NAS ****BJØRN KJOS SELGER AKSJER?****

Frodon
NAS 15.05.2019 kl 21:30 16652

Når den meldingen kommer, vil sannsynligvis NAS aksjen rase nedover. Finans_eliten har regnet seg frem til smertepunktet Kjos og familien må begynne å verdiene sine. Vil DU være NAS aksjonær når meldingen kommer? Er DU villig til å tape det meste av pengene dine på at det ikke skjer...?

«Bjørn Kjos har 699 millioner grunner til å få Norwegian-kursen opp. Bjørn Kjos sitt viktigste investeringsselskap har belånt Norwegian-aksjene med 30 kroner per aksje. Men det er ikke nødvendigvis Norwegian-sjefens smertegrense. Et ferskt referat kaster nytt lys over den finansielle situasjonen i selskapet"

https://e24.no/pluss/kommentarer/borskommentar/borskommentar-bjorn-kjos-har-699-millioner-grunner-til-a-fa-norwegian-kursen-opp/24605153

Hvem var med på å opprette det nye selskapet til Kise i oktober 2018? Har dere funnet ut hva han bruker selskapet til? Det ble opprettet når Kjos og Kise begynte å planlegge krise emisjonen. Ble selskapet opprettet for å minske egen risiko i en NAS emisjon og flytting av aksjer?

Nye Sneisungen AS Org nr 921 566 107
Registreringsdato: 17.10.2018
Styrets leder Bjørn Halvor Kise (f 1950)
Bransjer Finans, Investeringsselskaper
https://www.proff.no/selskap/nye-sneisungen-as/oslo/finans/IF8OCYJ0RSY/

"CC
10.04.2019 kl 11:15
Pantegjeld med sikkerhet i NAS aksjer var 894 mill. ultimo 2017 og da var virkelig verdi av aksjeposten på 1684 mill. gitt aksjekurs på 176........ Virkelig verdi av de samme aksjene nå er 360 mill. Etter dette har HBK kjøpt aksjer for 249 mill våren 2018 som i dag har en verdi på 61 mill samt deltatt i en nylige emisjon".
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
15.05.2019 kl 21:32 9947

Men referatet forteller også at HBK Holding har en ikke ubetydelig gjeldsbyrde. Styret i HBK Holding anslo gjelden til å være på 698.748.187 kroner ved utgangen av 2018. Gitt at gjelden har holdt seg uendret frem til i dag, innebærer det at hver av HBK Holdings vel 23 millioner Norwegian-aksjer er belånt med i overkant av 30 kroner per aksje. Med en børskurs på noe over 40 kroner høres jo det ganske friskt ut, isolert sett.

Men HBK Holding eier mer enn bare Norwegian-aksjer. De hadde, ifølge styrets anslag, vel 30 millioner kroner i banken ved årsskifte. Fondsandeler for vel en kvart milliard ved siste årsskifte. Og ikke minst eier HBK Holding bygget som Norwegian leier som sitt hovedkontor i Oksenøyveien i Bærum.

LES OGSÅ:
Bjørn Kjos: – Hadde gode møter med Boeing om Max-problemene
Slik sett kan det godt hende at smertegrensen for HBK Holding er lavere enn 30 kroner. Men forholdet mellom gjeld og eiendeler i selskapet er likevel slik at Kjos vil sove atskillig bedre om nettene om Norwegian-aksjen hadde klatret et stykke oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 21:51 9850

Hvorfor tror du Kjos belånte aksjene med kr 30 pr stk...? Han belånte aksjene når de sto langt over kr 40 på børsen og Kjos trodde aksjekursen skulle oppover... Det Kjos glemte var at belåning av aksjer er en av de raskeste måtene å tape alle pengene på.

Her er en kort oppsummering av to andre suksessfull grunder, som begynte å belåne aksjene sine og giret opp porteføljene... Idar Vollvik og Fred Anton Ingebretsen. Det er de 2 eneste suksessfulle grunderne i Norge som jeg husker, som tjente seg rike og tapte alt ved å belåne verdiene sine. Blir Kjos nr 3 i rekken, eller stopper han griskheten i tide og selger unna...?

"- Da jeg solgte meg ut der hadde jeg en milliard på bok. Det var som en drøm. Jeg flyttet med familien til Spania, kjørte ungene til skolen hver dag, hadde luksusbiler og egen yacht. Jeg hadde opplevd noe spektakulært på kort tid. Barnslig som jeg var lot jeg alltid saldoen stå igjen på skjermen når jeg tok ut penger i minibanken. Men hovmod står for fall, og for Vollvik var fallet stort.

- Etter noen måneder begynte jeg å kjede meg. Det finnes mange former for lykke her i livet, og hva som er lykken varierer fra person til person. For meg er det å ha utfordringer viktig for å føle på lykke, og det mistet jeg da jeg solgte Chess og ble sittende med en milliard på konto.

Tapte alt han eide og litt til

Utfordringen han bestemte seg for å søke var aksjetrading.

- Problemet var bare at jeg aldri ville gi meg. Jeg satset den milliarden jeg hadde, og den doblet seg på et år. Selv om jeg visste at lykken kom til å snu, så klarte jeg ikke å gi meg. Et halvt år senere hadde jeg tapt 2,5 milliarder, fortalte Vollvik.

"De trodde jeg hadde tapt halve formuen min, mens jeg faktisk hadde tapt hele formuen og enda litt til".

"- Jeg tapte 340 millioner mer enn jeg hadde på bok, og det er en gjeld jeg har betalt på de siste ti årene. Nå har jeg ti millioner igjen før jeg er ferdig med det, men det er klart at en kommer ikke spesielt langt med en vanlig butikkjobb når en skylder 340 millioner. Så da måtte jeg starte noe nytt".

https://www.universitetsavisa.no/nyheter/2017/09/20/Jeg-tapte-340-millioner-mer-enn-jeg-hadde-p%C3%A5-bok-18365690.ece

Fred Anton Ingebretsen, Acta grunder, som bygde opp en norsk suksess historie. Han hadde ca 1,5 milliarder i verdier og giret porteføljene opp så mye at han ble tvunget til å selge huset når investeringene slo feil vei.

"- Flere ganger har jeg vurdert å ta mitt eget liv, sier Fred Ingebrigtsen"

https://www.nettavisen.no/na24/----jeg-mistet-alt-og-politiet-har-strippet--meg-for-all-verdighet/5468351.html

https://www.nettavisen.no/na24/ogsa-kona-har-tapt-stort/2000404.html
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
15.05.2019 kl 21:55 9801

Frodon
Lurer veldig på om du sitter short i NAS ... det skulle ikke overraske meg ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
15.05.2019 kl 21:56 9790

Dine eksempler er uvesentlige. Du og likesinnede maser daglig om at at HBK får sine aksjer tvangssolgt, men faktumet er at de har vesentlige midler til å backe opp denne belåningen!

Du har delt denne e24 saken utallige ganger nå og velger naturligvis og plukke ut deler som tjener din egen agenda og utelater naturligvis det som ikke helt passer den!
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 21:59 9767

Har de nok verdier til å holde aksjene hvis NAS aksjen faller til kr 15...?

Jeg tviler ikke på at DU og de andre NAS aksjonærene synes det er uvesentlig at Kjos har belånt aksjene sine og hva som har skjedd med de andre suksessfulle investorene som gjorde det samme. Dere synes det blir mye viktigere den dagen dere har tatt tapet i NAS aksjen og Kjos har måttet selge verdier ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
15.05.2019 kl 22:01 9733

Si det, du har bruk 30 frem til nå!

Sa jeg det var uvesentlig at aksjene var belånt? Nei, men dine eksempler av andre suksessfulle investorene er uvesentlige.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 22:03 9712

Er det viktig om jeg er short eller ei? Det er ikke derfor NAS aksjen faller nedover, og mine innlegg har heller ingenting med kursfallene å gjøre. Grunnen til at kursen faller er fordi selskapet taper milliarder av kroner i året og aksjonærene er med på å sponse billige flybilletter til passasjerene via emisjons penger. SAS gjorde det samme i mange år, til aksjonærene var totalt utvannet. Tror du NAS klarer å unngå det samme...?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 22:04 9681

Hvor har jeg skrevet at Kjos blir tvangsolgt hvis NAS aksjen går ned til kr 30? Kan du dokumentere dette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
hstray
15.05.2019 kl 22:09 9624

Frodon du er på grensen til å få Økokrim på døra iht dine løgnaktige påstander. Hva slags innsyn har du i Bjørn Kjos, og Bjørn Kise privat økonomi og midler? Hva vet du om hvilke avtaler som ligger til grunn mellom hbk og danske bank som hbk har lån hos? Danske bank er forøvrig en av norwegians største aksjonærer. Tror du de har interesse av at hbk blir tvangssolgt? Du sitter døgnet rundt og skriver tråder, gjerne flere tråder samtidig som omhandler samme tema med tvangssalg av HBK sine norwegian aksjer. Hva er intensjonen din å bruke så mye tid Hegnar forum?
Registerer også at du forfølger alle mine innlegg jeg skriver her inne. Jeg registerer kun en brøkdel av innleggene du skriver til meg, og rekker ellers ikke å svare deg
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
15.05.2019 kl 22:22 9543

Hvor har jeg skrevet at du har sagt det? Kan du dokumentere det?

Du deler e24 saken gang på gang og velger å unnlate en meget viktig detalj;

Men HBK Holding eier mer enn bare Norwegian-aksjer. De hadde, ifølge styrets anslag, vel 30 millioner kroner i banken ved årsskifte. Fondsandeler for vel en kvart milliard ved siste årsskifte. Og ikke minst eier HBK Holding bygget som Norwegian leier som sitt hovedkontor i Oksenøyveien i Bærum.


Slik sett kan det godt hende at smertegrensen for HBK Holding er lavere enn 30 kroner. Men forholdet mellom gjeld og eiendeler i selskapet er likevel slik at Kjos vil sove atskillig bedre om nettene om Norwegian-aksjen hadde klatret et stykke oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 22:36 9470

Hstray, du juger og truer skribenter på dette forumet og siden de andre forum skribentene ikke sier imot deg, er de like ille ;)

Jeg har stilt deg samme spørsmål siden du jugde sist. Det er nok ikke tiden din som stopper deg fra å svare, det er nok mer at du ble tatt i løgn, LooooooooooooL Du jugde så mye på det innlegget og jeg hadde tenkt å dokumentere alle løgnene, men du ble satt ut av at jeg gjennomskuet løgnene dine ;);)

Jeg gleder meg til du dokumenterer til økokrim, noe vi alle vet at du aldri kommer til å gjøre ;) HVIS du faktisk hadde gjort det, kan du legge ut avslaget/henleggelsen her?
--------------------------------------
hstray
27.4.2019 kl 14:38
Frodon skrev
Dine antagelser om meg og NAS er helt feil. Men det er tydeligvis like vanskelig å skjønne, som at N..

Frodon du virker som en desperat tulling. Bruker hele helga, og hverdagen på sine NAS innlegg. 20-30 innlegg på en lørdag med få minutters mellomrom. Har du ikke noe bedre å foreta deg? Du fremstår manisk
Ihh til dine påstander om Kjos/HBK holdning blir tvangssolgt på kurs kr 30, kan du fremlegge bevis/fakta? Har du i tillegg fult innsyn i privat økonomien til Kjos og Kjos avtaler mer kreditorer?
Slik det fremgikk i spørsmålsrunden på Q1 var Geir Karlsen tydelig på at floken med Airbus ihh til JV var løst. Airbus godtar at fly flyttes inn i ett JV. På Q4 2018 var det Airbus som hindret en JV avtale. Basert på emisjon, og utsettelse av leveranser på 2.1$ milliarder så fremstår CFO Geir Karlsen på at ett JV på nåværende tidspunkt ikke er nødvendig. Norwegian kan nå signere en JV avtale og få inn 3-6.milliarder nok ikke i frisk EK og forbedre balanse. Tror du ikke Kjos trykker på den knappen visst han står i fare for tvangssalg som du påstår??

Ok å diskutere en case. Med sitte å kaste ut løgn for å få små aksjonærer til å selge er ikke bra. Vurderer å rapportere deg inn til Oslo børs, Finanstilsynet. Avventer ditt svar og dokumentasjon på at Kjos blir tvangssolgt på kr 30.

---------------------------------
Frodon
27.4.2019 kl 14:55
Her kom en av de «seriøse» på banen, da blir det mange nye innlegg fra Frodon, slik dere tydeligvis ikke ønsker ???

Da begynner vi på punkt nr 1 som den «seriøse» av oss to må dokumentere:

1. Dokumentasjon på at Frodon har skrevet at Kjos blir tvangssolgt på kr 30, som du etterpå kan sende inn til Oslo Børs, Finanstilsynet. Når du har gjort dette, skal jeg ta for meg neste punkt på listen til den «seriøse» av oss to ?????????
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 22:42 9418

Du klarte ikke å dokumentere det nei, SJOKK at de "seriøse" NAS skribentene ikke klarer å dokumentere påstandene sine, hahahahahaha.

Hva er det jeg har unnlatet å ta med? Har ikke linken vært i alle innleggene om dette?

Er det ikke på tide at dere tar ansvar for at dere taper alle pengene deres i dette taps sluket, istedenfor å desperat prøve å skylde på meg for at dere tar dårlige valg på børsen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
15.05.2019 kl 23:04 9293

Hvorfor skal jeg dokumentere at du har skrevet at HBK blir tvangssolgt på 30 kr når jeg ikke har påstått at du har skrevet det? Fult mulig du har gjort det i en av dine 10-20 daglige innlegg, men det gidder jeg virkelig ikke å bla igjennom.

Ja bak betalings muren ligger fasiten. Du argumentere vel for at aksjene er belånt med 30 kr og at det er fare for tvangssalg. Dette har vel vært pitchen din de siste dagene. Og ja ut fra hva vi på utsiden kan lese oss frem til så er belåningen 30 kr, men smertegrensen ukjent.

"Slik sett kan det godt hende at smertegrensen for HBK Holding er lavere enn 30 kroner. Men forholdet mellom gjeld og eiendeler i selskapet er likevel slik at Kjos vil sove atskillig bedre om nettene om Norwegian-aksjen hadde klatret et stykke oppover"

En annen ting man kan spørre seg er hvis det er slik at 30 kr er en smertegrense, hvorfor låner HBK ut store deler av beholdningen til short?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 23:16 9243

Jeg har stilt noen kritiske spørsmål rundt NAS og fått desperate innlegg fra de "seriøse" NAS skribentene over lengre tid. Men ingen av dem har satt seg inn i fakta, prøvd å finne ut av fakta eller spurt meg om jeg vet fakta. Er det ikke rart...? Har ikke aksjonærene i NAS på HO noen interesse av å finne ut fakta?

Jeg skjønner fortsatt ikke at folk tørr å sette pengene sine inn i et selskap, som de har så lite kunnskap om. Spesielt når risikoen er skyhøy for å tape det meste av investeringen!

Jeg har ikke skrevet et eneste sted at Kjos blir tvangssolgt på kr 30. Jeg har stilt spørsmål ved om noen har prøvd å finne ut på hvilken kurs han kanskje blir tvunget til å selge verdier. Jeg er meget sikker på at hvis de ikke klarer å snu skuta i sommer og de må kjøre ny emisjon til vinteren, så ser dette meget svart ut for alle som har belånt sine NAS aksjer, ink Kjos og familien hans.

Hvorfor tror du aksjene er belånt med kr 30 pr stk, hvis de har så mye verdier ved siden av? Er du helt sikker på at de verdiene ikke er låst opp med sikkerhet andre steder? Det er da ingen investorer som belåner verdiene sine, hvis de ikke må?? Trygve Hegnar sier at Kjos har blitt grisk og måtte belåne aksjene sine i et forsøk på å beholde kontrollen i selskapet. Hadde ikke Kjos belånt sine NAS aksjer, ville han hatt en langt lavere eierandel i NAS og andre investorer kunne tatt over kontrollen. Hva tror du om dette?

Hvem var med på å opprette det nye selskapet til Kise i oktober 2018? Har dere funnet ut hva han bruker selskapet til? Det ble opprettet når Kjos og Kise begynte å planlegge krise emisjonen. Ble selskapet opprettet for å minske egen risiko i en NAS emisjon og flytting av aksjer?

Nye Sneisungen AS Org nr 921 566 107
Registreringsdato: 17.10.2018
Styrets leder Bjørn Halvor Kise (f 1950)
Bransjer Finans, Investeringsselskaper
https://www.proff.no/selskap/nye-sneisungen-as/oslo/finans/IF8OCYJ0RSY/

"CC
10.04.2019 kl 11:15
Pantegjeld med sikkerhet i NAS aksjer var 894 mill. ultimo 2017 og da var virkelig verdi av aksjeposten på 1684 mill. gitt aksjekurs på 176........ Virkelig verdi av de samme aksjene nå er 360 mill. Etter dette har HBK kjøpt aksjer for 249 mill våren 2018 som i dag har en verdi på 61 mill samt deltatt i en nylige emisjon".
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 23:25 9194

Jeg tror det er lurt å være med nå uansett. Trist for de som drøyer for lenge når melding på melding i positiv retning dundrer i gang. Tallene kommer. Vær sikker!
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
15.05.2019 kl 23:36 9162

Dette er skribenter som de "seriøse" NAS skribentene IKKE har noe imot, hahahaha. Det er MYE VIKTIGERE Å STOPPE meg. Hvorfor det?? Er det mer tyngde i skriveriene mine? Det er minst 100 innlegg daglig som hyler og skriker om oppkjøp, rally og kursoppganger til både 50 og 100. Men de innleggene er bra, ikke sant?

Selv medgang supportere er ok, LooooL

lektor79
28.04.2019 kl 22:48
Rett ut i morgen.. Orker ikke dette mer.

lektor79
28.04.2019 kl 11:48
Et av de største problemene for alle flyselskapeneer at alle vil lastes med miljøavgifter og drivstoffavgifter. I tillegg skrikes det etter billige billetter. Tiden fram og de selskapene som overlever er de som skjønner økonomi, akkurat som Sissener faktisk mente Kjos ikke forstod.. Derfor i dass med NAS og at de ligger så langt etter.. Jeg skal ut og tør ikke dette mer. Tapte 300 000 på fredag....

lektor79
28.04.2019 kl 22:50
Alt for risikalbelt i NAS nå. Ut i morgen.

lektor79
27.04.2019 kl 21:07
Jeg tror ikke disse reisene for SAS redder økonomien til NAS. De må restrukturere totalt for å hente inn økonomien. Jeg skal ut!

lektor79
27.04.2019 kl 09:49
Jeg skal ut så lenge det er så turbulent. Kursen er ikke stabil på noen måte og selv jeg har gått driiitlei!
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Cirshi
16.05.2019 kl 00:05 9057

???
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 01:13 8931


"Bjørn Kjos har 699 millioner grunner til å få Norwegian-kursen opp. Bjørn Kjos sitt viktigste investeringsselskap har belånt Norwegian-aksjene med 30 kroner per aksje. Men det er ikke nødvendigvis Norwegian-sjefens smertegrense. Et ferskt referat kaster nytt lys over den finansielle situasjonen i selskapet"
Dette har Frodon skrevet, å gjerde setningen inn med hermetekn og henvise til en link, som ingen leser, spiller ingen rolle. Skrevet er skrevet, ferdig snakka.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 07:24 8775

Har jeg skrevet dette? ??? Du mener kanskje at e24 har skrevet dette, også har jeg klippet og limt det inn med link til artikkelen?

Her er enda en av de "seriøse" NAS'erne, feil feil info og fokus kun på en ting.

Er det ingen av dere aksjonærene i NAS som ønsker en objektiv diskusjon om selskapet og utviklingen...?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
16.05.2019 kl 08:23 8595

Sannhet og fakta er nok de fleste interessert i, men vet ikke helt om man finner den hos deg.

NAS ****BJØRN KJOS SELGER AKSJER****

Når den meldingen kommer, vil sannsynligvis NAS aksjen rase nedover. Finans_eliten har regnet seg frem til smertepunktet Kjos og familien må begynne å verdiene sine. Vil DU være NAS aksjonær når meldingen kommer? Er DU villig til å tape det meste av pengene dine på at det ikke skjer...?

Dette er et rent baise innlegg på lik linje med det hauserne spyr ut. Jeg har ikke noe mer sansen for de som hauser aksjer heller og har ved flere tilfeller kommet med tiltale til disse når de har kommet med ren løgn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 08:50 8546

Jeg er en av få på NAS trådene som har kommet med fakta. At vinklingen har vært negativ, er fordi det har nesten bare vært negative meldinger etter krise emisjonen. Da er spørsmålet fortsatt hvorfor går dere på de få som kommer med fakta, mens de som legger ut 100vis av søppel innlegg er helt ok...?

Er det ikke fakta et NAS aksjen vil rase hvis det kommer melding om at Kjos må selge aksjer i NAS....?!?!
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
16.05.2019 kl 12:04 8350

Er dette fakta?
NAS ****BJØRN KJOS SELGER AKSJER****
Når den meldingen kommer,

Er dette fakta?
- Bjørn Kjos tror neste emisjon kommer om 12 til 18 måneder
Ta det opp med Kjos, han som sa at de ikke trengte penger før om 12 til 18 måneder, nedtellingen har startet.


Er dette fakta?
NAS må ut med 15 milliarder til i 2019 i investeringer, de må refinansiere et obligasjonslån på 2,5 milliarder som forfaller i desember 2019.
Dette lånet har en effektiv rente på ca 18%. Vet du om noen andre norske børs selskap som betaler slike renter nå eller har gjort det før?

Din tolkning av fakta er ikke nødvendigvis det samme som fakta. Det gjelder oss alle og det er fult lovlig å komme med egne vurderinger og spekulasjoner rundt tilgjengelig fakta. Men da selger man det ikke inn som endelig fakta.

Du har helt rett i at det har vært vesentlig mer negative trigger etter emisjonen så sånn sett har jo dette vært et nirvana for din agenda.Når man da i tillegg selektivt plukker ut de mest tabloide sakene som kun belyser en side av saken og unnlater å ta med hele bildet så blir det ikke veldig faktabaserte innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 12:17 8317

Er det ikke fakta at NAS aksjen sannsynligvis vil rase nedover hvis det kommer melding om salg av Bjørn Kjos sine aksjer?

Er det ikke fakta at de belånte aksjene til Kjos er i reel fare for å bli solgt hvis kursen faller videre nedover...? Jeg synes det er helt utrolig at dere tørr å satse pengene deres på at dette ikke skjer, spesielt når emisjons faren har økt betraktelig etter Max problemene. Det finnes så vanvittig mange bedre selskap hvor risk/reward er mye bedre...

Er det ikke fakta at hvis du er tom for penger om 12 til 18 måneder, så må du fylle opp med frisk kapital?

Ja, jeg legger ut de viktige negative meldingene om NAS, for det er veldig få som legger ut dem. Hvorfor legger dere ikke ut alle nyhetene og diskuterer dem? Er det ikke bedre at du bruker tiden på hausse innleggene uten substans så de ikke ødelegger aksjen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 12:29 8273

Bjørn selger ikke. Norwegian er fortsatt hans hjertebarn.. Ferdig snakka..
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 12:30 8253

Selvfølgelig vil han ikke selge. Det er snakk om at han kanskje MÅ selge ???

Du skrev at du hadde tapt 300.000 i NAS i april, hvor mye er tapet på nå?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
16.05.2019 kl 13:04 8183

Ser du ikke selv den vesentlig forskjellen mellom hva du har skrevt tidligere og hvordan du beskriver det nå ??

«Hvis» har en ganske viktig betydning i en setning. Dette burde du lært på grunnskolen
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 15:47 8070

Spiller du dum nå eller...? Fordi jeg tror du er smartere enn dette ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 15:49 8054

Da ser det ut som smertegrensen til Kjos på hvor han må selge verdier kom frem. Da kom det plutselig rykter igjen, akkurat når Kjos trengte det. Tilfeldig igjen....?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:50 8034

Selvsagt ikke, greit med litt hjelp fra mediene
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:55 8007

Gøyalt at du måtte legge til det spørsmålstegnet i tittelen. Er liksom pussig at HO i det hele tatt tillater dette. Du presenterer en tråd som at Bjørn Kjos og HBK nå har begynt å selge aksjer, og inni selve tråden finner man demente spekulasjoner og halvsannheter.

Regner med du ikke tar mye for å bøye deg fremover :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
TomW
16.05.2019 kl 16:25 7906

Haha måtte endre tittel ja! Legg til noen hvis og om nå så er vi på et nivå vi kan leve med
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.05.2019 kl 16:43 7790

At folk kjøper på disse ryktene har de tapt på om og om igjen ;) De lærer heller ikke, da er det ikke rart de taper det meste av pengene sine ???
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 16:56 7708

Tjente steinhardt på de forrige ryktene ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Hugoil
19.05.2019 kl 12:14 7134

Dette er jo til å le av, frådon:
--
Frodon
15.05.2019 kl 23:16
2054
Jeg har stilt noen kritiske spørsmål rundt NAS og fått desperate innlegg fra de "seriøse" NAS skribentene over lengre tid. Men ingen av dem har satt seg inn i fakta, prøvd å finne ut av fakta eller spurt meg om jeg vet fakta. Er det ikke rart...? Har ikke aksjonærene i NAS på HO noen interesse av å finne ut fakta?
--
Jeg haR JO TATT MEG bryet med å sjekke dine påstander og funnet flere alvorlige feil i dine innlegg. Dette har jeg postet på tråden Verdiene i selskapet - en tråd du unngår å skrive på i arbeidet med å klikke opp din forferdelige tråd for kun gjentagelsens semre effekt. Enda flere feil vises jo nedenfor - og se selv hvordan du bare snur hodet bort fra det og fortsetter blindt monotont (det er ikke bare NAS som må tenke kvalitet, punktlighet, renomme - du også, eller er du kun opptatt av topplinjevekst? "påstandene sine, hahahahahaha" Bli voksen, det er slitsomt med for mange barn.):



Kanskje greit å ta vare på:
--
Frodon
16.05.2019 kl 08:50
1331
Jeg er en av få på NAS trådene som har kommet med fakta. At vinklingen har vært negativ, er fordi det har nesten bare vært negative meldinger etter krise emisjonen. Da er spørsmålet fortsatt hvorfor går dere på de få som kommer med fakta, mens de som legger ut 100vis av søppel innlegg er helt ok...?

Er det ikke fakta et NAS aksjen vil rase hvis det kommer melding om at Kjos må selge aksjer i NAS....?!?!
Svar
TomW
16.05.2019 kl 12:04
1145
Er dette fakta?
NAS ****BJØRN KJOS SELGER AKSJER****
Når den meldingen kommer,

Er dette fakta?
- Bjørn Kjos tror neste emisjon kommer om 12 til 18 måneder
Ta det opp med Kjos, han som sa at de ikke trengte penger før om 12 til 18 måneder, nedtellingen har startet.


Er dette fakta?
NAS må ut med 15 milliarder til i 2019 i investeringer, de må refinansiere et obligasjonslån på 2,5 milliarder som forfaller i desember 2019.
Dette lånet har en effektiv rente på ca 18%. Vet du om noen andre norske børs selskap som betaler slike renter nå eller har gjort det før?

Din tolkning av fakta er ikke nødvendigvis det samme som fakta. Det gjelder oss alle og det er fult lovlig å komme med egne vurderinger og spekulasjoner rundt tilgjengelig fakta. Men da selger man det ikke inn som endelig fakta.

Du har helt rett i at det har vært vesentlig mer negative trigger etter emisjonen så sånn sett har jo dette vært et nirvana for din agenda.Når man da i tillegg selektivt plukker ut de mest tabloide sakene som kun belyser en side av saken og unnlater å ta med hele bildet så blir det ikke veldig faktabaserte innlegg.
Redigert 16.05.2019 kl 16:28
Svar
Frodon
16.05.2019 kl 12:17
1113
Er det ikke fakta at NAS aksjen sannsynligvis vil rase nedover hvis det kommer melding om salg av Bjørn Kjos sine aksjer?

Er det ikke fakta at de belånte aksjene til Kjos er i reel fare for å bli solgt hvis kursen faller videre nedover...? Jeg synes det er helt utrolig at dere tørr å satse pengene deres på at dette ikke skjer, spesielt når emisjons faren har økt betraktelig etter Max problemene. Det finnes så vanvittig mange bedre selskap hvor risk/reward er mye bedre...

Er det ikke fakta at hvis du er tom for penger om 12 til 18 måneder, så må du fylle opp med frisk kapital?

Ja, jeg legger ut de viktige negative meldingene om NAS, for det er veldig få som legger ut dem. Hvorfor legger dere ikke ut alle nyhetene og diskuterer dem? Er det ikke bedre at du bruker tiden på hausse innleggene uten substans så de ikke ødelegger aksjen?
--
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2019 kl 12:41 7043

Ingen vet hva man prater om. Blir det ikke oppkjøp, detter det også kraftig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2019 kl 12:44 7021

Hugoil: IOX har også betalt 18 % rente i lang tid på sine lån, tror de var på 19 % en stund.
Så det er mange glade obligasjonseiere der også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2019 kl 12:44 7020

Har ikke sett denne beregningen, så bra!
Redigert 21.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare