Photocure med sterk topplinjevekst etter kraftig løft i USA

jon-
PHO 22.05.2019 kl 20:34 3261

Limer inn en artikkel fra Health Talk.

En artikkel som bør leses!!


https://healthtalk.no/photocure-topplinjevekst-usa/
Redigert 19.01.2021 kl 04:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2019 kl 20:59 3204

Jeg har nettopp lest den, og dette føyer seg bare inn i rekken av positive omtaler som kommer og har kommet om PHO og Hexvix/Cysview i akselererende tempo det soste haøve året
Slettet bruker
22.05.2019 kl 21:07 3167

Takk for at du deler Jon. Ja, det skrives slik jeg ser det betraktelig mye mer om PHO og blålys etter at Schneider kom inn som CEO - og flere får nå med seg den sterke veksten PHO har opplevd det siste året.
SomSa
22.05.2019 kl 21:23 3121


Vi snakker om russiske prosent, over 15 mil av kontantene forsvant i 1Q 2019. Pengebruken må komme under kontroll.
For min del har PHO vært en stor skuffelse, i 2017/2018 jeg og flere trodde eksplosjon i salget og en aksjekurs langt over 100 i 1Q 2019.......mye har sviktet.......





Scoopfinder
22.05.2019 kl 21:28 3103

Hvorfor selger du ikke og legger skuffelsen bak deg SomSa ?
Er det fordi du har tro på fremtiden ?
Scoopfinder
22.05.2019 kl 21:31 3097

I USA alene kan markedet for Cysview være på hele 15 milliarder kroner årlig. Den økonomiske gevinsten for myndighetene er betydelig større, siden Photocures produkt ikke bare er mer effektivt for pasientene, men også mer lønnsomt for samfunnet enn den konkurrerende prosedyren som er hvitt lys. Photocure sitt produkt er nå anbefalt i alle guidlines som betyr noe i USA.
Helme5
22.05.2019 kl 21:58 3012

Kik i regnskabet

I Q1 2018 var der et pengeforbrug på 18.5 mill - ialt i 2018 pengeforbrug på 24,1 milll

Så tror ikke at du skal være så nervøs for pengeforbruget resten af året - husk også at en stor del af pengeforbruget 12.5 mill. i Q1 2019 var omkring “change in Working kapital” som jo ikke umiddelbart kan betragtes som et vedvarende dræn.

Ændringer i Working Capital, kan være så simpelt som øgede kundefordringer, formindsket leverandør gæld, som regnskabsmæssigt kan ændre likviderne (op eller som i dette kvartal ned)

Det mere korrekte pengeforbrug set over tid er årets resultat - vedvarende minus vil tømme kassen på sigt (i Q1 2019 var tabet før 5.9 mill)

Så SomSa - der er stadig penge nok til, med nuværende reelle dræn - penge nok til 15-18 kvartaler :-)
Redigert 22.05.2019 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2019 kl 22:40 2906

På tekinvestor.no er det nøye dokumentert og illustrert hvor kontrollert og forsvarlig cashburn i photocure er opp imot potensialet til Hexvix/Cysview
Hayen
22.05.2019 kl 22:41 2902

"Det er vår ambisjon å gjøre Hexvix / Cysview til en standard over hele verden, sier Daniel Schneider."
TAAS
22.05.2019 kl 23:09 2849


Om man blir skuffet beror vel mest på egne forventninger??

Kanskje ikke mange som er enige med meg i at kursbildet ser spennende ut nå?
Etter oppgangen etter Q2 18 og nedgangen etter Q3 18 har volatiliteten avtatt og chartet viser et triangel kursen snart må bryte ut av. Dette gir ganske ofte en kraftigere reaksjon inn i nytt tradingområde. Gitt at det er den fundamentale selskapsutviklingen som gir retningen så vil bruddet bli opp. Nytt tradingområde 50 til 75 kr.

Ser ikke helt hva fundamentalt som skal gi denne utviklingen før vi nærmer oss tall for Q2 men følger kursbildet med litt ekstra spenning i nærmeste fremtid. Ta det for det det er.


Slettet bruker
22.05.2019 kl 23:14 2832

Jeg tror ikke på det du skriver somsa, du har ikke gitt opp dette selskapet. For meg er det slik at de som skriver her og er negative, ikke har gitt opp PHO, dere tror fortsatt. Få deres innerste tanker, fortell på dette forumet, din far eller din mor, legen mistenker at det kan være blærekreft, det er blod i urinen, mye taler for at det er blærekreft. Somsa, bravi, pafo, power, dtt etc. dere kan råde hva din far eller mor bør gjøre. Si meg helt ærlig, sender dere en av foreldrene deres til hvitt lys undersøkelse og sier dere fornøyd med det når urologen ikke ser noe? Kan dere svare helt ærlig på dette og ikke tror undersøkelse med Cysview/hexvix ville gjort noen forskjell, så ok, da er kanskje hvitt lys det man bør satse på i fremtiden og legge BLCC død engang for alle. CEO er en amerikaner, har vært i dette markedet i 25 år, kanskje flere skulle begynne å respektere det? Jeg hadde aldri akseptert at min mor ble undersøkt med hvit lys, ingen blærekreft og sagt at det er greit med det jeg vet idag.
Helme5
22.05.2019 kl 23:15 2826

Er på tekinvestor, kun lejlighedsvis på her

Tit bruges pengeforbruget (når det er højere end resultat) som argument for at kassen snart er tom, hvilket i dette tilfælde jo er at omgås sandhed noget lemfældig, hvilket var årsag til mit svar til SomSa - der dog formodentlig ved dette, men af en eller anden grund forsøger at fremføre denne påstand..?

Sidder selv daglig i ret stor verden omspændende virksomhed - og arbejder med tal i det daglige, bla lidt omkring regnskaber, hvilket på ingen måde skal forstås som jeg derved er ekspert i aktie investeringer..........

Kritik er VELKOMMENT, konstruktiv kritik vel og mærke - det samme gælder haussing

Er fuld ud tryg med min nuværende investering i PHO, og forventer min planlagte samlede indsats i denne, investeret færdigt i løbet af året.

Synd at HO langt hen af vejen er ødelagt på de 4-6 tråde jeg følger - vi burde her være til for at hjælpe hinanden bedst muligt, få både positivt såvel som mindre positive input af hinanden, omkring de aktier vi alle har valgt af investere i - de store fonde, banker og lign kapitaler vil på ingen måde hjælpe os, tværtimod...
Redigert 22.05.2019 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Computum
04.06.2019 kl 09:47 2490

Vi som følger med på PHO har, i hovedsak, det til felles at vi ønsker å selge våre aksjer. Forventninger om pris varierer, men vi ønsker å selge til noen som er villige til å betale mer enn det vi har gjort. Hittil i dag er det omsatt noen få hundre aksjer, så kjøperne er ikke akkurat sultne. Jeg tror all denne skrivinga om potensialet og utplaserte skop er bortkasta tid. Få lar seg begeistre. Det er kun overskudd som kan få frem kjøpelysten, og det lar vente på seg. Så aksjene bør "puttes i skuffen" til markedet, forhåpentligvis, blir mer interessert.
Scoopfinder
04.06.2019 kl 09:58 2450

«Vi som følger med på PHO har, i hovedsak, det til felles at vi ønsker å selge våre aksjer.»

????????? Hææææ ??
Snakk for deg selv. Jeg kjøper jevnt og trutt....
focuss
04.06.2019 kl 10:33 2406

Jon
En flott artikkel og jeg har faktisk ikke lest den før nå. Synes nesten det høres ut som jeg har skrevet den selv. Første gangen jeg har sett andre sette markedet til PHO i USA til 15 mrd. Veldig bra.
Computum
04.06.2019 kl 23:37 2166

"????????? Hææææ ??
Snakk for deg selv. Jeg kjøper jevnt og trutt...."

Ja, du er vel kanskje unntaket. Som ønsker vedvarende lave kurser? Men de fleste andre her tror jeg ønsker høye kurser slik at de kan selge med gevinst.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 00:58 2110

Computum, der fikk du sagt det akkurat som det er. I alle fall for folk flest. At det finnes en del masochister i PHO som gleder seg over vedvarende lav kurs, slik at de kan kjøpe mer, er nå så sin sak men helt normal er det ikke. Jeg for min del gruer meg allerede til dagen i dag jeg, US solid i pluss, OB naturligvis i dag også, PHO sannsynligvis ekstrem i minus. Med andre ord: Enda en dag på en av de lengste ørkenvandringer gjennom tidene......
Scoopfinder
05.06.2019 kl 08:16 1950

«PHO sannsynligvis ekstrem i minus»

Hva bygger herren dette utsagnet på ?
Har de drukket for meget i natt ?
I motsetning til dere går jeg ikke etter 5% gevinst. Jeg går etter 50*
Slettet bruker
05.06.2019 kl 08:27 1920

Ja, det kan nok være slitsomt å se at kursen er stabil rundt 43-48 i ukesvis. Igår var det 10 aksjer med all time low på OSE, dere burde nesten vært inne i et par av dem så dere fikk opplevd litt action?
Er det ikke bare å vente til resultatene bedrer seg og går i pluss, dersom en synes det er vanskelig er det vel bare å selge og kaste seg inn i noe annet.
Har ikke helt skjønt dette med å bruke tiden her inne hver dag med å surmule, men sikker noe jeg ikke har forstått.
Computum
05.06.2019 kl 10:57 1790

"Har ikke helt skjønt dette med å bruke tiden her inne hver dag med å surmule, men sikker noe jeg ikke har forstått."

Du har et poeng, Andy. Men det er vel menneskelig å klage når man ikke er fornøyd? Å "kaste seg inn i noe annet" kan bli en ny ørkenvandring, samtidig som at den aksjen man solgte endelig får momentum. Så det er ikke bestandig lett å være langsiktig. Traderne derimot melker markedet daglig, med vekslende hell, men de binder seg ihvertfall ikke opp i en "ulykkelig kjærlighet".
Problemet er nok at vi har fått et helt annet aksjemarked enn vi hadde før finanskrisen. Tidligere priset investorer "potensialet" høyere enn de gjør idag. Akkurat det er nok et sunnhetstegn ved dagens marked, men for oss som gikk for tidlig inn i håp om at markedet raskt ville følge etter, faller tiden etter hvert lang.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 11:07 1772

Denne hamne vel i feil i feil tråd så vi tar den her og.

Ja i Norden har de en samled inntekt på 201,4 mil siste 5 år med minimal salgsinnsats. Og det er
uneklingen meget bra. I USA har de en samled inntekt på 170 mil siste 5 år med en salgskostnad på
390 mil. Det er defenitivt ikke bra, det viser att det er ikke mange ansvarlige leger som gidder redde
livet på sine pasienter i USA.

De har eksagt samme faktagrunnlag att fatte sine beslut på. Til og med i Ipsen området som alle
klager på har de samme inntekter i dag som i USA. Og enda har de bare en brøkdel betalt per
dose mot vad de får i USA.

Men ær det noen som finner på att kritisere utvikklingen i USA, så er det bare att finne seg en
annen aksje att investere I..Men att det er mange som er snøblinde og syns det er kjempegreier
hvor mye penger de en taper i USA.. De kaller det investering, men hittils er det bare en investering
i tap.

Og det virker som snøblindheten har sleppt på OK, men det finnes mange andledninger att vare
positiv til PHO. Om noen klarer få amerikanske urologer att førstå att de skall bruke den behandling
som er best før pasienten.
Scoopfinder
05.06.2019 kl 13:08 1696

«Traderne derimot melker markedet daglig»

He he, da bør du begynne å trade, Comp.
Gidder du gi oss en oppdatering her om et år om hvor rik du har blitt ?
Lykke til ☺️