Hadia Tajik mister makt

ladaen7,30
16.05.2019 kl 09:10 792

Aps nestleder mister makt som følge av striden med Trond Giske og avsløringen om forholdet til tidligere journalist i Dagens Næringsliv, Kristian Skard.

I 2017 var hun Norges 13. mektigste kvinne
I 2018 var hun Norges 35. mektigste kvinne
I 2019 er hun Norges 85. mektigste kvinne
Slik begrunner Kapital Tajiks voldsomme fall på listen:
«Hun var regnet som partiets kronprinsesse, men etter lederstriden med Trond Giske – og avsløringene om at hun hadde et forhold til Dagens Næringsliv-journalisten Kristian Skard som førte de kritiske #MeToo-sakene mot Giske i pennen, er det lite trolig at hun noen gang vil innta tronen som Ap-leder.



https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/05/15/195578029/hadia-tajik-mister-makt-raser-pa-kapitals-liste-over-norges-mektigste-kvinner





Ja, noen ganger så biter man seg selv i ræ.....:-)) Det politiske spillet kan noen ganger slå tilbake tydeligvis.
atnorhe
16.05.2019 kl 09:37 780

Det hadde fungert fint i feks Pakistan og andre korrupte jalla-land der noen få familiedynastier bytter på makten seg i mellom, og det er kamp innad om lederposisjoner. I Norge kan hele befolkningen lese og skrive, og om ikke makten selv spiller med åpne kort, er det heldigvis så små forhold, at slike ting blir synlig.

Hvorfor en Pakistansk jente skal kvoteres til topps i et statsbærende parti i Norge, kan virke merkelig, men det lar seg forklare, og forklaringen er makt til kvoteringsmafian på venstresiden.
Daniel_K
16.05.2019 kl 10:39 763

"Norge kan hele befolkningen lese og skrive"

Ja, mange kan lese og skrive men det stopper der. Bare å se på menigheten her på forumet det.

Skjønner ikke kritikken mot Hadia når det gjelde Giske-saken. Hva galt gjorde hun der??
ladaen7,30
16.05.2019 kl 10:59 754

Skjønner ikke kritikken mot Hadia når det gjelde Giske-saken





Det er da tydeligvis mange andre som gjør det da :-))
SCK
16.05.2019 kl 11:10 751

Dersom Tajik mister "makt" fordi partiet tar avstand fra henne grunnet hennes støtte ovenfor kvinnene som ble utsatt for Giskes tvilsomme tilnærminger, ja da må man spørre seg om det er Tajik det er noe galt med - eller partiet.

Slik i hvert fall undertegnede har opplevd Tajik gjennom endel år så er det ganske innlysende hva hun ikke angrer på.

Å trekke inn Skard som liksom den eneste som skulle dekke Giskesaken så er dette regelrett tullball.
Den ble bredt dekket - for å si det mildt.

Men jeg kan være enig i at å stå opp for muslimske jenter som opplever sosial kontroll, eller kvinner som blir utsatt for menn som ikke har respekt for kvinner, da spesielt i fylla, ikke alltid er en vinnersak.

Dette vet nok Tajik, derfor setter jeg trygt noen shilling på at det føles viktigere for henne å gjøre det som kjennes rett enn å hige etter posisjoner.

Hun er heller ikke ufeilbarlig - hun klarer å stille til debatt i NRK uten på forhånd å ta nødvendig research i sak hun skal debattere.
Det gjør ikke henne til et dårlig menneske.
Tvert om.
ladaen7,30
16.05.2019 kl 11:16 747

Dette vet nok Tajik, derfor setter jeg trygt noen shilling på at det føles viktigere for henne å gjøre det som kjennes rett enn å hige etter posisjoner.



En politiker som ikke higer etter posisjoner hadde vel endt opp i et lokallag skulle man tro.
SCK
16.05.2019 kl 12:08 738

Det vet jeg nå ikke, Ladaen.
Men noen (som Tajik) er av en sådan kvalitet at ens egen samvittighet og integritet går foran posisjoner.
Vi er ikke vant med slikt her på berget kanskje.

Derfor tror jeg hennes fall på rankingstigen anser hun høyst levelige. Især for de sakene hun faller på.
Det er nok mange gamle gubber med sure sokker innad i fagbevegelsen som Giske gjør sine hoser grønne for - og som sagt fiskeren Giske vet hvor det er lønnsomt å fiske.
Samtidig som gubbeveldet i AP neppe har Tajik som førstevalg.
Slik at Tajik har vel vært litt kjerringa mot strømmen. Og har sine støttespillere blant den yngre garde. Da kommer man vel litt lenger enn som lokalpolitiker.

atnorhe
16.05.2019 kl 12:57 730

Hvor har du det i fra at jenter med Pakistansk bakgrunn har en større integritet enn andre?
Hadia syter alt for mye til å ha noen som helst troverdighet og "Integritet". Hun er søt og sikkert snill, men hun er ikke valgt. Hun er kvotert, og åpenbart hjernevasket.
ladaen7,30
16.05.2019 kl 13:23 725

Giske er vel et klassisk eksempel på at politikere bruker de fleste grep for å stige i gradene, men noen ganger så slår de tilbake.
convert
16.05.2019 kl 13:24 725

Selvsagt var det moro for AP å vifte med en kvotert muslim, kvinnelig sågar og attpå til med pakistansk bakgrunn. "Se hvor fordomsfrie vi er". Når denne damen etterhvert truer med å få for mye makt, må noen "snakke sammen" og Hadia er tilbake til lokallagene. For selv i AP er det mange nok som ikke helt skjønner vitsen med at landets største parti skal ledes av en muslim fra Pakistan.
Fluefiskeren
16.05.2019 kl 14:21 711

Synes du hun virker veldig religiøs? Hva skal man da si om Listhaug.
convert
16.05.2019 kl 14:26 708

Sylvi er kristen, etter det jeg forstår. Det er bra. Det er forskjell på luthersk kristendom og islam. Det er godhet mot hat/vold.
Speaker
16.05.2019 kl 15:58 692

Hadias mangel på solidaritet mot kamerat Giske og hennes falskhet viser hvilken sly type hun er.
Flotte egenskaper i Pakistan,men ikke noe vi verdsetter i Norge.
SCK
16.05.2019 kl 16:45 682

atnorhe skriver :
" Hvor har du det i fra at jenter med Pakistansk bakgrunn har en større integritet enn andre? "
------
Jeg omtalte Hadjik. (Og hennes ryddighet og støtte til muslimske jenter samt øvrig støtte til kvinner som utsettes for uønsket tafsing med mer.) Fikk du ikke med deg det?
Forøvrig så mener åpenbart atnorhe at alle pakistanske kvinner er like.
Er det gjengs for øvrige pakistanske kvinner at de er like Hajik er ikke det noe draw back spør du meg.


Convert og Speaker sine utsagn er så tåpelige at de ikke er verd en kommentar.
Om Speaker mener hans egenskaper verdsettes så tar vi det med et smil.
Tror jeg.

Redigert 16.05.2019 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 18:24 661

Fy fy
Burde stått
"Hadias mangel på solidaritet mot nestkamerat Giske og hennes falskhet viser hvilken sly type hun er.
Flotte egenskaper ikke i Pakistan men i jonasAP, men ikke noe vi verdsetter i Norge "
Slettet bruker
16.05.2019 kl 18:37 658

Topp: AP-Kjærsten til VG juxboxern med trommesett re-lanseres på Flax-18 i en skygge av sjamani
atomene ligges flat

16 mai er alle opptatt med å pynte sei
god dag for utslipp av opprettsfisk

Ha en god sjaman1-7mai
borte seier
hjemme tosk
#gladlaks
Redigert 16.05.2019 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Betonghue
16.05.2019 kl 23:53 636

Har muslimen noensinne hatt "makt" da ? Skremmende og alarmerende ! Stem FrP, bønder !!
Nuka
17.05.2019 kl 01:29 623

Hadia hadde blitt en utmerket statsminister i Norge. Mye bedre enn Giske fra trøndermafiaen.
atnorhe
17.05.2019 kl 09:04 602

"Forøvrig så mener åpenbart atnorhe at alle pakistanske kvinner er like".
Nei det er ikke åpenbart. Det er åpenbart at jeg mener alle Pakistanske kvinner er Pakistanske, som betyr at det er uforståelig hvorfor en Pakistansk kvinne skal kvoteres til å lede Norge.
Hva denne kvinnen heter og om hun er snill pen og flink eller ikke, er totalt irrelevant.

Dette er venstre- liberalt fjolleri for å vise "hvor langt vi er kommet i integrering av fremmed-kulturer", og en lek av ignorante svermere uten forståelse av hvorfor vi er hvor vi er.

Bare for ordens skyld. Det er IKKE Pakistanere Somaliere og Eritreere som har "bygget landet" for det det er blitt, men selv det er nå i ferd med å bli revidert.