Q-Free - Flott! Q-FREE- INTER URBAN CONTRACT IN THE US - 22 MNOK

Slettet bruker
QFR 20.05.2019 kl 17:03 2337

Børsmelding! Denne er flott! State of the art!? I USA! Denne tror jeg vil bli lagt merke til! Det mangler ikke på trafikk og trafikkale situasjoner/tilstander som trenger styring!

QFR: Q-FREE- INTER URBAN CONTRACT IN THE US - 22 MNOK

15:59

The Iowa Department of Transportation has selected Q-Frees OpenTMS software for
a comprehensive overhaul of its statewide advanced traffic management system
(ATMS). The move makes Iowa DOT among the first in the United States to move to
an on-demand cloud computing platform boosting system redundancy, scalability,
and reliability. The contract has a value of 22 MNOK. Deliveries will start in
2019 with most of the revenue impact in 2020.

OpenTMS is an off-the-shelf, cloud-enabled ATMS developed by Q-Free. It will
monitor traffic data, manage connected ITS devices (e.g. traffic sensors, video
cameras, dynamic message signs), and mitigate the mobility and safety impacts of
unpredictable congestion.

-Congestion is a hazardous thing - posing safety threats and negatively
impacting mobility and travel time reliability. By helping Iowa DOT better
monitor and respond to adverse weather, road work, accidents, and other
incidents we can help diminish those risks, says Morten Andersson, SVP Q-Free
Americas.

For further information, please contact:

President & CEO, Håkon Volldal: +47 977 19 973

CFO, Tor Eirik Knutsen: +47 950 50062
Redigert 20.01.2021 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
clanz
20.05.2019 kl 18:14 2310

Spennende kontrakt... men er vel den første børsmeldte kontrakten i q2 og heller ikke særlig stor.
Trenger mer, alt som kommer nå ble det val sagt hadde noe bedre marginer siden ordremengden nå allerede er noe større enn på en stund.
AntiBody_Man
21.05.2019 kl 10:21 2231

Jeg tror ikke en skal legge så veldig mye i antall børsmeldte kontrakter. De to siste kvartalene har det jo vært få børsmeldte (utenom rammeavtalene på fergene), men like fullt ser vi en svært god ordreinngang. Problemet har jo vært produktmiksen, som slår negativt ut på EBITDA, men dette skal jo bli mye bedre framover, i følge Volldal. Når det er sagt, sier jeg selvfølgelig ja takk til flere saftige børsmeldte kontrakter også, om ikke annet for å holde interessen for Q-Free oppe hos investormiljøet. Det har jo vært mye ørkenvandring her...
Slettet bruker
21.05.2019 kl 16:59 2187

Alt er som seg hør og bør på børs... Tradisjoner er til for å holdes så helt som vanlig markeres børsmeldt kontrakt fra Q-Free med kursnedgang. indekser i pluss intet hinder.
AntiBody_Man
23.05.2019 kl 10:51 2112

Noen som har gått lei?
Slettet bruker
23.05.2019 kl 11:21 2094

Ja, nå er det vel bare de mest tålmodige som holder ut. Vi får se hvem som kjøper og hvem som selger. Antar at det er som før. Atlantis vest kjøper og Mark John Phillip selger. Aksjonærlisten er ikke oppdatert den siste måneden. Jeg sitter stille - Atlantis Vest har en plan.
riskypick
23.05.2019 kl 11:34 2083

Med q4 rapport var det godt håp om bedring av bunnlinje. Det fikk seg en knekk nå ved q1. Naturlig med litt reserverte aksjonærer og lavere kurs.
AntiBody_Man
23.05.2019 kl 12:15 2074

Tålmodighet er en dyd - i hvert fall i Q-Free! Trist med denne evinnelige ørkenvandringen.
AntiBody_Man
23.05.2019 kl 12:55 2056

Vil uansett si at det er en god kjøpsmulighet, om enn rekylen kommer noe fram i tid. Interessante framtidsvyer fra Volldal på BI i dag, forresten. Q-free har mye å by framtiden på i porteføljen sin

https://www.bi.edu/research/find-departments-and-research-centres/research-centres/centre-for-green-growth/events/urban-green-growth/
AntiBody_Man
23.05.2019 kl 14:24 2034

Atlantis Vest har uten tvil en plan! De kryper sakte, men sikkert oppover i eierandel. Spørsmålet er om de får lov til å plukke billig helt opp til 30%-grensen, for så å ta over Kapsch sine aksjer og komme med et frivillig tilbud til de resterende aksjonærene. Med den begredelige kursutviklingen til Qfree, er det ikke utenkelig at et slikt tilbud kan komme ned på under tieren.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 14:53 2019

Begredelig kursutvikling. Man sprader ikke rundt og skryter "se på meg, jeg er Q-free-aksjonær jeg". Selvsagt ikke. Som Hansemann har jeg likevel troa. Ikke minst pga børsmeldinga i trådstart. Der står det bl.a "The move makes Iowa DOT among the first in the United States to move to an on-demand cloud computing platform boosting system redundancy, scalability,and reliability." Da tenker jeg i min enfoldighet: Ahaa! En stat i USA er nærmest first mover når det gjelder å ta i bruk slik teknologi og velger Q-Free som vi vet ikke billigst. Er Q-Frees løsning Open TMS kanskje suverent best i forhold til den problematikken som skal løses? Kan det kanskje ligge store muligheter for skalering her? Det er flere stater enn Iowa i USA og mange av dem er mye større og mer folkerike enn Iowa, og så har vi resten av verden...
Redigert 23.05.2019 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2019 kl 17:26 1980

Akk ja har sittet på en post i noen år nå. Litt i pluss, men selger ikke før 10(eller 9,90). Håper det blir før pensjonsalder.
BogusBill
23.05.2019 kl 19:23 1943

Jo flere sw-kontrakter, desto bedre. RUC er det ikke marginer i, iallefall ikke her til lands når Efkon og Kapsch dumper priser og får tilslaget. :-/