Er det nå toget går?

KalleKanin
ADS 22.05.2019 kl 13:38 17416

adscrude.com

Har stanget lenge mot 20-ish.

Selgersiden ser ut til og tynnes ut.

Spørs om det ikke er god timing teknisk og fundamentalt å ta plass nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Simo
13.01.2020 kl 22:54 4417

Etter hva Finansavisen får opplyst, er to av fartøyene, «ADS Page» og «ADS Serenade», utleid til rater som tilsvarer en timecharter-inntjening på henholdsvis 102.000 og 110.000 dollar dagen. Det tredje, «ADS Stratus», ble sluttet i november da markedet var lavere, men er nå utleid for en ny reise til rundt 100.000 dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
FAR100
13.01.2020 kl 22:55 4421

Du vet hva som skjer når akjsen anbefales og hausses. (tid for emisjon)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2020 kl 23:04 4392

Om den hausses før emi. Skal vi uansett fort opp til minst 37 hehe. Og emi for å kjøpe ett skip til ? Trolig ikke. Et annerledes case en vanlig dette. Og glad jeg er med, men oppdaget den ikke før på nyåret. Men ikke så farlig da jeg har sittet i Avancegas helt til nå. Alle 3 skipene på rater til 100 000 blir emisjon ? Knis knis......
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Simo
13.01.2020 kl 23:15 4416

Haha. Emi faktisk . Takk for bidraget
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
awkward
14.01.2020 kl 00:15 4292

Vakker forside det der.

http://cqz.eu/2020-01-14__FA_1,14-15__Gullrater-i-tankmarkedet
Link til forside fra - Reserven -
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 06:54 4170

Vær så snill og ikke dra inn emi her, det blir bare tull. Det er ikke tilstedet i dette caset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
ruda
14.01.2020 kl 07:18 4148

Kan ikke forstå annet enn at det er bare å laste til ripen
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 07:44 4090

Enig, jeg laster opp rubbel og bit. Tar jeg feil av dette caset så er det verdt tapet, for da henger ingenting på greip lenger :)
Finansavisen skriver at Stratus også er sluttet til over 100 tusen$/dag, usikker hvor de har dette i fra, men må bare ta i mot de herlige nyhetene med åpne armer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Vinner 2017
14.01.2020 kl 08:09 4031

Om to år er skipene definert som spiker og rederiet må investere i nye før den tid. Gamle skip er skumle greier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.01.2020 kl 08:26 3959

Sett deg inn i caset før du uttaler deg... bare et godt råd ;)
Det samme gjelder Far100 :))
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
canarias
14.01.2020 kl 08:34 3935

Mens vi redere i Hunter sitter på togets første klasse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Simo
14.01.2020 kl 09:10 3854

Hva er det som gjør at du mener Hunter er det beste bettet blant tankaksjene?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
14.01.2020 kl 09:23 3809

Er skjult selger tom nå? Klar for nytt rykk mot 40.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
awkward
14.01.2020 kl 09:25 3806

Rom for flere selskap i dagens marked.
ADS Shipping kjøpt seg opp nye 2% i stillhet i det siste også.
Kjekt med manglende rapporteringsplikt på Merkur.
Mon tro om ikke de har relativt god kontroll på hvilken vei dette går...
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 09:48 3734

ser ut som det er morgan stanley som har forlatt skuten, det var synd for de :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 10:09 3671

Er båtene som går bra nå :)
Blir gode utbytter her fremover! På disse 3 slutninger har vi tjent 3 kroner aksjen!!! Folk mener vel det er for dårlig inntjening hehe. Derfor de håper på emisjon. Totalt arbeid ca 6 uker eller kanskje mindre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 10:40 3588

ADS Stratus forlot Singapore i natt, destinasjon ukjent men ank. 28. Januar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 10:41 3585

Speed 14,9 knt
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Baltisk
14.01.2020 kl 10:51 3522

Faktumet at båtene kan skrapes om 2 år er det som gjør denne casen så bra, minimal nedside ved kjøp av eldre båter i et bunnmarked som har lave BE kostnader.
Dermed utnytter rederiet seg av den gode rateoppgangen som varer et par år, før det kommer en ny kollaps. Tankmarkedet er svært syklisk, her vil ingen sitte langsiktig.

Ingenting som tilsier at selskapet MÅ kjøpe nye båter, forretningsplanen er å utnytte det gode markedet også skrape skipene for å returnere verdiene tilbake til aksjonærene.
Forøvrig eier Arendal dampskipsselskap egne båter samtidig som de eier aksjer i ADS crude, så når ads crude kvitter seg med båtene vil ADS fremdeles være et operasjonelt rederi...
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Ole86
14.01.2020 kl 12:48 3348

Nye eco skip med førsteklasses scrubbersystemer, noe som gir veldig god inntjening. I tillegg er det et assetplay der stålverdiene kan øke betraktelig, til foskjell fra ADS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
d12m
14.01.2020 kl 13:59 3238

Ikke nødvendigvis undervurder stålverdiene til ADS for selv om ADS tenker å avhendige de i 2022 så er det ikke gitt at de skrapes. Kanskje vil verdiene på de gamle være såpass at de kan selge de til videre drift, og ikke skrap?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Ole86
14.01.2020 kl 16:37 3060

De må klasses på nytt, noe som neppe noen er interessert i å gjøre. Snittalderen på skraping for disse skipene er 18 år. ADS sine kommer til å være langt eldre enn dette i 2022.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 16:51 3030

tut tut, toget går
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
14.01.2020 kl 17:00 3008

Haha - dust. Selskapet bedriver pengetrykking i stor skala! Alt skal pløyes tilbake til oss aksjonærer! En netto på snitt 90.000 dollar i Q4-19 vil gi 270.000 dollar pr dag for de tre. Riktig nok kom sistevnte av de tre på timecharter i slutten av november. Men Q4 - bør kunnne generere solide utbytter i februar allerede.

Hvis man legger til grunn 270.000 dollar netto pr dag for 3 skip, minus 53 dager for STRATUS. Vil dette generere - 20.000.000 dollar x 8,88 = 177.600.000 NOK EBITDA. 130.000.000 mill NOK i uybytte for q4? 5-6 kr det :) i februar/mars?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 17:01 3006

Da var da voldsomt så negativ du er da Ole👏Er det ikke bedre og skrive om aksjer du selv eier da, enn og bare skrive dritt om ADS👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Ole86
14.01.2020 kl 17:41 2935

Skriver ikke dritt, opplyser om fakta. Er tydeligvis en del her inne som kun vil høre om oppsiden og ikke nedsiden ved aksjer de eier. Blir fort blakk av sånt.

Når det er sakt så kommer selvsagt ADS til å gå bra, bare ikke like bra som en del andre tankaksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
nordnes
14.01.2020 kl 17:47 2919

Om en ser hva som står om ADS i Finansavisen i dag skrevet av meget flinke journalister, så blir det Ole86 skriver flau lesning uten substans.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 17:50 2913

Ole86, i tilfelle du kommer over en shipping aksje med en PE på under 1, vennligst post den her på ASD tråden. Takker på forhånd........
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 17:54 2903

Hvorfor bry seg om slike tapere som ikke ser at de kan tjene penger i gode sikre aksjer som ADS:)
Fin dag med skipene som seiler videre med rå inntjening. Tenk 3 kroner bare på disse 3 slutningene som er gjort siste tiden.
Helt rått !! Sitter langsiktig her, ingen tvil. Skip ohoi folkens. Fikk meg en kanonfest da Avance bröt 56 nivået og satser på det samme her når ADS passerer 40.
Er bare irritert for at jeg ikke så denne i September, kjöpte meg inn her de förste dagene her på nyåret. Dagens oppgang er en fin smakebit:)

Kloke ord av Onuk der Hehe.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 18:12 2869

Kanskje dempe forventningene litt til Q4 utbytte, ettersom jeg går ut fra at en del av det går med til å betale for scrubber og tiden båtene var i dokk? Det blir nok likevel en god slump igjen til oss også fra q4 18. Snakker vi q1 19 så er det helt andre boller, det blir et bunnsolid utbytte til oss aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
trutta
14.01.2020 kl 18:21 2858

Backlog estimated for around 60% of vessel days in Q4 2019 booked at an average TCE per day of USD 27,000
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 18:21 3096

Det var vel kun ett skip som fikk scrubbere i 4. Kv.! De resterende 2 fikk scrubbere i 2.kv. og 3 kv.👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
nordnes
14.01.2020 kl 18:25 3078

Se på dette, det er vel en god veileder for det som diskuteres;
https://www.adscrude.com/ads-crude-carriers-plc/dividend-policy-history/
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 18:31 3064

Om jeg ikke husker helt feil så mener jeg det står i q3 rapp at scrubberinstallasjon / annet arbeid i dokk betales i q4 19 og q1 20. Antar dermed utbytte for q4 er noe redusert. Men fra og med q1 er det tut og kjør!

side 9 i q3 rapp
"The Company has invested in yard stays for its fleet of three vessels to install scrubber systems and perform mandatory
intermediate surveys on its vessels. Including amounts already paid as at 30 September 2019, the total expected
investment is approximately USD 7.5 million per vessel, of which an estimated USD 4 million relates to scrubber
installation. The total investment in the intermediate surveys and scrubber systems has occurred across Q4 2018
through Q3 2019, with the remaining investment expected to be capitalized in Q4 2019, while the remaining payments
will be spread across Q4 2019 and Q1 2020"
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Simo
14.01.2020 kl 19:18 2991

Hadde de hatt alle skipene på vannet fra september 19 skulle jeg valgt Hunt selv. OET er forresten det beste assetplayet. https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/07/7470377/dette-er-tankaksjene-som-burde-ga-mest-pa-hoyere-skipsverdier
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 19:47 2925

Har kjøpt aksjer i både Hunter og ADS. Håper og tror jeg skal tjene penger på begge selskapene.
Når det gjelder OET så holder jeg meg unna p.g a. Spettet. Han fremstår for meg sommen kynisk investor 👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 19:55 2904

Takk 👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Simo
14.01.2020 kl 19:59 2890

Har selv OET. Spettet kan godt finne å selge, men det kan forsåvidt hvem som helst og det er uansett bare kortsiktig nedgang.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare