Kildesortering du

Slettet bruker
23.05.2019 kl 02:17 1268

Ekstremt byhømo. Her lempes alt over altanrekkverket se.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 07:22 1063

Trist å høre Reiulf. Til høsten kommer flere fargede poser og enda mer sortering. Jeg har kildesortert i noen år nå og synes det er veldig fint. Glass, papp, organisk og plast på hvert sitt sted. Ting man ikke får solgt kan man gi bort. Etter et langt liv har man for meget. Tar man aldri fly og nesten aldri kjører bil blir jo regnskapet fenomenalt. Det er svært vanskelig å se sammenhengen mellom kildesortering og homofili så det må man neste glise litt av.
børst
23.05.2019 kl 07:47 1058

Jeg kildesorterer også. Men det er jo jeg som er kilden til alt søppelet, derfor går alt mitt søppel i samme dunk.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 07:54 1159

Trist å høre børst. Kildesorterer du går svært lite i restavfallet og posene til sortering får du gratis av kommunen. Da bruker du ikke mange plastposer kjøpt på butikk og handler du med nett (husk å ta dem med) i dagligvarebutikken sparer du miljøet for litt plast slik også. DA får du en god følelse inne i deg og er på vei ut av tøffingen og ut i voksenverdenen.
børst
23.05.2019 kl 08:41 1152

Flasker kan pantes. Det er penger. Dersom man kunne tjent litt penger på annet avfall også, ville mange flere ha blitt kildesorterere på deltid.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 08:44 1149

kildesortering og homofili du.

En uting begge deler se.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 08:58 1144

Voksne forstår det ikke kan forlanges penger for alt mulig. Det er nemlig slik at hver husstand betaler for renovasjon. Kildesortering handler om valg. Det er de gode valgene vi gjør når vi sorterer.

Ganske mange bruker pantelotteriet og får ingenting for panten da de selvsagt ikke vinner på dette. Om de trykker på lotteri for å vinne er usikkert eller om de trykker på støtte for saken er enda mer usikkert.

Handler vi en gang i uken gjør vi et valg. Handler vi bare ting vi trenger og planlegger en hel uke gjør vi gode valg. Mye billigere og mye mer miljøvennlig.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 09:00 1144

Cetyfæggåt å reserkølere du. Storkæll brenner det i hagen med en tønne diesel tell hjelp se.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 09:21 1140

Trist å høre biolante. Din løsning blir jo også mye dyrere enn å legge det i dunken for ikke å snakke om alle de miljøgiftgassene som vil slippes ut. Botrening og miljøkurs i regi av kommunen din vil hjelpe her.
Redigert 23.05.2019 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2019 kl 09:40 1139

Sitat: Voksne forstår det ikke kan forlanges penger for alt mulig. Det er nemlig slik at hver husstand betaler for renovasjon.

Men hvis kommunen eller staten, som i nær sagt alle tilfeller forlanger betaling for søpletømminga, så er det selvsagt ok?
Å gjesp. Jo det er faktisk slik dessverre, og om du måtte mene noe om at det ikke er kommunen som tar hentingen kan jeg opplyse at dette er sjeldent, men de som likevel gjør det gjør det for oppdrag for the government du.

Jeg gir opp alle de som faktisk tror vi har gratis offentlige tjenester i Norge du. Maken til u vit 1 het skal du lete lenge etter se.

Å jeg slår et stort og hardt slag for privatizing du.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 09:55 1131

Trist å høre hankatten. Jeg betaler for renovasjon gjennom fellesutgiftene i boligsameiet og som kommunalt krav på giro for en annen eiendom. Dette for en leilighet og et meget stort gårdsbruk jeg eier. Dette er tvunget og jeg betaler full pris for renovasjon selv om jeg ikke bor hele året på begge disse stedene. Renovasjonsavgiften har økt betydelig begge steder de siste årene. Det er kommunen som står for den begge steder. Jeg ser du svarer slik at du neppe har lest mitt innlegg.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 09:57 1129

Mentør: Å tålig byhømo respøns av deg du. Dieselfatet har døbbel funksjon du, der kan je døppe snurren etter at je har bedrevet hor i Ebola å HIV enføserte land, deretter brenne bøss med det å har je en skvett eller to tell øvers kan je tømme det over en ennvandrer eller en søsialest å sette fyr på faenskapen du.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 09:59 1130

Boligsameier stinker og minner i stor grad om kooperative opplegg med røtter fra gamle sovjet du. Jeg tviler ikke på at du har det hyggelig og fint i leiligheten din, men jeg ville flyttet til gården sporenstreks du.

At du ikke ser problemer med at du nettopp betaler for hele året uten å bo der i like stor periode belyser nettopp problemet med kooperativer, kollektiv og sameier se.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 10:49 1114

Det er jo rart å påstå det du skriver her hankatten. Renovasjonsavgiften er tvungen så den må vi alle betale. Det er lite å protestere på. Avfallet blir tatt hånd om på en grei måte tror jeg. I tidligere tider ute på landet kastet man søppel på store dynger ute i naturen. Da kom farlige stoffer ut i drikkevannet. Det går jo ikke. Kommunal eller privat søppelhåndtering blir omtrent det samme. Privat i Oslo var ingen suksess så der er det tilbake til det trauste kommunal (som virker). Den enorme klagestormen er borte fra den tiden private vanstyrte renovasjon og gikk konkurs.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 11:26 1106

Ja den er tvungen og det er ikke bra, den norske stat har mer enn nok penger slik at det faktisk burde vært gratis du. Men det er jo selvsagt enda vanskeligere å forstå har jeg skjønt.

At de i gamle dager laget søplehauger var bare storkæll.
Det ser vi bla at rundt ved Skedsmo i dag om jeg ikke tar feil.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 11:44 1101

Svært mange i Norge har mer enn nok av penger. Det er ofte de som har mye av dem som klager. Gjør man som staten og setter pengene i aksjer eller aksjefond blir renovasjonsavgiftene en bagatell. Det vil være miljøvennlig å spare i aksjer og ikke forbruke så mye. Da blir det mindre søppel, lavere belastning på miljøet og forhåpentligvis mer penger på den enkelte (avhengig av aksjefond eller egne evner). Det blir veldig merkelig å hevde dette ikke er opp til den enkelte borger av Norge. Kommunal søppelhåndtering virker å være bra. Søppel blir hentet og prosessert på en betryggende måte siden. Det må være en trygghet for at søppel nettopp blir ivaretatt på en god måte og ikke dumpet. Søppel eksporteres også, men det meste går til Sverige som oppvarming. Noen til u-landene av de farlige stoffene.

Syting og klaging er en folkesport blant 30-40 åringer. Sorry Mac. Verden handler ikke bare om individet. Det må bidra for fellesskapet. Betale for søppel virker helt ok. Bor man i hus og har hage kan man kompostere det organiske og dermed beleste enda mindre. Hvis flere setter den gode foten frem får vi gjort med av de gode tingene som er dagsaktuelle nå og har vært det hele tiden.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 11:47 1099

Fra et strategisk standpunkt vil det smarteste være å sørge for at alt avfallet vårt er radioaktivt, deretter dumpe det i u-land og fyre på med en 70-80 Hellfire missiler. Kløden er nemlig itte skapt for at alle kan ha lik levestandard, å da er det mest Aramco å tenke egøestesk å etnosentrisk du. Alt annet er white-guilt å cetyfaggot gett.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 12:31 1096

Tormentor, der var det så mye å ta tak i.
miljøvennlig å spare i aksjer og ikke forbruke så mye? mindre søppel, lavere belastning på miljøet?
Hvordan i all verden får du det til å henge sammen?

Og det med at "Kommunal søppelhåndtering virker å være bra" får meg til å tenke på da Debra i Alle Elsker Raymond møtte Raymonds foreldre første gang og hun i ettertid sa: Your parents seem nice. Og Raymond svarte som sant var; Yea, they seem nice. LOL!!!
Slettet bruker
23.05.2019 kl 12:55 1087

Je sier som a bessmor sa: Søppel er no' dritt!
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:19 1077

Det trenger ikke forklaring. Alle med bedøk. skjønner dette. Privat søppelhenting i Oslo ble en katastrofe. Det burde være godt belyst i media fra den tiden. Alt ble feil.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:20 1074

det er ingen automatikk da vet du. Bedrifter går konkurs og blir lagt ned hver dag.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:34 1071

Kan forresten opplyse at i min hjemkommune praktiserer de å gi ut gule og røde lapper om noe er galt med sorteringen eller hentestedet.
Jeg har ikke fått slike lapper enda, men naboen er storkæll og har mange gule lapper hengende på søplekassene sine for mange uker tilbake se. Seriøst gett.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:43 1065

E9 med Reidulf gett. Je forsøpler så mye je kan fordi det finnes onde folk i landet som er for bompenger. Det ska je fortsette med helt tell denna gruppen sinnssyke individer slutter å uttale seg.

Ellers brenner je restavfall i hagan slik som biolønte gjør, altså med diesel.

Nå: stikke kjepper i hjulene for en syklist (bokstøvelig talt)
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:45 1064

å alle mennesker er onde gett
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:49 1061

Du er nok en skikkelig kar du hankatten. De fleste er ordentlige. Det å kildesortere koster så lite og betyr så mye så det har jeg gjort i mange år. De siste årene har emballasje fra meg minket betydelig da jeg ikke kjøper meget. Har ikke handlet noe annet enn mat på 1,5 år! Nå har jeg spart så mye at jeg kjøper noen Bakkafrost-aksjer for jeg tror de går til 600-650.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:51 1061

Det er noe godt i alle mennesker og de fleste er mye bedre enn man tror.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 13:53 1059

selv onde kan gjøre gode ting.
Men om å kildesortere faller innunder der lurer jeg veldig på se. Man sorterer om man hiver alt i rest også du.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 16:38 1039

Her litt informasjon om hvordan man kildesorterer KORREKT:

https://youtu.be/xhWYVjHH4c0

Altså alt på S FOR SØPPEL!!!!!
Stephen
24.05.2019 kl 12:06 1025

Du bør spørre om han kildesorterer lappene. Være mer feltmarskalk og ikke tamburmajor. Mulig han tar til vett.

Mvh Stephen
Slettet bruker
24.05.2019 kl 12:35 1021

Siden i går har jeg ledd av sammenhengen mellom kildesortering og homofili gett.

Slettet bruker
24.05.2019 kl 12:41 1019

Å jada, hankøtten. BP er som oftest forut sin tid og blir av mange regnet som klodens fremste tenketank se gett se. Vil itte forundre meg om vitenskapen kommer etter om noen år og øppdager at det er en klar sammenheng mellom keldesørtering å hømofili se.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 12:50 1014

ja gett, Europavei 9.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 13:36 1004

Kildesortere, da må en jo bygge på for å få plass til alle posene. Her har vi ikke kildesortert, for kommunen har forbrenningsanlegg, ja da bortsett fra glassflasker og ølbokser
Slettet bruker
24.05.2019 kl 14:21 1000

Da henger kommunen din etter Stella. Men at himmel og jord skal brenne burde ikke overraske noen du.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 18:36 985

Je kjøper brukte bildekk før å brenne døm i en evigbrennende bildekkhaug se.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 19:01 961

Kildesortering tar veldig lite tid om man organiserer der. Det å handle merkbart mindre vil jo spare tid som man kan bruke på kildesortering. De pengene man sparer på å ikke kjøpe så mye kan brukes til å handle aksjer Bakkafrost. Hadde dere vært litt oppegående hadde dere tatt det rådet fra meg.

God samvittighet, mindre smerter i angstgropa og mer penger.

https://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=BAKKA.OSE

Slettet bruker
27.05.2019 kl 19:47 957

Je bruker rundt 3 millioner svarte penger i året på å kjøpe brukte bildekk hos skraphandlere som je brenner i parsellhagene tell MDG-medlemmer gett.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 20:26 952

Brukte bildekk for 3 mill vil bli en betydelig mengde dekk.

Så er brent opp hos mennesker med et miljøengasjement.

Dette har det ikke vært noe om i media.

Da blir det "litt" vanskelig med troverdigheten til leif som til tross for denne uhyggelige menigsløse påståtte miljøkriminaliteten kan være en god gutt helt på bunnen av den menneskelige avgrunnen.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 21:11 946

Jeg ville ikke ha møtt leif og Kjell en mørk kveld med lite belysning. Nei, det ville jeg ikke.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 10:03 929

Jeg har så mange kilder. Et helv.... å sortere dem.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 10:05 928

Kanskje vurdere en mørk kveld med bedre belysning.