not want people to know I had sex or got pregnant
22% Do not feel mature enough to raise another child
14% Husband or partner wants me to have an abortion
13% Possible problems affecting the health of the fetus
12% Concerns about my health
6% Parents want me to have an abortion
1% Was a victim of rape
less than .5% Became pregnant as a result of incest

Forøvrig sier en av de mest kjente evangelistene, Pat Robertson, at Alabama har gått for langt og det sier litt.
https://www.thedailybeast.com/televangelist-pat-robertson-alabamas-anti-abortion-legislation-has-gone-too-far?ref=home

Hva som er problematisk i USA er at de i varierende grad tillater abort utover 12 uker, og det er jeg imot, med mindre det er et alvorlig helseproblem for enten mor eller barn.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 16:04 1314

Et interessant dilemma rundt Alabama loven og pro-life argumentet er at befruktede egg i laboratoriet kan "avlives" men ikke om det samme egget er plassert inne i en kvinne på samme stadie.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 16:41 1310

Nei det er ikke interessant Jabba, en slik påstand om at noe er interessant er et forsøk på å problematisere det hele. Befruktede egg og inseminering fra andre enn ektemannen er i realiteten hor. Skal det kalles noe annet så er det dyriske metoder som benyttes av tredjeparter som skal tjene penger på det hele! Am I wrong?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 16:57 1308

Nå snakker jeg om politikere som tilater kunstig befuktning, og at forskerne kan gjøre hva de vil med det befruktede egget, samtidig som de er imot abort, uansett stadie, som I Alabama.

SCK
16.05.2019 kl 17:14 1302

Litt søtt å lese hannkatters omsorg for hunnkattenes potensielle avkom.
Minner litt om mannlige islamisters (de er gjerne menn) "omsorg" for sine kvinners gjøren og laden.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 17:20 1297

Makes me sick benytter the oldest trick in the book; divide and concour!
Men jeg skal si det som det er, vi har faktisk noe å lære av muslimene tenk, og dette er en slik ting.
Redigert 16.05.2019 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Jadaok
16.05.2019 kl 17:20 1296

Heia Alabama!
Slettet bruker
16.05.2019 kl 17:22 1293

Det ser ut som ingen tenker på far til barnet. Det er hans barn like mye som kvinnen. De fleste har aldri sett tragediene utspille seg på sykehus når mor krever abort, og far står og gråter fortvilet og kaller dette drap på hans barn. I disse tilfellene er paret gift, velfungerende, rikelig med midler og med barn som er litt eldre enn barnet i mors liv.

Mor har i følge far aldri gitt uttrykk for at hun vil ta abort blir hun gravid. I et par tilfeller har mor fjernet spiralen eller stoppet med pillen uten at far har fått vite dette. Faren er knust, føler seg misbrukt, og kvinnen har i noen tilfeller gitt seg til å le av fars oppførsel. Jeg har hørt hun si rett ut til faren at dette er hennes barn, hun bestemmer om barnet skal leve eller dø, så hold kjeft og kom deg hjem.

Så langt har abortloven kommet, far og barn har ingen rettsbeskyttelse og mor kan drepe fars barn og ødelegge hans liv hvis det passer henne. Er dette riktig? Skal en kvinne ha makten over liv og død?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 17:39 1287

"De fleste har aldri sett tragediene utspille seg på sykehus når mor krever abort, og far står og gråter fortvilet og kaller dette drap på hans barn."

Det er vel en god grunn til at ingen har sett dette.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 17:42 1286

Har inntrykk av at sterkt religiøse, uansett religion, ofte har det samme syn på bruk av dødstraff også.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 18:35 1279

Ha ha det der er klassisk pissprek når dere ikke har flere argumenter. Så da tolker jeg dit hen at jabba the hut og makes me sick synes fosterdrap er helt ok og at det gjerne kan gjøres for skattepenger.
Makes me sick.
Slettet bruker
17.05.2019 kl 13:39 1259


Livet tilskikkelser!
Noe å tenke på i vårt samfunn.
Dilemma.

Du har fått i oppgave å velge en ny verdensleder, en president som skal
styre over alle verdens land og skape fred og velstand blant alle
mennesker. Du har tre kandidater å velge mellom. Men først vil jeg at du
svarer på følgende spørsmål::

Si at du kjente en kvinne som var gravid og allerede hadde åtte barn. Tre
var døve, to var blinde, en var etterlatt og kvinnen selv hadde syfilis.
Ville du anbefale abort?

Så tilbake til de tre kandidatene der du skal velge en:

Kandidat 1: Han samarbeider med korrupte politikere, konsulterer
astrologer, har to elskerinner, kjederøyker og drikker et titalls glass
Martini om dagen.

Kandidat 2: Har fått sparken på to arbeidsplasser, sover alltid til
klokken tolv, røkte opium da han gikk på universitetet og drikker en flaske
whiskey om dagen.

Kandidat 3: Har blitt tildelt en helteutmerkelse av sitt land, er
vegetarianer, drikker ikke og har ingen skandaler bak seg.

Hvilken av disse kandidatene velger du?? Trykk nedover

Kandidat 1 heter Franklin D. Roosevelt
Kandidat 2 heter Winston Churchill
Kandidat 3 heter Adolf Hitler
Altså: Man skal ikke dømme noen ut i fra deres vaner...

Ja, og en sak til.
Angående aborten ... Svarte du Ja? Gratulerer!
Du har akkurat drept Beethoven!

Ha en fortsatt fin dag.