En dypt såret prinsesse stråler ikke mer...

Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:30 1710

… og forsvarer sin tittel. Kostnaden er høy, både familiært og overfor kritikk fra media og i folket:

https://www.msn.com/nb-no/livsstil/forhold/märtha-forstår-at-folk-er-skeptiske-til-sjamanen/vi-AABrB6k?ocid=spartanntp

Man kan ikke annet enn få vondt av henne. Men hun gjør sine valg uten hensyn til andre, og hun velger ikke minst måten...
Redigert 16.05.2019 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:32 1691

Synes hun fremsto veldig sympatisk på god morgen norge.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:33 1692

Vi kan vel lese ut av dette at kongen er forbannet, dronningen er oppbragt og kronprinsparet frykter for sin fremtidige stilling.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:53 1676

"Paret forteller at Verrett nå har møtt kongen og dronningen. Prinsessen ønsket ikke å kommentere hva foreldrene synes om hennes valg av kjæreste."

Når spekulasjoner er å foretrekke...
polemiker
16.05.2019 kl 19:40 1632

Virker nesten som at Märta bevisst ønsker å provosere foreldrene sine og kongehuset. Først selger hun Bloksberg og et kongelig "klenodium", deretter finne hun seg en rundbrenner av en neger, som til alt overmål er ennå mer "alternativ" enn henne selv.

Så bruker hun helt kynisk sin prinsessetittel i markedsføringen av sin forretningsvirksomhet. Dette er stikk i strid med kongelig etikette og noe alle kongehus i verden forbyr. Det spiller ingen rolle hva denne virksomheten er, men dette sjaman greiene gjør det vel ikke mer spiselig.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 19:52 1626

Holder med Märtha jeg.
Det får jaggu holde at hun mistet Kronprinsesse tittelen pga av musa.
Typisk norsk smålighet å henge seg opp i hypotetisk fjas.
Ho er født som prinsesse ut i fra slektsskapet til foreldrene, og
dette kan ingen ta i fra henne.
Man kan også ha delte meninger om hvorfor hun utviklet seg så utradisjonelt,
men valgene hun har tatt raker ingen så lenge det fremdeles er tillatt
og være seg selv. Lev med det, sier jeg.
Og Harald bør heller feie for egen dør, og stå opp for dattera si.
Ho er i det minste norsk og stikker ikke med kniv.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 20:26 1611

Märtha har nesten blitt utropt til Norges svar på Trump, der hun snakker om fake news. Det er bare flott at Märtha står på sitt selv om det går sikringer i hodet rundt omkring i det ganske land. Märtha er prinsesse okke som. Det er mange veier til det spirituelle. At hun vekker nysgjerrighet slik at folk kanskje begynner å søke selv er bare positivt.

Slik jeg opplever det er det «a void» mellom mennesker, kirken og himmelen. Her er det spirituelle kommer inn. Innfallsvinklene er forskjellige, men budskapet er stort sett det samme om man er sjaman, healer, kanaliserer eller er en av de utallige formidlerne av det spirituelle budskap. Folk er forskjellig og det er forskjellig hva som fanger deres interesse for å begynne reisen.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 20:29 1607

Vi trenger ML selv om vi ikke skjønner D
Go ML
KOM Maertha
Slettet bruker
16.05.2019 kl 20:36 1602

«a void» mellom mennesker, kirken og himmelen

HO fyller opp tom OMGrooms her. hva SKAL di med kr blitzroyalx696,- sjamani
Slettet bruker
16.05.2019 kl 20:40 1596

Å ta betalt handler om utveksling av energi og verdsette seg selv.
ladaen7,30
16.05.2019 kl 21:51 1564

Vel, noen få liker dette kvakksalveriet mens de fleste bare rister på hodet og styrer unna.
Mange APere er jo langt inn i spåkoner ol verden, så denne sjamanen blir sikkert ønsket velkommen av dem.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 21:55 1559

Du legger for stor verdi på MAMMON det sier litt om hvor slitt du er.
pengene er bare luft og uten verdi, trykket ut av løse luften på en fabrikk utenfor Paris eiet av SFJWNHOWOGRO, nå omdøpt til ÅY?.
Du betaler egentlig krone 0 og bliver ivrig.

Redigert 16.05.2019 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 21:56 1559

Ingen som tør å si han er neger?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 21:58 1557

han er svovelamerikansk moneymakemachine som Mt Helen.
han skal ha skryt for å ha blitt overamerikanisert.
#HOLY wodd whatafuckstar
Redigert 16.05.2019 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:00 1554

Når halve Norge reagerer, er det fordi at vi setter kongehuset høyt siden kong Haakon og kong Olav. Kongehuset er privilgert, og det forventes at de ikke drar tittelen ned i søla. Martha er bortskjemt, det er ingen som har irettesatt henne. Hun har fått ture frem som hun ville, først i England. hvor hun skjemte seg ut med en stallgutt, hun har vel knapt vært i England siden.
Så velger hun engler som levebrød, og det har ikke vært noen kritikk av henne om dette. Man har bare ristet på hodet.
Men nå med en shaman som snakker om å forandre atomer og helbrede kreft, og attpåtil skal opptre i norske kirker, er grensen nådd. Jeg tror det er bruk av kirkene, og at paret har lagt opp til en kommersiell bruk, som har opprørt folk. Jeg har hørt folk har spurt om hun er helt ok! Men jeg tror at ingen hadde brydd seg hvis de hadde leid en kino eller et vanlig forsamingshus å opptre i.




Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:03 1550

Snakk om islam. Og nå skal du ta ML?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:08 1548

De tar betalt for svindel, det er det som er poenget. Ikke nødvendigvis hvor svindelen utføres.

Enda galere er det at noen blar opp for å se og høre på dette tullet, utrolig hvor naiv folk kan være.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:11 1544

Hvordan kan du påstå islam er svindel. Jeg ber om bevis eller unnskyld.
Er du klar over prisen vi betaler?
Redigert 16.05.2019 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:23 1536

Hva mener grautguten med musa?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:24 1535

Jeg ønsker Märtha alt godt.

Og jeg er enig med Change at det finnes en avgrunn mellom kirken og mennesker i dag. Men som preses så fint sa det, så behøves ingen mellommann mellom Gud og menneske - den veien er åpen, og vi kan alle stilne skvalderet i hodet og få kontakt. Vi behøver ikke å være verken sjaman eller snakke med engler for det; tvert imot heller søke den direkte kontakten, for bare Gud vet hvorfor jeg er her og hva jeg skal lære i livet.

Preses sa også om treenigheten at Jesus ikke var "bare et menneske", slik alle vi andre er, og jeg forsto henne slik at vi mennesker derfor ikke skal sette oss i Jesu posisjon og tro at vi har fått noen oppgave med å guide som kontakt for andre. Derfor mener jeg at både Märtha og Shaman har misforstått noe vesentlig og overdriver sin egen rolle overfor andre - noe som kan bære riktig galt av sted i møte med syke mennesker - selv om det meste de driver med er en slags "hverdagspsykologi" som er så virkningsløs mhp dyp forandring at det nok er umoralsk å ta seg betalt for det.

Så tror jeg polemiker har helt rett, om jeg må få være så fri å psykologisere litt tilbake på Märtha. Hun ble såret i barndommen som den førstefødte av den gang kronprinsparet, bare for å se gromplassen bli overtatt av en yngre bror. I Sverige endret de arverekkefølgen slik at førstefødte skulle overta tronen; det gjorde vi ikke i Norge selv om debatten gikk høyt og lenge og kvinners rettigheter var et viktig tema. En primalsåring som i voksen alder ikke så lett heles når dagens kronprinspar står i sentrum, mens Märtha er skjøvet ut i periferien i alle sammenhenger, og hennes barn er "mindre verdt" enn arveprinsessen, og hennes to - 2 - brødre, for selv Marius er inderlig inkludert av kongeparet som en selvsagt del av kronprinsfamilien, selv om han ikke har en dråpe kongelig familieblod i årene, i motsetning til Märthas barn som faktisk ER kongelige (litt).

Märtha har dessuten hatt et helt spesielt forhold til sin pappa, men må i dag se på at kongen og MM er svært begeistret for hverandre og at begge gir uttrykk for nettopp det i offentligheten! Det er ikke vanskelig å forstå den sviende sjalusien M må føle.

Märtha kan derfor også bære på et ubearbeidet agg til pressen (som hun stadig kritiserer), samt til hele folket (som hun viser fingeren med sine livsvalg) fordi ingen presset mer på for at også Norge skulle besluttet arverett til tronen for førstefødte, uavhengig av kjønn.

Jeg forstår Märtha så inderlig vel. Vi mennesker såres alle i barndommen - en primal såring de fleste av oss klarer å bearbeide som voksne - men som for hennes del fortsetter og forverres i voksenlivet da konsekvensene av den norske politikken blir tydeligere og vondere jo mer prominent og privilegert kronprinsparet blir, og jo mer MM klår og klapper på Märthas elskede pappa. Tapet i Märthas liv må gjøre dypt og inderlig vondt, men så er hun jo storesøster og glad i sin lillebror, så noe oppgjør kan det aldri komme til - man er da anstendig kondisjonert i de kretser.

Märtha kan aldri bli Norges rettmessige dronning, så da vil hun heller regjere med Guds engler og med en sjaman som regentgemal ved sin side. Det er derfor dypt forståelig at hun opphever seg til et sted over mennesker i kontakt med engler, og finner seg en mann som gjør det samme (Gud lever i ham som "et lite barn", hevder sjamanen). Vi andre skal vite at man tråkker ikke ustraffet på en stolt sjel, yndlingsdatter, storesøster og prinsesse.

Ingen har forutsett de dybdepsykologiske konsekvensene, og hun fikk ikke noen hjelp til å takle det som skjedde. Alle trodde kjærligheten i familien var nok, men noen ganger behøves litt mer hjelp og bevisstgjøring for å skape aksept for og transformasjon av det som er så vanskelig og utfordrende. Kongeparet har holdt sin vanskelig oppnådde kjærlighet opp som en guide, og kjærlighet er alltid viktig, men ikke alltid nok - og de er jo i en nokså umulig situasjon når kronprinsen finner seg en kvinne som behøvde så mye for å føle seg godtatt - dermed fikk Märtha for lite.

Alt dette er selvsagt bare min (kvalifiserte) analyse. Men jeg tror dessverre i all ydmykhet at den analysen treffer blink.

Gud bevare kongen, hans familie og fedrelandet! 17. mai - som skal feire friheten og gleden over norsk selvstyre - er like utdatert under EUs overnasjonale styring som et kongehus i en tid der "no one person is above another"!

Hvis det kan være til trøst for Märtha, så ville jeg mye heller sett deg som en sterk og stolt dronning (med eller uten sjarmørsjamankonge) enn det dårligere alternativet vi valgte.
Redigert 16.05.2019 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:28 1532

Akkurat det synes jeg var fint sagt. Særlig etter hun tok en Jaglan*
- Havfruen -
Jeg forstår Märtha så inderlig vel.
kokkohill
16.05.2019 kl 22:33 1524

Meget klok dame, Havfruen ?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:34 1524

+ kokko klok
#verry
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:45 1515

En profesjonell metallist forhånds skrev euro visjon med tall fra tanke kraft. Beviset ble vist *LIVE*på NrK nettopp nå.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:46 1515

Takk til Havfruen, som er en mester i å ordlegge seg på en måte som varmer, og også setter søkelys på viktige ting i livet.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 22:51 1514

Er selv skeptisk til denne sjaman-forbindelsen, men
det var ikke eskapadene hennes jeg kommenterte på.
Reagerer bare på råkjøret om tittelen. Ikke tvil om at
den dama er tilsidesatt. Hadde hun vært av Ape-slekt så
ville systemet garantert funnet en w.w.posisjon til henne.
Syns jeg hører faderen forresten:
-Kan du ikke bare utdanne deg til fysioterapaut da, Marrta?

Glem heller ikke at hun nå fikk aksept på å bruke kirka i første omgang.
Og dette med 'tronerekkefølge', og hypotetiske muligheter
til å bli dronning, gjør ikke truslene mindre for hennes del.
Synes pinamei synd i henne jeg.
Redigert 16.05.2019 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 23:08 1501

Norge tar imot shiaman vs sjaman

vi blander ikke sammen akkurat.
Slettet bruker
16.05.2019 kl 23:10 1498

AP islam msm?

vil ikke ha konkurranse fra annen overtro.
Sotah
I dag kl 09:02 107
Slettet bruker
16.05.2019 kl 23:29 1484

Ble ikke prinsesse brukt under Engleskolen ?
Slettet bruker
16.05.2019 kl 23:30 1481

hun er jo det da. Det er det siste å klage på. ML er prinsesse og da er hun det.
Gro er Gro. Kan ikke forandre på slikt.
Redigert 16.05.2019 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Betonghue
16.05.2019 kl 23:40 1476

Hvem sier Nei Takk til et "brød" på en halvmeter? Nei, Vi snakker ikke Loff .....
Slettet bruker
17.05.2019 kl 09:13 1434

Enig at Havfruen har en god analyse.

Jeg er spent på Ingrid Alexandra. Jeg aner noe vilt og opprørsk der.
Slettet bruker
17.05.2019 kl 09:23 1425

Selv en DC9 forsvinner i Grand Canyon...........
Slettet bruker
17.05.2019 kl 19:37 1364

Ei som ikke stråler mer og virker sliten, Jette.
Slettet bruker
17.05.2019 kl 21:22 1346

Det la jeg merke til også, Change. Samme med Hadia, forresten. Kjærlighet som tærer, ser det ut til... ;-D
SCK
18.05.2019 kl 14:22 1298

Her forleden skrev Hegnar at Martha Louise og sjamanen kan komme i konflikt med markedsføringsloven ved deres påstander, Hegnar mente man må kunne levere det man lover.

Det er neppe riktig, etter kvakksalverlovens mer eller mindre avskaffelse falt mye av dette bort. Det er heller neppe ulovlig å stå frem i et forum, med solgte billetter for å fremføre påstand at man kan kurere kreft. Påstanden hører nok mer hjemme i en sirkusmanesje enn i et auditorium. Men slik jeg for min del tolker loven så blir det ikke straffbart før man praktiserer som helbreder for sykdommer som kan være livstruende i seg selv. Der går grensen.

Martha og sjamanen har ikke startet praksis med behandling av kreft, kun hevde de kan utføre sådant.

Videre, jeg tviler på Martha L har begått lovbrudd ved å bruke prinsessetittelen til å fronte foredragene og påstandene. Det er kanskje brudd på - skal vi si på en slags kongelig etikette. Men ikke norsk lov.
Dermed er det i de fleste republikaneres øyne i hvert fall helt greit, kongedømmet har i deres øyne gått ut på dato uansett, for leeenge siden.

Jeg er enig med Havfruens velmenende ord for Martha. Hun er en fin person. Dessuten - tror man på engler så er ikke det annerledes enn det som tales i kirkene hver søndag.
Av godt betalte prester.
Slettet bruker
18.05.2019 kl 14:50 1288

Martha Lovise tar et valg når hun slår seg sammen med en chaman, men det virker ikke som om hun skjønner det . Det er langt utenfor kongelig etikette, og derfor burde hun si fra seg prinsesse-tittelen. Å være født prinsesse forplikter, hun kan ikke oppføre seg "borgerlig", når hun er prinsesse. Men tror ikke hun skjønner dette. Hun kan ikke vise til at hun tilhører familien, når hun bryter kongelig etikette. Hun bryter også med århundre-lange tradisjoner om hvordanet medlem av et kongehus skal oppføre seg.
Hun skjønner ikke at hun ved å gjøre dette, setter kongehuset i en posisjon somgjør at folket vil velge bort kongehuset.
SCK
18.05.2019 kl 16:29 1277

ML er en prinsesse . Den tittelen har hun full rett å bære. Uansett virke/interesser.
Det er poenget.
Det er ikke norsk lovverk som sier hun bør frasi seg tittelen grunnet samkjøring med næringsvirksomhet, men såkalt kongelig etikette.
Er ML uenig i den uskrevne regelen er det vel hennes rettighet å være uenig i den like så mye verd som de som dikterte den - hun er jo en del av det samme etablissement.
Eller har hun ingen rettigheter mer overhode?

Dersom folket velger bort kongehuset grunnet ML sine valg må man spørre hvem som er tåpeligst, kongehuset med ML eller folket.
Hva Stella og jeg mener er synsing. Norsk lov er noe helt annet.
Hvilken juridisk rett kongen har til å frata ML sin prinsessetittel vet jeg ikke - om han i det hele tatt har den retten. Likeså norsk lov rett til det.

ML frasa seg tittelen HKH, slik Ragnhild og Astrid gjorde, de to sistnevnte hadde fremdeles retten til å tituleres HH, gitt av kongen.
Imidlertid har ikke det norske kongehus eller norsk lovverk noen rettspraksis å vise til å kunne frata en person hans/hennes prins/prinsessetittel.


Slettet bruker
18.05.2019 kl 17:07 1265

Märtha som dronning? Har ikke verden ledd nok av oss molboere? Hun kunne godt vært dronning blant alle dem som mener de er Gud, Jesus, osv. osv.
Nei, legg ned kongehuset snarest. Jeg ble som alle andre indoktrinert om hvor stolt vi måtte være av Kong Håkon for hans nei i 1940, men så viser det seg at dette var fake news.

Vi må kutte alle bånd til denne styringsformen, og la folket selv velge sin leder direkte som i USA. Takket være systemet der, kom det en smart mann i ledelsen istedet for et hysterisk kvinnemenneske. Når vi ser på endel av kvinnene i det Demokratiske partiet, hva de forfekter, så kan vi bli skremt. Galskapen styrer i det partiet nå.
Redigert 18.05.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
brahman
18.05.2019 kl 17:09 1260


Er det ikke "kongelig etikette" å være sammen med en shaman - eller "chaman" som du kaller det ?

En gang kan vel være den første.

Det finnes mer bekymringsfullhet enn art han er "shaman".,