DOF - Dobbel topp ned til kr 3,66

Frodon
DOF 15.05.2019 kl 23:22 23873

DOF ligger i en fallende trendkanal pÄ mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for Ä komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften. Aksjen ga salgssignal fra en dobbel-topp-formasjon ved bruddet ned gjennom stÞtten ved 4.31 kroner. Videre nedgang til 3.66 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har stÞtte ved cirka 3.10 kroner og motstand ved cirka 5.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer dÄrlig med topper og bunner i kursen. Dette bekrefter trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ pÄ mellomlang sikt.

Kurs i DOF (DOF) pÄ Oslo BÞrs
Siste Endring Endr% Kjþper Selger Åpning Hþy Lav Forrige Volum Verdi Handler
3.870 -0.040 -1.02% 3.87 3.88 3.950 3.950 3.845 3.910 285 170 1 105 370 124
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
hstray
27.05.2019 kl 19:27 6052

Visst man ser pÄ dagens bÞrskurs sÄ har aksjonÊrene allerde tapt ca 70% av bÞrsverdi fra emisjons tidspunkt i 2016. Er selvsagt klar over at ved en konkurs vil resterende 30% forsvinne og verdi vil vÊre null for aksjonÊrer. Kreditorene har imidlertid tapt ingenting, eller helt minimalt pÄ ca 20 mlliarders gjeld pt. Derav har kreditorene mest pÄ nÊrende tidspunkt Ä tape. SÄ forstÄr godt at de fleste kreditorene er stÞttende
RihmCap
27.05.2019 kl 20:43 5984

Velger Ä sitte rolig i bÄten. Har allerede tapt sÄpass mye de siste dagene, at man kan like sÄ godt sitte pÄ litt lengere.

Ellers har jeg fremdeles tro pÄ at Q2 vil vise gode tall for Dof. Ratene har holdt seg veldig bra fra februar til i dag, og utnyttelsesgraden av flÄten er god.
FinansdirektÞren i Dof sier ogsÄ at situasjonen er overreagert og hysterisk. At dof klarer Ä reforhandle ballonglÄnene har jeg derfor tro pÄ, mtp at markedet er i bedring, sÄ har kreditorene alt Ä tape pÄ Ä sette seg pÄ bakbenene.
Frodon
27.05.2019 kl 20:47 5998

Hvordan klarer dere Ä rote dere inn i disse "taper" aksjene? Er det hÞy risiko aksjer dere sÞker, ogsÄ har dere uflaks?
Frodon
27.05.2019 kl 20:50 5991

Det fÞrste jeg tenkte nÄr jeg leste at bankene sier nei til Ä hjelpe til og at de skal ut av offshore var, hvorfor skal bankene det? Venter de dÄrlige tider i offshore de neste 5-10 Ärene vs da bankene ga finansieringen sist? Har bankene tapt pÄ andre offshore selskaper, slik at bank styrene har bestemt at de skal ut fra bransjen for Ä begrense tapene? Hva er grunnen til at de ikke vil hjelpe til her?
Slettet bruker
27.05.2019 kl 23:11 6218

Tror lĂžsning er nĂŠrt forestĂ„ende og velger Ă„ sitte. DOF er ikke i brudd pt og satser pĂ„ at de ordner opp. Å ta tapet nĂ„ gjĂžr jeg bare ikke.
hstray
27.05.2019 kl 23:27 6257

Imorgen kommer Q1 tall fra Norges stÞrste offshore rederi Solstad. Selskapet har knapt betalt renter og avdrag pÄ sine lÄn i 2019 iht til avtale med banker og kreditorer. Solstad Þnsker Ä presse gjennom en restrukturering av balansen hvor gjeld skal kuttes betydelig. Flere aktÞrer pÄ innsiden har spÄdd ca 50% reduksjon av samlet gjeld. Dette betyr omfattende tap til alle kreditorer. Usikrede kreditorer vil avspises med smuler.

Kreditorene(de sikrede) med pant pant i skip og eiendeler stritter imot. Dette er store norske banker, Giek m flere. Nordea er stor innen finansiering av offshore skip. De usikrede kreditorene uten noen form for pant i skip og eiendeler som vil stÄ bak de sikrede kreditorene i kÞen stritter enda mye mer. Dof som har vÊrt flinkest gutt iklassen iht til Ä betjene gjeld opplever nÄ at Solstad fÄr store konkurransefortrinn iht til avtale mer bankene. Slippe Ä betale renter og avdrag pÄ store dele av flÄten gir store fordel til Solstad. Og alle kreditorer hÄper at markedet tar seg opp snart og de skal slippe Ä ta noen form for tap.
minsin
27.05.2019 kl 23:38 6282

Alle aksjer som faller enormt , er av en viss interesse... inkl dof , nas, nÄ seadrill etc etc... , ikke alltid jeg investerer i slike selskap .
Dof er jeg fortsatt litt usikker pÄ , mÄ lese meg frempÄ .
Er litt kortsiktig skeptisk til oljebrasjen for Þyeblikket - mulig fall pÄ oljeprisen i sommer 55-60 ?
Men igjen tross for hegding , sÄ er dette igjen positivt for diverse flyselskap
risiko og avkastning har ofte en sammenheng.

davan
27.05.2019 kl 23:58 6394

Er jo egentlig tragisk det hele, alle taper her. Alt har vert kjent hele tiden, gjeld, inntjening, utsiktene i forkant av Q1. Likevel ser det ut som det kommer som lyn fra klar himmel. Det ser ut som om at gjelda blir det store problemet for dof.
Hvordan kunne det gÄ sÄ galt nÄr sÄ mange viste alle fakta?
Frodon
28.05.2019 kl 00:04 6443

Kanskje fordi bank bransjen drar ned risikoen pga de nye eu direktivene....?
davan
28.05.2019 kl 00:21 6494

Er ikke forelsket i dof lenger, men skal sitte videre i tilfelle dette snur. Å ta et tap nĂ„ ville vĂŠre surt. HĂ„per pĂ„ en lĂžsning som gir aksjonĂŠrene noe tilbake. Har heldigvis dekning for tapet i nel, men vi fĂ„r vente pĂ„ Q2. MagefĂžlelsen sier at dette lĂžser seg pĂ„ litt sikt!
Redigert 28.05.2019 kl 00:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
drekkapilsen
28.05.2019 kl 08:47 6582

ja herregud, alt skal pumpes inn i NEL og Scatec solar, alle fond. Makan til bobler de grĂžnne aksjene blir. Blir nye Rec
AlanS
28.05.2019 kl 09:47 6503

NEL er ikke grÞnt. Det er noe fÄ land med vannkraft og sol. Andre plasser er det ikke noe bedre enn fosil om man tar med alle utslipp.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 11:46 6408


They lose the impatient while the management agrees that the price goes down! Unfortunately we got into a den of dirty necks and there are two options, sell at odds or average the price buying new shares in the fall so that when the management decides that it is time to collect benefits we could recover something for the lost time ... The price is absolutely ridiculous! It was ridiculous to 12, 8 and 5 Kr imaginence to 2.65 Kr, $ 0.33 is completely irrational .... But this happens because DOF lost almost all investors, they did their best and we still see the head of the company to give speeches of panic of his own company .... We were cheated, used and mocked, it was a shame to get carried away by the sector and the fundamentals and we did not realize that the management owns more than 50% of the shares.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 12:05 6372

How is a management capable of faking a bankruptcy while its units are operating all over the world and is one of the best compared to the competition? Only small investors have been forced to sell by the wild pressure of some broker while the management own every time more and more shares ... Do not you think it's very strange? The activity grows and three South American countries join where DOF already has operations! Guyana, Colombia and Argentina ... Brazil, its oldest customer also has a substantial increase in operations ....
drekkapilsen
28.05.2019 kl 14:02 6291

Merkelig hvis pgs klarer Ä plassere lÄn pÄ 6 milliarder mens DOF ikke klarer noen 100 millioner. Det er jo noe veldig merkelig med hele saken.
Frodon
28.05.2019 kl 15:50 6223

Hvis du fÞrst skal sitte hele veien ned, pass pÄ Ä ha kapital ledig hvis det kommer et tilbud om nye billige aksjer for eksisterende aksjonÊrer etter emisjonen. Da kanskje du fÄr inn deler av det tapte igjen

Kurs i DOF (DOF) pÄ Oslo BÞrs
Siste Endring Endr% Kjþper Selger Åpning
2.525 -0.275 -9.82% 2.52 2.56 2.800
HĂžy Lav Forrige Volum Verdi Handler
2.800 2.500 2.800 1 141 031 2 973 208 277
Frodon
28.05.2019 kl 22:47 6164

"Solstad Offshore skriver i rapporten at den finansielle situasjonen per nÄ ikke er bÊrekraftig, og at selskapets levedyktighet fremover er avhengig av en lÞsning.

https://aksjelive.e24.no/article/BRwOE9
Empire
29.05.2019 kl 07:22 6057

Man trenger hverken Ä vÊre norsk eller ekspert for Ä gjÞre det bedre enn deg damn. Da har Dof falt fra ca. 5 til ca. 2,5 siden 23.5.2019. Det er gode 50% ned det damn. Samme historien i Solstad, som du hauset blindt hele veien ned, mens nÄ har du solgt for lenge siden?

AngÄende shale sÄ er du fortsatt pÄ bÊrtur. Jeg ber deg sammenligne antall rigger og produksjon fra 2014 til i dag. Antall rigget er grovt sett halvert fra ca. 1500 til ca. 750 i perioden og antall bÞtter fra steget fra ca 8.3M til ca. 11M bÞtter. Du kan helt Êrlig ikke da si at at en nedgang i antall rigger fÞrer til en nedgang i produksjon?

Du forstÄr ikke sammenhengene. Det er som nÄr du sier at antall rigger pÄvirker ratene til offshore skip gjennom Þkt oljepris. Det er fÞrst og fremst antall bÄter som avgjÞr om ratene gÄr opp eller ned og markedet lider av overkapasitet. Det er ingen rigger i Permian som kan utgjÞre noe forskjell i det norske offshore markedet. Oljen som hentes opp er ogsÄ forskjellig, da olje ikke er olje.

Jeg skal slutte Ä mase om hvorfor damn tar 100% feil, men kjÊre forumvenner og uvenner, ikke ta rÄd fra en tÄpe. En tÄpe vil alltid vÊre en tÄpe, da den tror at den har rett.
Frodon
29.05.2019 kl 08:06 6041

Du vet investeringen din slo feil vei nÄr hele ledelsen blir sparket ??? Jeg kan ikke huske sist jeg sÄ det ? Dnb markets gikk ogsÄ ut Ä sa det kan bli betydelig nedgang pÄ bÞrsen nÄ. De brukte bruddpunkt 857,73 pÄ osebx
wannabe
29.05.2019 kl 08:27 6007

Blander du DOF og DDASA nÄ?
ksandal
29.05.2019 kl 09:12 5953

Noen som har noe fornuftig info om DOF idag? med 100.000 aksjer, er dette ikke gĂžy lengre....
drekkapilsen
29.05.2019 kl 09:16 5957

DOF liker ikke sÄnne dager med negativitet, selv om Hera fikk en liten jobb med 30.000 GBP. NÄ mÄ de komme med en avklaring skal det snu. Ellers detter det bare lenger og lenger.
Frodon
31.05.2019 kl 10:22 5829

NĂ„ som Oslo bĂžrs har utlĂžst et sterkt salgssignal via HS formasjonen, ser det ikke lovende ut for aksjer med hĂžy risiko, slik som DOF.

Kurs i DOF (DOF) pÄ Oslo BÞrs
2.250 -0.245 -9.82% 2.25 2.29 2.425 2.425 2.205 2.495 323 661 754 848 78
Slettet bruker
31.05.2019 kl 13:08 5748

MÄ fÄ en avklaring pÄ finansiering. Da vil kursen komme opp igjen
Om vi ser pÄ gjeldsgrafen til E24 oppstillingen sÄ ser vi jo at DOF betaler ned pÄ gjeld og at gjelden synker fra Är til Är og med mer enn 4 mrd siden 2015. Dette til tross for stÞrre nybyggprogram.
SOFF derimot Þker gjelden sin og den er nesten dobbelt sÄ hÞy som DOF sin gjeld.
Det er mye pga SOFF problemene at DOF er kommet i denne klemma.

Satser pÄ at det lÞser seg
ØrsteinStraitB
31.05.2019 kl 13:18 5741

Har prÞvd Ä vÊre fornuftig lenge, men har fÄtt kjeft hver gang. Det blir en emisjon her. 1 mrd aksjer pÄ 50 Þre. Da ser dere aldri totallet igjen...
kvirrevi
31.05.2019 kl 13:51 5712

Jeg er i samme bÄt som deg, og synes det som har skjedd er ganske underlig. Iom. at det er uklart hvilken vei dette gÄr tror jeg det er en god ide Ä ha en oppfatning om hva de ulike alternativene kan vÊre. Alternativene er slik jeg ser det.

1. DOF fÄr orden pÄ "de helt fÄ" fasilitetene som har gjort at DOF ikke har kommet pÄ plass. Hver og en av oss mÄ vurdere hva sannsynligheten for dette er, basert pÄ selskapets uttalelser og annen informasjon.

2. Det blir en fortrinnsrettsemisjon der dagens aksjonÊrer pÄ likefot med hovedaksjonÊren fÄr rett til Ä opprettholde sin eierandel gjennom Ä tegne seg for et antall aksjer som tilsvarer dagens eierandel. En stor oppside kan vÊre dersom DOF fÄr kreditorene/bankene med pÄ Ä slette deler av gjelden for Ä fÄ til en lÞsning, slik SOFF Äpenbart prÞver pÄ. Dette vet vi imidlertid ingenting om. Uansett vil det etter en emisjon vÊre store aksjonÊrverdier i DOF som en ved Ä delta i emisjonen har opprettholdt sine opprinnelige rettigheter til. Og igjen, for de som deltar i fortrinnsrettsemisjonen betyr det ingenting om hva emisjonskursen blir, 2 kr, 0,5 kr, 1 Þre, sjekk dette gjerne selv. Jeg var med i BWO emisjonen pÄ 10 Þre, og endte opp med Ä tjene flere hundre tusen kroner pÄ investeringen. Jeg kjÞpte noe pÄ 50 Þre og noe lavere, men fikk opprettholdt min eierandel ved Ä delta i emisjonen og dermed til de verdiene som lÄ i selskapet etter emisjonen, og de var betydelige. Jeg tror ikke det blir emisjon fordi DOF allerede har sagt at de har stÞtte hos de fleste kreditorene.

3. Andre lĂžsninger ser jeg ikke. DOF er inne i en periode med hĂžyere inntjening, nedbetaling av gjeld, gode fremtidsutsikter og ingen investeringer av stĂžrrelse.

Det skulle derfor i alle fall vÊre mulig Ä fÄ til en av de to ovennevnte lÞsningene for Ä opprettholde dagens aksjonÊrers verdier, der MÞgster sitter med akkurat de samme insentiver som oss. DOF har ogsÄ opptrÄdt redelig i alle tidligere situasjoner.
Redigert 31.05.2019 kl 13:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
hstray
01.06.2019 kl 15:00 5592

Da mÄ gjelden kuttes med 50% Solstad krever visstnok 50% avskrivning pÄ gjeld for gÄ inn me ny frisk egenkapital
hstray
01.06.2019 kl 15:17 5578

Blir det emisjon, sÄ mÄ betydelig med gjeld nedskrives av bankene. Det er nettopp det Solstad krever, og derfor forhandlingene blir kompliserte og tar lang tid. Det vil vÊre nyttelÞst av Dof Ä be om mer penger av aksjonÊrene for Ä innfri lÄn samtidig som oblasjons eiere og bankene med sikred gjeld ikke deltar. Dof og Solstad opererer i samme bransje og marked. Her mÄ likebehandlings prinsippet benyttes. Jeg har tro pÄ at muligens noen av lÄne fasilitene kan flyttes over til andre banker, da en ny emisjon vil kreve en full refinansiering og da mÄ alle delta. Det vil koste alle lÄntakere dyrt. De samme kreditorene har pÄgÄende forhandlinger med Solstad as we speak. Et utfall kan fort bli at DOF overtar drift pÄ flere skip hvor nordea avhenter sitt pant i Solstad.
joneug
01.06.2019 kl 16:17 5562

DOF's problem er at kreditorer med nÊrmest forfallstid ikke vil rullere kreditten og bli plassert bakerst i prioritetsrekkefÞlgen. Til det er kredittrisikoen tilsynelatende for stor. SOFF er insolvent, sÄ sammenligningen mellom SOFF og DOF er ikke helt treffende. Og, nei, det er ikke noe "likebehandlingsprinsipp" som gjÞr at en evt. lÞsning i selskap X mÄ bli lik som den i selskap Y. Kreditorene vurderer hvert tilfelle utelukkende ut fra hvordan de selv kommer best ut (tapsbegrensning). Gjeld vil ikke nedskrives, men gjÞres om til egenkapital. I alle fall sÄ lenge DOF fremdeles er solvent og going concern ikke tilsier annet. SÄ vidt jeg har forstÄtt er det DOF Subsea som har problemer med refinansiering.
hstray
01.06.2019 kl 16:47 5539

Tror du pÄ noen lÞsning i Solstad da? Alle er enig i at bankene har gitt lite i pÄgÄende refinansieringsrunder. Eierne i Solstad gÄr ikke inn med ny egenkapital fÞr bankene tar solide nedskrivninger pÄ lÄn. Og vil bankene det nÄr man ser bedring i markedet? . Jeg tror ikke dette. Kan ogsÄ tenkes at noen av silioene, eks deepsea blir forlatt av Solstad konsernet.

Hvor har du informasjon iht til at det er Dof subsea som sliter?
Der var Dof inne med en milliard for halvane Är siden, og endel lÄneforfall ble skyvt pÄ.
joneug
01.06.2019 kl 17:49 5540

En lÞsning i SOFF blir det definitivt, men til gunst for hvem er et annet spÞrsmÄl. Jeg kjÞper meg i alle fall ikke inn i et insolvent selskap med 1,5 mrd i negativ egenkapital priset til 300 mill. De driver for kreditors regning.
Ja, det er i Subsea enkelte kreditorer ikke vil skyve pÄ forfall og man derfor risikerer Ä ikke kunne betale ved forfall / betale med et nÞdskrik men komme i brudd med covenants. I alle fall slik jeg har tolket uttalelsene i rapporter jeg har lest. Ikke sÄ nÞye egentlig, for det er nok garantier pÄ tvers av selskap i eierstrukturen.
hstray
01.06.2019 kl 18:07 5580

Ok, trodde at Sof subsea fikk flyttet pÄ alle lÄneforfall ved sist refinansiering.

https://e24.no/boers-og-finans/dof/dof-rigger-seg-for-svakt-marked-til-2022/24197922

Tror du at noen av kreditorene velger Ă„ ta ut pant, dvs skip fra Solstad? Nordea tok ut 2 skip fra oLymic ved sist refinansiering. De driftes idag av Dof
joneug
01.06.2019 kl 18:33 5557

Tja, hva kreditorene i SOFF velger Ä gjÞre aner jeg ikke. BÄde RÞkke og JF har interesser i selskapet, bÄde gjennom EK og andre selskaper. Og driftsorganisasjonen i SOFF og forholdet til RÞkkes selskaper har en verdi for kreditorene. Den gÄr tapt om de sikrede kreditorene tiltrer pantet og lar SOFF gÄ konkurs. Vil anta man lander pÄ en DDASA-lignende lÞsning, men hvor organisasjonen til SOFF beholdes; aka. kreditorene tar over driften av selskapet. Enten det, eller en gjelds- og rentekonvertering med tilhÞrende emisjon og spleis i forholdet 10.000:1. Uansett lÞsning er aksjen verdt 0.01 kr for dagens aksjonÊrer.
Frodon
03.06.2019 kl 21:06 5335

Fra Investtech:

"DOF ligger i en fallende trendkanal pÄ mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for Ä komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften. Aksjen har gitt salgssignal fra glidende snitt-indikatoren, og signaliserer dermed videre nedgang. Aksjen har motstand ved cirka 3.10 kroner. Volumet har tidligere vÊrt lavt rundt kurstopper og hÞyt rundt kursbunner. Volumbalansen er ogsÄ negativ, noe som bekrefter trendbildet. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt pÄ kort sikt. Investorer har stadig gÄtt ned i pris for Ä fÄ solgt aksjen, noe som indikerer Þkende pessimisme og at kursen skal fortsette ned. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ pÄ mellomlang sikt"

Kurs i DOF (DOF) pÄ Oslo BÞrs
Siste Endring Endr% Kjþper Selger Åpning Hþy Lav Forrige Volum Verdi Handler
2.305 -0.045 -1.91% 2.30 2.35 2.310 2.345 2.230 2.350 254 692 585 418 80
Frodon
24.09.2019 kl 23:05 4624

HĂ„per dere fikk solgt dere ut av DOF?

DOF (DOF)
-10,19%
Kr 1,32
Redigert 24.09.2019 kl 23:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.09.2019 kl 23:15 4609

Frodon, husker en anbefalte meg DOF 14 kr, tilbake i 2013-2014 ish. Da krÞp den nedover fra 33 kr, og mange tenkte en halvvering, det er nÄ man skal kjÞpe.

Etter det har den bare gÄtt til helvete deluxe. Spleis, og sikkert andre ting ogsÄ. Men hva tilsvarer dagens kurs, kursen tilbake til det jeg nevner over? Kan umulig vÊre snakk om mange Þrene om man korrigerer for emisjon og spleis ?

SS
Slettet bruker
24.09.2019 kl 23:42 4597

Fant det, sommeren 2014 stod DOF omregnet pÄ dagens kurs i 245 kr.
NĂ„ vel en krone.

Du hendelse altsÄ,,,,,, enda jeg har advart mot denne i mange Är nÄ.

SS
tesch
25.09.2019 kl 13:47 4437


Jamen er ikke Frodon inne her ogsÄ . Hva med Hammers ?

Skipssjefen og Fru Blom er inne pÄ DOF ogsÄ med intelligente kommentarer
Frodon
25.09.2019 kl 16:45 4318

Det er helt vanvittig!! Gratulere med enda en fulltreffer đŸ’ȘđŸ€©