No-brainer?

Nortraship
PHO 19.05.2019 kl 22:04 23151

Cysview er nå i en typisk lanseringsfase der hvert kvartal fremover vil nå rekordhøyder for salg.Vi kan allerede se akselerasjonen fra de siste kvartalene og basert på pipeline og salgsprosessen kan vi forvente at dette vil gjelde Cysview fremover. Blærekreft er den fjerde vanligste kreft i USA, den femte mest vanlige i EU, har tilbakefall på 50% og krever kontinuerlig overvåking. Det er over 200 000 nye pasienter diagnostisert med blærekreft hvert år og i USA alene, 80 000. 40% av pasientene er kategorisert i målgruppen til Cysview, middels til høy risiko. PHO tilbyr Cysview som gir signifikant større sjanse for overlevelse - salgsprosessen som tar ca 12 måneder er snart gjennom sin første syklus - effekten av lanseringsfasen og det faktum at det ikke er noen reelle konkurrenter tror jeg derfor vi snart vil se ketchup-effekten av. No-brainer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.05.2019 kl 11:58 3273

Det skal jeg ikke påstå at den ikke kan gjøre. Kursen er etterhvert ganske følsom for psykologi, så litt vanskelig å vite hvilken vei den tar.
Som du sikkert har lagt merke til selv, kan den plutselig gå flere prosent på en fullstendig uinteressant børsmelding om invitasjon til presentasjon, eller annet fjas.
Tyder på at der er mange amatører som sitter i aksjen. Dersom Q2 ikke blir bra tror jeg metningspunktet vil være nære for mange. På den andre siden kan den sikkert gå til både 70 og 80. Men ikke før der enten kommer nyheter eller gode tall. Betaverdien er høy.

Intertrade Shipping? Ikke noe jeg har hatt, kanskje du forveksler meg med en annen?
Solgte en del etter Q3 ja, men også en del i år. (Noen grunn til at du skulle vite hvem jeg er forresten?)
Redigert 21.01.2021 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
riskypick
21.05.2019 kl 12:12 3266

Det kan hende jeg surrer litt tunktee,men det er ikke mange selskaper som kan skilte med samme organisk vekst,marginer og potensiale som pho. Det sagt så vil jeg ikke påstå den er veldig billig. Men den er absolutt noe som jeg ønsker å ha i porteføljen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.05.2019 kl 12:25 3085

Enig i at den har potensial, Risky.
Den organiske veksten er derimot så langt ikke vært det jeg vil kalle eventyrlig. Man kan finne flere selskaper i langt traustere bransjer som har mer enn de rundt 20% som Photocure har YOY.

Som vanlig er nøkkelen til suksess å riktig vurdere risk/reward. Problemet er bare at den er ekstremt vanskelig å beregne i Photocure.
Jeg kunne gjerne hatt litt mer enn det jeg har igjen av askjer, men jeg syns ikke det er en fornuftig kapitalkontroll å ha mer enn 10-15% av porteføljen sin plassert i så høy risiko som Photocure utgjør. Det avhenger jo selvfølgelig av hvor risikokåt man er, noen liker å være perverse...
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
21.05.2019 kl 12:38 3074

Utrolig hvor mange tullinger som tror de kan få billige aksjer ved å servere fjas.
Get a life !
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
21.05.2019 kl 13:12 3033

Ingen grunn til å irritere seg over det Scoop.
PHO trådene var temmelig tamme for en tid tilbake.
Da akselerasjonen i utplasseringen og salg startet dukket gribbene og parasittene opp i hopetall. Bare et sunnhetstegn og en bekreftelse på at en har investert i noe med ett gigapotensiale.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.05.2019 kl 13:27 3010

Synes så tydelig noenhevdet at det er høy risiko i PHO. Da håper jeg inderlig at ingen er investert i andre farmasiaksjer på OSE for jeg tør ikke tenke på hvilke risiko disse løper.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
riskypick
21.05.2019 kl 13:35 3009

Ja,veldig artig hvordan man vurderer dette med risiko. Klart pho kan falle,men slik jeg vurderer det skal det mye til for kurser under 40kr frem til neste fremleggelse.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 14:39 2940

Tunktee - helt enig med deg i at en bør være kritisk i forhold til enhver investering en skal gjøre, herunder vurdere risikoen og fortjenestepotensialet. Du gir i dine innlegg klart inntrykk av å være en som er relativt oppegående - og som (naturlig nok) har en annen oppfatning om hvordan kursutviklingen vil være i PHO fremover (siden du har solgt) enn de som fortsatt er aksjonærer. Det som jeg derimot synes er noe besynderlig er at du, i likhet med mange andre her på forumet, ikke helt klarer å skille mellom kursmål og kurspotensialet - samtidig som at du henger deg opp i regnestykket til Focuss som kun viser hva kursen potensialt vil være ved 20 % markedsandel (gitt bl.a. forutsetning om et marked på 15 mrd etc). Jeg synes Focuss har veldig mye nyttig å komme med på HO - men når en ser hvor mye tid andre på HO bruker på å "drite" ut dette regnestykket, og at det virker som at det ikke er noen mellomting (enten skal kursen falle - eller gå til kr 1900) - hadde det for diskusjonens skyld vært mye bedre om regnestykket ikke hadde vært lagt ut, og jeg har tidligere på egen tråd spesifikt bedt skribentene om å se bort ifra regnestykket (og heller diskutere caset PHO).

Grunnen til at jeg har valgt å investere i PHO er faktisk så enkelt som at etter PHO fikk tilgang til Surveillance i 2018 - med full refusjon fra 2019 - klarer jeg med beste evne å skjønne hvorfor PHO ikke på sikt skal oppnå tilsvarende markedsandel i dette markedet som TURBT. Det tilsier 3-4 ganger større omsetning i USA. Samtidig har PHO i USA hadde en økning i 2018 på over 50 % - og prognosene fremover viser at PHO vil fortsette veksten i TURBT markedet i årene fremover. Hva er det som tilsier at PHO ikke vil få den samme utviklingen i Surveillance?

Du skriver videre at PHO burde levert over 15 mill i bunnlinje per kvartal for å forsvare kursen. Det er jeg ikke enig i - men ok, betyr det at du ville investert i PHO dersom de hadde droppet investeringene de nå legger ned i USA (markedsføringen/salgsapparatet mv), og kun basert seg på salget i Norden/Europa? I Norden/Europa hadde PHO en omsetning på over kr 100 mill (2018) - og slik jeg har oppfattet det, baserer størstedelen av kostnadene (markedsføringen/ansatte) i 2018 til satsningen i USA. Jeg tror derfor PHO fint (i alle fall ikke langt unna) ville klart en bunnlinje som du nevnte - ville PHO dermed vært et mer attraktivt investeringsobjekt for deg? Du som tydeligvis er en erfaren investor har helt sikkert fått med deg at PHO (for USA markedet) er i en vekstfase - og har nå hovedfokus på å øke omsetningen/inntjeningen i USA (kapre markedsandeler). Selv om en er i en startfase (som Schneider uttrykker det ift lansering/kommersialisering), har PHO hatt en omsetningsvekst i 2018 på over 50 % i USA (og har vi på HO bedre grunnlag til å mene noe annet om fremtiden til PHO enn det Schneider har uttrykt ift det som skal skje i 2019/20120 og fremover?

Jeg er, mye på bakgrunn av det jeg skriver ovenfor, heller ikke enig med deg når det gjelder risiko i PHO. Jeg tror at PHO, dersom en til formodning skulle oppdage at en ikke vil klare en fortsatt akselerende vekst i USA, fint kan kutte store deler av kostnadene en har i dag og fått en blå bunnlinje ved å fortsette butikken slik den er i dag. Jeg mener derimot at potensialet i PHO fortsatt er enormt stort - og som det bl.a. stod i børskommentaren til E24 etter Q1 er PHO latterlig lavt priset dersom veksten fortsetter - og er derfor helt enig i strategien til PHO om å utvide "butikken" i USA. Likevel tar PHO nå sikte på blå tall i løpet av 2020.

Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
focuss
21.05.2019 kl 15:04 2908

Noen er opptatt av risikoen i PHO, men hva vet de om risikoen i PHO? Det som er den dominerende risikoen i PHO er risikoen for at pasienter, myndigheter, pasientorganisasjoner , forsikringselskaper og helsevesenet i USA ikke bryr seg om følgende:

- BLCC finner og behandler 20% mer av den vanligste blærekreften
- BLCC finner og behandler 40% mer av den farligere CIS varianten av blærekreft

Derfor opplever BLCC pasienter vesentlig lengre tid til tilbakefall om tilbakefall i det hele tatt.
Derfor lever BLCC pasienter lengre enn de som får annen behandling.
Derfor er det flere pasienter som får beholde blæra si.

På grunn av dette så.

Gir FDA BLCC den sterkeste anbefalingen blant aktuelle teknologier
Innvilger Medicare refusjon av kostnadene
AUA innkluderer BLCC i guidlines
Pasienter søker seg til BLCC sykehus.

Og derfor vokser BLCC bruk med 50-60% i året i USA og det før lanseringen i det 4 ganger større markedet surveillance kommer i gang.

Tunktee snakker om risiko? Hva vet han om risiko i PHO?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 15:08 2898

En bør heller ikke etter mitt syn undervurdere effekten det vil få for andre markeder dersom PHO slår igjennom i USA og BLC klarer å bli SoU i USA.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.05.2019 kl 15:23 2874

Takk for et fornuftig svar m73102,

Det var mer noe i den gaten jeg var ute etter med et noe provoserende innlegg i morges.
De andre rett før deg har tilsynelatende svart på mine siste innlegg og forkastet det som at jeg er en som bare prøver å baise kursen for å få billige aksjer; Til tross for at det er noenlunde saklig og går an å svare på en fornuftig måte slik du gjør.

Når det gjelder regnestykket eller stykker, så er det fullt mulig at jeg ikke har fått med meg de beste. Er lenge siden jeg har lest på tråden her, syns der ble for mye støy i høst. Kan gjerne være enig med deg at man skal være forsiktig med å legge ut slike; Og gjør man det så må man kunne forsvare og dokumentere. Personlig oppfatter jeg det i motsatt tilfelle som hausing, uten at det er kritikk rettet mot Focuss eller andre. For øvrig likestiller jeg hausing og baising, og har ikke sans for noen av delene.

Tar kritikken for manglende skilnad mellom kursmål og kurspotensial - der kunne jeg vært mer nøyaktig.

Kan ikke huske ordlyden i det jeg skrev om 15 mill, men dette var altså ment dersom dette var en yeildinvestering. Det er klart at et selskap i vekst/med stort potensiale prises på andre måter. Når det sagt, så mener jeg fremdeles at man ikke kan regne en P/E på 20 på det tidspunktet hele potensiale er tatt ut. Men det er forsåvidt ikke relevant i svaret her.

Jeg kan ikke svare på detaljer om selskapet og deltall lenger, for leser ikke lenger rapporter/presentasjoner. Hadde hatt mer synspunkter for et år siden, selv om jeg ikke kan påberope meg noe kunnskap om legemiddelindustrien. Forstår ganske lite av det, og har ikke spesialisert meg i noen bransjer for investeringer.

Grunnen til at jeg solgte meg (nesten) ut:
Jeg har vært med i flere selskap tidligere, der suksessen lå like om hjørnet. I mange tilfeller, når den ikke har kommet som forventet, har det kun vært ledelsen i selskapet som har skjønt og visst hvorfor. Faktum er at det skjer hele tiden i diverse bransjer. Fristende å kalle det sorte svaner, men det blir jo feil uttrykk når de dukker opp så ofte.
Realiteten er at jeg har vært med i Photocure ganske lenge, kanskje 5-6-7 år. Jeg er flinkest med å se på tall og utvikling. Leter spesielt etter eksponentiell utvikling og forventet at denne skulle være sterk ii Photocure. Jeg syns ikke den har vært tilstrekkelig i selskapet i forhold til hvordan det er priset, og jeg syns derfor at risk/reward har blitt dårligere med tiden over de siste par årene.
Jeg har også reagert på utviklingen (eller mangel på sådan) i Europa. Det eneste stedet jeg har lest at «alle» må ha Hexwix/Cysveiw er her på forumet, men dette stemmer jo overhode ikke over ens med salget i f.eks Tyskland, Frankrike og andre større økonomier i Europa. Jeg vet at mange lenger skylden for det på Ibsen. Det blir imidlertid for tynt for meg hvis dette skal være et «må ha» produkt.

Et alternativ til ovenstående er at tålmodigheten min rant ut ?

Til de andre som var hakket mindre sympatisk kan jeg bare si at jeg ikke har planer om å kjøpe aksjer, og ikke har noe insentiv til å baise.
Grunnen til at jeg skrev her i dag var kanskje for å lukte på aksjen igjen, men da for å få en kritisk vurdering.. Noe jeg liker å gjøre før jeg går inn i en aksje.

Syns generelt det er vel så viktig å beregne risikoen/nedsiden i investeringer som potensialet.
Jeg lever av dette, og kan ikke miste såkornene. Kapitalkontroll er derfor svært viktig.
Til info har jeg for øyeblikket følgende aksjer (utenom litt i Photocure)
Archer
Axactor
B2Holding
Norwegian Property
Strongpoint (Langsiktig plassering)

Lykke til, håper du og dere treffer i Photocure ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 16:36 2805

Solid realism from tunkee. I think anyone with any sense knows full well that if PHO doesn't start making money soon then the current price is overpriced.

Maybe they will reach 117kr at best.......... 1900kr?????? No way in hell.

I like the way the fact Focuss's calculation shows current market share at 0.5% BUT Schneider has it at 5%......

Only a small difference of a 1000% then....good grief people. You'll buy any old shit
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
21.05.2019 kl 16:58 2778

Tunktee. Det fulle potensialet er ikke tatt ut ved en markedsandel på 20%.
Når/ hvis den tid kommer kan det godt være at andre markeder som f.eks Asia, Russland m.m kan være under penetrering.
Screeningmarkedet kan også ha åpnet seg når den tid forhåpentligvis kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 17:15 2760

Correct. They could maybe use IPSEN in Asia?? Thatbworks quite well. Or perhaps the guys they use in Australia or Canada.........those guys really know how to sell it

Face facts this crap is going nowhere. In time you will realise this. Put your money elsewhere walnut will do here is disappear. Quarter after quarter with the same old drivel....even Radoum Hospital sold close to 5% of their shares recently even they know the truth.

Forget what Schneider says. The guy is on a huge salary

How many scopes in Q2? 10? 15? 3 flexi?

.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 17:16 2760

Just wait til Alex pulls the plug in a year after losing patience. Well then it is gonna burn.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 17:44 2730

Anbefales å heller bruke tekinvestor.no for å diskutere biotech, trollene har uhindret fått ødelegge HO.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 17:47 2724

Enig. I wouldn't call those haussers trolls. Just clueless individuals
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
21.05.2019 kl 18:20 2702

biotechinvest.
Du har rett i det. Finner det bare litt underholdende å lese alle de desperate innleggene her på HO.
Nylig dukket det opp en skribent som tilsynelatende prøver å være saklig og i samme slengen insinuerer at de som ikke har samme oppfatning som han selv er amatører. Når noen da reagerer med å gi svar på tiltale og legge seg på ett enda lavere nivå ble han både overrasket og fornærmet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
focuss
21.05.2019 kl 18:31 2684

Det eneste BLCC er benyttet i særlig grad foreløpig er i TURBT og kun innenfor området definert av 25 største MSA. I dette området og kun med TURBT er markedsandelen nå kommet opp i 7,5 %. Det er klart at hvis man regner hele USA og inkluderer Surveillance så har BLCC en markedsandel som er forsvinnende liten og det er jo derfor potensialet er så stort. Så er det slik at det er i det store surveillance markedet fase 3 studiet med sine fantastiske resultater gjelder. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette blir alt for komplisert for thepower. Hva Schneider legger til grunn i sine 5% vet vi foreløpig ingenting om.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 19:00 2651

What we do know is that they have 70% market share in Denmark, Norway and Germany.

Germany has 100 million people. Do they make money? Naaaah, do they buggery

I think the new poster with his common sense real world investor outlook has managed to smash the PHO case to pieces during one day.

Quite amusing really.

I love PHO. It's made me a lot of money. But I see it for what it is. One of the most dangerous traps of investment is to fall in love with a stock. Isnt that right Scoopyboy?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
21.05.2019 kl 19:31 2625

Jeg svarte deg på din egen tråd Powergutt
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 19:31 2622

En bør heller bruke tekinvestor.no for å diskutere biotech. Der får ikke troll slik som dette drive på i det uendelige med å utelukkende skrive bull eller bear ut i fra hvordan de selv har posisjonert seg i en aksje. I normale land blir dette sett på som kriminell børsmanipulering, men på korrupte lille oslo børs sklir det gjennom uhindret.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 19:38 2610

Det blir nok kjedelig for deg å rope i tomme rom, når dine useriøsiteter jager alle over på andre forum.
Har ingen problemer med kritiske meninger, men du har i de månedene jeg har lest på dette fora ikke kommet med et eneste saklig innlegg.
Det blir bare trøttende.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 19:57 2576

Angående rope i tomme rom..

Er dette en tomsing som etter eget utsagn tjener store penger i olje og i NEL en person som egentlig er i ferd med å gå fra fortstanden, -har tapt alle pengene sine, -er inne i en langvarig fyllekule, -eller rett og slett en som har gått fullstendig på trynet i en eller annen form for rus..??

Nå har nesten alle som ikke har blokkert vedkommende forlatt forumet p g a denne ubehøvlete, tilsynelatende, hevngjerrige fylliken med sin rennesteins-argumentasjon.
Fremtoningen er ikke et netttroll i ordets rette forstand, men en som har gått fullstendig amok på HO.

PHO er det eneste som interesserer denne rølpete fremtoniningen:

https://forum.hegnar.no/user/135127/view?page=1

En ting er sikkert:
Hvis denne tullingen får lov å fortsette sine ville raid på HO, så blir det bare focuss, Scoopfinder og en håndfull andre som kommer til å røre PHO-trådene-

Lykke til med et ødelagt forum..
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
kreinh
21.05.2019 kl 19:58 2576

Som tråd tittelen antyder er det for mange no-brainere fra HO som er aksjonærer i Photocure. De glimrer med hvor lite det er under topplokket. Nyttig informasjon går inn det ene øret og ut igjennom det andre, fordi: no brain. ?

Oppfordrer alle til å blokkere de overdrevne useriøse....
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Mulla3
21.05.2019 kl 20:08 2555

Pr dags dato er PHO en dritt aksje. Hva fremtiden bring vet vi ikke. Kanskje var det lurt av meg å kjøpe PHO kanskje ikke. Aksjen har tilsynelatende et potensiale så derfor beholder jeg den inntil videre.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
focuss
21.05.2019 kl 20:27 2523

De som mener Schneider er seriøs og realistisk når han går for å gjøre BLCC til ny standardbehandling i USA`s fjerde største kreftsykdom, burde strengt tatt ikke trenge mer analyser for å se at en investering i PHO vil bli noe utenom det vanlige på Oslo Børs. Det er en grunn til at biotech er verdens mest profitable bransje for de som får frem ett etterspurt produkt. Det er ikke en lavmargin bransje dette.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Panis
21.05.2019 kl 20:28 3862

«Pr dags dato er PHO er dritt aksje.»
Nei Mulla3, det er den ikke. PHO en vekstaksje hvis du forstår hva det er?

For hvert kvartal legger PHO frem økende omsetningstall, og dette kommer til å øke for hvert kvartal fremover. Så da vil jeg heller kalle det en Gullaksje, og vi som besitter den har funnet Gullet før andre har fått opp øynene...
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Mulla3
21.05.2019 kl 20:39 3833

Okey da.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Oregon
21.05.2019 kl 20:44 3827

Jeg har lenge holdt meg unna PHO trådene fordi jeg før Q3 2018 ble usikker på selskapet og hva fremtiden ville bringe og jeg solgte meg da helt ut på kurs rundt kr. 60. Nå har optimistene som fortsatt holder på i velkjent stil ( Focuss, Oppgang kommer, Londonmannen m. flere) egentlig veldig lenge hausset aksjen og rent kursmessig har det egentlig ikke skjedd så mye siden jeg solgte meg ut, snarere tvert om. For meg som litt nøytral ( eier ikke aksjer i PHO og har heller ikke planer om å kjøpe) synes jeg haussegjengen etter å ha gjentatt seg selv utallige ganger siden sommeren 2018 nå virker litt hårsåre og nekter å ta inn annen argumentasjon enn det de selv har ( faktisk noe feilaktig) har hevdet skulle skje.

Jeg er mer på linje med Tunktee som jeg synes har en del informative vurderinger; jeg synes også at Pafo og Bravi har gode vurderinger. For de som husker meg fra den gang jeg var aktiv på PHO trådene så er min kjepphest at det finnes konkurrenter som absolutt ikke bør undervurderes, f.eks. Olympus - NBI:

https://www.martinhealth.org/innovative-narrow-band-imaging-nbi

https://www.urotoday.com/conference-highlights/eau-2018/eau-2018-bladder-cancer/102893-eau-2018-accuracy-of-fluorescence-and-narrow-band-imaging-in-the-contemporary-management-of-bladder-cancer-a-systematic-review-with-diagnostic-meta-analysis.html
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
focuss
21.05.2019 kl 21:18 3772

Oregon
Jeg vet ikke hvordan du definerer haussing , men jeg mener jeg kjenner det igjen når jeg leser det og ser det som frem snakking uten å knytte det til konkret dokumentert informasjon. Så jeg mener man må skille mellom haussing og informasjon. Når det gjelder litteraturstudiet du henviser til så har vi jo vært gjennom det før og det er ikke noe nytt å tilføre.

-FDA legger ikke et litteraturstudie til grunn for sine beslutninger.
-FDA rangerer BLCC foran NBI
- BLCC øker tid til tilbakefall, om det blir noe, mens NBI i slik sammenheng ikke er bedre enn hvitt lys.
- Siden vi diskuterte dette sist så har det kommet til at BLCC forlenger livet.
- pasientene oppsøker sykehus som tilbyr BLCC og Schneider mener at BLCC vil bli ny SoC og er snart installert i alle de prestisjefylte sykehusene som definerer SoC.
- BLCC med flexiscope kan ikke bare identifisere lesjoner de kan også fjerne dem poliklinisk
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2019 kl 22:41 3712

Takk det samme Tunktee? Skjønner deg veldig godt at det å være aksjonær i PHO de siste 5-7 årene kan tære på tålmodigheten. Jeg fikk øynene opp for PHO i 2018 - og mener, som du sikkert også har fått med deg, at rammebetingelsene for PHO har endret seg betraktelig med den nye refusjonen til TURBT (virkning fra 2018), FDA godkjennelsen til Surveillance og refusjonen med virkning fra 2019 - hvilket etter mitt syn også vises gjennom omsetningsveksten i 2018 samt den kraftige økningen i antall utplassert scope (fra 2017 til 2018). Dette gjelder før vi har sett noen effekt av Surveillance markedet. Jeg mener videre at ansettelsen av Schneider, i den fasen PHO nå er inne i, virker å være et meget riktig grep (han er på vei til å få PHO virkelig på kartet, ref den økte publisitet og økningen i antall børsmeldinger) - og jeg har ennå ikke fått noen grunn til å betvile fremtidsbildet han har tegnet. Som tidligere nevnt - mitt hovedanliggende for å investere i PHO er nettopp det poenget at jeg ikke ser noen grunn til selskapet ikke skal oppnå en samme markedsandel i Surveillance.

Jeg vil også ønske deg lykke til videre med dine imvesteringer- og selv om du ikke skulle endre oppfatning ift investering i PHO, håper jeg at du fortsatt vil skrive på HO. Du virker å ha mange gode og konstruktive tanker/synspunkter - og for min del er det viktig å få frem ALLE saklige argumenter som er godt fundert?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
trigger1
21.05.2019 kl 23:14 3661

Photocure er inkludert i aksjeanbefalingen i onsdagens Finansavisen. Fondsfinansforvalteren sier at i forhold til risikoen er den forventede avkastningen meget attraktiv!
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
trigger1
21.05.2019 kl 23:16 3657

Sorry - så ikke at det var en egen tråd på dette. Lang dag..
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Oregon
22.05.2019 kl 01:29 3598

Focuss: En som spekulerer på framtidig kursstigning kalles haussist, i engelsk-amerikansk børssjargong bull 'okse'.

Som verb brukes hausse også i overført betydning: reklamere kraftig for; oppskryte.

Og når jeg leser PHO trådene så skriver dere akkurat de samme hausseinnleggene i dag som dere skrev tidligere ( før Q3. 18). Og det du ramser opp over er mer eller mindre det samme som tidligere, mens kursen har gått motsatt vei. Og den litteraturstudien du ønsker å bagatellisere ( ble også lagt fram på EAU 2018) er ikke den samme som ble diskutert tidligere. Jeg tror mine referanser som jeg har limt inn i innlegget over nok beskriver en del av virkeligheten der ute.

Jeg synes også de referansene jeg har limt inn dekker og forklarer godt tallene som nå ble lagt fram på Q1. I Norden ( ref. litteraturstudien) fortsetter nedgangen i bruk av Hexvix; ( les NBI øker) og salget faller fra Q4 til Q1, faktisk en del mer i KIT enn de reelle tallene indikerer da det til Q1 også kom en prisøkning. Det samme gjelder Ibsen med en viss prisøkning samt en svak norsk krone som forklarer en økning i tillegg til prisstigning. I sum er derfor antall KIT solgt i Ibsen området samt i US ikke betydelig nok da summene i kroner ( og ikke antall KIT solgt) fra Q4 18 til Q1 19 påvirkes av prisstigning samt sterk dollar og sterk Euro ( dvs. svak norsk krone mot respektive valutaer).

Og som urologene ved Cleveland (US ) skriver om NBI:
“Bladder cancer is the fifth most common cancer in the U.S. and we are consistently seeking ways to deliver the best detection and treatment options for our patients,” said Adam Mues, MD, Martin Health Physician Group urologist. “NBI light technology delivers more advanced visualization for our urologists and better patient outcomes.”
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
bravi
22.05.2019 kl 03:40 3578

Tror det er bare å ta inn over seg at NBI er en kraftig konkurrent for Cysview. Det er kanskje bare de aller største sykehusene/ klinikkene som ser seg tjent med å drive på med både NBI og Cysview, da er ikke markedet så stort som i endel regnestykker som blir presentert her.

Lanseringsfase eller ikke, uansett har dette tatt lang tid, ihvertfall hvis dette skal bli noe SoC, det er ikke riktig å regne lanseringstidspunkter fra da det ble innvilget refusjon når preparatet har vært lansert, solgt og brukt lenge før siste refusjon ble innvilget. Synes mye av argumentasjonen for caset virker mere og mere som bortsnakkinger, bortforklaringer og unnskyldninger. Ta f.eks problemene med Flex skopene, når det først begynner slik har det en tendens til å fortsette.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare