Slettet bruker
22.05.2019 kl 03:51 613

lol

sotah du synes som meg at det er gøy og er klar for mer sjamani.
før trodde jeg du bare ville ha mer islam.
det er norske kristne du har fått nok av.
Selv om de bare er nesten ingen igjen utenom Knut Harry Hareide (AP SV Krf Islam) og Kjell Arild Bondevik (Fred Krf FN ViP). De er skikkelig typisk norsk å være sosialist kristne fra Gro-leksa da i Norge men vi er litt lei, det er jeg så enig i.
ladaen7,30
16.05.2019 kl 13:05 672

Det er jo tydelig at de kan gå bare lengre og lengre uten at noen reagerer noe særlig.
I tidligere tider var det vel lite med politikk og forretninger blant de kongelige, men nå er dette helt vanlig særlig blant de yngre.
Dette med sammenblandingen av kongelig, politikk og forretninger har vært oppe en rekke ganger.
Prinsessen som bruker tittelen sin i forretninger og trompen som feks solgte aksjer under "hemmelig navn", så hemmelig at Yaratoppene eller offentligheten ikke visste om bindingen.



https://www.dagbladet.no/kultur/kronprins-haakon-solgte-yara-aksjer/67558335
Redigert 22.05.2019 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
16.05.2019 kl 12:34 684

Du har et poeng der, dette må vel kunne diskuteres på en objektiv måte, om hvor langt de kongelige kan kunne gå.

Redigert 16.05.2019 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
Sotah
16.05.2019 kl 11:16 695

Jeg og slenget mitt ser bare humoren i at kongefamilien får et litt multikulturelt innslag, convert. Spesielt opptatt av glitter og glam er jeg ikke, og jeg kan leve både med og uten et kongehus. At bibelbeltet plutselig blånekter for at folk kan stå opp fra de døde og drive litt healing og utføre mirakler dann og vann er også litt fornøyelig.
Redigert 16.05.2019 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
16.05.2019 kl 10:36 703

Idiotisk sammenlikning. Kongen er offentlig rolle, han får dekket sine utgifter mot jobben han gjør som konge.
Prinsess Martha får ingen penger fra Norge AS. Hun må jobbe. Og hun er født prinsesse, ingen bygger etternavnet sitt fordi noen synes de bør gjøre det.
Daniel_K
16.05.2019 kl 10:34 704

Forstår ikke det gnaget om "bruker prinsessetittel til å tjene penger".

Hun må jo jobbe og tjene til livetsopphold. Og hun er født prinsesse, hvorfor skal hu si fra seg det? Fordi noen tilfeldig mener det?

Hva hadde vært forskjellen om det ikke stå prinsesse bak navnet? Alle vet jo at hun er prinsesse uansett. Idiotisk hele diskusjonen
ladaen7,30
16.05.2019 kl 09:39 724

Så kanskje vi får se "kong Haralds bilforretning" snart utenfor slottet :-)) Da er det vel gangbart det også?
Man kan vel like gjerne oppløse hele fanteriet og la dem leve på egne inntekter.
Fjordgubben
16.05.2019 kl 09:35 731

Et interessant spørsmål dette, uansett er det vel ikke vanlig at prinsesser og prinser bruker sin tittel for å tjene penger, vel vi har jo f.eks Kong Oscar sardiner og Kong Haakon konfekt så nå ble jeg usikker. Vel går ut fra at de kongelige ikke akkurat forer lommene med inntektene fra disse produktene.

Redigert 16.05.2019 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
convert
16.05.2019 kl 09:23 737

Sotah og slenget har plutselig blitt royalister, og forsvarer de kongelige - nå også med egne tråder på HO. Tidligere foreslo de (SV) jo jevnlig å avvikle hele kongehuset. I hver eneste stortingsperiode, faktisk. Men nå som prinsessen har fått seg en negroid sjaman som gemal, stiller ting seg annerledes. Moro. Tenk hvor royalistisk de hadde blitt hvis prinsessen hadde kommet trekkende med en ekte muslim.
kokkohill
16.05.2019 kl 09:16 743

Dattera til kongen vil hun alltid være , prinsesse bør hun frasi seg. Så må hun tjene så mye penger hun vil på naive søkende...
Sotah
16.05.2019 kl 09:13 745

Hun fikk tyn fordi hun fikk apanasje i sin tid og frasa seg den. Når hun tjener penger blir det gæærn´t det også. Dama kan ikke vinne. Men hun kommer til å bli søkkrik uansett hva hun velger å gjøre. Male nonfigurativ kunst, åpne ballettskole, musikkskole, blogge, skrive bøker om hester, hunder, katter, filmer eller indokinesiske matretter, you name it. Media fråtser i kongefamilien, titler eller ikke.
ladaen7,30
16.05.2019 kl 09:05 750

Syns du det er greit at hun bruker tittelen i jaget etter å tjene penger altså?