Litt filosofi om APCL og kursen

Slettet bruker
APCL 19.05.2019 kl 19:57 23286

Ser det skrives opp og ned om APCL. Først, jeg har noen aksjer i selskapet, ikke mange, ikke få, men sånn passe. Og om man har følgende i tankene når man diskuterer kurser og fremtid, så hjelper det: Kursmanipulering, og at en aksje prises ut fremtidige muligheter. Jeg forstår jo at enkelte har en agenda, når de skriver at "er sammenslåingen som er foretatt en innrømmelse av at selskapet ---" osv. Vel, slik jeg ser på det: APCL Hadde lite reelt å vifte med før sammenslåingen, kun noen kontanter, og pågående kostn., og uten innt. Etter sammenslåingen: 1. Inn i et selskap som har daglig prod. av olje. (ca 20000fat, om jeg ikke tar feil). 2. Netto int. av prod. ? 3. Felt som kan utbygges.
For hver % prod. øker, øker verdien også på APCL aksjene. Etter hva jeg forstår, er det kun øking av prod. som gjelder fremover. Med en pris på 60 dollar fatet og kr.verdi pr. dollar på vel 8 Kr. Kan jeg ikke innse at verdien på APCL aksjen skulle falle (om ikke noe helt eksepsjonelt skulle skje). Alså: øker prod., øker aksjeverdien, øker prisen på oljefatet, skal også aksjekursen øke. Og så ligger kursen på 80-90 øre? Forbausende ! Og den lå på langt over krona før sammenslåingen da man kun hadde kvalifiserte håp. Etter min mening bør kursen ligge på minst 2 kr.

Og alle har vel nå lagt merke til at styret afrika-prosjektene er ikke nevnt. Etter at man "giftet" seg med et selskap med en muslimsk kongefamilie på eiersiden (et selskap med sin eksistens i Afrika), som i tillegg har svært god innflytelse i Afrikanske systemer, finns det vel store sjanser for at voldgifts-saken i Afrika skal løses til svært gode muligheter for det nye selskapet. I Og ikke minst for warrant's - eierne.
Redigert 21.01.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
thief
21.05.2019 kl 12:05 6993

Vanligvis har partene i en voldgift møte om tidsrammer for saksgangen.Vet ikke om Gambia har gått noe over en frist de har blitt enige om,men 3mnd virker mye,etter at apcl leverte inn sitt siste bidrag 28.2!Før avgjørelsen på 41(5),virket det som de hadde 4uker på seg,for å levere inn sin info etter at motparten hadde levert.Var ca 4 uker mellom de 4 tilleggene apcl og Gambia hadde.Så at det nå har gått så lang tid,trenger ikke bety noe,men med BP og møte mellom Gambia og petronor,kan vi jo håpe på at saken kanskje blir avsluttet i ICSID?Må vi huske på at Gambia tapte 41(5),noe som sikkert svekket deres sak/argument ovenfor apcl.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
thief
21.05.2019 kl 12:12 6968

JP sa jo at en avgjørelse ville komme om rundt 1år,hvis saken i Gambia gikk hele veien.Så hovedlinjene i saksgangen er nok trekt opp.Så får vi se hva denne "tregheten" til Gambia betyr,kanskje ingenting.Men de har ikke akkurat mye penger å rutte med,så for dem er det beste å la dette gå fort.Ingen vits å hale ut tiden nå,for petronor har nok penger?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Aldara
21.05.2019 kl 14:11 6837

Dra på nå da for f!!!!
Så vi kan legge 0,93 bak oss?????
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Warom
21.05.2019 kl 14:21 6818

Det er jo lite vi vet med sikkerhet(annet enn det selskapet selv har lagt ut). Jeg forstår jo også at folk er skeptiske til hva jeg la ut ang møte i Banjul(noe de jo med rette skal være). For meg er det likevel "ett tegn" på at man i alle fall er i en dialog. Jeg har som sagt ingen grunn for å mistro mine kilder mtp sannhetsgehalten i det jeg skrev. Det man jo også kan tenke litt på(om dette møtet har funnet sted) er jo at om de var i Banjul(Gambia) så er det vel kanskje nærliggende at de også har vært i Dakar(Senegal). I det siste tilfellet så er jo definitivt den tidslinjen jeg la ut for en stund siden av interesse(om en som meg liker å spekulere)
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
thief
21.05.2019 kl 14:31 6798

Kan nok tenkes at de har vært i Senegal også?Blir bare mer og mer sikker på at det løser seg,iallfall i Senegal,og da kan det nok tenkes at lillebror Gambia følger etter.Det er jo ikke lenger fienden apcl som det skal inngås avtale med,men venn petronor(Abu dahbi).Apcl blir jo bare en liten del av selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
thief
21.05.2019 kl 14:33 6801

Vi har fått utdelt helt andre kort i spillet nå,enn de vi satt med før?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 16:19 6684

Mange gode innspill nå. Og det er tydelig at de som har satt seg godt inn i saksprosessen (Warom, thief og gutta) har peiling.
En annen viktig del er den daglige "tøysinga" med kursen i apcl. Uansett hvor godt situert de som står bak er, så koster det å "fikle" med sånt ! Når ingen utenforstående lar seg lure, men kun står på sidelinja, koster det å handle "tomt" for disse aktørene. Og er det nå en og annen luring som passer på å kjøpe når det tilbys billig, så vil de som selger redusere sitsen, og må etter hvert kjøpe "oppover", om de skal kompletere aksjer de har "mistet". Og det kan koste dyrt etterhvert.
Det kan jo komme en melding en natt som er "mye bedre" enn noen forventer.
Det negative reduseres nå dag for dag som PetroNor er inne i bildet. It will bee plentifull for aksjonærene, kanskje før man aner.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Warom
21.05.2019 kl 16:23 6678

.....og som tidligere sagt. I dag er siste dag for Paretos kunder om å dekke seg inn i forhold til brudd på betingelsene(for de som har gearet)
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Juuzen
21.05.2019 kl 16:49 6636

Hvor langt ned skal denne? Ser vi 50 øre før jul?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Warom
21.05.2019 kl 16:59 6752

Jeg vil vel heller si 10 øre.....høres enda mer sannsynlig ut...
FkL
21.05.2019 kl 17:23 7285

Har både tjukt i aksjer og warrants, men jeg kan love deg at da blir det julehandel :) vår «venn» over er derimot ikke invitert til festen og må stå på utsiden av låven å se på oss som har skikkelig mengder med sukker på grøten.
Slettet bruker
21.05.2019 kl 19:18 7198

Det er så moro når man ser sånt som Juuzen.
Her om dagen var jeg og hentet en liten kar i barnehagen (ingen av foreldrene kunne). En annen liten kar kom bort da vi skulle gå. "Ska du hjem du'a"? "Ja". "Kan jæ få værme?"
Slettet bruker
22.05.2019 kl 09:43 6996

Satt å så litt i "blekka" fra apcl, på side 27 om opsjonsprogrammet. Det er vanlig at man setter innløsningsprisene ut fra at opsjonene skal gi en viss gevinst . Jeg må jo si at med de nevnte innløsningskurser, så er det da noen som ser stor utvikling framover. Og med den bakgrunn og nærhet til Petronor de har, er det svært oppløftende, etter mitt syn, dette.
Slettet bruker
22.05.2019 kl 09:57 6963

min filosofi om apcl kursen er investorer og daytradere har laber interesse, og omsetningsnivået på aksjehandler har en synkende trend - langt under det var da haussere stod på som verst. Tror mange har brent fingrene og derfor er det er liten rift om aksjene annet enn for de som presenterer fake news rykter og handler deretter. Uten å nevne navn er det vel en skribent som må inneha Hegnar rekorden i å spre fake news - rykter det viste seg ikke å være hold i.....
Jeg blir sikkert heller ikke invitert til låvefesten ved juletider?Men kan jo håpe dere får en skikkelig fest....
FkL
22.05.2019 kl 10:16 6926

Hvis jeg minnes rett så står jo du rakrygget bak de som absolutt sprer udokumenterte påstander, eller fake news slik du kaller det. Ble vel ingen kriseemisjon, konkurs, 41(5) nederlag, tapte saker eller liknende. Regner med at du har fått med deg hva som nå skjer med selskapet. Med fusjonen så blir vi et meget levedyktig og produserende fremtidsrettet selskap.
thief
22.05.2019 kl 10:24 6908

Virker som han har gått glipp av hva som skjer ja?Blir et meget solid selskap nå,med de riktige kontaktene.Kunne vel ikke få noen mer innflytelsesrike eiere enn vi nå får.JP sa vel at Abu Dahbi var de som hadde mest innflytelse i Afrika,bare Kina hadde mer?Så det sier jo litt.Da beholder vi nok noen lisenser.
Redigert 22.05.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2019 kl 11:32 6847

Godeste Brumlemann. Er det ikke et positivt tegn det at investorer har lav interesse for å selge (det kan jo være fordi de forstår at å selge under 2 kr. er gibortpris) ? At daytradere har laber interesse, seier seg selv når de risikerer å kjøpe noe de ikke får solgt på de lave omsetninger som fremstår når ingen vil selge pga. gibortkurs. Og har de brent fingrene, er det vel nyttig at de kjenner det!Og de som har interesse av å servere fake News er vel ganske lett og gjennomskue, og er kun til for de du også kaller daytradere.
Men visst kan du kanskje bli invitert til låvefest, både en og to ganger de neste mnd., med de utsikter som er. Vi i denne stua er ikke smålige, skjønner du.

Men din filosofi om apcl - kursen, er nok litt søkt i dagens settingen.
Aldara
22.05.2019 kl 11:33 6843

Igår ble kursen dratt opp til 0,927. Da ble det lagt ut endel på salg rett i underkant... 0,927 vat hod.
Idag er 0,91 foreløpig hod. Men det er lagt ut endel småtteri til salgs rett under...
Dette er et mønster. Et gjentagende mønster...
Når bryter vi dette og smeller over 0,95..??
Slettet bruker
22.05.2019 kl 11:46 6822

jeg synes det er fint med det som har skjedd med selskapet, slik at man unngår konkurs, eller kriseemisjon. Nedsiden er redusert pga fusjon, men som mr Hifi er inne på, er også oppsiden en helt annen enn det var i drømmene deres.
Jeg har ikke skrevet at 41/5 er en seier eller nederlag. Klokere mennesker enn meg har påpekt at det at Gambia ikke fikk medhold i å få avvist saken, endret egentlig ingenting. Saken går sin gang uavhengig av . De gangene jeg har skrevet om selskapet, har det vært som en motvekt over alle løfter om at kursen skal til himmels. Og mot alle udokumenterte rykter som viste seg å være fake.
Mitt perspektiv er at jeg ikke stoler på denne Jens Pace eller på selskapet.
Jeg ønsker deg hell og lykke på ferden og håper du får gevinst på aksjeplasseringene dine.
Aldara
22.05.2019 kl 15:54 6672

HerreJeremias så F O R D Ø M T K J E D E L I G!!!!!!!!!!
Slettet bruker
22.05.2019 kl 21:35 6497

Brumlemann, jeg er til dels enig i at uten Petronor-løsningen, hadde det vært ferre sterkemuligheter for en god løsning, etter mitt syn også. Men når Gambias ønske om avvisning av saken ikke fikk medhold, er du vel ening om at det er noen som også kan pålegge Gambia å følge eventuelle forlik eller bedre løsninger. Og som ikke ser det som en løsning at apcl ikke har en sak. De klokere menneskene du nevner, sier da implisitt at saken ikke løses av Gambia når de sier at den går sin gang. Altså er ikke argumentasjonen at det betyr ingenting, men at apcl er i en sits hvor deres argumentasjon må tas hensyn til. At Gambia ikke fikk medhold, ble nok ikke avgjort på et kaffemøte en søndags ettermiddag. Jeg går jo ut fra at den ansvarlige for voldgiften har tatt en grundig titt på saken før avslaget. Når så Gambia avvises, er det argumentelle grunner for det. Og det tyder på at apcl har en velfundert argumentasjon. Voldgiftsdomstolen vil nok ikke drevet saken videre for moro skyld. Tvert imot.

Jeg er og helt enig med deg om at fake nyheter er noe tull, og håper de fleste gjennomskuer sånnt. Men dessverre begynner den typen framferd å bli til noe man kan gjøre. Når det gjelder Jens Pace, så er vel han kommet inn i et større "system" nå, og vil nok ikke være mer enn en stemme i en sammenheng.

Det er PetroNor som gjelder nå, og uten tvil er mulighetene og utsiktene for alle aksjonærer betydelig bedret og oppadrettet nå. Vi får alle god gevinst på det !!
Warom
23.05.2019 kl 08:22 6328

Virker som Pace & co har tatt et steg *eller fem* på nivået de omgås. Ny kontakt i går til Pace, han sitter like godt i styret til *Exxon*, verdens største oljeselskap:

https://www.linkedin.com/in/steven-reine-mund-1a596317/

https://corporate.exxonmobil.com/Company/Who-we-are/Corporate-governance/ExxonMobil-board-of-directors#exxonMobilCorporationBoardOfDirectors

Er jo ikke lenge siden han knyttet kontakt med disse to, begge to var vel tett opp mot at fusjonen ble meldt, altså mens Abu Dhabi var involvert:

https://www.linkedin.com/in/armando-afonso-909a6936/
Director of Public and Government Affairs | ExxonMobil in Angola

https://www.linkedin.com/in/gregory-pulliam-894ab315/
Public and Government Affairs Manager, Western Division at XTO Energy Inc. / Exxon Mobil Corporation

I den forbindelse er det jo også greit å ta med denne fra ett par uker siden:
ABU DHABI -- His Excellency Dr. Sultan Ahmed Al Jaber, UAE minister of state and group CEO of the Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), and Darren W. Woods, chairman and CEO of ExxonMobil Corporation (ExxonMobil), *met to explore new opportunities for collaboration in the upstream and downstream sectors*, and discuss wider regional and business-related developments of *mutual interest*.

https://www.worldoil.com/news/2019/5/7/adnoc-exxonmobil-ceos-discuss-new-opportunities-during-visit-to-review-progress-of-30-billion-upper-zakum-expansion

…..der man jo i tillegg kan se litt på denne fra des-18 i AEI

According to *sources within Senegal's ministry of oil*, American major *ExxonMobil* also looked into the two blocks put up for offer by Dakar. In the end, the super major has preferred to focus its efforts on research in ultra-deep offshore. *Before it can do so it will have to wait until the end of 2019 when Total will have determined which blocks it wishes to operate in this zone*.

https://www.africaintelligence.com/aem/oil/2018/12/11/offshore-cnooc_eni-ready-exxonmobil-hidden-in-the-shadows,108336062-art
thief
23.05.2019 kl 08:38 6287

Syntes opplagt at Senegal vil inngå forlik med apcl,med Abu Dahbi på laget,og at det vil komme inn en major til å ta størsteparten av lisensen ?Er så mye kontakter nå,og at det nå har blitt helt stille rundt denne tenderprosessen som Senegal satte i gang,ser jeg på som meget positivt.De hadde veldig dårlig tid i okt/nov,men nå skjer det ingenting?Jeg tror det har med petronor å gjøre.De begynte samtalene med apcl for 7-8mnd siden.Så at de kanskje tok kontakt med Senegal for et halvt år siden,for å se hvordan det lå ann med lisensene,er vel rimelig å anta.Og at de da har fått positive signaler,dermed gått for fusjon.Sikker på løsningen kommer om ikke lenge.Få alt det formelle på plass først,så tror jeg vi kan få det morro?
Mrhifi
23.05.2019 kl 08:43 6261

Thumbs Up for din research mens vi venter Warom...
Jeg sidder stadig med alle mine aktier og venter på solutions/deals...og jeg tror det kommer både i Gambia og Senegal....nu håber jeg at Total rammer jackpot på Rop licensen...det kunne være interessant for casen og det videre forhandlingsforløb...
Redigert 23.05.2019 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Warom
23.05.2019 kl 09:15 6184

Det er vel slik man tenker, det kan være greit å forsøke å lete litt og evnt dermed kunne sette sammen noe som er publisert til noe en kan spekulere litt rundt. Vi har jo spekulert i "det vide og brede" gjennom flere år, men jeg liker nå alt(selvfølgelig pga PetroNor) som har med Abu Dhabi å gjøre som KAN legge noen "A" i "floppen". Det meste er jo rene spekulasjoner men det er rart med det, jo mer info en har(selv om infoen stykkvis er vanskelig å få noe ut av) jo lettere er det å legge sammen til noe som kan virke fornuftig.

Med tanke på at jeg også fikk vite via kilder at JP og Co var i Banjul for ett par uker siden(med tanke på Gambia), så er det jo ikke helt usannsynlig at de også var i Dakar(Senegal) når "de først var i nærheten" ;)
thief
23.05.2019 kl 12:16 6070

Fortsatt rødt på bunn i pen,er det bare petronor som evner å tjene penger,når man sammenligner med lignende selskaper??Vil tro petronor leverer blå tall i år også med 2650 fat ,når de leverte stort overskudd med 2100 fat i 2018.Ser ut som vi blir det mest robuste av de små på ose.De andre sliter med gjeld eller røde tall.Syntes kursen basert bare på petronor,burde være mye høyere,godt over krona nå.Så har vi lisensene til apcl i tillegg.??
Slettet bruker
23.05.2019 kl 14:39 5949

Warom smeller til igjen, og tief kommer med gode argumenter. Når mrhifi nevner jackpot på ROP, kan man vel tinke seg situasjonen etterpå. Selv om man i dag ikke vet noe om akkurat det, kan jeg tenke meg at både ledelse i Petrono og kongefamilie som storeier , er grundig informert av "the boys" fra apcl. Jeg kan aldri tenke meg at Petronor-gutta og kongefamilie tar det med et gjesp, og forholder seg rolige. Det mest sansynlige er vel at de allerede er på hugget for å få Petronor's del ved funn.

tief syns kursen skulle vært over krona, men jeg vil påstå at den burde være over 2 kr. t fra forventningene om et år. Det har jo alltid vært fremholdt at en aksje prises minst et år fram i tid. Men med minimal omsetning fordi de fleste anser det for å være mye større veerdier om et år og ikke vil selge, har de som har det som hobby å skremme aksjonærer, ganske stort splillerom. Men de vil komme ut med tap (bare spørsmål om hvor stort ) når kursen tar fart.
Aldara
23.05.2019 kl 14:45 5937

HerreMinHatt...
Ser til min stoooooooore kjedsomhet at kursen har sneiet nedom 0,85 igjen!!!
Når skal dette tullet slutte og kursen få fart nordover..???
thief
23.05.2019 kl 14:49 5925

Lander vi sosp,er vi nok godt over 2kr ja?Det har jeg stor tro på kommer til å skje.Da blir det igjen drilling,og enda høyere kurs på forventninger.Så har jo petronor oxo ting på gang selv .Så 2.5-3kr er vel ikke for mye,bare ballen begynner å rulle,først forlik sosp!!
Slettet bruker
23.05.2019 kl 21:39 5759

Aldara, aj-jai-jai ! 4 øre en dag børsen faller 2% ? Smålyst det her. APCL prises nok ikke nå, som før sammenslåingen. Trodde det var enkelt å få med seg for alle. Men ikke ! : )
Juuzen
24.05.2019 kl 01:30 5643

Her er det bare å komme seg ut mens den er over 0,50,- Melding om utsettelse i samtaler og at andre selskap borrer tørre brønner i samme område som APCL fortsatt påstår de har rettigheter i, er like om hjørnet. 2019 er long gone, dette blir stygt langt inn i 2020.
thief
24.05.2019 kl 07:34 5543

Like idiotiske utsagn fra deg som alltid juuzen.Hvilke utsettelser,og hva har en eventuell tørr brønn for total noe med verdien på petronor å gjøre??Tørt på rop,har ingen sammenheng med f.eks sosp,ligger langt fra hverandre.Og verdien på petronor er godt over krona,uten noe som helst fra apcl,så tror du må oppdatere de gamle kursmålene dine ?Du skriker 0.5 uansett hvordan situasjonen er,bare tragisk.
Aldara
24.05.2019 kl 09:48 5395

Nå har vi utallige ganger vært nede på ,85...
Styrken i støtten virker å være stor!
Kjøp nå dere før vi letter....?
Slettet bruker
24.05.2019 kl 10:02 5367

Juuzen ; Du fåkke lov å kom i våres gård, vi ække ----
Slettet bruker
24.05.2019 kl 11:13 5290

Selv på dager som i går,, klarer ikke Juuzen og hans kompanjonger å tyne mer ut av en styrt nedgang enn egne omsetninger. Og jeg kan ikke tenke meg at Juuzen ikke også forstår at om kursen skulle presses ned på en dagsomsetning på 1mill aksjer, så er det ikke fordi aksjonærer selger, men andres forsøk på å kare til seg billigaksjer. Og det koster etter hvert for deem som omsetter samme aksjer gang på gang. Eller betaler de ikke kurtasje? Da må det jo være noe satt i system, og det kan slå veldig galt ut for de bak. Men inntil så skjer, kan de vel ha sine kikks!
Slettet bruker
25.05.2019 kl 10:05 5082

Spent på om det ikke blir en hurrauke, den som kommer. Forhåpentlig mye på gang nå.
Slettet bruker
26.05.2019 kl 16:41 4913

Leser om ROP på en annen tråd. Men kan tolkningen være at Total regner med å "dele" på feltet, om de finner noe? Det er vel utolig at de borer på et felt som de ikke vet utgangen av eierforholdene ennå? Eller har det vært "forhandsavklaringer" før borestart?
Fluefiskeren
26.05.2019 kl 17:06 4899

De deler det jo allerede med Petronas som har 30 %.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 09:32 4653

Beklager. Da har jeg tatt feil. Jeg har fremdeles apcl i tankene. : )