PGS klar for å hente seg inn igjen?
Jeg tror at tiden nærmer seg for det, og har derfor gått spekulativt inn i PGS BULLx3 med en liten post.
Min lange posisjon sitter jeg med uavhengig av hvordan det korte bildet utvikler seg, regner med at denne vil utvikle seg greit basert på forventede høyere oljepriser, i tillegg virker det som om short-inndekking er så smått igang allerede.
Min lange posisjon sitter jeg med uavhengig av hvordan det korte bildet utvikler seg, regner med at denne vil utvikle seg greit basert på forventede høyere oljepriser, i tillegg virker det som om short-inndekking er så smått igang allerede.
Redigert 20.01.2021 kl 23:45
Du må logge inn for å svare
daffyduck
10.11.2017 kl 12:32
5303
Sikker på at du snakker om riktig aksje?
omans
20.11.2017 kl 10:08
5057
Fristende å tenke at bunnen dannes her rundt 11-13 kroner, og at det er langsiktig god investering å gå inn på disse nivåene.
Kenguru20
20.11.2017 kl 10:53
5024
Det er blir interessant og se om denne nyheten kan gi PGS nok pustepause til at de kommer seg gjennom den nærmeste tiden uten emisjonbehov.
Jeg har uansett plassert mitt bet, og håper (og tror) det kan være lurt på disse nivåene.
Løsningen for PGS ligger i at oljeprisen holder seg sterk, og gjerne kommer seg over 65 USD i tiden fremover...
Jeg har uansett plassert mitt bet, og håper (og tror) det kan være lurt på disse nivåene.
Løsningen for PGS ligger i at oljeprisen holder seg sterk, og gjerne kommer seg over 65 USD i tiden fremover...
omans
27.11.2017 kl 12:38
4728
Aksjen viser tegn til at den vil opp nå.
MACD har avgitt cross og RSI er stigende.
det er motstand rundt 14.50
MACD har avgitt cross og RSI er stigende.
det er motstand rundt 14.50
Kenguru20
01.12.2017 kl 12:37
4515
Jeg har sett litt på korrelasjonen mellom PGS og TGS, og ser at YTD har TGS landet på +- 0%, mens PGS har falt 60%...
Jeg kjenner til at det er forskjeller på selskapene, men jeg personlig har en formening om at denne spreaden må reduseres fremover...og da ved at PGS stiger mer enn TGS... ikke at den vil falle mindre ;-)
Så derfor har jeg økt min eksponering i PGS, så får vi se om det er lurt eller ei.
Jeg kjenner til at det er forskjeller på selskapene, men jeg personlig har en formening om at denne spreaden må reduseres fremover...og da ved at PGS stiger mer enn TGS... ikke at den vil falle mindre ;-)
Så derfor har jeg økt min eksponering i PGS, så får vi se om det er lurt eller ei.
omans
05.12.2017 kl 10:27
4277
Går bra unna med mine bull pgs x3 også.
PGS rundt 14 nå, og 14.50 nærmer seg.
sterk på en svak børs dag.
noe i gjære?
PGS rundt 14 nå, og 14.50 nærmer seg.
sterk på en svak børs dag.
noe i gjære?
Kenguru20
05.12.2017 kl 18:55
4171
Virker som om PGS kan ha bunnet ut nå, og jeg tror jeg skal forlenge horisonten på den korte og spekulative posten...den har gått fra 0,8% av porteføljen min til nesten 1,2% iløpet av noen dager....artig det...men jeg tror den har en del mer og gå på i de nærmeste ukene...så betrakter den posten som min wildcard de nærmeste ukene.
Ønsker meg selv lykke til, da det er ytterst få andre her inne som gjør det ;-).
Edit: kommafeil...
Ønsker meg selv lykke til, da det er ytterst få andre her inne som gjør det ;-).
Edit: kommafeil...
Kenguru20
07.12.2017 kl 18:47
3930
Ingen som har kommentert korrigeringen som kom i dag på børsmeldingen fra i går hvor det fremkom at Coltrane Master Fund, LP hadde: '...crossing below 5% of Petroleum
Geo-Services..' altså solgt seg under 5%.
Mens dagens korrigerte versjon: '...crossing * above 5% of Petroleum Geo-Services...', altså kjøpt seg over 5%.
Merkelig at man kan klare å formulere denne meldingen så diametralt motsatt av det som faktisk er tilfelle.
Nesten slik at man kan tro at dette er bevisst...
Geo-Services..' altså solgt seg under 5%.
Mens dagens korrigerte versjon: '...crossing * above 5% of Petroleum Geo-Services...', altså kjøpt seg over 5%.
Merkelig at man kan klare å formulere denne meldingen så diametralt motsatt av det som faktisk er tilfelle.
Nesten slik at man kan tro at dette er bevisst...
laettis
08.12.2017 kl 01:40
3838
Det store spørsmålet er hvem som formulerte og sendte inn mld. For Det virker jo nesten som om noen fikk anledning til å dekke inn shorten sin på den nyheten. Teknisk var PGS nådd bunnen og noen skjønte tydeligvis tegningen og fikk dekket inn på 13kr. Den sluttet jo dagen på 13,16kr. Den oppdaterte mld. kom først senere på dagen idag.
Nei, det blir telefon til Oslo Børs imorgen og evt. Finanstilsynet. Dette er ikke En uskyldig feil. Dette virker å ha blitt gjort bevisst! Meldingen om korrigering kom nesten en hel dag etter at feilmeldingen ble publisert.
Nei, det blir telefon til Oslo Børs imorgen og evt. Finanstilsynet. Dette er ikke En uskyldig feil. Dette virker å ha blitt gjort bevisst! Meldingen om korrigering kom nesten en hel dag etter at feilmeldingen ble publisert.