OSE ser teknisk bra ut for brukbar oppgang.

Slettet bruker
20.05.2019 kl 08:17 758

Trump ypper til strid og det hjelper jo oljeprisen godt opp. Resultatene for selskapene første Q var ikke superbra, men det betyr vel de kan bli bedre neste omgang. Likviditeten på OSE er meget bra. Sentimentet er brukbart bull.

Alt i alt har OSE mulighet for 940-950 på en 3-4 mnd. basis.

Oljeprisen kan gå over $ 100,- ved en alvorlig konflikt med USA/Iran. Denne konflikten er mer sannsynlig. Det eneste som kan ta ned trusselnivået er FN og de bør sette seg sammen snarest med løsninger. Iran kan neppe ha atomvåpen. Israel en joker i denne konflikten. De vil utslette Iran før de har stridshoder klare fordi Iran vil utslette Israel. Meget alvorlig konflikt og svært uklokt av Trump nå. Man må klare å få Iran til å stoppe utviklingen av stridshoder med andre virkemidler enn trusler.

Fri lakseksport til Kina og over 1 milliard kinesere. Det sier seg selv at laksaksjene har bra potensiale. Først disse hersens algene som truer, men det går vel å sprøyte noe på dem som tar knekken på algene? Det går an å løse. Jeg har sprøytet på bladlus og de har blitt døde og larvene tar marihønene. Samme med algene tenker jeg.

OSE er bull som bare det i dag og har ingen motstand før 940++

Ose litt engstelig sammen med Europa. Krig denne gangen er reelt, men krig er bra for aksjemarkedene. Krig er etterspørsel.
Redigert 20.01.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2019 kl 20:33 643

Ingen renteøkning i USA. Da kan ikke aksjemarkedet gå ned. I verste fall flatt i sommer og i beste fall opp. Ned er umulig da tidene er superbra (har aldri vært bedre)
Slettet bruker
23.05.2019 kl 08:38 598

I sommer går OSE mellom 860-890. Vilkårlig ettersom den har dagsformen. Et rally kan komme utpå høsten.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 10:01 548

OSE beveger seg i et rektangel mellom 860 og 890. Indikatorer har lagt seg slik at det kan bli bra bevegelse ved brudd av nedre eller øvre triangellinje og 30 punkter eller mer er ikke umulig, men heller target ut av triangelformasjonen. Selv holder jeg sannsynligheten for opp av triangelet større enn ned fordi den er en konsolidering i en større oppgang.

Target 920++