CARASENT ASA

Trendline
CARA 22.05.2019 kl 11:07 139599

Det ble en fin start med CARASENT ASA.
Redigert 21.01.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
canarias
29.09.2021 kl 23:49 3127

Det blir nok meget bra Trendline.
Carasent har nesten en milliard kroner på bankkonto og en knallsterk aksjonærbase, de ligger godt an til flere innvandende oppkjøp i både Norden og nye europeiske markeder.
Gitt det siste årets imponerende fremdrift er Carasent ett roll out case som kan doble inntektene allerede det neste året og der vi eiere vil få godt betalt for å være med på reisen videre ut i Europa
Med den utviklede skalerbare programvareplattformen for helsesektoren vil Carasent levere sterk organisk vekst i mange år fremover.
Her Trendline har vi sett en formidabel utvikling de siste årene og enorm profittstigning for oss som har vært tungt inne fra start.
kugutten
30.09.2021 kl 23:18 3042

Får da jammen ristet ut litt aksjer med denne nedpressingen. Noen poster ryker på SL, men ikke det volumet som er ønskelig vil jeg tro. Ingen større som selger. Ikke mange dager siden noen kjøpte 200 000 aksjer til 50,5. foreløpig dårlig timing. Skal nok snart bykse opp igjen. Jeg solgte meg ned på 49, og har siden lastet opp på 44-47. Litt overrasket at den falt under 46, men volumet tilsier ingen dramatikk .
kugutten
01.10.2021 kl 16:49 2977

Ble ikke akkurat ATH. Det eneste som er sikkert med Cara om dagen er at den svinger voldsomt. Den kjøres opp og ned mange prosent på relativt beskjedene volum. Overrasket at den falt rett gjennom støtten på 46. Kugutten er nå all inn- og tenker den skal fyke opp igjen til uken. Nesten ned 10 kr nå- merkelig stort fall uten noen form for nyhet.. ja, ja.. god helg. Nye lodd til uken…
Redigert 03.10.2021 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Trendline
04.10.2021 kl 18:45 2872

Den 27/10 kommer tallene for Q3
Spennende blir det, kommer det nye oppkjøp denne høsten? Den nye virkeligheten begynner å feste seg…
Hva tror dere nå om kursutviklingen?
Kugutten-
06.10.2021 kl 10:29 2786

Ser ut som luften er litt ute av ballongen for øyeblikket. Tviler på nyheter før q3, men har troen på nye oppkjøp før jul. Jeg tror kursen raskt spretter opp igjen mot 50 tallet- denne uken eller neste.. går plutselig 3-4 kr på en dag denne..
canarias
06.10.2021 kl 14:30 2750

Det ble nå varslet om det ekstraordinære shareholder meeting i forbindelse med Q3.
Antar at det er store ting på gang i Carasent fremover, vi har nesten en milliard i cash og meget kapitalsterke fremoverlente storaksjonærer med oss så før nyttår er det sannsynligvis skjedd mye
Blir nok som kugutten også sier at kursen vil dra seg godt oppover mot Q3.
Redigert 06.10.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
TraderMom
06.10.2021 kl 14:57 2732

Ja, tror også det blir spennende Q3 og høst. Litt ruskevær i oktober tåler vi :-) Noen som har tanker om hvilke oppkjøpskandidater som kan være interessante? Kanskje de kan fiske opp CSAM og få litt fart i den aksjen? Det er spennende løsninger de har.
kugutten
09.10.2021 kl 11:16 2615

Opp 2,25 kr denne uken.. relativt beskjedent volum. Skal nok opp enda noen kroner de to ukene. Tross alt kommet seg godt gjennom en turbulent periode i aksjemarkedet. Kursutviklingen i Cara vil nok også avta, som for resten av det generelle markedet. Men fortsetter Cara å vokse og utvikle seg, skal man ikke se bort fra 15-20% årlig verdistigning. God helg!
kugutten
11.10.2021 kl 17:10 2524

Fikk en post på noen K på 44 blank i dag. Det må jo være flott..
Slettet bruker
11.10.2021 kl 21:56 2478

Det er hyggelig at du fryder deg fordi mine teorier ikke har slått til. Men det forteller meg også mye om deg. Jeg har trodd at du var en erfaren aksjehandler, med der har jeg også tatt feil. Du hevder at det ikke kan sammenligne firmaer med forskjellige produkt, men er du på børs er det en del regler og strategier som må følges de er like for alle bransjer.
Det er forskjellige måter å tjene penger på aksjer, kursstigning og salg, langsiktig med mange billige aksjer med avkastning pr. aksje. Det går også and å leie ut aksjer, når det gjelder de to siste mulighetene er det viktig å ha mange aksjer for minst mulig kapital. Jeg kan gi deg en liten opplysning DIN Juvel er unnfanget på mitt kontor.
Hilsen Bossefar













Redigert 13.10.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
canarias
11.10.2021 kl 22:40 2463

Juvelen Carasent kom sterkt tilbake i dag, den underliggende styrken er inntakt og vi nærmer oss Q3 med stormskritt.
Sannsynligvis vil vi nærme oss 50, eller sågar kan vi passere 50 før Q3.
20 tallet som Bossefar har troen på er nok lite realistisk uten ett stort krakk.
Carasent er definitivt førstevalget blant de beste vekstaksjene på Oslo Børs sier aksjesjef Tom Cristian Jandal i DNB.
Inntektene til Carasent kan dobles innen det neste året og vi eiere vil få særdeles godt betalt for å være med på reisen ut i Europa.
Som aksjesjefen i DNB sier: Carasent har en GEDIGEN oppside.
Redigert 11.10.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Trendline
12.10.2021 kl 00:38 2428

Turbulente tider krever is i magen, og vi ser allerede nå hvordan flere selskaper vil samarbeide med Carasent.
Cara blir større, konkurransedyktig og vil tjene penger. Dette er meget viktig for samarbeidet og utviklingen av selskapet. Slike sterke eiere som Cara allerede har, er sikkert kravstore når det gjelder større fart mot videre vekst i selskapet. Her er det plass til flere oppkjøp som kan styrke
målsetningen med Carasent, ikke sant Bossefar?
Redigert 12.10.2021 kl 00:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2021 kl 07:26 2395

Jeg har alderi tvilt på at Cara vil gjøre det godt, men jeg vil påpeke at det ikke er ensbetydende med høyre aksjekurs på annenhånds aksjer. De er ikke synlige i regnskapet.


Kugutten-
13.10.2021 kl 10:23 2327

Jeg synes du kommer med gode refleksjoner Bossefar. Jeg opplever du kommer med viktige synspunkter og beriker debatten. Personlig vektlegger jeg høyt usikkerhetsmomentene - alle eierposisjoner tross alt besitter. Viktig å være på tærne tenker jeg. Spesielt etter en opptur fra vi har opplevd i dette fantastiske selskapet.
Veldig avventende stemning om dagen i påvente neste oppdatering. Ikke veldig overrasket om neste emisjonskurs styres inn på rundt 45. Virker som den skal holdes rundt dette område, frem til neste kapitalsforhøyelse. Blir spennende å se om selskapet igjen innfrir på q3.
Trendline
13.10.2021 kl 16:32 2289

Fin kursutvikling i markedet hittil, kanskje kursen blir mere dempet etter hvert som rentene stiger…
Selskapet er imidlertid på hugget mot noe stort, kursutviklingen ser ut til å henge med…
Jeg tror ledelsen i selskapet gjør de rette oppkjøpene, slik at aksjekursen utvikler seg jevnt og trutt til alle aksjonærenes beste.
TraderMom
13.10.2021 kl 16:52 2273

Hadde vært hyggelig om den seg opp mot 50,- igjen :-) Blir spennende med kvartalsrapport snart. Kan det komme oppkjøpsnyheter i forbindelse med Q3 mon tro?

Skulle gjerne sett noe innen digitalisering av informasjonsflyt og -deling. Slik det er nå, med ulike systemer som ikke snakker sammen, så koster det utrolig mye arbeidstid for de som skal hente inn informasjon og koordinere. Med andre ord, kan man effektivisere ganske mye i helsevesenet uten at ansatte må hverken løpe fortere eller jobbe mer av den grunn - tvert i mot.
Slettet bruker
13.10.2021 kl 18:30 2252

Du har vært med på noen turer opp og ned før, du husker fra vi var med fra en kroner eller to til 600 og ned til 15/20. det er lenge siden det. Slutt på mimring.
Som en kjent økonom sa, vil du bli rik da må du låne så mye som er mulig. Ulven er blitt rik, han vil ha mest mulig billige aksjer i de firmaene han går inn i. Han er som regel langsiktig. Han vil gjerne styre driften, låne mest mulig kapitel ( lite av egen kapital)få ut mest mulig utbytt, gjerne slik at firmaet ligger på kanten økonomisk, konkursens rand. Dette skriver jeg fordi jeg vil underbygge mine antagelser om at CARA ville gå ned i kurs isteden for opp. Denne gangen har jeg tatt feil.
Da jeg selv har aksjer her og går ut og inn, har jeg vært fornøyd med den utviklingen aksjen har hatt. Det at jeg BASUNERER OG PÅSTÅR ER URIMELIG.
Her kan det fremdeles henne ting. Det er ingen (snille) store investorer.

canarias
13.10.2021 kl 20:54 2217

Ledelsen er imponerende flink og fremoverlent og sammen med våre kspitalsterke handlingskraftige storaksjonærer er jeg ikke bekymret for utviklingen fremover.
Carasent har dessuten nesten en milliard kroner på bankkonto
Det er ikke for moro skyld at DNB sin aksjesjef har vår juvel Carasent som deres TOPPVALG innen vekstaksjene.
Fantastisk Trendline at vi har vært med på denne lukrative ferden og tungt inne fra start.
Kugutten-
19.10.2021 kl 13:29 2027

Tipper vi avslutter også denne dagen rundt 45,-
TraderMom
19.10.2021 kl 13:34 2024

Men over 4% ned på grønn børs? Mulig jeg har misset noe sentralt, men skjønner ikke den dippen ...
Kugutten-
19.10.2021 kl 15:56 1995

noen trenger kapital eller er usikre på q3.. Lavt volum. Litt for lavt de siste par ukene. tross alt falt langt tilbake fra ATH..
TraderMom
19.10.2021 kl 16:40 1979

Ja, det er jo også de som av prinsipp ikke sitter gjennom en Q-rapport, pluss børsen er i all-time-high. Jeg tenker jeg sitter stille i båten. Forsøkte meg på en smart trade i sommer, men da kom plutselig meldingen om oppkjøpsfondet Vitruvian Partners og jeg måtte løpe etter som en gal, så gjør ikke det en gang til :-)