NAS ned 4%, overreaksjon?

FreshPrince
NAS 23.05.2019 kl 10:35 6692

Ser NAS er ned nærmere 4 % i dag. Sannsynligvis mye grunnet FAA-sjefens uttalelser ang MAX flyene. "De blir klare når de er klare, det tar den tiden det tar". Sånn jeg har oppfattet statusen på MAX-flyene, gir den uttalelsen absolutt null og niks.

Akkurat nå nærmer aksjen seg bunnivået fra 15.mai. Slik jeg har forstått det er det muligheter for et oppkjøp, og at avisen som meldte om interessen i fjor (og hadde rett), gjør det samme i år, anser jeg som et styrketegn.

Stusser litt over at aksjen er omtrent på samme nivå som ved starten av SAS-streiken. Tall fra April og oppkjøpsrykter bør vel egentlig bety mer enn 2-3% over bunnivået, eller? Får ikke det helt til å stemme, noen som har en kommentar på dette?
Redigert 20.01.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Single Malt
23.05.2019 kl 10:45 5102

Kanskje kan det ha noe å gjøre med ca 30 milliarder i gjeld? samt at det forfaller noen Mrd i år og at det mest sannsynlig må en emisjon til får å betale?
Slettet bruker
23.05.2019 kl 10:49 5079

"Nye" nick svarer seg selv.

Vel, null volum og ventet stunt.

TomW
23.05.2019 kl 10:56 5026

Hva tror du Nas betaler i renter pr år på denne gjelden SM?
FreshPrince
23.05.2019 kl 11:00 4998

Har lest på forumet her på hegnar en god stund, men aldri kommentert eller postet innlegg tidligere. Synes "argumentet" med "nye nick" er veldig billig. Bør sette pris på nye tilskudd på forumet når noen faktisk gidder å registrerer seg, og prøver å få til en saklig debatt rundt selskapet og andre tråder.

Du skriver at det er et ventet stunt. Hva tenker du er sannsynlighetene for at det faktisk er hold i ryktene?

Slettet bruker
23.05.2019 kl 11:11 4927

Max fly, krig, streik, lån er alt priset inn på kurser under 55,-

Alt er nå psykologi :-)

it's a lovely day
exuptro
23.05.2019 kl 11:17 4878

En kan si hva en vil om kursen, men NAS blir solgt. Som Ruiz antyder vil det kun være 6 grupper av flyselskaper i Europa innen 2025. Ryanair, IAG, Air France-KLM, Lufthansa, Easy Jet og Wizz Air vil dekke markedet. Jokeren her vil vel være SAS. Dersom en vil ha et billig selskap som er i ferd med å legge om hele modellen for å tjene penger bør man gripe muligheten med begge hender, og det er å kjøpe NAS fortere enn svint.
solb
23.05.2019 kl 11:20 4844

Har gjort det, og sitter stinn.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 11:27 4788

Ja bare tidsspørsmål før dette eksploderer. Deilig å slå av og bare lene seg tilbake. At det er så stille nå uten haussing og løgn er bra! :)))) Kursmål 100 - 300 over tid.
Single Malt
23.05.2019 kl 11:32 4734

godt over 10%

Edit: kjøper du obl i markedet får du vel 13-14% ???
Noen?
Redigert 23.05.2019 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 11:36 4695

Alt er så svart som bek. Hu,hu.
TomW
23.05.2019 kl 11:38 4681

JIzzes, tror du bør ta en ny titt i årsrapporten og se hvor mye Nas betalte i renter!
CC
23.05.2019 kl 11:43 4840

Obligasjonslån i EUR som forfaller i år handles med 13-14% rente. Det sier litt om hva renteforvaltere forventer....
Single Malt
23.05.2019 kl 11:45 4829

Derfor jeg skrev Noen? Her ikke lest årsrapporten, jeg følger NAS trådene pga underholdningsverdien, og den er stor, så var litt tipping fra min side, sikkert noen som kan rydde opp i mitt svar slik at det blir korrekt. Blir ikke hårsår av den grunn.

Redigert 23.05.2019 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
TomW
23.05.2019 kl 11:45 4823

Vi snakker om den rentebærende gjelden ikke om obligasjonslånet!
TomW
23.05.2019 kl 11:49 4798

Hvis man tipper så er det veldig misvisende å skrive "godt over 10%". Da bør man ihvertfall være tydelig på at man ikke vet men gjetter
solb
23.05.2019 kl 11:51 4780

Slik er det når agendaen er å feilinfomere mest mulig.
solb
23.05.2019 kl 11:55 4745

Mister vi snart Thomas Cook som konkurrent?
https://aksjelive.e24.no/
CC
23.05.2019 kl 11:56 4738

Oj så obligasjonslån er ikke rentebærende? Resten er jo exim flyfinansiering og lease med sikkerhet i flyene. Obl lån er sikkerhet i «fortsatt drift» altså at NAS overlever. Det tror tydeligvis ikke rentemarkedet så veldig på....
TomW
23.05.2019 kl 12:07 4679

Det er klart de betaler renter på obligasjonslånet. Men dette er vel en svært liten del av den totale gjelden. Det er hovedsaklig exim jeg er ute etter her. Nas eier selv ca 90 fly. Og disse er finansiert med bla exim. Dette står for ca 50% av gjelden til selskapet. Og renten her er alt annet enn 10 %.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 14:06 4465

er vel litt misvisende å si at nas har ca 90 fly når dei har 73 som dei eier selv,er tydligtvis mange her inne så tror dei har peiling,herregud for ein suppe gjeng
TomW
23.05.2019 kl 15:09 4338

Ja burde dobbelsjekket det. Hadde tallet 86 i hode fra tidligere jeg hadde sjekket det og forvekslet det med leasing flyene. Rundet opp da jeg tenkte de hadde mottatt noen flere i 2019. 76 er da altså korrekt

Men det er godt vi har noen som passer på oss og deler av sin kunnskap Marve. Fortsett med det

"har mange ganger lurt på hvor dumt eit menneske kan bli,men er jo bare til å gå inn på hegnar forumet så finner ein det veldigt for ut"

"da er ivertfall hegnar ødlagt så mye piss som blir skrevet her inne"

"ja ja er mange investorer her inne på hegnar som har peiling"


Redigert 23.05.2019 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2019 kl 16:23 4245

:)))))))))))))) Ler meg ihjel
CC
23.05.2019 kl 16:27 4221

Godt du er glad i å tape penger Lektor
Slettet bruker
23.05.2019 kl 16:36 4170

Frodon spammer på nytt nick :-)
Slettet bruker
23.05.2019 kl 19:31 3998

nas har 46stk 737-800, 16stk -737 max8- 8stk 787-9, 3stk 787-8, huske nas har solg og leasback to max 8.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 19:41 3957

Oljeprisen spiller som en fet Ac/DC låt for de som vet at de er tider allerede neste uke.
TomW
23.05.2019 kl 19:42 3948

Mulig det har kommet noen endringer siden q1 2019, men der er følgende oppsett:

737-800: 52
737- max: 14
787: 10
Slettet bruker
23.05.2019 kl 19:59 3907

Boeing 787-8 LN-LNA Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Sonja Henie 787-8Q8. Leaset fra DP Aircraft Ireland Ltd. Norwegians første Dreamliner. Tidligere EI-LNA. 29. juni 2013 (5 år)
LN-LNB Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Thor Heyerdahl 787-8Q8. Leaset fra DP Aircraft Ireland Ltd. Tidligere EI-LNB. 25. august 2013 (5 år)
LN-LNC Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Ingen (Skal bli Henrik Ibsen) 787-8JP. Eiet gjennom DY8 Leasing LLC. Tidligere EI-LNC. 27. november 2013 (5 år)
LN-LND Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Grete Waitz 787-8Q8. Leaset fra Wilmington Trust SP Services (Dublin). Tidligere EI-LND. 25. mars 2014 (5 år)
LN-LNE Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Roald Amundsen 787-8JP. Eiet gjennom DY8 Leasing LLC. Tidligere EI-LNE. 30. april 2014 (5 år)
LN-LNF Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Ingen (Skal bli Edvard Grieg) 787-8Q8. Leaset fra Wilmington Trust SP Services (Dublin). Tidligere EI-LNF. 28. mai 2014 (4 år)
LN-LNG Norwegian Air Shuttle 32C/259Y Edvard Munch 787-8Q8. Leaset fra Wilmington Trust SP Services (Dublin). Tidligere EI-LNG. 20. juni 2014 (4 år)
LN-LNH Norwegian Air Shuttle 32C/259Y H.C. Andersen 787-8JP. Eiet gjennom DY7 Aviation Ireland Limited. Tidligere EI-LNH. 10. april 2015 (4 år)
Boeing 787-9 G-CKOF Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Joan Miro 787-9JP. Leaset fra AerCap. 6. februar 2018 (1 år)
G-CKOG Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Paco de Lucia 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 8. februar 2018 (1 år)
G-CKWA Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Etienne & Joseph de Montgolfier 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 3. mars 2018 (1 år)
G-CKWB Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Arthur Collins 787-9JP. Leaset fra AerCap. 9. mars 2018 (1 år)
G-CKWC Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Robert Burns 787-9JP. Leaset fra CIT Aviation. 21. mars 2018 (1 år)
G-CKWD Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Ernest Shackleton 787-9JP. Leaset fra AerCap. 25. april 2018 (1 år)
G-CKWE Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Jane Austen 787-9JP. Leaset fra AerCap. 23. mai 2018 (0 år)
G-CKWF Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Charles Lindbergh 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 3. juli 2018 (0 år)
G-CKWN Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Oscar Wilde 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 29. september 2018 (0 år)
G-CKWP Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Mark Twain 787-9JP. Sale/Leaseback kontrakt (JOLCO) med BOC Aviation. 17. desember 2018 (0 år)
G-CKWS Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Felix Rodriguez de la Fuente 787-9JP. Sale/Leaseback kontrakt (JOLCO) med BOC Aviation. 28. februar 2019 (0 år)
G-CKWT Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Harvey Milk 787-9JP. Sale/Leaseback kontrakt (JOLCO) med BOC Aviation. 26. mars 2019 (0 år)
G-CKWU Norwegian Air UK Ltd. 56C/282Y Grazia Deledda 787-9JP. Sale/Leaseback kontrakt (JOLCO) med BOC Aviation. 18. april 2019 (0 år)
LN-LNI Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Greta Garbo 787-9JP. Leaset fra MG Aviation. Tidligere EI-LNI. 23. februar 2016 (3 år)
LN-LNJ Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Ole Bull 787-9JP. Leaset fra MG Aviation. Tidligere EI-LNJ. 13. april 2016 (3 år)
LN-LNK Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Victor Borge 787-9JP. Leaset fra MG Aviation. Tidligere G-CIXO. 21. juli 2016 (2 år)
LN-LNL Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Kirsten Flagstad 787-9JP. Leaset fra MG Aviation. 19. oktober 2016 (2 år)
LN-LNN Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Karen Blixen 787-9JP. Leaset fra CIT Leasing. Tidligere G-CJUI. 16. mai 2017 (2 år)
LN-LNO Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Roald Dahl 787-9JP. Leaset fra AerCap. WiFi installert. Tidligere G-CJUL. 12. juli 2017 (1 år)
LN-LNP Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Amy Johnson 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. WiFi installert. Tidligere G-CKHL. 25. juli 2017 (1 år)
LN-LNR Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Freddie Mercury 787-9JP. Leaset fra AerCap. WiFi installert. Tidligere G-CKNA. 16. august 2017 (1 år)
LN-LNS Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Tom Crean 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. WiFi installert. Tidligere G-CKKL. 30. august 2017 (1 år)
LN-LNT Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Logojet for Unicef 787-9JP. Leaset fra AerCap. Tidligere G-CKLZ. 13. september 2017 (1 år)
LN-LNU Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Babe Ruth 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. Tidligere G-CKMU. 26. oktober 2017 (1 år)
LN-LNV Norwegian Air Shuttle 35C/309Y Jonathan Swift 787-9JP. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. Første Dreamliner levert med Rolls-Royce Trent 1000 TEN motorer. Tidligere G-CKNY. 22. november 2017 (1 år)
LN-LNX Norwegian Air UK Shuttle 35C/309Y Carl von Linné 787-9JP. Leaset fra AerCap. Tidligere G-CJGI. 16. mars 2017 (2 år)
SE-RXZ Norwegian Air Sweden 35C/309Y Freddie Laker 787-9JP. Leaset fra CIT Leasing. Tidligere G-CKNZ. 19. januar 2018 (1 år)
Boeing 737 MAX 8 EI-FYA Norwegian Air International 189 Freddie Laker 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 29. juni 2017 (1 år)
EI-FYB Norwegian Air International 189 Tom Crean 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 29. juni 2017 (1 år)
EI-FYC Norwegian Air International 189 Jonathan Swift 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 18. juli 2017 (1 år)
EI-FYD Norwegian Air International 189 Benjamin Franklin 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 18. juli 2017 (1 år)
EI-FYE Norwegian Air International 189 Sojourner Truth 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 1. august 2017 (1 år)
EI-FYF Norwegian Air International 189 Clara Barton 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 11. august 2017 (1 år)
EI-FYG Norwegian Air International 189 Maria Zambrano 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 16. mai 2018 (1 år)
EI-FYH Norwegian Air International 189 Tycho Brahe 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 26. juni 2018 (0 år)
EI-FYI Norwegian Air International 189 Arthur Collins 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 24. september 2018 (0 år)
LN-BKA Norwegian Air Shuttle 189 Oscar Wilde 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 13. august 2018 (0 år)
LN-BKB Norwegian Air Shuttle 189 Mark Twain 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 16. august 2018 (0 år)
LN-BKC Norwegian Air Shuttle 189 Logojet for Unicef 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 6. september 2018 (0 år)
LN-BKD Norwegian Air Shuttle 189 Marco Polo 737 MAX 8. Sale/Leaseback med M&T Aviation Finance (Ireland) Ltd. 24. oktober 2018 (0 år)
LN-BKE Norwegian Air Shuttle 189 Hans Børli 737 MAX 8. Sale/Leaseback med M&T Aviation Finance (Ireland) Ltd. 29. oktober 2018 (0 år)
LN-BKF Norwegian Air Shuttle 189 Theodor Kittelsen 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 18. desember 2018 (0 år)
SE-RTA Norwegian Air Sweden 189 Charles Lindbergh 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 20. november 2018 (0 år)
SE-RTB Norwegian Air Sweden 189 Elsa Beskow 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 20. desember 2018 (0 år)
SE-RTC Norwegian Air Sweden 189 Félix Rodríguez de la Fuente 737 MAX 8. Eiet gjennom Arctic Aviation Assets Ltd. 17. desember 2018 (0 år)
Boeing 737-800 EI-FHA Norwegian Air International 186 Vilhelm Bjerknes 737-8JP. Sale/Leaseback med Wilmington Trust. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYY. 29. mars 2012 (7 år)
EI-FHD Norwegian Air International 186 Ingen (Skal bli Kjell Aukrust) 737-8JP. Sale/Leaseback med Wilmington Trust. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYX. 1. mars 2012 (7 år)
EI-FHE Norwegian Air International 189 Sonja Henie 737-8Q8 Leaset fra Wilmington Trust. WiFi installert. Tidligere LN-NOD. 10. juni 2008 (10 år)
EI-FHH Norwegian Air International 186 Evert Taube 737-8FZ Leaset fra Kanedell Limited. Tidligere LN-NOV. WiFi installert. 23. mars 2010 (9 år)
EI-FHJ Norwegian Air International 186 Ingen 737-8JP. Eiet. Sky Interior Upgraded. WiFi installert. 25. august 2015 (3 år)
EI-FHK Norwegian Air International 186 Ingen 737-8JP. Eiet. Sky Interior Upgraded. WiFi installert. 1. september 2015 (3 år)
EI-FHL Norwegian Air International 186 Ingen 737-8JP. Eiet. Sky Interior Upgraded. WiFi installert. 16. september 2015 (3 år)
EI-FHM Norwegian Air International 186 Ingen 737-8JP. Eiet. Sky Interior Upgraded. WiFi installert. 21. september 2015 (3 år)
EI-FHN Norwegian Air International 186 Carl Larsson 737-8JP. Sale/Leaseback med JSA. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYK. 23. februar 2011 (8 år)
EI-FHP Norwegian Air International 186 Søren Kierkegaard 737-8JP. Sale/Leaseback med SKK Corp. WiFi installert. Tidligere LN-DYH. 23. september 2010 (8 år)
EI-FHR Norwegian Air International 186 Georg Brandes 737-8JP. Sale/Leaseback med JSA. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYJ. 27. januar 2011 (8 år)
EI-FHS Norwegian Air International 186 John Bauer 737-8JP. Sale & Leaseback med Cayman Aircraft Holdings 1 Ltd. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-NGJ. 5. mars 2013 (6 år)
EI-FHT Norwegian Air International 186 Amalie Skram 737-8JP. Sale/Leaseback med SMFL. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYL. 2. mars 2011 (8 år)
EI-FHU Norwegian Air International 186 Anders Zorn 737-8JP. Sale & Leaseback med Cayman Warehouse Holdings I Ltd. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-NGH. 9. januar 2013 (6 år)
EI-FHV Norwegian Air International 186 Asbjørnsen & Moe 737-8JP. Sale/Leaseback med SMFL. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYR. 6. juni 2011 (7 år)
EI-FHW Norwegian Air International 186 Niels Henrik Abel 737-8JP. Sale/Leaseback med Nissen Kaiun Co. Ltd. Sky Interior. WiFi installert. Tidligere LN-DYS. 7. juni 2011 (7 år)
EI-FHX Norwegian Air International 186 Aasmund Olavsson Vinje 737-8JP. Sale/Leaseback med BALI. WiFi installert. Tidligere LN-DYI. 13. oktobe
Slettet bruker
23.05.2019 kl 20:01 3890

Sannsynligvis sitter de i forhandlinger nå..

Når det er 5/6 interessenter i utgangspunktet tar ikke alle plutselig å gir seg. Med prisingen nå, kan noen slå til raskt. De har hatt god tid til å forberede et bud nå!
solb
23.05.2019 kl 20:40 3781

Merkelig at ikke baissen har dratt flyskam kortet nå. Men det ville vel kanskje være for dumt?
Og ellers ser det ut til at Boeing gjør det noe bedre på en hardt prøvet børs enn Dow generelt i kveld. Man skal vel ikke legge altfor mye vekt på det.
Redigert 23.05.2019 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2019 kl 21:35 3648

Til himmels snart!
Stephen
23.05.2019 kl 22:02 3568

Tar nok enda en stund frem til du sitter i Caribien og stabler seddelbunker.

Mvh Stephen
Slettet bruker
23.05.2019 kl 22:04 3559

:)))) ser sånn ut gitt :)))
Slettet bruker
23.05.2019 kl 22:06 3547

Tipper vi stiger kraftig i mrg. Aldri opplevd at aksjer med oppkjøpsrykter faller slik.
Stephen
23.05.2019 kl 22:10 3530

Vent å se hvordan ting utvikler seg når et MAX fly får den første uskyldige punktering under landing.
Skal vel ikke noe mere til en et tett toalett i fremtiden, før noen investorer får noia.

Mvh. Stephen
exuptro
23.05.2019 kl 22:18 3498

Vanligvis er jeg veldig edruelig i forhold til aksjer, men denne aksjen har en klar X-faktor. Nå begynner budkampen på Thomas Cook https://www.ttgmedia.com/news/news/thomas-cook-confirms-bid-for-nordic-operations-18123 , spår at NAS er neste mann ut. Blir interessant å se hvem som melder seg i budkamp av TC. Fravær av gitte selskaper (Lufthansa, IAG og Easy Jet) tar jeg som et godt tegn da disse er mer opptatt av en annen krabat som er i ferd med å stå på egne ben igjen. Tipper at en av disse tre ønsker å sluke Kjoserns baby ila sommeren.
Hammers
23.05.2019 kl 22:18 3496

Det snakkes om overreaksjoner og om himmelferder. Jeg kan ikke skjønne hvorfor!

Når man studerer 71-dg chartet er den naturlige utviklingen stadig LAVERE kurser.
Ja så lave at det nå kun er en 50-øring som gjenstår før det igjen kan snakkes om et NYTT salgssignal.

Det ENESTE som har fått kursen til å fravike fra sitt sigende mønster er slike meldinger som den "spanske avisen" sto for.
Når det ikke kom noe bud (denne gangen heller) - ja da fortsatte det naturlige fallet!
Aksjonærene (trolig noen store?) vil UT - og DE har ingen tro på noen himmelferd.
De har FÅTT NOK - og deres naturlige mønster er at de selger unna.

Hilsen Hammers
SM: Det ble ingen Lagavulin i dag. Kikket på den, men syntes det ble litt drøyt. I hvert fall i denne omgang.
Slettet bruker
23.05.2019 kl 22:23 3475

Ikke skjedd oppkjøp? Vel - det er 6 dager siden dette stod omtalt i spansk avis. Sist gang de omtalte et mulig oppkjøp så stemte det, og prosessen varte i mange måneder/år.