Hegnar om Martha: ‘’Bullshit og sludder!’’

Slettet bruker
19.05.2019 kl 20:28 2320

HA HA HA - "betingelsesløs kjærlighet" til nye høyder:

«Han har fått meg til å innse at ubetinget kjærlighet faktisk eksisterer på planeten. Han omfavner meg uten spørsmål eller frykt», sier Märtha Louise, og sjamanen Durek Verrett sier det på sin måte: «Hvor du blir elsket for alt du er, og du kan snakke om alt med den personen. Du kan snuble, du kan prompe og du kan gå på do foran den personen og ingen synes det er noe rart ved deg eller blir irritert eller sur på deg, fordi hvert øyeblikk du tilbringer med vedkommende er en anerkjennelse av verdigheten og skjønnheten av din eksistens. Det er alt for meg. Og det er akkurat det prinsesse Märtha bringer inn i mitt liv, og det jeg bringer inn i hennes liv».

Jaha, så vet vi det!

De kunne spart folk for detaljene - der mistet jeg lysta - UBETINGET!
Slettet bruker
19.05.2019 kl 20:29 2318

Jeg ler meg i hjel av Hegnar. Da dette er en verden han aldri har vært interessert i avblåser han det som bullshit og sludder. Da får du vente til du går over på den andre siden med å få fasiten, Hegnar. Noen av oss andre har lyst til å finne ut litt mer i dette livet.
Strek
19.05.2019 kl 20:42 2305

He,he...

Herlig politisk ukorrekte Hegnar kaller igjen spadene for spader og latterliggjør Marthas tøvete floskler og svada.
At hun igjen bruker prinsessetittelen er som forventet og avslører hulheten i PK-kongehuset.
Resten av media kryper for mye på knærne,men Hegnar har for lengst gjennomskuet tøvet og hoverer.
Slettet bruker
19.05.2019 kl 20:43 2303

Ja det var godt og morsomt sagt. hehe. Sportsrevyen hadde et innslag i kveld om hennes hell i uhell på hesteryggen. En ting skal hun ha ros for, hun er veldig modig!
Slettet bruker
19.05.2019 kl 20:48 2298

Sjarmørsjamanen kan ikke helbrede kreft, Change. Han har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det!

Det er forbudt ihht markedsføringsloven å selge noe du ikke kan levere. De burde arresteres begge to for å lure gollible new agere som klarer å hensette seg selv i transe ved å høre på trommene hans og se på kroppen hans!

Trygve burde kjøpe en foryngelsestime av sjamenen, for jaggu har han blitt gammel nå! Minus 10 år for kr. 595,- Trygve, hadde ikke det vært noe? Så kan du få gleden av å saksøke for utlegg, damages og følgeskader! ;-))) https://www.hegnar.no/TV/video/a9048893-00080348-78451fca
brahman
19.05.2019 kl 20:55 2292


"Og istedet for medikamenter, skal man bruke planter og røtter."

Det var da ille.... Eller enda "verre"
Slettet bruker
19.05.2019 kl 21:12 2280

Tror du ikke på denne heller, Havfruen?

https://m.youtube.com/watch?v=VLPahLakP_Q
Slettet bruker
19.05.2019 kl 21:22 2267

Jeg mener fortsatt at sjamanen er hel ved. Dette gjelder i forhold til hans virke som sjaman og ønske om å jobbe med andre mennesker ved bruk av energier. Sjamaner eller andre med dyp åndelig innsikt har sjelden hatt et pent og pyntelig A4-liv. Homo, bilfil eller hva ha betegner seg om tar jeg ikke med i denne sammenhengen. Det får bli opp til Märtha og vurdere hva hun vil.
Slettet bruker
19.05.2019 kl 21:38 2256

Jeg har sansen.
Bruker mitt tredje øye kun posetivt.
Jeg ser at sjamanen og prinsessen kan bli litt av en hit i LA
Det er store penger å hente med rett managment og agenter
Du skal ikke se bort fra at de kan kjøpe Drammensveien en vakker dag.
Profittmarginene i denne bransjen gir bunnlinje som hel ved og en solid grunnmur mot kritikk.
Slettet bruker
19.05.2019 kl 21:44 2249

Hvorvidt denne sjamanen kan være til hjelp for noe vil ikke jeg ha en formening om, men at det ofte kan hjelpe med alternative metoder enten ved egen hjelp eller hjelp fra andre er det neppe tvil om. Leger sier at f.eks soneterapi også er bare tull , men det er helt feil. Jeg har erfart at det hjelper ved å behandle meg selv for diverse plager. Kineserne hadde oppdaget det for flere tusen år siden.
Hypnose og håndspåleggelse fra de som har denne evnen virker også. Men ingen leger vil innrømme det




Redigert 19.05.2019 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Prelle
19.05.2019 kl 21:46 2246

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/05/19/195579110/renset-det-onde-ut-av-en-tilfeldig-valgt-kvinne-jeg-begynte-a-grate-veldig

Foredragsturneen er i gang og første stopp var i København hvor Martha bruker pronsessetittelen og latterliggjør seg selv og det norske Kongehuset!
Flott med Hegnars skarpe penn!
Slettet bruker
19.05.2019 kl 21:51 2240

Bruk av prinsessetittel må være prinsesseaktig.
Ikke prinsesse av monacoaktig da. Prinsesse ML aktig.
Nøyaktig.
Slettet bruker
19.05.2019 kl 22:38 2225

Jeg kan ikke være enig med dem som sier, "stakkars kongehus, stakkars konge". Foreldrene til engel-prinsessen har oppdratt henne, feilet i å få inn i skallen hennes at hun ikke kan gjemme seg bak dyre stemmer og engler. De burde lagt henne inn på en psykiatrisk avdeling for behandling, og kanskje ville de da unngått denne galskapen.

Som norsk statsborger vil jeg ha vekk vårt kongehus som ikke er riktig klok lengre. Olav stod det respekt av, og hadde han vært konge ennå, ville prinsessen vært sendt på langtidsferie på en klinikk i utlandet.
Prelle
19.05.2019 kl 22:49 2221

https://www.dagbladet.no/kultur/det-er-nok-na-mrtha/71082561

Det er nok nå,Martha,skriver Dagbladet.
Ta fra henne prinsessetittelen!
Slettet bruker
19.05.2019 kl 22:55 2214

Kongehuset kan brukes til galehus hvis kongedømmet nedlegges. Mange av oss har aldri drømt om et opphold der men alt kan skje etter sjamanens sjokkbesøk. Innerst inne har vi jo sett oss selv på slottet en eller annen gang. Nå blir det vel slutt på medaljene før jeg fortjener det, men hvis det blir gjort om til galehus da har mange andre plutselig en sjans.
Redigert 19.05.2019 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
brahman
19.05.2019 kl 22:58 2212


Noen er hysteriske i deres fordømming.

Kjenner dere ikke til alle benevnelser og beskrivelser av engler i Bibelen. (uten dermed å hevde at ML nødvendigvis har hatt kontakt med slike)

Marerittet vil for mange være å finne at noen vesener har kommet dalende fra "himmelen".
Slettet bruker
19.05.2019 kl 23:04 2210

Denne damen som har vært mer enn åpen for alle typer menn, ville aldri vært utnevnt til englekontakt på jorden. Hun forsetter fremdeles med å bryte Guds ord.
Slettet bruker
19.05.2019 kl 23:08 2202


Dagens leksjon med Shaman Durek.


https://m.youtube.com/watch?time_continue=264&v=8r_7EH2ue2o
Slettet bruker
19.05.2019 kl 23:17 2191

fra landet tenker jeg på Sylvi.

Når det gjelder prinsessen så har vel hun aldri vært mer prinsesse enn nå.
Slettet bruker
19.05.2019 kl 23:26 2184

Den hun tror på.
Slettet bruker
20.05.2019 kl 00:44 2158

Men dette er ikke sjamanisme, Change! Det er kinesisk vitenskap basert på frekvenser som alt liv svinger i; chakraene i kroppen har forskjellige svingningsnivåer, som kan oversettes til spesifikke farger, som igjen kan oversettes til spesifikke toner, og i dette tilfellet til den spesifikke resonansen i ord. Disse frekvensene kan man jobbe med, endrer du svingningsnivået, så kan transformasjon oppnås både i kropp og psyke.

Det er samme teknikk som transformasjonsprosessen i psykoterapi der terapeuten stopper pasientens taleflom når pasienten bruker ord under beskrivelsen av sitt problem som terapeuten (ut i fra sin kunnskap og erfaring) forstår resonnerer med kjerneproblemet. Terapeuten ber gjerne pasienten gjenta det hun nettopp sa, og litt forundret repeterer pasienten; terapeuten kan da si noe sånt som "hørte du hva du nettopp sa?" og pasienten gjentar. Øyeblikket med fokus på et slikt forløsende ord (dersom det er riktig fanget opp av terapeuten) når da frem til pasientens følelser; og terapeutens oppgave er å sørge for at ordet får tid til å resonnere i pasienten til følelsesladningen med gamle, vonde og fortrengte opplevelser hentes opp i bevissthetsfeltet hos pasienten og bokstavelig talt vibrerer i relasjonen mellom pasient og terapeut. Med den trygge terapeuten som følge og veileder, kan pasienten så begynne en utforskning av det gamle traumet som kan ha ligget fortrengt i pasienten og skapt alle mulige slags psykiske plager og mønstre ved å utageres ubevisst (for traumet blir ikke borte selv om det fortrenges fra bevisstheten og minnet). Etter at pasienten gjenopplever traumet, så begynner bearbeidingen, og ofte kan man lese ny mening i hendelsen, slik at pasienten kan transformere traumet til en tålbar del av sin historie og integrere den nye innsikten i sine følelser. Straks det er satt ord på, er traumet blitt bevisst, og det blir mulig å forstå og endre dysfunksjonelle handlingsmønstre som hadde sin rot i det fortrengte traumet.

Også fysiske skader kan endres etter de samme prinsippene - det kalles metamedisin - og psyken er vår tilgang til kroppen via følelser. Følelser er frekvenser/svingningsnivåer som deles mellom det mentale og det fysiske. Søvn er ofte en god healer, da mental aktivitet ikke lenger er viljestyrt, men holder på sitt nødvendighetsarbeid med integrering av kropp og sjel.

Vi mennesker deler også et felles bevissthetsfelt og et felles ubevissthetsfelt, slik psykoanalytikeren Carl Gustav Jung har utredet. Dette kan vi mennesker benytte ved å tappe inn i og hente ut informasjon eller legge inn informasjon. Våre bevisste tanker er derfor svært viktige (og bør håndteres ansvarlig) fordi vi er med og skaper med vår blotte tanke det som senere kan manifesteres og realiseres. Familier er et psykologisk tema som er svært interessant, der et barn ofte virkeliggjør det foreldrene undertrykker seg imellom, og der gamle familiehemmeligheter utageres i slekta inntil én blir nødt til å bearbeide stoffet ved bevisstgjøring (romantema!), utforsking og transformasjon av hendelsen slik at hemmeligheten ikke lenger lever ut sin ubevisste utagering i familien - det kalles vel arvesynden i bibelen og kan leve i 7 x 7 slektsledd - derfor kan kriger oppstå for gammel urett mellom folkegrupper selv etter 300 år, slik som vi kjenner det fra Balkan der gamle stridigheter mellom muslimer og kristne førte til krig på 1990-tallet, og slik vi kjenner det gamle hatet mellom muslimer og jøder i Midt-Østen. Det er hele befolkninger som må bearbeide hatet i en kritisk masse av befolkningen før fred kan oppnås.

Gregg Braden is an American author of New Age literature, who wrote about the 2012 phenomenon and became noted for his claim that the magnetic polarity of the earth was about to reverse. Braden argued that the change in the earth's magnetic field might have effects on human DNA He has also argued that human emotions affect DNA and that collective prayer may have healing physical effects.

Vårt DNA endres hele tiden og slites med alderen. Telomerer kan repareres. Og ja, jeg tror at Braden er seriøs.

Men jeg tror ikke på Shaman Durek. Han er en sjarlatan i L.A.s verste New Age setting. Ærlige mennesker overlever ikke i Hollywood. L.A. lever av skuespill og satanisme. Sjarlatanen er mer opptatt av celebre kunder og royale kontakter med dertil høye honorarer; et fokus som raskt ødelegger oppriktigheten og ærligheten hos enhver utøver. Konkurransen er stor, og i L.A. korrumperes alle sjeler, en ærlig utøver kan ikke jobbe der.

Jeg tenker du skal fortsette å søke, Change; men kanskje ikke hos en "mester" med babyrompetryne. Forskjellen på Durek og Braden ligger opp i dagen for alle å se. Så kan hver og en av oss gjøre seg opp tanker om hvorfor vår prinsesse har funnet han hun har funnet og ikke den andre. Kanskje er hun ikke helt genuin selv som må ta med seg prinsessetittel inn i en verden der "No one person is above another" som Q sier, eller bibelens visdom at vi alle står nakne for vår Gud.
Redigert 20.05.2019 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.05.2019 kl 01:19 2144

Har TH gått på FFO'n her ?
Hva om hele greia er et rigged opplegg ?
Slettet bruker
20.05.2019 kl 08:28 2095

Hadde ML vært født 150-350 år tidligere, ville hun blitt brent på bålet. Slik fikk makten folket "inn i folden" den gangen, og mye gammel overtro ble fjernet med hekseprosessene. Ikke en gang sine egne foreldre har hun klart å få til å tro på "englene" hun mener seg å oppleve.

Poenget med innlegget mitt over her var å vise at siviliserte samfunn har vestlig og østlig medisin; primitive samfunn har sjamanisme og magi. Den gode vestlige medisiner gir pasienten tillit til helingsprosessen og dens vitenskapelige fundament, den gode østlige lege gjør det samme med annen type behandling der legen selv utgjør medisin. Urfolk på sin side tror på magi, og sjamaner som kan mane naturens krefter.

Gregg Brady forsøker å finne sammenhengen mellom vitenskap, spiritualitet og virkelighetens verden - et seriøst og godt forsøk, forutsatt at han er villig til å forkaste hypoteser.

Vi mennesker danner kreftceller i kroppen hver eneste dag, som vårt eget immunforsvar klarer å kvitte seg med - men noen ganger blir det en opphopning som kroppen må ha hjelp til å fjerne - og da diagnostiseres kreft.

Vi mennesker behøver ikke den type mellommenn for å være åndelige, for det er en kraft (energi, frekvens) vi alle har i oss. Den mektige katolske kirken, med sin satanisme og overtro (les: maktmisbruk), driver fremdeles med eksorsisme, mens vi andre kategoriserer "besettelse" som psykisk sykdom. Men fordi vi alle deler det samme kollektive bevissthetsfeltet, så er det farlig når noen legger ut satanisme og overtro slik at trender som styres av onde og korrupte krefter kan få makt. New Age åndeligheten har tatt mange farlige svinger, men stort sett er mye av det banalt og uten virkning på folk flest, og godt er det. Dessverre er mange sårbare sjeler utsatt for slike overfladiske følerier.

Prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett sparket i gang sjaman-turné: Renset «det onde» ut av en tilfeldig valgt kvinne. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/05/19/195579110/renset-det-onde-ut-av-en-tilfeldig-valgt-kvinne-jeg-begynte-a-grate-veldig

På denne nettsiden står det at Shaman Durek "was born into the lineages of Haitian voodoo and indigenous Norwegian medicine" - det siste har han selvsagt vondt for å redegjøre for når han er her i Norge - det er ren bull-shit - noen urnorsk medisin finnes ikke, og samefolkets bakgrunn er ikke nevnt som hans avstamming eller kontakt med han. https://www.dreshare.com/shaman-durek-verrett/
Redigert 20.05.2019 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.05.2019 kl 09:59 2067

Fredag ettermiddag meldte slottet overfor NRK at «Vi følger med på debatten og det som uttales, og kommer til å være i dialog med prinsessen knyttet til markedsføringen av hennes næringsvirksomhet». Det er en oppsiktsvekkende uttalelse, og det nærmeste vi kommer at kongefamilien tar offentlig avstand fra virksomheten til kong Haralds datter. Det kom etter blant annet en kraftig uttalelse fra Blodkreftforeningen, som reagerer på at Durek Verrett på sine hjemmesider gir inntrykk av at leukemi skyldes dårlig balanse i blodet og at han som sjaman har kreftene til å gjenopprette denne balansen. https://www.dagbladet.no/kultur/kan-han-kurere-vekk-monarkiet/71095161
Slettet bruker
20.05.2019 kl 20:11 2020

Han preker vissvas fra ende til annen og bryter loven. Han lover noe han ikke kan levere, og det er forbudt.
Men nå skal jeg gå tur.
ladaen7,30
20.05.2019 kl 22:35 2005

For å si som søstra til Snåsamannen sa, dette er bare humbug:-)

Men uansett hvor gjennomskuelig det er så finnes det alltid noen som tror på alt mulig.
atnorhe
21.05.2019 kl 09:24 1980

Humbug selger som varmt hvetebrød, og er milliardindustri. Jeg heier på svindlerne,så lenge det står i pannen på dem at de er svindlere, og unner dem hver krone de kan svindle:-)
Slettet bruker
21.05.2019 kl 09:48 1972

Du kan ikke si at prinsesse Martha Louise skal drive med svindel, det er jo håpløst i argumentere når en ser slik uttalelse. Hvis ikke faren tar fra henne prinsessetittelen, må andre gjøre det. For andre enn Martha ville det vært straffbart å lure folk og ta betaling for å tro på svindelen.
Til innlegget over du kan ikke legitimere svindel her på Hegnar.
ladaen7,30
21.05.2019 kl 10:54 1964

Så lenge det finnes "svindlere" så er det mange som villig lar seg svindle og når man ser på verden i dag så er svindel en usedvanlig lukrativ ting å holde på med.
Slettet bruker
21.05.2019 kl 11:50 1956

Etter en uke med hardt mediejag mot prinsessen og hennes nye kjæreste, gikk Märtha Louise ut med en tydelig beskjed til pressen mandag kveld.
– Hvis hele livet ditt ble lagt ut der, i pressen, ville du vært komfortabel med det? Ville det vært OK? Selv om det er jobben din, og det respekterer jeg, så har du et valg om å være medfølende, om å være en god person, sa Märtha Louise under et foredrag i Stavanger.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2019/05/21/195579554/ari-behn-bryter-tausheten-om-maerthas-nye-forhold

Og hvem legger "hele livet" livet sitt ut i pressen, PRINSESSE Märtha???

Du gjør deg selv til en offentlig person med å bruke din tittel for å tjene penger på tittelen. Hvis du dummer deg ut, angår det faktisk Norge. På samme måte som det angår offentligheten hvis din tittel i stedet hadde vært... si... kulturminister, så kan du ikke være hvem-som-helst og anonym for kritisk blikk på hva som fyller en slik fremskutt tittel. (Sammenligningen er ikke heelt tifeldig valgt.)

Du bruker kynisk din tittel for å tjene penger privat; for en offentlig stilling kalles slikt korrupsjon (politikere får karantene); din tittel tilhører det offentlige rom!

Frasi deg tittelen, og du skal få gå i fred for offentlighet og presse, for uten prinsessetittel er du en gørrkjedelig og skrullete person som ingen ville bry seg om (kanskje heller ikke sjamanen, som var ute etter en "norsk prinsesse" og ikke personen Märtha). Kanskje ville du da til slutt tiltrekke deg noe sunt som fattet interesse for DEG og ikke din TITTEL (for det er nemlig en forskjell på deg og tittelen, men så langt er du ikke kommet i livet at du forstår det, så bare husk at du kan i likhet med alle andre mennesker, ikke ta noe med deg når du dør, for vi skal alle stå naken innfor Gud). Inntil du forstår det, er du uegnet og uverdig til å "behandle" andre mennesker!

FORØVRIG:
"Den omstridte sjamanen hevder på LinkedIn at han jobbet med kreftsyke barn på Israels fjerde største sykehus.
Nettavisen har vært i kontakt med Assaf Harofeh Medical Center (som endret navn til Yitzhak Shamir Medical Center i 2017) og spurt dem om de har hatt et ansettelsesforhold til en person ved navn Durek Verrett eller Derek Verrett i tidsperioden mars til mai i 1998, og hvorvidt sykehuset har en praksis med å ansette sjamaner.
- Jeg har undersøkt med HR-avdelingen. Beklager, men de fortalte meg at det ikke var noen med dette navnet som jobbet i vår institusjon i mai i 1998, sier talsperson ved Shamir Medical Center (Assaf Harofeh), Michael Ganor, til Nettavisen."
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/israelsk-sykehus-avviser-at-sjaman-durek-jobbet-for-dem/ar-AABFNOL?ocid=spartanntp

Når skal SLOTTET forstå at prinsessen er utsatt for en lystløgner og sjarlatan av rang? ALLE VARSELLAMPER LYSER!

I uken som gikk hevdet han at han aldri hadde sagt han døde, samtidig ligger det utførlige videoer på nett hvor han forteller om nettopp den opplevelsen! Vi har å gjøre med svindel eller psykiatri her! Om ikke slottet stopper dem, bør kanskje myndighetene gripe inn på annet vis, for det å hjelpe syke og fortvilte mennesker er IKKE underholdning!
Redigert 21.05.2019 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
atnorhe
21.05.2019 kl 18:47 1929

Jo folk bestemmer selv om de tror på julenissen eller andre nisser. Det er deres egne penger de bruker på noe som er ÅPENBART svindel i 2019. Det finnes millioner av mennesker som vil tro på hva det skal være, bare det er noe utenom jordisk.
Ingen har tvunget Norske dårer til å betale for humbug., De gjør det av egen lyst. .
Folk er ikke så dum som du tror, de er mye dummere, men det er ingen forbrytelse å være dum, og det er ingen forbrytelse å ta betalt for å snakke til dumme folk..
Cortex
22.05.2019 kl 00:37 1909

Martha virker så utrolig nedsnødd at hun må fratas sin prinsessetittel.Misbruket av tittelen til kommersiell bruk er uhørt og
enda verre blir det når hun deltar i åpenbar kvakksalveri.
Hegnar har lenge hevdet at misbruket av hennes tittel er uholdbart,og nå ser også flere hvordan hun skader kongehuset.
Slettet bruker
22.05.2019 kl 01:00 1899

ML kan være rundlurt her.
Hun brukte tittelen på engleskolen.
Gi dette litt tid til å løse seg.
ladaen7,30
22.05.2019 kl 10:34 1869

Publikummeren Josefa Pedersen (23) velges ut for en demonstrasjon av Verretts sjamanistiske evner. Under den påfølgende seansen både ler og hyperventilerer hun. Åndene får beskjed om å «rotere elektronene og atomene hennes fortere», og om å «gi henne en fred hun ikke har opplevd siden hun var barn». Til slutt hulker hun høylytt i Verretts armer.

Etterpå blir hun intervjuet av alle journalister til stede (undertegnede inkludert), og beskriver følelser av varme, kulde og «energi».

Hadde jeg tatt meg tid til å google henne, hadde jeg fått med meg at hun selv selger «online healing» over telefon og Zoom (tilsvarende Skype), samt lydfiler med «ren healing» og guidet meditasjon på nettsida sin.




https://www.dagbladet.no/kultur/er-det-slik-det-foles-nar-atomene-snur/71099867




Som jeg tenkte, det er ikke helt tilfeldig hvem de plukker fra salen i slike seanser:-))