DOF - Dobbel topp ned til kr 3,66

Frodon
DOF 15.05.2019 kl 23:22 23780

DOF ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for å komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften. Aksjen ga salgssignal fra en dobbel-topp-formasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 4.31 kroner. Videre nedgang til 3.66 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 3.10 kroner og motstand ved cirka 5.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer dårlig med topper og bunner i kursen. Dette bekrefter trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.

Kurs i DOF (DOF) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
3.870 -0.040 -1.02% 3.87 3.88 3.950 3.950 3.845 3.910 285 170 1 105 370 124
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
13.11.2022 kl 09:47 2868

Det at du har behov for å presisere på alle tråder at det ble seier på fredag, kommer det av at du er usikker på om det egentlig ble seier for aksjonærene? Det er jo en måte å overbevise seg selv på. Jeg tenker det at kreditorene ble veldig fornøyd med resultatet vertfall siden de nå får enda større eierandel og dagens aksjonærer får mindre enn det de ble tilbudt.

Osvaldsen
Slettet bruker
13.11.2022 kl 00:28 3092

Kanskje du skal lese den faktiske børsmeldingen og ikke protokollen? Aksjonærene har nettopp vunnet en super seier, velkommen etter.
Frodon
22.06.2022 kl 10:10 3574

Ja, men i DOF caset ble aksjonærene som valgte å sitte hele veien, totalt utvannet og de har tapt det meste av pengene sine. De får igjen penger på skatten da, men det ville de også gjort ved en konkurs ;)

"Upon completion of the Restructuring, the existing shares in DOF shall represent 4% of the issued shares in DOF"

Å kjøpe DOF aksjer idag vs i 2019 er en helt annen fortelling. Men jeg hadde holdt fingrene langt unna, selv om det sikkert er raske penger å tjene med suksess full trading ;)
Slettet bruker
22.06.2022 kl 09:45 3481

Ganske stor forskjell på utvanning og konkurs, Ved konkurs er dine aksjer nullverdt. Ved utvanning blir dine aksjer i første omgang mindre verdt, overtid vil de øke på grunn av økt markedsverdi. La si du har 100.000 aksjer i DOF i dag som du kjøpte for 2 kr. Etter oktober når alt er ferdig blir dine aksjer verdig 1 kr pr. aksje på grunn av dobling av aksjer totalt i selvskapet. Kursen er markedsverdi delt på aksjer. Økt markedsverdig la si 10 kr (som er realitisk ) vil dine aksjer være verdt 5 tilsvarende i dag. Det skal også settes en emisjonskurs. Du mister din posisjon i prosent i selskapet (4%) men du beholder antall Askjer du har med mindre du selger.
Redigert 22.06.2022 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.06.2022 kl 09:31 3622

Helt sykt at det tok så lang tid å finne en løsning på dette, jobbet med det siden Q2 2019

"the "DOFSUB Group") have approximately NOK 18.7 billion in debt. Given lack of ability to repay or refinance this amount, a restructuring is required. The
Group has since Q2 2019 worked on finding a long-term refinancing solution with all stakeholders, including shareholders, banks, and bondholders, with a
structure that is aligned with the market environment. The Group's large number of creditors together with the complex financing structure have resulted in
significant time and efforts taken to reach a consensual agreement"

https://newsweb.oslobors.no/message/565518
hstray
25.09.2019 kl 19:15 4901

Truffet godt i begge aksjene med riktig kjøp og salg.
Forøvrig spurte jeg ikke deg Frodon om veddemål. Men du klarte vel ikke la vær å svare. Ha en forsatt fin kveld på Hegnar forum
Frodon
25.09.2019 kl 18:21 4926

Er du ned 60-70% både i NAS og DOF? Er det noen aksjer du treffer i?

Hva er forskjellen på konkurs og total utvanning av aksjonærene, for deg som er aksjonær...?
hstray
25.09.2019 kl 17:54 4887

Skal vi vedde en god flaske vin 🍷 på Dof ASA går konkurs eller ikke skipssjefen? Fra dags dato og ett år frem i tid.?
Du tror på konkurs. Jeg tror på ikke konkurs. Ok?
Slettet bruker
25.09.2019 kl 17:18 4859

Takk Frodon!

Intelligent? Veldig inteligent å anbefale salg 245 ish. Vel en krone nå, og etter V2 av restrukturering så er det vel bare noen ører igjen av dagens kurs.
Om den ikke går konk da, det utelukker ikke jeg !

SS
Frodon
25.09.2019 kl 16:45 4288

Det er helt vanvittig!! Gratulere med enda en fulltreffer 💪🤩
tesch
25.09.2019 kl 13:47 4407


Jamen er ikke Frodon inne her også . Hva med Hammers ?

Skipssjefen og Fru Blom er inne på DOF også med intelligente kommentarer
Slettet bruker
24.09.2019 kl 23:42 4567

Fant det, sommeren 2014 stod DOF omregnet på dagens kurs i 245 kr.
Nå vel en krone.

Du hendelse altså,,,,,, enda jeg har advart mot denne i mange år nå.

SS
Slettet bruker
24.09.2019 kl 23:15 4579

Frodon, husker en anbefalte meg DOF 14 kr, tilbake i 2013-2014 ish. Da krøp den nedover fra 33 kr, og mange tenkte en halvvering, det er nå man skal kjøpe.

Etter det har den bare gått til helvete deluxe. Spleis, og sikkert andre ting også. Men hva tilsvarer dagens kurs, kursen tilbake til det jeg nevner over? Kan umulig være snakk om mange ørene om man korrigerer for emisjon og spleis ?

SS
Frodon
24.09.2019 kl 23:05 4594

Håper dere fikk solgt dere ut av DOF?

DOF (DOF)
-10,19%
Kr 1,32
Redigert 24.09.2019 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Frodon
03.06.2019 kl 21:06 5305

Fra Investtech:

"DOF ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for å komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften. Aksjen har gitt salgssignal fra glidende snitt-indikatoren, og signaliserer dermed videre nedgang. Aksjen har motstand ved cirka 3.10 kroner. Volumet har tidligere vært lavt rundt kurstopper og høyt rundt kursbunner. Volumbalansen er også negativ, noe som bekrefter trendbildet. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt"

Kurs i DOF (DOF) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
2.305 -0.045 -1.91% 2.30 2.35 2.310 2.345 2.230 2.350 254 692 585 418 80
joneug
01.06.2019 kl 18:33 5527

Tja, hva kreditorene i SOFF velger å gjøre aner jeg ikke. Både Røkke og JF har interesser i selskapet, både gjennom EK og andre selskaper. Og driftsorganisasjonen i SOFF og forholdet til Røkkes selskaper har en verdi for kreditorene. Den går tapt om de sikrede kreditorene tiltrer pantet og lar SOFF gå konkurs. Vil anta man lander på en DDASA-lignende løsning, men hvor organisasjonen til SOFF beholdes; aka. kreditorene tar over driften av selskapet. Enten det, eller en gjelds- og rentekonvertering med tilhørende emisjon og spleis i forholdet 10.000:1. Uansett løsning er aksjen verdt 0.01 kr for dagens aksjonærer.
hstray
01.06.2019 kl 18:07 5550

Ok, trodde at Sof subsea fikk flyttet på alle låneforfall ved sist refinansiering.

https://e24.no/boers-og-finans/dof/dof-rigger-seg-for-svakt-marked-til-2022/24197922

Tror du at noen av kreditorene velger å ta ut pant, dvs skip fra Solstad? Nordea tok ut 2 skip fra oLymic ved sist refinansiering. De driftes idag av Dof
joneug
01.06.2019 kl 17:49 5510

En løsning i SOFF blir det definitivt, men til gunst for hvem er et annet spørsmål. Jeg kjøper meg i alle fall ikke inn i et insolvent selskap med 1,5 mrd i negativ egenkapital priset til 300 mill. De driver for kreditors regning.
Ja, det er i Subsea enkelte kreditorer ikke vil skyve på forfall og man derfor risikerer å ikke kunne betale ved forfall / betale med et nødskrik men komme i brudd med covenants. I alle fall slik jeg har tolket uttalelsene i rapporter jeg har lest. Ikke så nøye egentlig, for det er nok garantier på tvers av selskap i eierstrukturen.
hstray
01.06.2019 kl 16:47 5509

Tror du på noen løsning i Solstad da? Alle er enig i at bankene har gitt lite i pågående refinansieringsrunder. Eierne i Solstad går ikke inn med ny egenkapital før bankene tar solide nedskrivninger på lån. Og vil bankene det når man ser bedring i markedet? . Jeg tror ikke dette. Kan også tenkes at noen av silioene, eks deepsea blir forlatt av Solstad konsernet.

Hvor har du informasjon iht til at det er Dof subsea som sliter?
Der var Dof inne med en milliard for halvane år siden, og endel låneforfall ble skyvt på.
joneug
01.06.2019 kl 16:17 5532

DOF's problem er at kreditorer med nærmest forfallstid ikke vil rullere kreditten og bli plassert bakerst i prioritetsrekkefølgen. Til det er kredittrisikoen tilsynelatende for stor. SOFF er insolvent, så sammenligningen mellom SOFF og DOF er ikke helt treffende. Og, nei, det er ikke noe "likebehandlingsprinsipp" som gjør at en evt. løsning i selskap X må bli lik som den i selskap Y. Kreditorene vurderer hvert tilfelle utelukkende ut fra hvordan de selv kommer best ut (tapsbegrensning). Gjeld vil ikke nedskrives, men gjøres om til egenkapital. I alle fall så lenge DOF fremdeles er solvent og going concern ikke tilsier annet. Så vidt jeg har forstått er det DOF Subsea som har problemer med refinansiering.
hstray
01.06.2019 kl 15:17 5548

Blir det emisjon, så må betydelig med gjeld nedskrives av bankene. Det er nettopp det Solstad krever, og derfor forhandlingene blir kompliserte og tar lang tid. Det vil være nytteløst av Dof å be om mer penger av aksjonærene for å innfri lån samtidig som oblasjons eiere og bankene med sikred gjeld ikke deltar. Dof og Solstad opererer i samme bransje og marked. Her må likebehandlings prinsippet benyttes. Jeg har tro på at muligens noen av låne fasilitene kan flyttes over til andre banker, da en ny emisjon vil kreve en full refinansiering og da må alle delta. Det vil koste alle låntakere dyrt. De samme kreditorene har pågående forhandlinger med Solstad as we speak. Et utfall kan fort bli at DOF overtar drift på flere skip hvor nordea avhenter sitt pant i Solstad.
hstray
01.06.2019 kl 15:00 5562

Da må gjelden kuttes med 50% Solstad krever visstnok 50% avskrivning på gjeld for gå inn me ny frisk egenkapital
kvirrevi
31.05.2019 kl 13:51 5682

Jeg er i samme båt som deg, og synes det som har skjedd er ganske underlig. Iom. at det er uklart hvilken vei dette går tror jeg det er en god ide å ha en oppfatning om hva de ulike alternativene kan være. Alternativene er slik jeg ser det.

1. DOF får orden på "de helt få" fasilitetene som har gjort at DOF ikke har kommet på plass. Hver og en av oss må vurdere hva sannsynligheten for dette er, basert på selskapets uttalelser og annen informasjon.

2. Det blir en fortrinnsrettsemisjon der dagens aksjonærer på likefot med hovedaksjonæren får rett til å opprettholde sin eierandel gjennom å tegne seg for et antall aksjer som tilsvarer dagens eierandel. En stor oppside kan være dersom DOF får kreditorene/bankene med på å slette deler av gjelden for å få til en løsning, slik SOFF åpenbart prøver på. Dette vet vi imidlertid ingenting om. Uansett vil det etter en emisjon være store aksjonærverdier i DOF som en ved å delta i emisjonen har opprettholdt sine opprinnelige rettigheter til. Og igjen, for de som deltar i fortrinnsrettsemisjonen betyr det ingenting om hva emisjonskursen blir, 2 kr, 0,5 kr, 1 øre, sjekk dette gjerne selv. Jeg var med i BWO emisjonen på 10 øre, og endte opp med å tjene flere hundre tusen kroner på investeringen. Jeg kjøpte noe på 50 øre og noe lavere, men fikk opprettholdt min eierandel ved å delta i emisjonen og dermed til de verdiene som lå i selskapet etter emisjonen, og de var betydelige. Jeg tror ikke det blir emisjon fordi DOF allerede har sagt at de har støtte hos de fleste kreditorene.

3. Andre løsninger ser jeg ikke. DOF er inne i en periode med høyere inntjening, nedbetaling av gjeld, gode fremtidsutsikter og ingen investeringer av størrelse.

Det skulle derfor i alle fall være mulig å få til en av de to ovennevnte løsningene for å opprettholde dagens aksjonærers verdier, der Møgster sitter med akkurat de samme insentiver som oss. DOF har også opptrådt redelig i alle tidligere situasjoner.
Redigert 31.05.2019 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
31.05.2019 kl 13:18 5711

Har prøvd å være fornuftig lenge, men har fått kjeft hver gang. Det blir en emisjon her. 1 mrd aksjer på 50 øre. Da ser dere aldri totallet igjen...
Slettet bruker
31.05.2019 kl 13:08 5718

Må få en avklaring på finansiering. Da vil kursen komme opp igjen
Om vi ser på gjeldsgrafen til E24 oppstillingen så ser vi jo at DOF betaler ned på gjeld og at gjelden synker fra år til år og med mer enn 4 mrd siden 2015. Dette til tross for større nybyggprogram.
SOFF derimot øker gjelden sin og den er nesten dobbelt så høy som DOF sin gjeld.
Det er mye pga SOFF problemene at DOF er kommet i denne klemma.

Satser på at det løser seg
Frodon
31.05.2019 kl 10:22 5799

Nå som Oslo børs har utløst et sterkt salgssignal via HS formasjonen, ser det ikke lovende ut for aksjer med høy risiko, slik som DOF.

Kurs i DOF (DOF) på Oslo Børs
2.250 -0.245 -9.82% 2.25 2.29 2.425 2.425 2.205 2.495 323 661 754 848 78
drekkapilsen
29.05.2019 kl 09:16 5927

DOF liker ikke sånne dager med negativitet, selv om Hera fikk en liten jobb med 30.000 GBP. Nå må de komme med en avklaring skal det snu. Ellers detter det bare lenger og lenger.
ksandal
29.05.2019 kl 09:12 5923

Noen som har noe fornuftig info om DOF idag? med 100.000 aksjer, er dette ikke gøy lengre....
Frodon
29.05.2019 kl 08:06 6011

Du vet investeringen din slo feil vei når hele ledelsen blir sparket ??? Jeg kan ikke huske sist jeg så det ? Dnb markets gikk også ut å sa det kan bli betydelig nedgang på børsen nå. De brukte bruddpunkt 857,73 på osebx
Empire
29.05.2019 kl 07:22 6027

Man trenger hverken å være norsk eller ekspert for å gjøre det bedre enn deg damn. Da har Dof falt fra ca. 5 til ca. 2,5 siden 23.5.2019. Det er gode 50% ned det damn. Samme historien i Solstad, som du hauset blindt hele veien ned, mens nå har du solgt for lenge siden?

Angående shale så er du fortsatt på bærtur. Jeg ber deg sammenligne antall rigger og produksjon fra 2014 til i dag. Antall rigget er grovt sett halvert fra ca. 1500 til ca. 750 i perioden og antall bøtter fra steget fra ca 8.3M til ca. 11M bøtter. Du kan helt ærlig ikke da si at at en nedgang i antall rigger fører til en nedgang i produksjon?

Du forstår ikke sammenhengene. Det er som når du sier at antall rigger påvirker ratene til offshore skip gjennom økt oljepris. Det er først og fremst antall båter som avgjør om ratene går opp eller ned og markedet lider av overkapasitet. Det er ingen rigger i Permian som kan utgjøre noe forskjell i det norske offshore markedet. Oljen som hentes opp er også forskjellig, da olje ikke er olje.

Jeg skal slutte å mase om hvorfor damn tar 100% feil, men kjære forumvenner og uvenner, ikke ta råd fra en tåpe. En tåpe vil alltid være en tåpe, da den tror at den har rett.
Frodon
28.05.2019 kl 22:47 6134

"Solstad Offshore skriver i rapporten at den finansielle situasjonen per nå ikke er bærekraftig, og at selskapets levedyktighet fremover er avhengig av en løsning.

https://aksjelive.e24.no/article/BRwOE9
Frodon
28.05.2019 kl 15:50 6193

Hvis du først skal sitte hele veien ned, pass på å ha kapital ledig hvis det kommer et tilbud om nye billige aksjer for eksisterende aksjonærer etter emisjonen. Da kanskje du får inn deler av det tapte igjen

Kurs i DOF (DOF) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning
2.525 -0.275 -9.82% 2.52 2.56 2.800
Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
2.800 2.500 2.800 1 141 031 2 973 208 277
drekkapilsen
28.05.2019 kl 14:02 6261

Merkelig hvis pgs klarer å plassere lån på 6 milliarder mens DOF ikke klarer noen 100 millioner. Det er jo noe veldig merkelig med hele saken.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 12:05 6342

How is a management capable of faking a bankruptcy while its units are operating all over the world and is one of the best compared to the competition? Only small investors have been forced to sell by the wild pressure of some broker while the management own every time more and more shares ... Do not you think it's very strange? The activity grows and three South American countries join where DOF already has operations! Guyana, Colombia and Argentina ... Brazil, its oldest customer also has a substantial increase in operations ....
Slettet bruker
28.05.2019 kl 11:46 6378


They lose the impatient while the management agrees that the price goes down! Unfortunately we got into a den of dirty necks and there are two options, sell at odds or average the price buying new shares in the fall so that when the management decides that it is time to collect benefits we could recover something for the lost time ... The price is absolutely ridiculous! It was ridiculous to 12, 8 and 5 Kr imaginence to 2.65 Kr, $ 0.33 is completely irrational .... But this happens because DOF lost almost all investors, they did their best and we still see the head of the company to give speeches of panic of his own company .... We were cheated, used and mocked, it was a shame to get carried away by the sector and the fundamentals and we did not realize that the management owns more than 50% of the shares.
AlanS
28.05.2019 kl 09:47 6473

NEL er ikke grønt. Det er noe få land med vannkraft og sol. Andre plasser er det ikke noe bedre enn fosil om man tar med alle utslipp.
drekkapilsen
28.05.2019 kl 08:47 6552

ja herregud, alt skal pumpes inn i NEL og Scatec solar, alle fond. Makan til bobler de grønne aksjene blir. Blir nye Rec