PEN - Q1- resultat og prising av aksjen

gunnarius
PEN 22.05.2019 kl 09:19 15394

Riktignok har det for de fleste O&G aksjer vært noe tilbakegang, men enkelte skiller seg ut. Nå har Panoro oljen som sitt aktivum og er således helt avhengig av oljepris.

Makro gir et noe usikkert bilde, men det forventes at oljeprisen ved saudienes hjelp og strategi bidrar til å holde oljeprisen oppe. Den krigsuro som er skapt i Midt-Østen og da særlig ifm. Iran, gir grunnlag for høyere oljepris.

Libya og trussel vs produksjon er høyst usikker og antas kunne influere slik man har erfart tidligere. Det finnes ingen quick fix ifm. Libya.

Sanksjonene mot Iran og Venezuela fortsetter.

At PEN aksjen skal kunne vake under emi-kurs på NOK 16.10 i fortsettelsen har jeg veldig liten tro på vil fortsette. Jeg tror fortsatt på posisjonering i aksjen og da særlig blant topp 20. Det kan man bl.a. se i den vedvarende økningen for topp 20, som snart har 50% eierandel.

Satser selv på at det kommer en Dussafu oppdatering i morgen, trolig på morgenen.

Ja, dette er haussing i en aksje som bør ha livets rett til et høyere prisleie.

Arctic legger til grunn NOK 30 og SB1M NOK 23.

Se nedenfor for den siste analysen til SB1M, ref. Teodor.:

Panoro Energy | PEN NO

Q1 19 to show strong revenue growth and positive net income

Conclusion

Panoro’s Q1 19 report is due on 23 May. We expect around three times higher revenue compared to Q4 18 as the acquired TPS assets now are fully consolidated. Our estimates suggest positive net income. We repeat Buy and NOK 23/share target price ahead of Panoro’s Q1 19 report. Our target price corresponds to P/NAV of ~1.0x, 2019e P/E of 11.5x and 2019e EV/opcf of 6.5x.
Redigert 20.01.2021 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.05.2019 kl 13:24 2846

Mimsa

Akkurat det med eierandeler på Dussafu kan også snus litt på. BWO har temmelig nøyaktig 10 ganger høyere MC enn PEN. Dette er omtrent samme som forholdet mellom selskapenes andel på Dussafu. En øking på verdien av Dussafu vil vel dermed ha samme betydning for selskapene relativt sett.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 13:29 2824

mimsa,

ledelsen har ikke ødelagt noenting.

Dussafu blir bra og Tunisia blir bra. Det er positiv utvikling på begge lokasjoner. Nå er jo du aksjonær i BWO og der kan du sikkert bli værende.

mimsa
24.05.2019 kl 13:41 2789

Det har du rett i, men hadde foretrukket at PEN hadde alle egga i ei kurv (Gabon). Da hadde vi sett videre avkastning på investeringen.
Fluefiskeren
24.05.2019 kl 14:35 2692

Hadde vel vært i litt risikabelt med kun et asset, men at vi skal ekspandere enda mer i Tunisia liker ikke jeg heller som du vet. Føler og temnelig sikker på at utgiftene på Dussafu skal kunne senkes yttligere. Begrunner det med at Petronor har tilsvarende field cluster i nabolandet (Congo Brazzaville). Litt grunnere, men også veldig mye likt. Det har produksjon der på ca 2500 mmboe, men atskillig lavere ressurser enn vi regner med at vi har på Dussafu.

Vi snakker altså om fortjeneste på 49 kr. pr. fat med dagens oljepris.

Net opex
USD 13/bbl expected through remaining field life
• Similar level expected for PNGF Bis

Net capex

2C case PNGF Sud: USD 1.7/bbl
• Initial well Bis in 2020: ~USD 5m
• Total PNGF Bis development: ~USD 35m
Break evenUSD 20/bbl for 2P case

Petronor er flinke og mester i å få maks ut av feltene sine med egne teknikker, men kan ikke helt se at tilsvarende tall skulle være umulig å oppnå på Dussafu.

http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/uploads/financialdocs/20190319%20-%20Company%20Presentation.pdf

EDIT. Beklager rotet. Var ikke lett å kopiere. I-paden min liker forresten ikke forumet heller.
Redigert 24.05.2019 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
24.05.2019 kl 15:02 2645

Hei Gunnarius,
det var leit å høre. Selv om vi slett ikke alltid har vært enig så har du ofte bidratt med mye god info,. spesielt når du har drevet aktivt gravearbeid. Din deltakelse vil derfor bli savnet.

Jeg har selv tenkt tanken aktivt på å gjøre samme øvelse som deg. Er nok litt forelsket i selskapet og forelskelse gjør blind som du vet. Det er imidlertid ikke en rosenrød forelskelse for skillsmissen rykker stadig nærmere. Nå har jeg vært med omtrent siden tidenes morgen her og da er det tung å løsrive seg.

Samtidig må jeg si at Jada Jada hadde et veldig bra innlegg på den andre tråden, hvor det kom frem mye informasjon som jeg ikke var klar over og som virker troverdig. Det endre bildet hvor jeg er lynende forbannet på ledelsen. Med disse tallene i mente er faktisk tallene blå likevel. At ikke ledelsen klarer å formidle dette selv er imidlertid sterkt kritikkverdig for det endrer jo totaliteten, nesten på en dramatisk måte.

Du er velkommen tilbake til PEN når det måtte være Gunnar. Så får vi for din del håpe at du ikke er "cursed" og at kursen eksploderer oppover nå når du er ute :-)
gunnarius
24.05.2019 kl 16:32 2576

Takk for det JUICEitUP.

Jeg fortsetter jo å kommentere PEN og har vel egentlig ikke gjort annet enn å få litt pause fra PEN. Vil sette meg bedre inn i BWO, som i det minste har Dussafu felles med PEN.

Tror det riktige for min del blir å alternere, så derfor må jeg være ajour med PEN også.
Alby
24.05.2019 kl 18:14 2473


gunnarius

Har du solgt deg helt ut av Pen ?
slejpner39
24.05.2019 kl 20:23 2351

alby

gunnarius skriver højere oppe, citat:

"I disse urolige tider fant jeg tiden moden til å gjøre en vesentlig endring. Har nå konvertert 100% fra PEN til BWO. Dette betyr ikke at jeg har mistet troen på PEN, men mer at fri cash (USD 8 mill) og selskapets vokseiver kan medføre frisk kapital."
Redigert 24.05.2019 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Alby
24.05.2019 kl 20:27 2341

Det var da synd. ??