-- Her kommer to bomstasjoner med 57 skritts mellomrom

livecnn
21.05.2019 kl 13:12 737

Nedenfor Sinsenkrysset i Oslo blir det to bomstasjoner med 57 skritts avstand. Beboere i tre bygårder blir stengt helt inne av bommer.

https://www.motor.no/artikler/to-bomstasjoner-pa-knappe-100-meter-i-oslo/?fbclid=IwAR2lCSrhjGFZTUbP6Pxty2x-qZUCrDCLyvRsbiLjxVtc3iTzNNGWVJgtbGE

Politikerne gjør bare det som er best for folket som de er valgt til å styre over.
Politikerne vet best, vi andre er for dumme til å skjønne vårt eget beste.
I alle fall så er det jo en del som ikke er til å forstå

Nå sier AP-sjæf Støre at de skal rive alle bommene så da blir de vel revet alle i Oslo også. Gjør jo som sjæfen sier eller?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RRKw9a/slik-vil-stoere-loese-bomkrisen-riv-alle-bommene?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
livecnn
21.05.2019 kl 23:25 645

Riktig at AP-Støre ønsker det, MEN han ønsker veiprising. Så er du avhengig av bil vil AP fortsatt flå deg !
nicowiz
22.05.2019 kl 00:27 606

Helt riktig, og veiprising er noen år unna, om det er i heletatt mulig? Best om han kommer seg tilbake i tåkeheimen...
Bmwi8
22.05.2019 kl 00:44 591

Det er så digg og bo i oslo nå. Ja til mere bommer så får vi gatene helt for oss selv.
pengex
22.05.2019 kl 09:35 511

Ja ett tomt oslo blir jo kjempebra.

Når AP bestemmer seg for å «endre noe» viser erfaringene at det blir enda dyrere, dette på tross av at de påstår at de gjør det for å spare penger, noen som forstår det?

Når det gjelder Støre’s planer om såkalt «veiprising» så er dette selvsagt vanvittig. Dersom man mot all fornuft skulle gjennomført Støre’s planer ville resultatet blitt mye mer byråkrati, og en endeløs krangel om urettferdighet fordi veldig mange ville jukset f.eks ved å bruke en bil som er registrert på en fattig person, eller hvor grensene mellom «de rike og fattige» skal gå.

Et annet resultat ville vært at «de fattige» ville fått en bitteliten rabatt, men «de rike» måtte betalt tredobbel pris, som alltid når AP er i sving.

Dette med veibygging er enkelt, man bruker de pengene staten tar inn i skatter og avgifter (for Norges tilfelle enorme summer, og nesten tre ganger så mye som f.eks svenskene tar inn pr innbygger) og man bygger veier for dette, dersom dette «ikke er nok» må man bare akseptere dette, og fastslå at det ikke finnes penger, og gjøre det beste ut av situasjonen, og livet går videre.

Det var slik man opererte før bomstasjonene poppet opp, og vi var fornøyde med dette, iallfall mye mer fornøyde enn nå.