Er det nå toget går?
adscrude.com
Har stanget lenge mot 20-ish.
Selgersiden ser ut til og tynnes ut.
Spørs om det ikke er god timing teknisk og fundamentalt å ta plass nå.
Har stanget lenge mot 20-ish.
Selgersiden ser ut til og tynnes ut.
Spørs om det ikke er god timing teknisk og fundamentalt å ta plass nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
joneug
24.05.2019 kl 13:20
10417
Fair value på skip er i området +30 mUSD inkl. EGCS og fullført ISDD. Grovt estimert antar jeg en gjenstående CapEx på 5-5,5 mUSD/skip for EGCS (inkludert installasjon) og ISDD. Cash per 31.3 tror jeg er i området 18 mUSD, det finner vi ut på mandag. Spent på guiding for Q2. ADS'ene har stort sett vært laden, mens Page har siden andre uken i april re-posisjonert seg (ballast) og ikke bidratt med mer brutto revenue enn rundt 350k usd. Forhåpentlig vil Q2 havne omlag BE, men redd for at det kan være netto tap på drift i Q2 og negativ cash flow. Blir spennende å høre hva man sier om finansiering på mandag. Best case vil cash fra drift være tilstrekkelig til at ADS er fullfinansiert. At skipene ikke skal inn til ISDD og EGCS-montering samtidig hjelper forhåpentligvis på dersom markedet strammer seg til fra august av. Ser p.t. ut til at man på kusehåret kan klare seg uten mer likviditet. Best worst case kommer det RCF eller aksjonærlån fra JF&Co eller Larsen. Heller det enn 4,5 millioner nye aksjer.
joneug
28.05.2019 kl 17:00
10315
Mistenker at det kanskje var Page som ble sluttet fra USG til Østen igår. Uansett, imorgen blir spennende mtp. guiding for Q2, og om capex for dokking og scrubbere, og avklaring om eventuelt kapitalbehov.
KalleKanin
29.05.2019 kl 08:32
10221
Greit resultat. Litt utbytte også. Kontroll på scrubbers. Posisjonert for å skumme fløten når ratene stiger utover høsten og inn i 2020 -> 2022.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Satt-igjen-med-1-8-millioner-dollar-paa-bunnlinjen
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Satt-igjen-med-1-8-millioner-dollar-paa-bunnlinjen
KalleKanin
06.06.2019 kl 08:13
10044
Sikret finansiering. Også sikret seg albuerom dersom de ønsker å utvide flåten. Det er offensivt.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Finansiering-i-boks-for-ADS-Crude-Carriers
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Finansiering-i-boks-for-ADS-Crude-Carriers
Met1976
04.07.2019 kl 07:40
9876
Gikk inn litt her igår, har troa på denne fra vinteren av og vil ikke vente lenger med å gå inn-fin anbefaling igår også.
KalleKanin
09.07.2019 kl 01:16
9728
Over 20 igjen. Fortsatt for lavt volum til at den stikker skikkelig.
CC
10.10.2019 kl 18:22
9330
De kommentarene var innertier KalleKanin. Håper du sitter godt i båten:))
kentove
10.10.2019 kl 22:57
9205
pengene renner etterhvert inn, men tror kursen vil gå stabilt sidelengs frem til nyttår, 2 skip ute i q3, 1 i q4, i tillegg skal 19 mill usd bokføres for scrubberne i q3,q4 og q1, men sitter du på denne til 2022 er det umulig å tape
CC
11.10.2019 kl 12:30
9058
Tror markedet gjennomskuer dette med skip ute for scrubber i 3q og 4q og ser at ADS har alle skip på vannet fra tidlig november.
"The survey and retrofit of the vessel ADS Page is in progress and she is expected to be ready for her first voyage following upgrade in early October, while ADS Stratus is expected to commence yard stay around the end of September and be ready for her first voyage thereafter around early November."
"The survey and retrofit of the vessel ADS Page is in progress and she is expected to be ready for her first voyage following upgrade in early October, while ADS Stratus is expected to commence yard stay around the end of September and be ready for her first voyage thereafter around early November."
Hvis ikke ADS kansellerer den siste skrubber termin, kaster seg rundt og bokker en reise til den nette sum av vel så 300000 dollar/dagen. Da er det bare å betale verft multen med et stor smil.
pengex
11.10.2019 kl 16:52
8936
Ligger den siste vlcc inne for scrubbifisering?
Og to stk i drift? Ratene går jo helt amok og vil nok fortsette i 2020 når skutene går på skyhøye spot-rater uten rensing. Håper man tar loven i arm og landsetter disse.
Kjøpte meg inn litt smått idag uten fullstendig oversikt.
Og to stk i drift? Ratene går jo helt amok og vil nok fortsette i 2020 når skutene går på skyhøye spot-rater uten rensing. Håper man tar loven i arm og landsetter disse.
Kjøpte meg inn litt smått idag uten fullstendig oversikt.
Redigert 11.10.2019 kl 16:53
Du må logge inn for å svare
Met1976
14.10.2019 kl 18:32
8734
Helt ok å ha gått inn på 19.50 i juli ja :-) Blir ok utbytter fremover ser det ut til!
hank2
14.10.2019 kl 19:11
8668
En reise nå gir grunnlag for utbytte ca 15% av mcap
200k dag margin x 50 dager = 10 musd net CF
Dvs ca 90 mnok av ca 700 mnok mcap
3-4 slike slutninger, så er dagens ek verdi justert for skrap verdi tilbakebetalt
200k dag margin x 50 dager = 10 musd net CF
Dvs ca 90 mnok av ca 700 mnok mcap
3-4 slike slutninger, så er dagens ek verdi justert for skrap verdi tilbakebetalt
Varsom
14.10.2019 kl 19:50
8619
kursmål oppjusteres fra 46 til 54 kroner, utbytte potensiale på 32% i følge Cleaves.
Denne er registret på Kypros og går dermed ikke an å ha i samlingen aksjesparekonto
Det gir betydelig negativitet kontra HUNT , det gjelder både verdifastsettelse og omsetningshastighet
Hadde tenkt å kjøpe 50.000 aksjer her i dag, men når den ikke går inn i aksjesparekonto . Så lot jeg det være
Det gir betydelig negativitet kontra HUNT , det gjelder både verdifastsettelse og omsetningshastighet
Hadde tenkt å kjøpe 50.000 aksjer her i dag, men når den ikke går inn i aksjesparekonto . Så lot jeg det være
Fikk en oppklarende melding om at det ikke var pga Kypros registrering , men på grunn av listingen på Merkur den ikke kunne inn i aksjesparekonto
Dere som er inne alt
Hva forventer dere av utbytte her
Dere som er inne alt
Hva forventer dere av utbytte her
Redigert 15.10.2019 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
10.01.2020 kl 15:53
7731
Man må kunne si at dette går som etter planen fra selskapet.
De har truffet perfekt.
Strengt tatt går det nå langt bedre enn forventet. Rater på + USD 100.000,- er vel godt over et best case, så nå skummer vi virkelig fløten. ;-)
De har truffet perfekt.
Strengt tatt går det nå langt bedre enn forventet. Rater på + USD 100.000,- er vel godt over et best case, så nå skummer vi virkelig fløten. ;-)
Tobias
10.01.2020 kl 22:23
7459
Kjøpsanbefaling på ADS i morgendagens FA.
Hannisdahl ser størst oppside i ADS Cruse Carriers og Oceanis Eco Tankes av tankaksjene på Oslo Børs,
Blir moro fremover dette.
Hannisdahl ser størst oppside i ADS Cruse Carriers og Oceanis Eco Tankes av tankaksjene på Oslo Børs,
Blir moro fremover dette.
Redigert 10.01.2020 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Met1976
13.01.2020 kl 08:39
6943
https://e24.no/boers-og-finans/i/zG3qV9/analytikere-venter-fire-milliarder-i-frontline-utbytte-i-2020
Gode nyheter også for ADs dette- markedet enda bedre enn ventet, og ser at mens FRO har en BE på ca 23 000 ligger vel ADS på ca 15 000 ...
Gode nyheter også for ADs dette- markedet enda bedre enn ventet, og ser at mens FRO har en BE på ca 23 000 ligger vel ADS på ca 15 000 ...
Quepasa
13.01.2020 kl 14:53
6765
7'ende dagen denne cap'es på 32. Snakk om å stramme strikken, ADS kommer til å gå ballistisk når 32 er ferdig solgt!
canarias
13.01.2020 kl 15:26
6686
Enig der Matmons, har Frontline og OKEANIS så vi vil ikke ha mer utenom aksjesparekontoen.
awkward
13.01.2020 kl 15:41
6634
Hehe, kan godt tenkes!
Nå har for øvrig ADS Stratus ankret opp i Singapore. Ser vi neste slutning snart?
Nå har for øvrig ADS Stratus ankret opp i Singapore. Ser vi neste slutning snart?
zrythar
13.01.2020 kl 17:26
6450
Jeg skjønner ikke helt hvordan aksjen skal dobles? Hvis en eier 1000 aksjer til en en kost på 30 pr aksjer så vil det bli 30000 kr
Utbytte på 15 kr aksje og år ( ved dagsrate 50000 pr dag)
Dvs at en på 2 år vil gå i 0, men da er også aksjen verdiløs ( etter siste utbytte av stålverdi (ca 10 kr pr aksje)
Er det noe jeg misforstår ved dette regnestykket?
Utbytte på 15 kr aksje og år ( ved dagsrate 50000 pr dag)
Dvs at en på 2 år vil gå i 0, men da er også aksjen verdiløs ( etter siste utbytte av stålverdi (ca 10 kr pr aksje)
Er det noe jeg misforstår ved dette regnestykket?
Quepasa
13.01.2020 kl 17:55
6385
Godt spørsmål.
Ditt regnestykke gir ca 33% avkastning (16% p.a.) Det er da noe!?
Caset ADS er jo ganske enkelt, cashe inn på IMO2020, og så pante stålet. Forskjellen p ADS og "de andre" som driver et "asset play" og forventer oppskriving av NAV, er jo at NAV ikke betyr stort for ADS, dette skal skrapes. punktum. For ADS er dette et time charter play.
Så da blir det jo tre variabler å regne / spekulere på.
1 - hvor lenge varer denne "IMO2020" boomen?
2 - hva blir snittratene så lenge markedet karakteriseres som "boom"
3- hva er skrapverdien.
Pkt en og to - dette kan bli lenger en 2 år, (følge med på verftenes ordrebok) og det kan bli over 50'/dag.
Prøv regnestykket ditt med 70'/dag og 3 års horisont (her er jeg litt usikker, det er noe reklassifisering som kan bli vanskelig/dyrt når disse båtene bikker 20 år..)
Ditt regnestykke gir ca 33% avkastning (16% p.a.) Det er da noe!?
Caset ADS er jo ganske enkelt, cashe inn på IMO2020, og så pante stålet. Forskjellen p ADS og "de andre" som driver et "asset play" og forventer oppskriving av NAV, er jo at NAV ikke betyr stort for ADS, dette skal skrapes. punktum. For ADS er dette et time charter play.
Så da blir det jo tre variabler å regne / spekulere på.
1 - hvor lenge varer denne "IMO2020" boomen?
2 - hva blir snittratene så lenge markedet karakteriseres som "boom"
3- hva er skrapverdien.
Pkt en og to - dette kan bli lenger en 2 år, (følge med på verftenes ordrebok) og det kan bli over 50'/dag.
Prøv regnestykket ditt med 70'/dag og 3 års horisont (her er jeg litt usikker, det er noe reklassifisering som kan bli vanskelig/dyrt når disse båtene bikker 20 år..)
zrythar
13.01.2020 kl 18:49
6290
Ja på nåværende kurs ser avkastningen grei ut, men ser ikke helt hvordan man kan forvente en stor børsoppgang her... Og aksjen vil vel også begynne å falle jo nærmere en kommer 2022?
awkward
13.01.2020 kl 18:50
6323
Cleaves anslår FCF til ca 190% over de neste tre årene.
Og det med ca 51k usd/dagen i snitt.
Måten det legges frem i rapportene, fremstår det som ren cash flow. Da er altså ikke vrakpanten tatt høyde for.
Så kan man jo gjøre sine egne beregninger mtp dagens rater.
Ps. De antar laveste rater i år. Noe høyere 2021 og 2022.
Og det med ca 51k usd/dagen i snitt.
Måten det legges frem i rapportene, fremstår det som ren cash flow. Da er altså ikke vrakpanten tatt høyde for.
Så kan man jo gjøre sine egne beregninger mtp dagens rater.
Ps. De antar laveste rater i år. Noe høyere 2021 og 2022.
Redigert 13.01.2020 kl 18:51
Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.01.2020 kl 19:35
6250
Skipene er vel planlagt skrapet på tampen av 2022? Med en snittrate på 50.000 vil disse 3 skipene generere ca 42-45 kr i cash pr. aksje på 3 år. I tillegg kommer skrapverdien på 10-12 kr pr aksje eller noe sånt. Med dagens rater kan man fort få mesteparten av kostpris i utbytte bare i år...Utbytte over 20 kr
i år er slett ikke urealistisk. Penger på gaten?
i år er slett ikke urealistisk. Penger på gaten?
nordnes
13.01.2020 kl 20:30
6160
I dagens utgave av paretopodden kom de med mange vurderinger og momenter for tankmarkedet. Den er verd å høre, anbefales.
nordnes
13.01.2020 kl 21:06
6097
Har dere sett finansavisen i morgen ? Om ADS en flott artikkel, siterer, et par setninger;
«Gambler på tankoppgang», skrev Finansavisen da ADS Crude Carriers debuterte på Oslo Børs-markedsplassen Merkur Market i august for halvannet år siden.
«Vi er avhengige av at markedet blir bedre enn hva det er i dag. Det kan jeg selvsagt ikke garantere at det blir, men kommer oppgangen, så kommer vi til å tjene gode penger», sa styreleder Bjørn Tore Larsen i ADS Crude Carriers i august 2018.
Nå tyder mye på at han og medinvestorene kan ha skutt gullfuglen med kjøpet av de tre japanskbygde 300.000-tonnerne «Front Page», «Front Serenade» og «Front Stratus».
«Gambler på tankoppgang», skrev Finansavisen da ADS Crude Carriers debuterte på Oslo Børs-markedsplassen Merkur Market i august for halvannet år siden.
«Vi er avhengige av at markedet blir bedre enn hva det er i dag. Det kan jeg selvsagt ikke garantere at det blir, men kommer oppgangen, så kommer vi til å tjene gode penger», sa styreleder Bjørn Tore Larsen i ADS Crude Carriers i august 2018.
Nå tyder mye på at han og medinvestorene kan ha skutt gullfuglen med kjøpet av de tre japanskbygde 300.000-tonnerne «Front Page», «Front Serenade» og «Front Stratus».
CapitaL
13.01.2020 kl 21:21
6038
Overskriften var fin :
ADS Crude Carriers kan tjene inn hele børsverdien på ett år...
ADS Crude Carriers kan tjene inn hele børsverdien på ett år...
Simo
13.01.2020 kl 22:54
4709
Etter hva Finansavisen får opplyst, er to av fartøyene, «ADS Page» og «ADS Serenade», utleid til rater som tilsvarer en timecharter-inntjening på henholdsvis 102.000 og 110.000 dollar dagen. Det tredje, «ADS Stratus», ble sluttet i november da markedet var lavere, men er nå utleid for en ny reise til rundt 100.000 dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
FAR100
13.01.2020 kl 22:55
4713
Du vet hva som skjer når akjsen anbefales og hausses. (tid for emisjon)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Om den hausses før emi. Skal vi uansett fort opp til minst 37 hehe. Og emi for å kjøpe ett skip til ? Trolig ikke. Et annerledes case en vanlig dette. Og glad jeg er med, men oppdaget den ikke før på nyåret. Men ikke så farlig da jeg har sittet i Avancegas helt til nå. Alle 3 skipene på rater til 100 000 blir emisjon ? Knis knis......
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Simo
13.01.2020 kl 23:15
4708
Haha. Emi faktisk . Takk for bidraget
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
awkward
14.01.2020 kl 00:15
4584
Vakker forside det der.
http://cqz.eu/2020-01-14__FA_1,14-15__Gullrater-i-tankmarkedet
Link til forside fra - Reserven -
http://cqz.eu/2020-01-14__FA_1,14-15__Gullrater-i-tankmarkedet
Link til forside fra - Reserven -
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Vær så snill og ikke dra inn emi her, det blir bare tull. Det er ikke tilstedet i dette caset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
ruda
14.01.2020 kl 07:18
4440
Kan ikke forstå annet enn at det er bare å laste til ripen
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Enig, jeg laster opp rubbel og bit. Tar jeg feil av dette caset så er det verdt tapet, for da henger ingenting på greip lenger :)
Finansavisen skriver at Stratus også er sluttet til over 100 tusen$/dag, usikker hvor de har dette i fra, men må bare ta i mot de herlige nyhetene med åpne armer.
Finansavisen skriver at Stratus også er sluttet til over 100 tusen$/dag, usikker hvor de har dette i fra, men må bare ta i mot de herlige nyhetene med åpne armer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Vinner 2017
14.01.2020 kl 08:09
4323
Om to år er skipene definert som spiker og rederiet må investere i nye før den tid. Gamle skip er skumle greier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.01.2020 kl 08:26
4251
Sett deg inn i caset før du uttaler deg... bare et godt råd ;)
Det samme gjelder Far100 :))
Det samme gjelder Far100 :))
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare