Sensasjonelt Krüger-gull

herv
OL 11.02.2018 kl 10:52 4413

Resultatliste, OL-tremil med skibytte:

1. Simen Hegstad Krüger, Norge: 1:16.20,0
2. Martin Johnsrud Sundby, Norge: +8,0
3. Hans Christer Holund, Norge +9,9
Skier
11.02.2018 kl 11:02 4381

Både historisk og storveis at to Lyn-gutter er på pallen samtidig. At skiløperen som er sist utifra stadion etter start med skikkelig fall og stavbrekk klarer å vinne er også helt unikt :-) Tre norske på pallen er også ganske spesielt selv om Dæhlie, Ulvang og Jevne har vært tidligere ute. Storveis start av ski-norge!
tapogvinn
11.02.2018 kl 12:09 4332

Dæhlie, Ulvang og Terje Langli.
oppvigår
11.02.2018 kl 14:17 4282

Var de rene eller var noen av dem dopet? Dette spørsmålet vil alltid bli stilt i idretten heretter.
livsal
11.02.2018 kl 14:28 4272

Flott med den norske innsatsen og nå slipper vi vel dette Northug tullet fra enkelte skribenter.
oppvigår
11.02.2018 kl 17:10 4202

Spørsmålet til vinnerne er da hvor mye Møllers Tran de tok i dag? For mye, siden det ble tredobbelt norsk.
Northug blir aldri glemt !
Fluefiskeren
11.02.2018 kl 17:31 4184

Tror faktisk alle tre er Oslogutter.

Langrenn er bra, men for meg var dagens høydepunkt bronsemedaljen til Sverre Lunde Pedersen på 5000 m.
Slettet bruker
11.02.2018 kl 19:35 4121

Jeg registrerer at noen kritiserer mitt innlegg 30.12.17(på det gamle forumet) der jeg mener at Northug burde fått en plass i OL -troppen. Disse har ikke fulgt med så mye at de vet at Northug har slitt med sykdom siste tiden. Og da har han selvsagt ingen ting på startstreken i OL å gjøre.
Men nå når de vet resultatet har de plutselig våknet til live-lett å være backtrader! Ynkelig rett og slett.
Jeg vil tro at en Northug i slag uten å være syk ville blandet seg inn i medaljestriden i dag også.

Jeg syns det var imponerende av Krüger, men denne fantastiske ledelsen tok samtidig fra Sundby sjansen til å ta gull da han eller andre var instruert til å bremse hvis en nordmann prøvde et rykk.
Redigert 11.02.2018 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
livsal
11.02.2018 kl 21:18 4065

Hartvigsen1
Jeg kritiserte deg fordi du gikk høyt ut en og en halv måned før OL og kritiserte de som var tatt ut og den håpløse langrennsledelsen. Til fordel for en person som ikke har prestert en dritt i løpet av 2017.

Da kunne en kanskje forvente litt ydmykhet, men nei da. Da er det vi som påpekte dette som er backtradere. Hypotetiske årsaker om dersom atte og videre er patetisk.
Og nå er det plutselig Sundby som får all sympatien. Det viser i grunnen hvilken stor idrettsmann han er, som ikke blander barneskirenn og svenskekongen opp i dette.
Håper i hvertfall at vi kan legge det med Northugs deltakelse død. Han vil nok få sin sjanse når han skal begynne å gå bedriftslangrenn eller Langløp (som det visstnok heter)
Fluefiskeren
11.02.2018 kl 21:25 4052

Bra svart, Livsal.
Slettet bruker
12.02.2018 kl 08:45 3983

Livsal
Her er hva jeg skrev:
-Hvorfor har Løfshus fått denne jobben?
Jeg sliter med å se hvordan han kan være kvalifisert.
Og han holder Emil Iversen som favoritt??
Nå ble Sundby utslått, og selv om han ikke er sprinter er han ikke i slag. Han er uansett kvalifisert for OL, så her burde han trolig stått over og overlatt plassen til Northug.
Finnn Hågen gikk bra, men fullfører han?
Løfshus har nå begynt å si at Northug vil få gode sjanser til å kvalifisere seg til OL, men dette er spill for galleriet. Jeg tror han innerst inne vil gjøre alt for å hindre ham.

Jeg syns ikke du skal angripe meg når du ikke har forstått hva jeg skrev eller satt det i rett sammenheng
Jeg har ikke kritisert hverken Sundby eller andre, tvert i mot. Jeg syns det er noe trist at Sundby måtte fungere som bremeskloss på resten av feltet og dermed gikk glipp av en evt. gullmedalje
Og jeg skrev det selvsagt under forutsetning av at Northug ble frisk. Nå ble dessverre ikke Northug det, men det kunne en ikke vite før nyttår. Du og Løfshus avskrev sikkert Northug etter fadesen med fyllekjøring også, men hva skjedde i Sverige etterpå? Når du skriver dritt om en som har dominert langrenn ett tiår sier deg kanskje at du har et stort forbedringspotensial?
Du kan begynne med å se litt på denne resultatlisten:
https://no.wikipedia.org/wiki/Petter_Northug
Redigert 12.02.2018 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
trek
12.02.2018 kl 09:32 3955

Vi får være glade for at nettrollene ikke tar ut laget. Trenerne har nok litt andre kriterier å gå etter enn wikipedia når de skal ta ut de som får gå.
Redigert 12.02.2018 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.02.2018 kl 10:37 3930

Legenden Thomas Wassberg med harde ord om sine landsmenn:

«De har ikke trent helt enkelt, sier Thomas Wassberg til svenske Eurosport.

Det ble en skuffende start på OL for det svenske herrelandslaget på 30 kilometer skiathlon søndag. Calle Halfvarsson brøt rennet, og Marcus Hellner ble beste svenske på en skuffende tolvteplass.

Nå kommer den svenske langrennslegenden Thomas Wassberg med hard kritikk av svenskenes oppkjøring til OL.

– Herresiden ser ikke bra ut, konkluderer han.

En lang historie
Wassberg mener grunnen til at det svenske herrelandslaget sliter strekker seg langt tilbake i tid.

– Det er en lang historie. Det er helt fra tilbake da de som holder på nå var barn. Alt bunner i den bekvemmeligheten som finnes. Barn som sitter og spiller dataspill og så videre, forklarer Wassberg.»

https://www.nrk.no/sport/langrennslegende-med-knallhard-svenske-kritikk_-_-de-har-ikke-trent-1.13910332
Slettet bruker
12.02.2018 kl 15:37 3831

trek
Nei, han har sikkert fått disse medaljene fra en useriøs wikipedia-skribent tror du sikkert. Du forstår ikke at han har vunnet dette fordi han er god , og er det fortsatt når han er frisk

Maken til tullebukk- verre enn Safeinvest til og med! ;)
Redigert 12.02.2018 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2018 kl 15:40 3817

Ja, jeg lurer i sivet ! ;)