PEN før/etter Q1-fremleggelse
PEN før/etter Q1-fremleggelsen
Mimsa har fått en god del tyn for både manglende spådomstreff, etterpåklokskap, vag argumentasjon og selvmotsigelser. Det er en fri verden, og som forumskribent er Mimsa selvsagt et aktivum. Jeg skal i alle fall være mer konkret enn det de fleste tillater seg hva gjelde PEN-utvikling før/etter Q1-fremleggelsen. Etterpåklokskap er en stygg uting, med konkret tale i forkant blir det selvsagt også adskillig lettere for forumet å krossfeste vedkommende i etterkant:
* Like før Q1-fremleggelsen, vil aksjen dra seg opp mot 17,50 - 18,00.
* På dagen den 23. vil vi faktisk se omsetning opp mot nivå 21,50 - 22,00.
* Aksjen vil i dagene etterpå stabilisere seg sånn noenlunde rundt 20,50 - 21,50.
* Aksjonærer med ørlite tålmodighet vil allerede innen sept./okt. oppleve kurser på over kr. 26,-.
* Og hva med den godeste Sveaas? Jo, han vil faktisk kjøpe seg ytterligere opp i aksjen.
* Tunisia? Fiasko vil det her aldri bli snakk om, selv om de mest positive dog kunne forventet seg enda større suksess fra denne satsningen.
* Dussafu? Her vil vi få flere (skikkelig) positive meldinger i månedene fremover. Og det er felt i dette området som virkelig vil dra PEN, både i det korte og i det lange bildet.
* Tullow og oppgjør for historisk PEN-kost? Her hadde jeg personlig ventet konkret info den 23., men det skjer dessverre ikke. Vi må vente i ca. enda en måned før det endelige utløsningsbeløpet er kjent.
* Men hva pokker skjer med sjeiken, MXO og Aje? Jeg kan allerede nå avsløre at PEN innen et par måneder faktisk vil få et forholdsvis brukbart bud for sin Aje-andel.
* Og hva med oljeprisen fremover? I de nærmeste 12 månedene vil denne svinge mellom USD 67,00 og 81,50. Pga. diverse uroligheter i Østen, vil vi faktisk se olja over USD 90,00, men perioden blir såpass kortvarig at den influerer lite på 12-mnd.-snittet.
* Vil polion anbefale PEN? Det ligger ikke i vedkommende sin natur å anbefale noe som helst til noen som helst, ei heller PEN.
PS. Ovenstående spådommer og tallstørrelser er gjort i nært samarbeide med sjaman Durek Verrett (prinsessen deltok ikke, hun har aldri vært særlig PEN-interressert).
Redigert 20.01.2021 kl 19:54
Du må logge inn for å svare
Ruter8
18.05.2019 kl 15:10
1730
Moro at du ser i kula. Men du skriver "Jeg kan allerede nå avsløre at PEN innen et par måneder faktisk vil få et forholdsvis brukbart bud for sin Aje-andel." Regner med at det er en litt poetisk formulering og ren spekulasjon framfor sikker kunnskap..?
Trond.heim
19.05.2019 kl 22:32
1434
Jeg liker dette innspillet.
Det er veldig i tråd med tidligere forventninger og ikke minst en samlet analytikerstand.
Vi som har vært med fra selskapets begynnelse vet imidlertid at ting tar tid, og at kursmål oppnås senere enn vi har sett for oss.
Dessuten hadde vi vel alle solgt oss ut dersom vi ikke trodde at kursen ville stige framover?
Det er veldig i tråd med tidligere forventninger og ikke minst en samlet analytikerstand.
Vi som har vært med fra selskapets begynnelse vet imidlertid at ting tar tid, og at kursmål oppnås senere enn vi har sett for oss.
Dessuten hadde vi vel alle solgt oss ut dersom vi ikke trodde at kursen ville stige framover?
rek1
20.05.2019 kl 10:32
1249
Hva med Sheiken og Prinsessen,kanskje et mer passende par?
ellers har jeg tro på dine spådommer Polion... :)
Pussig dette med å legge ut 100000 aksjer til salgs på15,68 spesielt når man kunne solgt på 16,10 idag tidlig...
ellers har jeg tro på dine spådommer Polion... :)
Pussig dette med å legge ut 100000 aksjer til salgs på15,68 spesielt når man kunne solgt på 16,10 idag tidlig...