Kursmål 45 PGS

Gevit
PGS 21.05.2019 kl 15:19 27557


PGS: BUY!
1) At current trading levels you get 8x vessels for free
2) The bond now trades at par – this means that bondholders believes refinancing is possible
3) We believe the market eventually will take this into account and that PGS should trade at higher levels
4) We have a BUY and target of NOK45

Artic Securities
21.05.2019
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2019 kl 11:24 5226

Forrige kvartal, ble et tap på mer enn 500.000.000kr, så den backlogen med tapskontrakter, er ikke mye å skryte av.
Redigert 09.07.2019 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
zavva
09.07.2019 kl 23:13 5124

Fischer - tanker rundt hvordan økt andel på kontrakt slår it på ebitda og cashflow?

Synes kommunikasjonen fra selskapet er merkelig om dagen. Først trekker de refinansiering, så hamstrer ledelsen aksjer også guider de inntekter som er svakere enn konsensus men ikke ebitda.

Både i Q4 18 og Q1 kom selskapet med inntekter og ebitda
på oppdateringen etter endt kvartal. Jeg blir mer og mer sikker på at grunnen er fordi avviket fra konsensus var på mer en en gitt %. Kanskje 10%? Avviket på inntekter i q2 er litt over 10% - men da er ebitda altså innenfor.

Kan det være noen annen grunn?
Barbera
10.07.2019 kl 00:31 5060

Cash flow messig skal ikke andel kontrakt ha noe særlig betydning. Kostnaden for en gitt flåteutnyttelse blir fordelt mellom Opex og MC Capex.

Vil anta en EBITDA margin på rundt 68%, noe som vil gi en EBITDA på 147 MUSD. Rundt 12% under konsensus. Skjønner heller ikke hvorfor det ikke kommer guiding her, kan jo bety EBITDA tikker inn på over 150.

Ikke gode nyheter med svakere resultater selvfølgelig, men likevel robust cash flow og vekst fra 2Q18. Debt / EBITDA faktor på rundt 2 bør være nok til å løse refinansiering uten emisjon. Men billig blir det ikke.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 01:08 5041

PGS har jo ikke penger og taper en halv mrd i kvartalet, derfor må de refinansiere. Da sier det seg selv at en emisjon må til for å skaffe egenkapital. Bankene nektet refinansieringsforslaget uten egenkapital. De kan ikke komme tilbake til forhandlingsbordet med backlog med tapskontrakter og uten cash.

Mitt tips er krisemisjon på 5kr og den kommer i løpet av Q3.
Redigert 10.07.2019 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
Fischer
10.07.2019 kl 09:37 4896

Zavva
Nå må jeg understreke at jeg er ingen ekspert, men har naturlig brukt litt tid på å lese meg opp på caset (PGS) ettersom jeg er aksjonær i selskapet. Jeg liker i utgangspunktet ikke å synse og spå, jeg liker harde fakta. Men når det gjelder ebitda og cashflow har jeg tro på gode tall, men dersom det er consensus tall man sammenligner med kan jeg vanskelig se at manglende topplinje kan tas igjen av bedrede marginer fullt og helt. Men ledelsen har jo uttalt at prisene på kontraktsarbeid er betydelig økt senere tid, opp mot 35 %. Samtidig er jo tiden med store investeringer over samt at organisasjonen er betydelig slanket. Alle disse tingene bidrar positivt ifht. bunnlinje.

Du stusser over hvorfor de ikke gav noen indikasjoner på ebitda tall i går. Det sa jeg jo i forkant at jeg ikke forventet noe føringer på fordi det er nytt fom. q2 2019 at selskapet på syvende arbeidsdag etter kvartalslutt kommer med en oppdatering på inntekter samt flåteutnyttelse (som tidligere). Dette ble kommunisert i årsrapporten.
Dette gjelder selvsagt ikke hvis det gjelder store utslag i positiv eller negativ retning (resultatvarsler). Da innbefatter oppdateringen flere elementer. Hvor grensen for resultatvarsler ligger er jeg ikke kjent med.
Et annet moment som som man kan fundere over er at i forkant av Q2 2018 var consensus tallene på alle måleparametre lavere enn det som ligger inn for inneværende år. Selskapet leverte da bedre enn consensus tallene og markedet sendte aksjen til over 40 tallet. I realiteten er det små forskjeller på det PGS sannsynligvis kommer til å levere i Q2 2019 vs. Q2 2018. Her kommer dette med psykologi inn. Leverer du over forventninger går det rett opp og vice versa hvis du ikke gjør det. Spesielt i en så volatil aksje som PGS. I tillegg er jo aksjen mer eller mindre blitt et spill på om refinansiering kommer på plass eller ikke. Sissener som har tatt en shortposisjon var jo rimelig klar i går at han ligger short til evt. refinansiering er på plass. Det gjelder nok også de andre som har shortet aksjen. Mao. er dette punktet meget viktig å få på plass. Refinansiering alene (til akseptable priser) vil utgjøre kr 8-10 på aksjekursen (mine antakelser).

Senere tids kursfall må ledelsen ta sin del av skylden for da refinansieringsforsøket ble klønete håndtert. Men jeg har god tro på at dette ordner seg og man kan godt ende opp med at det var fornuftig å vente, slik at betingelser på lånene bedres når man ser at markedet og resultatene faktisk er på bedringens vei. Dersom det ikke går veien tror jeg direktør Pedersen vil slite big time ifht. tilliten i markedet. Han er jo relativ fersk som toppsjef og dersom han ikke leverer som de har lovet tror jeg han får noen tunge år fremover i sjefsstolen.

Så får vi nyte sommersola mens vi venter på Q2 fremleggelsen med litt mer kjøtt på beinet .....

zavva
10.07.2019 kl 11:06 4825

Meget gode refleksjoner Fischer - setter pris på det. Godt vi kan ha en saklig og god diskusjon på forumet.
Fischer
10.07.2019 kl 11:59 4789

Glemte i farten å nevne ordreboken. Ved utgangen av q2 2018 var ordreboken 187 mill USD. I gårsdagens oppdatering ble den den stipulert til 300 mill USD ved utgangen av Q2 2019. Betydelig økning og størrelsen på ordreboken er høyere enn på lenge.

Så må jeg igjen få frem at det jo er viktig at disse ordrene bidrar med fornuftig inntjening. Ser generelt på forumet at mange kun er opptatt av størrelse på kontrakter og ordreinngang når det gjelder seismikkbransjen. Det store problemet for bransjen generelt er jo at prisingen har vært dårlig, og alle vet at å selge 1 krone for 1 krone aldri gir god butikk :)


Slettet bruker
10.07.2019 kl 12:27 4761

Ved utgangen av Q1 var den på ca $240 mill. $60 mill økning i løpet av Q2. Det er omtrent det samme som underskuddet i Q1. EMGS har ca $100 mill backlog og Magseis har ca $400 mill
Redigert 10.07.2019 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Fischer
10.07.2019 kl 12:52 4738

Gratulerer til deg
Vil bare nevne at dette er en PGS tråd, så fint om du formidler info om andre selskaper der de hører hjemme.
Slettet bruker
10.07.2019 kl 14:09 4698

PGS har markedsverdi på 4,2 mrd. Den burde vært 1 mrd. Magseis har markedsverdi på 2 mrd og har større backlog og kun $6,4 mill underskudd siste kvartal. EMGS har markedsverdi på 369 mill kroner. Rettferdigheten vil seire over sommeren, da burde kursene reflektere virkeligheten
Fischer
10.07.2019 kl 15:06 4654

Jeg håper virkelig at du lykkes med dine investeringer i hhv. MSEIS og EMGS, så er det sagt.
Men er litt usikker på hva som tilfredsstiller deg mest. Egen lykke eller andres ulykke ....
tobben
10.07.2019 kl 15:45 4618

Det var altså en økning i shorten på ca 1 mill aksjer som var med å dra ned så voldsomt igår, verd å følge med på 2q resultatet altså
tobben
10.07.2019 kl 15:45 4641

Det var altså en økning i shorten på ca 1 mill aksjer som var med å dra ned så voldsomt igår, verd å følge med på 2q resultatet altså
danm
10.07.2019 kl 17:18 4745

Det var en overreaktion, vi så i går. Olieprisen skyder fart nu og 70$ bliver passeret inden 2 uger.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
pengex
11.07.2019 kl 08:51 4629

Nordea priser aksjen fair price 13,94 på hold.
Vi får se om Sissener dekker inn shortsen sin fra 15,37 eller om han tror den skal lengre ned.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Jarnar
11.07.2019 kl 14:29 4553

PGSs børeverdi er mye basert på verdiene selskapet sitter på. De fikk 100 mill USD for 10 år gamle Ramford Sterling, vel og merke uten streamere som er virkelig kostbart i anskaffelse, og tar tid å produsere. Positivt er kontantsrømmen, ikke minst fra operasjonelle aktiviteter + 119 mill USD i Q1 som var sedvanlig et ganske dårlig kvartal.
Ordreboka er nå på det høyeste siden Q1/2017 da den var ca 340 USD i et avtakende marked. Nå er den 300 Mill USD i et noe stigende marked. En bedring på over 100 mill USD siden Q2/2018. Oljeprisen avgjør mye her vedr. refinans.

Jeg så raskt på Magseis - som også har falt mye, fra 20 kr til 11 på noen måneder. Tydeligvis er marginene ganske dårlige der når man ser på EBIDTA som lavt i forhold til omsetning. Negativ kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter - det er et dårlig signal.
Både MEIS og PGS har sitt å stri med, for å si det slik.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Odi.1
11.07.2019 kl 15:07 4562

Jarnar : " Negativ kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter - det er et dårlig signal. "

Her er det flere ting en også må se på når en sammenligner disse to selskapene, hvem Øker og Øker Baclog , q etter q, År etter år nå, nesten alene på en helt Unik og verdensledende Teknologi . Det er kun måneder siden Magseis kjøpte opp Fairfield og ble ca 5 ganger så stort selskap, rett nok gjorde de en kjempe
brøler i Malaysia , så resultatet ble langt under forventet, en dyr lærepenge og må aldri skje igjen, i følge Per Cristian.
Når det kommer til Gaidet Revenue og CASH, beholder PCG denne gaidingen på q1 presentasjonen.
Når Cash var redusert i presentasjonen, forklarte også PCG hvorfor , det var brukt for å starte opp 3 gigantiske prosjekter for å unngå bruk av kreditt, noe som er meget kostbart, alt av CASH vil komme igjen , sakte men sikkert ut over H2 .
Se også "MULIG" CASH ved q4 2019 :)

Men så til det mest vesentlige her nå , GJELD ?
Regner med du har oversikten på gjeld fra PGS kontra Magseis-Farfield , om ikke så bør du i all hast studere dette nå , opp mot Baclog TIL disse to " Konkurrentene " , fortell gjerne at det ikke har betydning :)


MF MÅ redusere utgifter etter 5 dobling av selskapet, det er mye dobbelt av alt, så dette kommer, og dette var en prioritet i følge PCG.
Så kan en jo selv velge å tro på dette, eller kun sitte å se på en aksje, og selskap som på mellom lang sikt vil flere doble seg, slik jeg tenker.

Det siste jeg vil si, se på hvor mye aksjer MF har falt med , og se de enorme mengdene PGS har falt med i samme periode, en vesentlig forskjell dette.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Barbera
11.07.2019 kl 15:53 4591

Skjønner ikke iveren etter å sammenligne PGS med MF. Må være andre ting å bruke tiden sin på som gir mer verdi. I samme bransje, men to helt ulike driftsmodeller og helt ulik risikoeksponering.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.07.2019 kl 15:56 4613

Det er meget relevant for en investor. Dette er to selskaper i samme sektor, men som har forskjellig teknologi.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Odi.1
11.07.2019 kl 15:58 4797

Kjemper da om samme pengene i samme kundekretser...
Det er hva som er mest gunstig for selskapene , som til slutt avgjør hvor de plasserer pengene.
Er en enorm betydning for dem som skal produsere og få sin avkastning videre.

Tidligere var Havbunnsseismik meget dyrt pr m2 , nå er de fullt ut konkurransedyktige, også over store Arealer kontra gammeldags strime.
Utviklingen går i IL tempo , bare batterikapasiteten har 5 doble seg siste året, det trykkes Noder på MAX pga etterspørselen.

Ikke uten grunn baklog etter q1 presentasjonen ble 453usm , og i 2018 sto det kun usm100 ( og de fleste broilere lo av dette ) Fasit 137usm (2018)


Det siste var vel at pgs også nå leide ut båter til HavbunnS ? Dem også ser at dette blir fremtiden å være med på? , men fingen må UT!
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
danm
11.07.2019 kl 16:03 4814

Med de mange nye områder der udbydes over alt i verden og specielt i Europa med Nordsøen bliver der arbejde til alle. PGS har 2,6 mia. i ordrebogen og siger selv, at de nu fokuserer på fortjeneste. det betyder, at presset på prisen aftager. Lige nu vil baisserne gerne fortælle en historie, der sætter PGS på sidesporet og det er helt og andeles forkert.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
danm
11.07.2019 kl 16:07 5032

Olieprisen kommer til at spille en rolle i positiv retning, da prisen er blevet mere stabil og stigende med OPEC m.fl. som har fundet fodslav. Den seneste prognose for Q1 2020 jeg har set siger 80$. pr. tønde.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
tobben
11.07.2019 kl 16:11 5032

Mulig dette var nok en dag med shortøkning.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Jarnar
11.07.2019 kl 16:14 5074

Jeg følger mest PGS - og her er refinans det avgjørende punkt for aksjekursen.
Timingen var dårlig på første forsøket, så de får planlegge neste framstøt grundigere.
Oljepris ligger i grunn for alt - akkurat nå er det noen rystelser i flere oljeproduserende land som påvriker oljeprisen positivt.
Så har vi shale oil - og spørsmålet om utflating her. Litt ulike syn - Rystad har blitt helt oppslukt av shale oils muligheter, mens andre legger vekt på den dårlige inntjeingen, mange konkurser innen service, og at konsolideringer vil tvinge seg fra. Det sistnevnte kan føre til mer edruelig atferd fra shale aktørene som har hatt vekst som eneste mantra, noe de har brennt seg kraftig på.

MEIS overlater jeg mest til andre, de har sine sterke og svake sider - som alt annet. Men Q1 var ikke så veldig positivt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Barbera
11.07.2019 kl 16:19 5430

I svært få tilfeller direkte konkurrenter. Har aksjer i begge selskaper. Det ene et bet på teknologi og økt behov for nærfeltsleting, det andre et rent asset bet på bedring i fartøysmarked. Helt avgjørende å følge cash flow, backlog og gjeldsnivå i begge selskapene, men sammenligning av tall er helt meningsløst.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
danm
11.07.2019 kl 16:22 5428

Jeg tror produktionen i USA vil falde fra nu. Der er 100 rigge færre i Lower 48 end for et år siden og der er ikke rigtig kommet noget nyt til, det sidste halve år.
Shorting i olierelateret lige nu er en farlig leg.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Jarnar
11.07.2019 kl 18:41 5361

Siste EIA-rapport var absolutt gunstig. Dersom lagrene blir redusert framover, skal oljeprisen snart over 70 USD.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
danm
11.07.2019 kl 20:02 5318

Selskabet koncentrerer sig om bundlinien fremover of siger:

The order book as of June 30, 2019 is approximately $300 million**.

Our second quarter revenues reflect high vessel utilization, good
production and strong improvement of pricing for contract work, partially
offset by muted MultiClient late sales, which we believe will improve in
the second half of the year. The contract market is in recovery and during
Q2 we have further improved revenue visibility with an order book increase
of 26%, compared to previous quarter, says President & CEO Rune Olav
Pedersen.

Det burde ikke give en nedgang i kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.07.2019 kl 20:07 5313

Emisjon kommer snart. Galskap å kjøpe PGS, det har det vært i lang tid, FERD (største aksjonær) solgte på 40kr, da burde bjellen ringe
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
zavva
11.07.2019 kl 22:32 5247

Ledelsen må ta grep nå for å beskytte sine aksjonærer. En kan ikke gamble på høyere oljepris for å lande refinansiering. Innsidekjøpene er for meg en indikator på at noe er på gang i kulissene. CFO Langseth sittet med over 200.000 aksjer og har dermed veldig god grunn til å få refinansiering på plass uten betydelig utvanning.

Et grep de kan og jeg mener de bør ta nå er salg av MC bibliotek. Det er verdsatt til 1350mil usd og er slik jeg ser det eneste likvide asset. La oss si de eksempelvis selger 150-200mill (selvsagt med betydelig rabatt) så kan en bruke disse midlene ifbm refinansiering / tilbakekjøp av obligasjonsgjeld under pari. Assets er det nok av i Pgs - meglerhusene har NAV på godt over 30kr aksjen så for meg er en slik løsning vinn/vinn for både kjøper og selger.

Innspill Jarnar / Barbera / Fischer?

Fra Tgs.com - Tgs samarbeider tett med Pgs på flere MC prosjekt.

Strategic Acquisitions

While most of our growth has been organic, we have also expanded our business through acquisitions. These opportunities have allowed us to add data processing capabilities and new geoscience data types to our library. TGS will also purchase other multi-client libraries when the price is attractive and where we see strong potential returns.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.07.2019 kl 22:39 5235

Biblioteket er verdt usb-pinnen det er lagret på og skipene er verdt stålet så lenge det ikke er etterspurte data de leverer. Problemet til PGS og deres aksjonærer, er at oljeselskapene vi ha bedre data, havbunnseismikk. Bokførte verdier i PGS har ingen sammenheng med virkeligheten, derfor ga bankene blant annet tommelen ned til refinansiering. Hvis bankene hadde trodd på verdisetting av eiendelene, hadde det jo bare vært å ta sikkerhet i dem og finansiering hadde vært ordnet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Jarnar
12.07.2019 kl 00:40 5183

Jeg mener absolutt at PGS skal stå på sin strategi og ta en ny test av kapitalmarkedet i høst etter Q3 eller ved forhåndsrapporteringen av deltall for Q3.

Markedet for vanlig streamer-seismikk er i klar bedring. Det er bare å se på sentrale regnskaps-størrelser, Q2 er 20% bedre (revenus) enn i 2018, det er bra, selv om man ønsket enda bedre tall. Ordreboka -på sitt høyeste siden q1/2017. Selskapet viser gradvis bedre resultater, om enn litt i rykk og napp.
Det handler om betingelsene for refinans - ikke om de får refinans. Her bør man ha litt is i magen. Dessuten har vi oljeprisen der noen signaler er gode. Det kan øke forventningene til oljeselskapenes letebudsjetter i markedet.

Jeg slutter meg til følgende: The marine seismic market is in recovery with increased activity levels and a significant improvement of pricing for contract services. PGS expects to generate positive cash flow and reduce net debt in 2019. The Company's existing capital markets debts still have 18 and 21 months to maturity, respectively, and are at attractive terms. PGS expects to refinance these facilities in 2019.

Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
danm
12.07.2019 kl 10:24 5078

Det ser mærkeligt ud, at den falder tilbage, når man tænker på disse udtalelser og med flere nye områder på vej, specielt i Nordsøen. Det er lidt det samme, som SDRL. Begge burde stige med udsigt til mere arbejde i nær fremtid. Vi må se, om der kommer mere gang i handlen, når vi får olieprisen højere op i de kommende uger.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
tobben
12.07.2019 kl 10:42 5055

Shortregisteret forklarer en del ! Økning i shortene omtrent hver dag i en uke
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
pipers75
12.07.2019 kl 10:51 5034

Syntes ikke det er så veldig merkelig at aksjen ikke følger markedssignaler, utsikter eller oljepris. Selskapet fremstår pd kun som et bet på mulighet til å få gjennomført refinansiering eller ei (emisjon). Punktum!
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Barbera
12.07.2019 kl 11:10 5011

Det bør være betydelig strategiske muligheter for å realisere asset verdier gitt bedring i markedet. Både MC biblioteket og på fartøysiden. Dette er prosesser som typisk tar tid å gjennomføre, så veldig vanskelig å vurdere fra utsiden.

Tror det uansett er rimelig å anta at beslutningen om å utsette refinansiering var grundig. I følge børsmelding var det betingelsene knyttet til refinansiering som ble vurdert som dårligere, altså så prøver de å beskytte investorer mot for høye gjeldsrenter. Muligheten for å oppnå bedre betingelser ble vurdert opp mot risiko ved å vente. Med dagens usikkerhet rundt verdenshandel og volatilitet i oljepris så er risiko ved å vente åpenbart betydelig. Min vurdering er derfor at de må ha en rimelig robust plan her. I løpet av en slik prosess så får man god oversikt over mulighetene i markedet og hvilke faktorer som vektlegges.

Dette støttes av signifikante innsidekjøp i etterkant.

Markedet ser ikke ut til å ha samme tillit til ledelsen som meg :-)

Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
zavva
12.07.2019 kl 11:27 4998

Tenker mye det samme. Blir svært overrasket om ikke ledelsen har bedre kontroll på dette enn hva markedet gir uttrykk for.
Blir spennende å se hva de kommer med neste uke - for meg fremstår 11,70 som en ren gavepakke og benytter nedgangen til å jobbe med snittet mitt.

Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 12:17 4957

Analytikerne hadde et meget høyt snitt topplinjen som var på 250 mill usd,men samme det.Det som de burde se er at kontraktseismikk er sterkt økende,og at Pgs har meldt 10-15% bedring på bedre rater som burde dra opp men ingen endring aksjekurs da det ble meldt.
Om en ser under alle guidinger fra Pgs ser en at Ifris er med på og kunngjøre kun ferdige kontrakter til bokføring,derfor tror jeg pgs har så sterk ordreøkning da flere blir ferdige q3.Dvs alle kontrakter bokføres ved ferdigstilt arebeide.
Når det gjelder gjelden har selskapet en annen oppfatning enn hva noen aktører har sånn er det men short 7,5% er mye. pluss en god del under 0,5% grensen.
Jeg vet ikke hva som skal trigge aksjen men den handles på et veldig llave kurser og TA sier hold unna så dette er som bestilt fra Sissners og venner i miljøet.Skriver noen et positivt innlegg selges den på,litt av en aksje bare.
Flere store Innsidekjøpene ble ignorert og shorterne gunnet den rett ned,det er vel det som skjer om dagen.
Sissner har bommet før og jeg håper han får en trøkk snart,fyren virker ikke særlig gløgg bare.

.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
zavva
12.07.2019 kl 12:32 4939

Gode poeng pungrotta. Men dette har vi sett flere ganger i PGS de siste årene - den kjøres ned i bunn for så gå kraftig opp i etterkant - jeg tror historien gjentar seg nok en gang da det fundamentale i selskapet er bedre enn på flere år. Triggeren er selvsagt selve refinansiering men det kan også komme nyheter som gjør at

At shorten øker er selvsagt negativt i det korte bildet - men kan også være et veldig positivt element for kursutviklingen når det snur. Bare se hva som skjer i Norwegian når husene starter inndekning. En skal respektere at profesjonelle aktører shorter aksjen - det er et tydelig signal på ståa i selskapet. Når det er sagt så er PGS en svært volatil aksje og når det snur så snur det fort. Sissener og venner utnytter selvsagt usikkerheten så godt de bare kan nå - så får vi se hvem som feiger ut først og starter inndekning. Det er svært risikofylt å sitte short i en aksje som PGS og det skal bare en melding til før den enorme gevinsten Sissener skryter av plutselig er betydelig tap.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2019 kl 14:15 4887

Jo ser den men risikoen i og shorte med økende oljepris og massive innsidekjøp og bedre markedspriser er en undrlig sport.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare